Strona 11 z 14

: 31 sty 2006, 18:47
autor: Gość
^ Przeważnie tak, 4 drzwiowe trafiają się niezbyt często.

Edit: Za późno :lol:

: 31 sty 2006, 21:53
autor: Glonojad
Po MANach 3 generacji to w ogóle widać, że na ostatnie drzwi nie były zbytnio projektowane ;). Chyba już Gniot ma wygodniejszy układ :D

: 31 sty 2006, 22:05
autor: TLG
inż. Glonojad pisze:Po MANach 3 generacji to w ogóle widać, że na ostatnie drzwi nie były zbytnio projektowane ;). Chyba już Gniot ma wygodniejszy układ
Już nawet nie w gniocie, a raczej Vecto. A układ amfiteatralny z silnikiem leżącym mimo wszystko nadal ma wielu zwolenników. Najlepiej problem rozwiązano w Scanii Omnicity, gdzie mimo leżącej zabudowy udało sie zaplanować układ tak, by nie było ciasno.

: 31 sty 2006, 22:18
autor: Nordyk110
TLG pisze: Zależy co chce sie kupować. Nie jest tak ciężko jak mówisz. A jeśli chodzi o Citaro-trzydrzwiowych sie znajdzie troche np. w Szwajcarii. Tam sie na prawde dba o tabor. Poza tym-mercedesy mają mieć 5 lat.
W Szwajcarii też już coraz ciężej o zakup tego busa,za dobra cenę i w dobrym stanie.
To sprawdzona wiadomość.

: 31 sty 2006, 22:49
autor: Rosa
inż. Glonojad pisze:Po MANach 3 generacji to w ogóle widać, że na ostatnie drzwi nie były zbytnio projektowane ;). Chyba już Gniot ma wygodniejszy układ :D
Mnie akurat taki uklad znacznie bardziej odpowiada niż ten w Solarisach gdzie przegub jest wg mnie FATALNIE zaprojektowany.

: 01 lut 2006, 2:27
autor: Robert 514
Nordyk110 pisze:400-500 autobusów :-D
Do tego będzie dużo nowych,ale w tym roku tylko 40 :D .Chyba 41 [8240] 8-)
I niedługo same "niskacze".
A grodzio niedawno temu pozbył się kupę całkiem falnego taboru... :wink:
Moze byłby lepszy ten grodzio niz pomysły tego pana.
Nowych jest teraz 79
a 8240 jako jedyny z tej dostawy będzie z innymi walorami silnikowymi za około 2 miesiące na R-7

ja chce wrocławskie Volvo nowe:)

: 01 lut 2006, 17:06
autor: TLG
Nordyk110 pisze:W Szwajcarii też już coraz ciężej o zakup tego busa,za dobra cenę i w dobrym stanie.
To sprawdzona wiadomość.
Kto mówi, że muszą pochodzić wyłącznie ze Szwajcarii. Prawdopodobnie będą skupowane w różnych miejscach. Problem największy jest właśnie w drzwiami, chyb a, że MZA odważy sie na zakup wersji dwudrzwiowej. Tu nie będzie tak dużych problemów przy zakupie. Problemy będą przy eksploatacji.

: 02 lut 2006, 18:20
autor: Piotrek
TLG pisze:Kto mówi, że muszą pochodzić wyłącznie ze Szwajcarii. Prawdopodobnie będą skupowane w różnych miejscach. Problem największy jest właśnie w drzwiami, chyb a, że MZA odważy sie na zakup wersji dwudrzwiowej. Tu nie będzie tak dużych problemów przy zakupie. Problemy będą przy eksploatacji.
Szczerze jakoś nie widzę u nas busów z ilością drzwi innych niż teraz...Będzie ciężko,chyba,że znajdą odpowiednie,bo raczej przebudowa się nie opłaca :-?

: 02 lut 2006, 18:27
autor: JacekM
Piotrek pisze:Szczerze jakoś nie widzę u nas busów z ilością drzwi innych niż teraz...
a ja widzę. Np. tylko i wyłącznie na liniach podmiejskich...

: 02 lut 2006, 18:40
autor: TLG
Piotrek pisze:Szczerze jakoś nie widzę u nas busów z ilością drzwi innych niż teraz...
No może na jakimś 305. Ale jak do tej pory dwudrzwiowe u nas sie nijak nie sprawdziły.
Piotrek pisze:Będzie ciężko,chyba,że znajdą odpowiednie,bo raczej przebudowa się nie opłaca
O ile w ogóle jest wykonalna.

: 02 lut 2006, 19:32
autor: Piotrek
JacekM (2357) pisze:a ja widzę. Np. tylko i wyłącznie na liniach podmiejskich...
Ino jakich?U nas linie podmiejskie w wiekszosci są ostro zatłoczone więc...
TLG pisze:O ile w ogóle jest wykonalna.
Raczej na pewno jest,ale nie po to beda kupowac jak najtaniej zapewne,zeby przebudowywac itd.

: 02 lut 2006, 19:36
autor: JacekM
Piotrek pisze:Ino jakich?U nas linie podmiejskie w wiekszosci są ostro zatłoczone więc...
takich na których trzeba daleko i długo jechać. Np. krótkie dwudrzwiowe: 700, 701, 705, 707, 711, 714, 715, 722, 724, 725. A trzydrzwiowe na: 708, 710, 719, 727 i 728.

: 02 lut 2006, 19:38
autor: Tm
JacekM (2357) pisze:
Piotrek pisze:Ino jakich?U nas linie podmiejskie w wiekszosci są ostro zatłoczone więc...
takich na których trzeba daleko i długo jechać. Np. krótkie dwudrzwiowe: 700, 701, 705, 707, 711, 714, 715, 722, 724, 725. A trzydrzwiowe na: 708, 710, 719, 727 i 728.
kiepski wybór

: 02 lut 2006, 19:42
autor: JacekM
Tm pisze:kiepski wybór
trudno :) napisz coś lepszego :wink:

: 02 lut 2006, 19:45
autor: Piotrek
JacekM (2357) pisze:takich na których trzeba daleko i długo jechać. Np. krótkie dwudrzwiowe: 700, 701, 705, 707, 711, 714, 715, 722, 724, 725. A trzydrzwiowe na: 708, 710, 719, 727 i 728.
700 to i tak bedzie gniot :)
701 ma PKS i sie pewnie nie pozbedzie tej linii.
705 za bardzo zapchane
725-Mobilis i pewnie tez to sie nie zmieni
724-nie sadze
711-w Raszynie duzy tlok itd itp.

Jedynie moze 707, 714,722, wiec nie widze tego na podmiejskich...

Ale takie moje zdanie :)