Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 05 mar 2008, 15:57

kangoo2 pisze: Czy to nie świadczy o tym, że gdyby w końcu np. 514 została przemianowana w linię zwykłą, wykorzystanie tego przystanku uległoby znacznej poprawie?
Był kiedyś dobry pomysł przemianowania 514 w 137 i 515 w 143..

Co do 514, to gdyby czas przejazdu nie wydłużył się znacznie, i gdyby faktycznie poprawiono częstotliwość to czemu nie. W Wesołej największym problemem są teraz częstotliwości. Młodzi pasażerowie często drałują teraz kawał drogi do Zielonej czy to ze 183 z pętli w Rembertowie, czy to z pętli Marysin..
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 mar 2008, 19:03

geograf_OSU pisze:Wtedy 405 do kasacji i wiecej swobody w Ursusie do manewrowania trasami 517 i E-5 i reszta.
Po co Ursusowi połączenie z Gocławiem, który jest póki co osiedlem-sypialnią? Po co Gocławiowi utrudniająca wzmocnienie E-5 (by nie było napełnień po 120-150 osób rano w kazdym kursie) słabo wykorzystywana końcówka w Ursusie?
kangoo2 pisze:Jeszcze tylko apropos przystanku "Kanał Gocławski" który zdaniem wielu forumowiczów jest niepotrzebny. Mam dowód na to, że małe wykorzystanie nie jest efektem braku chętnych, tylko wynika z mizernej oferty (staje tam tylko 182).

Dlaczego w praktyce zatrzymuje się tam na żądanie pasażerów (w drodze z centrum) prawie każdy kurs linii nocnych N25 i N75? Czy to nie świadczy o tym, że gdyby w końcu np. 514 została przemianowana w linię zwykłą, wykorzystanie tego przystanku uległoby znacznej poprawie? Mieszkańcom Słonecznego Stoku nie chce się chodzić na Przyczółek, ani na Międzyanrodową, chcieli by mieć coś porządnego u siebie, a nie tylko jeden jedyny autobus 182 kursujący co 20-30 minut.
Rzadko się zgadzam z tym, co piszesz, ale w tym przypadku potwierdzam w 100%. Aczkolwiek argument z nocną linią nie jest taki mocny, bowiem w nocy wykorzystanie przystanków istotnie się zmienia, głównie ze względu na inne rozmiwszczenie węzłów przesiadkowych oraz diametralnie różne motywacje podróży.

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 05 mar 2008, 19:30

Jarek pisze:Po co Ursusowi połączenie z Gocławiem, który jest póki co osiedlem-sypialnią? Po co Gocławiowi utrudniająca wzmocnienie E-5 (by nie było napełnień po 120-150 osób rano w kazdym kursie) słabo wykorzystywana końcówka w Ursusie?
wg mnie to takie 2 w 1 - jedna linia która tak naprawdę ma dać Ursusowi i Gocławowi szybki dojazd do Centrum

Mieszkam na Gocławiu i osobiście do Ursusa nie mam po co jeździć, z E-5 korzstam jadąc do Centrum, czasem do Zachodniego...
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 mar 2008, 19:40

hubik pisze:wg mnie to takie 2 w 1 - jedna linia która tak naprawdę ma dać Ursusowi i Gocławowi szybki dojazd do Centrum
Niestety po stronie gocławskiej linia wozi ok. 2-3 razy więcej pasażerów. 507 trochę rozładowało tłok, ale do czasu. Problem znowu się nasila. Ponadto połączenie Gocławia z Ursusem samo w sobie jest słąbo wykorzystywane. Wymiana pasażerów w E-5 w Śródmieściu wynosi prawie 100%.
A i tak z Gocławia na Zachodni najszybciej się dojedzie z przesiadką na Saskiej do 408/523.

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 05 mar 2008, 19:55

Jarek pisze:A i tak z Gocławia na Zachodni najszybciej się dojedzie z przesiadką na Saskiej do 408/523.
i najczęściej tak robie, szczególnie że E-5 to linia okresowa

Wg mnie E-5 powinna być skrócona do Centrum z jednoczesnym zwiększeniem częstotliwości. Na Gocławiu na wiosnę oddają kilkanaście nowych bloków, ruch w KM na pewno wzrośnie a już teraz w szczycie jest niezły ścisk w 507 i E-5. Z tego powodu ostatnio wybieram jeżdzenie do Centrum z TŁ, no ale ja mieszkam w pół dorgi między Ostrobramską a Bora-Komorowskiego, więc droga ta sama. Większej częsci gocławian na pewno bliżej do Bora...
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 05 mar 2008, 20:10

Może głupio napisze mieszkając koło kościoła, wybieram Bora Komorowskiego albo Abrahama czasu jazdy skrupulatnie nie liczę wiec ważne aby jechać, a na Afrykańskiej i Wale Gocławskim w szczycie jest wąskie gardło czyli korek może być.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 05 mar 2008, 21:09

Jarek pisze:Po co Ursusowi połączenie z Gocławiem, który jest póki co osiedlem-sypialnią? Po co Gocławiowi utrudniająca wzmocnienie E-5 (by nie było napełnień po 120-150 osób rano w kazdym kursie) słabo wykorzystywana końcówka w Ursusie?
a czy napisalem ze musi byc polaczenie ursusa z goclawiem? Nie. Stwierdzilem tylko ze mocne 1xx z metra do optyki daje wiecej mozliwosci w dopasowaniu tras. Robiac mocna 1xx na trasie metro-optyki, wywalamy niepotrzebne przystanki dla 4xx/5xx na lazienkowskiej/ostrobramskiej, robimy 405 z Niedzwiadka jak E-5 potem trasa 405 do Centrum , skracamy E-5 na trasie Goclaw - petla gdzies w centrum, i koniec. Czestotliwosci dopasowujemy do zapotrzebowania.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 11 mar 2008, 21:58

Dennis pisze:Cóż, wracając do domu z roboty najczęściej siedzę w E-6, podczas gdy w 506 stoję w ścisku
Pozwolę sobie ponownie odnieść się do Twojej wypowiedzi. Byłem ostatnio w szoku, jak zobaczyłem wynik wykorzystania E-6 rano. 506 po ruszeniu z przystanku SZPITAL WOLSKI wiezie 2,5 raza mniej pasażerów niż E-6. Fakt, to pojedynczy pomiar. Niemniej nawet zakładając duży błąd, nie da się zaprzeczyć, że E-6 na tle 506 rano wypadła doskonale. Linie ekspresowe, jeśli będą kursowały na sensownych trasach, mogą być bardzo dobrze wykorzystywane. Przy okazji krótki czas przejazdu zapewni optymalne wykorzystanie taboru przy zadanej częstotliwości.

Jestem bardzo ciekaw, jak by pracowała linia E-x na TŁ. Z drugiej strony zastanwaiam się, ile można wydusić z E-5, które na odcinku Gocław - Centrum mogłoby jednak jechać nieco krócej (przy okazji częściej i punktualniej). ;-)

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 11 mar 2008, 22:13

Cóż Jarku, powinieneś częściej zaglądać na tę trasę ;) 506 (ok. 8.30) jako-tako wyludnia się przy KAROLKOWEJ i nie chce mi się wierzyć, żeby przed nią miało naprawdę mniej pasażerów, niż E-6. Tym bardziej, że przy PKP KASPRZAKA następuje zazwyczaj solidne zasilenie tej pierwszej linii (przy czym ja wówczas najczęściej wysiadam i przesiadam się w 507, bo w 506 ciężko jest dłużej wytrzymać, nawet jeśli się siedzi). Jednorazowy pomiar, szczególnie w warunkach warszawskiego zbiorkomu, to żaden pomiar. Skoro raz tę samą trasę o tej samej porze jedzie się 25 minut samemu na poczwórnym siedzieniu, a raz minut 35, z czyimś łokciem wbitym w bok i twarzą przyklejoną do szyby... Naprawdę nie można po tak niewielu obserwacjach wyciągnąć jakkolwiek miarodajnych wniosków.
Wybaczcie OT :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25592
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 mar 2008, 22:19

Jarek pisze:Z drugiej strony zastanwiam się, ile można wydusić z E-5, które na odcinku Gocław - Centrum mogłoby jednak jechać nieco krócej (przy okazji częściej i punktualniej). ;-)
Cóż dokładniej masz na myśli? Częstotliwość, czas przejazdu, brygady?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5341
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 mar 2008, 23:12

pawcio pisze:
Jarek pisze:Z drugiej strony zastanwiam się, ile można wydusić z E-5, które na odcinku Gocław - Centrum mogłoby jednak jechać nieco krócej (przy okazji częściej i punktualniej). ;-)
Cóż dokładniej masz na myśli? Częstotliwość, czas przejazdu, brygady?
Od 14 do 15 :P ;-) .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 mar 2008, 22:56

pawcio pisze:Częstotliwość, czas przejazdu, brygady?
Wszystko.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25592
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 mar 2008, 7:16

Z zakładamy, że jest tu 502? I jeżeli tak, to z jaką trasą, częstotliwością, taborem?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5341
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 mar 2008, 23:44

Jarek pisze: Linie ekspresowe, jeśli będą kursowały na sensownych trasach, mogą być bardzo dobrze wykorzystywane. Przy okazji krótki czas przejazdu zapewni optymalne wykorzystanie taboru przy zadanej częstotliwości.
Z tego co widzę na "przegubowcu" to te Jelonki powstały mniej więcej w tym samym czasie co Stegny... Osiedla podobne. Dlaczego wiec tu, na Stegnach i Sadybie, likwiduje się linię ekspresową a drugą spowalnia?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 15 mar 2008, 10:35

A dlaczego przez lata całe Wy mieliście dwa ekspresy, a Jelonki żadnego (jedynie jednego, powolnego naonczas czerwoniaka)? Może czas na tchnienie sprawiedliwości dziejowej? :D

ODPOWIEDZ