O trybie SB

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 06 lis 2009, 14:43

Jamnik pisze:Kierowca nie jest robotem i ma prawo do przerwy. W tym momencie oczekiwania pasażerów stają się mało istotne.
I co z tego jak na każde 8 godzin pracy ma tylko 15 minut przerwy
#5690 07.11.1997-10.09.2013

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 06 lis 2009, 14:50

5690 pisze:
Jamnik pisze:Kierowca nie jest robotem i ma prawo do przerwy. W tym momencie oczekiwania pasażerów stają się mało istotne.
I co z tego jak na każde 8 godzin pracy ma tylko 15 minut przerwy
Coś się chyba pomyliłeś i to znacznie. Jeśli kierowca pracuje 6-8 h ma obowiązek dostać 30 min przerwy a jeśli przekracza 8 to 45 min przerwy z tym, że może być ona podzielona na kilka 15 min przerw na odpoczynek!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lis 2009, 9:38

Jeżeli pracuje na linii komunikacyjnej o długości do 50 km, to tylko jedna przerwa musi mieć co najmniej 15 minut. Pozostałe mogą być dowolnie krótkie, byle łącznie dawały właściwą wartość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 08 lis 2009, 15:28

pawcio pisze:Jeżeli pracuje na linii komunikacyjnej o długości do 50 km, to tylko jedna przerwa musi mieć co najmniej 15 minut. Pozostałe mogą być dowolnie krótkie, byle łącznie dawały właściwą wartość.
Czyli:
mam np mediolan: pracuję 9 h mając ledwie 10 min łącznie wszystkich przerw. to mogę sobie następną walnąć 30 min?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 08 lis 2009, 15:43

Misiek997 pisze:
dzidek pisze:Jeżeli pracuje na linii komunikacyjnej o długości do 50 km, to tylko jedna przerwa musi mieć co najmniej 15 minut. Pozostałe mogą być dowolnie krótkie, byle łącznie dawały właściwą wartość.
Czyli:
mam np mediolan: pracuję 9 h mając ledwie 10 min łącznie wszystkich przerw. to mogę sobie następną walnąć 30 min?
Błąd w cytowaniu :-$

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lis 2009, 15:47

Poprawiłem, bo Misiek już nie będzie miał okazji. ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lis 2009, 17:18

Misiek997 pisze:mam np mediolan: pracuję 9 h mając ledwie 10 min łącznie wszystkich przerw. to mogę sobie następną walnąć 30 min?
To znaczy, że najdalej po 5:45 od początku pracy w zmianie A i 6:00 w zmianie B (kwestia OC) musi się rozpocząć Twoja ustawowa przerwa o długości 15 minut. Pozostałe brakujące 30 minut do łącznej długości wszystkich przerw może mieć dowolną postać, nawet 30 przerw o długości 1 minuty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 12 lis 2009, 1:40

altar pisze:ewentualnie z odchyłem dosłownie 1-2 minut
traktuje się za prawidłowe opóźnienie odjazdu wyznaczonego przystankowym rozkładem jazdy do 5'

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 22 lis 2009, 0:41

pawcio pisze:To znaczy, że najdalej po 5:45 od początku pracy w zmianie A i 6:00 w zmianie B (kwestia OC) musi się rozpocząć Twoja ustawowa przerwa o długości 15 minut. Pozostałe brakujące 30 minut do łącznej długości wszystkich przerw może mieć dowolną postać, nawet 30 przerw o długości 1 minuty.
Nie bardzo.
Sejm pisze:Art. 13.
1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona
na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy
liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż
45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin.
Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut
każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio
po tym okresie.

...

A jednak bardzo. A przynajmniej bardziej :D

Byla nowelizacja w 2009 i doszedl rozdzial 4a dedykowany komunikacji do 50km.
Co prawda czemus nie wyjeto jej spod art 13, acz intencje ustawodawcy najwyrazniej takie byly.

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 22 lis 2009, 0:48

NR pisze:
altar pisze:ewentualnie z odchyłem dosłownie 1-2 minut
traktuje się za prawidłowe opóźnienie odjazdu wyznaczonego przystankowym rozkładem jazdy do 5'
+2/-3, Kolego. Dozwolone dwie minuty przyspieszenia, trzy minuty opóźnienia, wg czasu ze sterownika w kabinie.
Sejm pisze:Art. 13.
(...)
Tak dla ścisłości - to ustawodawca w ustawie przyjętej następnie przez Sejm tak napisał, a nie "Sejm napisał"...
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 22 lis 2009, 1:08

eM pisze:
NR pisze: traktuje się za prawidłowe opóźnienie odjazdu wyznaczonego przystankowym rozkładem jazdy do 5'
+2/-3, Kolego. Dozwolone dwie minuty przyspieszenia, trzy minuty opóźnienia, wg czasu ze sterownika w kabinie.
Nie dogadaliście się. Dziecko szczęścia ma jednak rację, aczkolwiek nie wyraziło się zbyt jasno.

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 22 lis 2009, 1:10

desert_eag pisze:
eM pisze: +2/-3, Kolego. Dozwolone dwie minuty przyspieszenia, trzy minuty opóźnienia, wg czasu ze sterownika w kabinie.
Nie dogadaliście się. Dziecko szczęścia ma jednak rację, aczkolwiek nie wyraziło się zbyt jasno.
Yyy... Ciebie też proszę o jaśniejszą wypowiedź. :}
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

Awatar użytkownika
Tymesz
Zbanowany
Posty: 745
Rejestracja: 31 sie 2006, 12:18

Post autor: Tymesz » 22 lis 2009, 1:15

Witam.
eM pisze:
desert_eag pisze: Nie dogadaliście się. Dziecko szczęścia ma jednak rację, aczkolwiek nie wyraziło się zbyt jasno.
Yyy... Ciebie też proszę o jaśniejszą wypowiedź. :}
Nastąpiła zmiana w umowie między ZTMem a przewoźnikami.
Memento mori

120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 22 lis 2009, 8:43

Tymesz pisze:Nastąpiła zmiana w umowie między ZTMem a przewoźnikami.
No ale napiszcie może konkretnie, jaki jest teraz limit przyśpieszenia/opóźnienia...
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 22 lis 2009, 12:21

W trakcie trwania trybu SB traktuje się jako prawidłowy odjazd maksymalnie opóźniony do 5' względem przystankowego rozkładu jazdy z krańca na którym jest wprowadzony tryb

ODPOWIEDZ