I co z tego jak na każde 8 godzin pracy ma tylko 15 minut przerwyJamnik pisze:Kierowca nie jest robotem i ma prawo do przerwy. W tym momencie oczekiwania pasażerów stają się mało istotne.
O trybie SB
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Coś się chyba pomyliłeś i to znacznie. Jeśli kierowca pracuje 6-8 h ma obowiązek dostać 30 min przerwy a jeśli przekracza 8 to 45 min przerwy z tym, że może być ona podzielona na kilka 15 min przerw na odpoczynek!5690 pisze:I co z tego jak na każde 8 godzin pracy ma tylko 15 minut przerwyJamnik pisze:Kierowca nie jest robotem i ma prawo do przerwy. W tym momencie oczekiwania pasażerów stają się mało istotne.
Jeżeli pracuje na linii komunikacyjnej o długości do 50 km, to tylko jedna przerwa musi mieć co najmniej 15 minut. Pozostałe mogą być dowolnie krótkie, byle łącznie dawały właściwą wartość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czyli:pawcio pisze:Jeżeli pracuje na linii komunikacyjnej o długości do 50 km, to tylko jedna przerwa musi mieć co najmniej 15 minut. Pozostałe mogą być dowolnie krótkie, byle łącznie dawały właściwą wartość.
mam np mediolan: pracuję 9 h mając ledwie 10 min łącznie wszystkich przerw. to mogę sobie następną walnąć 30 min?
Błąd w cytowaniuMisiek997 pisze:Czyli:dzidek pisze:Jeżeli pracuje na linii komunikacyjnej o długości do 50 km, to tylko jedna przerwa musi mieć co najmniej 15 minut. Pozostałe mogą być dowolnie krótkie, byle łącznie dawały właściwą wartość.
mam np mediolan: pracuję 9 h mając ledwie 10 min łącznie wszystkich przerw. to mogę sobie następną walnąć 30 min?
![:-$ :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
To znaczy, że najdalej po 5:45 od początku pracy w zmianie A i 6:00 w zmianie B (kwestia OC) musi się rozpocząć Twoja ustawowa przerwa o długości 15 minut. Pozostałe brakujące 30 minut do łącznej długości wszystkich przerw może mieć dowolną postać, nawet 30 przerw o długości 1 minuty.Misiek997 pisze:mam np mediolan: pracuję 9 h mając ledwie 10 min łącznie wszystkich przerw. to mogę sobie następną walnąć 30 min?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie bardzo.pawcio pisze:To znaczy, że najdalej po 5:45 od początku pracy w zmianie A i 6:00 w zmianie B (kwestia OC) musi się rozpocząć Twoja ustawowa przerwa o długości 15 minut. Pozostałe brakujące 30 minut do łącznej długości wszystkich przerw może mieć dowolną postać, nawet 30 przerw o długości 1 minuty.
Sejm pisze:Art. 13.
1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona
na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy
liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż
45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin.
Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut
każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio
po tym okresie.
...
A jednak bardzo. A przynajmniej bardziej
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Byla nowelizacja w 2009 i doszedl rozdzial 4a dedykowany komunikacji do 50km.
Co prawda czemus nie wyjeto jej spod art 13, acz intencje ustawodawcy najwyrazniej takie byly.
+2/-3, Kolego. Dozwolone dwie minuty przyspieszenia, trzy minuty opóźnienia, wg czasu ze sterownika w kabinie.NR pisze:traktuje się za prawidłowe opóźnienie odjazdu wyznaczonego przystankowym rozkładem jazdy do 5'altar pisze:ewentualnie z odchyłem dosłownie 1-2 minut
Tak dla ścisłości - to ustawodawca w ustawie przyjętej następnie przez Sejm tak napisał, a nie "Sejm napisał"...Sejm pisze:Art. 13.
(...)
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Nie dogadaliście się. Dziecko szczęścia ma jednak rację, aczkolwiek nie wyraziło się zbyt jasno.eM pisze:+2/-3, Kolego. Dozwolone dwie minuty przyspieszenia, trzy minuty opóźnienia, wg czasu ze sterownika w kabinie.NR pisze: traktuje się za prawidłowe opóźnienie odjazdu wyznaczonego przystankowym rozkładem jazdy do 5'
Yyy... Ciebie też proszę o jaśniejszą wypowiedź. :}desert_eag pisze:Nie dogadaliście się. Dziecko szczęścia ma jednak rację, aczkolwiek nie wyraziło się zbyt jasno.eM pisze: +2/-3, Kolego. Dozwolone dwie minuty przyspieszenia, trzy minuty opóźnienia, wg czasu ze sterownika w kabinie.
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95
Witam.
Nastąpiła zmiana w umowie między ZTMem a przewoźnikami.eM pisze:Yyy... Ciebie też proszę o jaśniejszą wypowiedź. :}desert_eag pisze: Nie dogadaliście się. Dziecko szczęścia ma jednak rację, aczkolwiek nie wyraziło się zbyt jasno.
Memento mori
120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811
120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811