Cegła przyjacielem każdego miłośnika
Moderator: JacekM
Raczej http://rozklad.plk-sa.pl/tablice
Jakość na poziomie wczesnej wersji pre-alpha. Ale niech robią...
Jakość na poziomie wczesnej wersji pre-alpha. Ale niech robią...
Jest znośnie. Ale brakuje mi spisu tabelek.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ersatz to jest bardzo dobre słowo w stosunku do tego co zaprezentowano...
Jestem zażenowany poziomem zaprezentowanego rozkładu. Dlaczego nie dało się zrobić tabel dwukierunkowych dla linii z małą liczbą pociągów?
Jestem zażenowany poziomem zaprezentowanego rozkładu. Dlaczego nie dało się zrobić tabel dwukierunkowych dla linii z małą liczbą pociągów?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
To jest najmniejszy problem. Obejrzyj tabelę 610.
Nie obejrzę.
Na stronie informacja "zapraszamy wkrótce"....
Chyba generacja tabel SRJP kogoś przerosła.
Przypomnieć trzeba, że w latach 1949-1991 SRJP był wydawany metoda analogową, bez użycia technik informatycznych. I można było.
Na stronie informacja "zapraszamy wkrótce"....
Chyba generacja tabel SRJP kogoś przerosła.
Przypomnieć trzeba, że w latach 1949-1991 SRJP był wydawany metoda analogową, bez użycia technik informatycznych. I można było.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Jednak jest masakra, po co generuje tabelę 605 wraz z trasą przez Dęblin?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27407
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W latach 1949-1991 pociąg miał jeden rozkład na rok, a nie kilkadziesiąt w porywach do ponad stu, jak równiez pracowało nad SRJP trochę więcej ludzi.Piottr pisze:Przypomnieć trzeba, że w latach 1949-1991 SRJP był wydawany metoda analogową, bez użycia technik informatycznych. I można było.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To może trzeba pomyśleć, żeby tylu wersji nie było. Tym bardziej, że bardzo często to są różnice typu raz minutę później tu, raz minutę później tam. Dawniej takich zmian się po prostu nie publikowało, pasażer spóźnienia o minutę nie zauważy.
Zdziwiłbyś się, jak upierdliwi potrafią być pasażerowie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27407
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Teraz najczęściej jest to zunifikowane i pasażer tego nie widzi, ale nie zmienia to faktu, że każde (nawet pięciogodzinne) zamknięcie na trasie pociągu generuje nową kopię rozkładu - przy pociągu przez pół kraju to robi naprawdę sporą liczbę kopii. Żeby robić to ręcznie trzeba wszystkie przejrzeć i porównać - robiłem to dla poc. PKP IC przez rok i była to robota nie do ogarnięcia dla jednej osoby. Przy skali całego rozkładu nie ma innej możliwości niż generowanie tego automagicznie, niestety.MichalJ pisze:To może trzeba pomyśleć, żeby tylu wersji nie było. Tym bardziej, że bardzo często to są różnice typu raz minutę później tu, raz minutę później tam.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ale co innego jakieś kwity dla maszynisty, a co innego cegła dla pasażerów.
Nie oczekuję powrotu do ręcznego składu z cyferek, ale lepszego zaprogramowania i skonfigurowania tego czegoś, co teraz tam mają.
Chociażby niezdolność do podania terminów kursowania w strawnej postaci. Przecież, u licha, gdzieś pierwotnie tam musi być to zadane w postaci "w dni robocze", a nie w postaci wyliczania poszczególnych dni.
A zresztą nawet gdyby, to napisanie programu, który z takiej tabelki zrobi krótkie '(D)' albo nawet '(D) oraz 1.11' to nie jest zadanie nadludzkie.
Nie oczekuję powrotu do ręcznego składu z cyferek, ale lepszego zaprogramowania i skonfigurowania tego czegoś, co teraz tam mają.
Chociażby niezdolność do podania terminów kursowania w strawnej postaci. Przecież, u licha, gdzieś pierwotnie tam musi być to zadane w postaci "w dni robocze", a nie w postaci wyliczania poszczególnych dni.
A zresztą nawet gdyby, to napisanie programu, który z takiej tabelki zrobi krótkie '(D)' albo nawet '(D) oraz 1.11' to nie jest zadanie nadludzkie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27407
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywiście, że tak, ale źródłem cegły dla pasażerów muszą być zarządzone rozkłady. Jeśli robić cegłę ręcznie, to ktoś musi te wszystkie kwity przynajmniej porównać.MichalJ pisze:Ale co innego jakieś kwity dla maszynisty, a co innego cegła dla pasażerów.
Ale PioTTr sugerował, że kiedyś dałosię. Owszem, kiedyś dałosię, teraz byłoby to skrajnie upierdliwe.Nie oczekuję powrotu do ręcznego składu z cyferek
Pierwotnie zadane jest to w postaci klikania w kalendarzyk, system generuje opis. Jeśli mamy czyste (D), to jak na obrazku mamy 16.XII-12.XII w (D). Jeśli mamy (D) oprócz jednego dnia, to już robią się dwa rozdzielne terminy (np. 16.XII-9.XI (D), 12.XI-12.XII w (D)). Jeśli mamy coś bardziej skomplikowanego, to robi się problem.Przecież, u licha, gdzieś pierwotnie tam musi być to zadane w postaci "w dni robocze", a nie w postaci wyliczania poszczególnych dni.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
No proszę, jednak PLK zrobiło w miarę normalną cegłę
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43