Trasa Tysiąclecia

Moderator: Wiliam

Gdabski
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2009, 7:57

Post autor: Gdabski » 23 sty 2009, 15:12

robert-c pisze: Myśl też perspektywicznie.
Nam chodzi głównie o to, by pozostawic rezerwę pod tramwaj.
W tym względzie rozumiem i popieram, choć uzasadnianie różnych rzeczy trudnościami powstającymi w sytuacji awarii nie jest, o ile się zdążyłem zorientować, na tym forum pochwalane (Ok, jest różnica między trasowaniem linii a budową torów ;)).
Zastanawiam się jednak, co miałoby na co dzień tamtędy jeździć, bo jakoś mało relacji, dla których to jest po drodze. Z Grochowa na Bródno, z Bródna w Aleje Jerozolimskie? Obszary wzdłuż samej trasy są jednak interesujące dla znacznie mniejszej liczby pasażerów niż Targowa. Przy czym rozumiem, że Targowa ma ograniczoną pojemność i przy rozbudowanej sieci nie każda relacja tranzytowa może nią przebiegać, nawet jeśli w ten sposób linia cieszyłaby się większą liczbą pasażerów.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sty 2009, 15:41

Gdabski pisze:uzasadnianie różnych rzeczy trudnościami powstającymi w sytuacji awarii nie jest, o ile się zdążyłem zorientować, na tym forum pochwalane
Wileniak jest na granicy przepustowości w ruchu codziennym. To znaczy, że nie da się myśleć, by na Bródno mogło jechać cokolwiek więcej. W końcu to wszystko się zatka.

Wyobrażałbym sobie np. układ: 21 Gocław - TT - DWW - Targowa - Tarchomin, 3 Grochów - Targowa - Bródno, 25 Ochota - TT - DWW - TT - Bródno, 7 Ochota - Targowa - Czynszowa. I wszystkie te linie silne...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 23 sty 2009, 16:15

Gdabski pisze:Zastanawiam się jednak, co miałoby na co dzień tamtędy jeździć, bo jakoś mało relacji, dla których to jest po drodze. Z Grochowa na Bródno, z Bródna w Aleje Jerozolimskie?
Pierwotne plany budowy Trasy Łazienkowskiej zakładały budowe komunikacji szynowej w pasie dzielącym. Wpierw myslano o kolejce, potem o tramwaju. W koncu z pwodów oszczędnosci zrobiono, co zrobiono.
Dziś każdy, kto stoi w korku na Trasie Ł, i wie, że kiedyś planowano środkiem tramwaj, zastanawia się "dlaczego do cholery, nie zbudowano tego?". Dziś tramwaj od Ronda Wiatrasczna do pomnika Lotnika miałby swoje uzasadnienie ruchowe, a brak takiej komunikacji usiłuje się nadrobić wydzielajac buspas na trasie Ł. Zapewne jak wydzielą buspas do pomnika lotnika, jeszcze wiecej ludzi zacznie się zastanawiac czemu kiedyś zrezygnowano z tego tramwaju.
Na zasadzie oszczędnosci i zaspokojenia doraźnych potrzeb zrezygnowano też z tramwajów w wielu innych miejscach w Warszawie.

Trzeba też przypomnieć, że planowana trasa Krasińskiego wraz z mostem i linią tramwajową, została zaplanowana jeszcze za Starzyńskiego.

Chcialibyśmy, żeby władze Warszawy zaczęły prowadzić gospodarkę w sposób bardziej planowy. Jeśli rezygnują z tramwaju na ul. Tysiąclecia, niech wskaża gdzie można poprowadzić tramwaj jako alternatywę dla Targowej. Niech dokonają rezerwy terenu i zapisza taką limnię w studium i w planach miejscowych.
Obecnie nastomiast wygląda to tak, że wizja Warszawy nie sięga dalej, jak do czerwca 2012. To trochę mało.

patryk148
Posty: 538
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 24 sty 2009, 23:40

moim zdaniem (ale niestety to jest zbyt kosztowne) powinna powstać trasa tysiąclecia

na odcinku podlaska - radzymińska w poziomie -1, na poziomie 0 linia tramwajowa z jednia obsługującą ruch lokalny,

dalej w poziomie 0 do ronda żaba.

należałoby również od naczelnikowskiej do dw wileńskiego zrobić wykop dla linii kolejowej.

powiązania jedynie na rondzie żaba (11 listopada/szwedzka/starzyńskiego), stalowa, solidarności, radzymińska, nowokijowska, żupnicza, grochowska

przystanki tramwajowe te same co powiązania, ale dodatkowo na wysokości ul bródnowskiej, zajezdania praga, ewentualnie bliska. problemem bybyła też zbyt duża odległość planowanego dw pks pomiędzy żupniczą a kijowska.

Sławek
Posty: 57
Rejestracja: 03 sty 2006, 17:09
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Sławek » 25 sty 2009, 13:20

Gdabski pisze:
robert-c pisze: Myśl też perspektywicznie.
Nam chodzi głównie o to, by pozostawic rezerwę pod tramwaj.
W tym względzie rozumiem i popieram, choć uzasadnianie różnych rzeczy trudnościami powstającymi w sytuacji awarii nie jest, o ile się zdążyłem zorientować, na tym forum pochwalane (Ok, jest różnica między trasowaniem linii a budową torów ;)).
Zastanawiam się jednak, co miałoby na co dzień tamtędy jeździć, bo jakoś mało relacji, dla których to jest po drodze. Z Grochowa na Bródno, z Bródna w Aleje Jerozolimskie? Obszary wzdłuż samej trasy są jednak interesujące dla znacznie mniejszej liczby pasażerów niż Targowa. Przy czym rozumiem, że Targowa ma ograniczoną pojemność i przy rozbudowanej sieci nie każda relacja tranzytowa może nią przebiegać, nawet jeśli w ten sposób linia cieszyłaby się większą liczbą pasażerów.
Mówiąc o "atrakcyjności" lub nie linii przez Trasę Tysiąclecia należałoby spojrzeć na lewy brzeg Wisły. Ciąg Towarowa-Okopowa zdecydowanie jest mniej atrakcyjny, niź ciąg Marszałkowskiej czy Jana Pawła II. Można odnieść wrażenie, że jedziemy przez wygwizdów, prawda? A jednak ciąg funkcjonuje i jest napełniony nieźle! Dlaczego nie dać Pradze drugiego ciągu, alternatywy dla Targowej? Urzędnicy Ratusza mają gębę pełną frazesów o stawianiu na komunikację zbiorową. Gdy przychodzi do konkretów, widać, co warte są te frazesy...

mkm101
Posty: 996
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 25 sty 2009, 13:42

Węzeł przy pl. Wileńskim pracuje już na granicy przepustowości, nie da się praktycznie już poprawić komunikacji tramwajowej Pragi Płn.
Trasa tramwajowa na TT dzięki stworzeniu równoległego do Targowej połączenia tramwajowego N-S na Pradze pozwoliłaby na wprowadzenie większej liczby tramwajów do obsługi Pragi, bez przeciążania węzła. Trasa tramwajowa na TT pozwoliłaby także na wyprowadzenie części ruchu tranzytowego (np. Bródno-Targowa/Grochów) z pl. Wileńskiego i Targowej, a także na powstanie nowych (szybszych niż przez pl. Wileński) połączeń (np. Bródno-Dw Wchodni/"wschodni" Dw PKS/Gocławek/Gocław). Efektem tego byłoby zmniejszenie liczby niezbędnych do obsługi Pragi autobusów (które można wykorzystać w inych rejonach miasta).
Z kolei brak połączenia tramwajowego na północnym odcinku TT znacząco osłabia znaczenie trasy tramwajowej na płd. odc. TT (Kawęczyńska-Waszyngtona), co w połączeniu z protestami "mieszkańców os. Kamionek" oznacza praktycznie rezygnację z tramwaju na całej TT.
W końcu - z innej beczki - TT ma mieć znaczenie miastotwórcze (dzięki znacznemu ułatwieniu dostępu do Szmulek z różnych stron miasta). Linia tramwajowa (odmiana komunikacji publicznej mniej zależna od korków niż autobusy) może być tu poważnym elementem uzupełniającym to działanie miastotwórcze.
Co do liczby potencjalnych pasażerów - każdy nowy ciąg startuje "od zera". Przypomnę tu linię 186, która zaczynała dokładnie 7 lat temu od solówek o częstotliwości 12/16/20, a teraz są tam wyłącznie przeguby wspierane w szczycie przez przeguby na 404.

Gdabski
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2009, 7:57

Post autor: Gdabski » 25 sty 2009, 16:29

Sławek pisze: Mówiąc o "atrakcyjności" lub nie linii przez Trasę Tysiąclecia należałoby spojrzeć na lewy brzeg Wisły. Ciąg Towarowa-Okopowa zdecydowanie jest mniej atrakcyjny, niż ciąg Marszałkowskiej czy Jana Pawła II. Można odnieść wrażenie, że jedziemy przez wygwizdów, prawda? A jednak ciąg funkcjonuje i jest napełniony nieźle!
Jak wyżej pisałem: z potrzebą zostawienia tej rezerwy się zgadzam i nie trzeba mnie aż tak przekonywać. Ale jednak sądzę, że potencjał tranzytowy Okopowej-Towarowej jest znacznie większy niż Trasy Tysiąclecia. Tu po północnej stronie mamy właściwie tylko Bródno, po południowej Grochów i Gocławek, czyli w sumie jedną relację, ewentualnie jeszcze Aleje Jerozolimskie.
Nie wiem, co z odcinkiem przez Park Skaryszewski, bo - nie zgłębiając tematu - byłem przekonany, że opinia publiczna nigdy go nie pozwoli zbudować, a jego istnienie wyraźnie "prostuje" układ, otwierając drogę na Gocław i w Aleje.
mkm101 pisze:W końcu - z innej beczki - TT ma mieć znaczenie miastotwórcze
No, to by się tam rzeczywiście przydało.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 25 sty 2009, 17:43

Abstrahując od problemow technicznych związanych z brakiem alternatywy szynowej w relacji Praga Płn. - Praga Płn. to atrakcyjność komunikacyjną ciągu Żaba - Dw. Wschodni - Al. Tysiąclecia - Gocław/Gocławek można ocenić przy:

1) uwzględnieniu nowego dworca autobusowego dalekobieżnego i podmiejskiego
2) oszacowaniu wzrostu wagi komunikacyjnej Dw. Wschodniego - również w kolejowych relacjach dalekobieżnych (kosztem odciążenia Dw. Centralnego)
3) uwzględnieniu planowanych tam inwestycji biurowych, jak i związanych z poprawą obsługi komunikacyjnej rejonu Dw.Wschodniego (Transport kreuje zagospodarowanie terenu)

Nie wiem na ile w przytaczanych symulacjach jest to uwzględnione. Też zgodze się, że być może obecnie sa pilniejsze inwestycje niz akurat północny odcinek szyny w Al. Tysiąclecia - niemniej z tego co wiem idzie o rezerwe terenu by relacja mogła powstać kiedykolwiek...

Potem obudzimy się (a raczej nastepne pokolenia osob odpowiedzialnych za projektowanie sieci transportowej) jak z tunelem przy Zachodnim z uczuciem wilgoci na dłoni..

Wielka szkoda..

Awatar użytkownika
chudzini7
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: chudzini7 » 26 sty 2009, 11:28

patryk148 pisze:należałoby również od naczelnikowskiej do dw wileńskiego zrobić wykop dla linii kolejowej.
Chcesz schować linię kolejową pod ziemię? Ale po co? Miejsca brakuje na estakady? Koło ZPT i wileniaka jest kilka bocznic, których chowanie pod ziemię nie ma sensu, a czasem się przydają...
R.I.P. 709 Bródno-Podgrodzie - Zielonka (Kopernika)
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sty 2009, 11:33

wykop chociażby po to, żeby Dworzec Wileński schować na poziom -1 z czołowym dojściem z przejścia podziemnego nad stacją metra.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
chudzini7
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: chudzini7 » 26 sty 2009, 11:39

Brzmi ciekawie, aczkolwiek oznacza to kolejną przebudowę Dworca Wileńskiego, z wciśnięciem samej stacji na miejsce obecnego parkingu (-1), przebudowę torów, pewnie też torów odstawczych (choć niekoniecznie) i przebicie przejścia podziemnego do metra. To spore, ambitne i kosztowne wyzwanie... wątpię by ktokolwiek wyłożył na to sporą sumkę...

Obecny dworzec przebudował inwestor budujący Centrum Handlowe
R.I.P. 709 Bródno-Podgrodzie - Zielonka (Kopernika)
Obrazek

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 26 sty 2009, 12:47

chudzini7 pisze:Brzmi ciekawie, aczkolwiek oznacza to kolejną przebudowę Dworca Wileńskiego
Ten betonowy, niewykończony szkielet pozbawiiony jakiejkolwiek infrastruktury nazywasz dworcem? :D

Awatar użytkownika
chudzini7
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: chudzini7 » 26 sty 2009, 13:23

Tak, jaki niewykończony szkielet? Jedynie strop i ściany są w tanie surowym, filary są przecież pomalowane na kolory tęczy :P Porównaj to z innymi straszącymi dworcami. Mnie jedynie zapach przeszkadza na dworcu... a nie widok
Ale co do infrastruktury to nie rozumiem. Masz parking na górze i na dole, pełno klepów obok, pawilony dla sklepikarzy obok 2. peronu. Czego Ci jeszcze brakuje?
R.I.P. 709 Bródno-Podgrodzie - Zielonka (Kopernika)
Obrazek

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 26 sty 2009, 13:33

no właśnie, praktycznie goły beton i perony, lepiej to wszystko schować pod ziemię, a powierzchnię przeznaczyć na coś innego (może małą pętlę autobusową?)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 26 sty 2009, 14:47

chudzini7 pisze:Tak, jaki niewykończony szkielet? Jedynie strop i ściany są w tanie surowym, filary są przecież pomalowane na kolory tęczy :P
To tak jak chwalona wszedzie stacja metra Wilsona :) Goły beton na zewnątrz i jakies dziwne kolorki wewnątrz.

ODPOWIEDZ