[Kraków] Krakowski Szybki Tramwaj i inne inwestycje

Moderator: JacekM

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 24 sie 2013, 22:35

Tylko proszę be zmian nazw przystanków (tramwajowych), bo już je znam prawie wszystkie na pamięć.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2013, 10:31

A u nas to niby inaczej się dzieje? Ja raczej powiem, że jestem zbudowany poziomem debaty publicznej - zmiana trasy jednej linii, a tu piszą o napełnieniach, badaniach itp. I ani jednej łzawej historyjki o niepełnosprawnych babciach dojeżdżających do wnuczka itp. :shock:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 sie 2013, 11:33

Bastian pisze:Ja raczej powiem, że jestem zbudowany poziomem debaty publicznej
Podobnie zbudowany byłem poziomem debaty nt. (ograniczeń) ruchu dookoła Plant. Możemy pozazdrościć Krakowowi. Chapeau bas!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 sie 2013, 11:44

Bastian pisze:ani jednej łzawej historyjki o niepełnosprawnych babciach dojeżdżających do wnuczka itp. :shock:
Jakoś trzeba prywatę albo wydajesizm uzasadniać.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 wrz 2013, 10:03

Rozpoczynają budowę linii nad dworcem Płaszów:
Już w czwartek rozpocznie się budowa ostatniego fragmentu pierwszej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Kurdwanowa. Prace ruszą najprawdopodobniej od strony ul. Wielickiej.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... LokKrakTxt

Pojawiła się również ciekawa inicjatywa związana z budową innego przedłużenia sieci - do Górki Narodowej:
Dwa razy “nie” dla Trasy Wolbromskiej
http://krabok.wordpress.com/2013/09/07/ ... bromskiej/

Ciekawa infografika. Gdyby podsumować koszty budowy tramwaju na Tarchomin, to ile planuje się wydać na tramwaj, a ile na poszerzoną Światowida?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 wrz 2013, 13:37

300 m a oni chcą łączyć przystanki, bo blisko siebie 8-( Łał =D> W Wawie można o tym pomarzyć...

Nieuwzględnianie kosztów refinansowanych przez UE w kosztach realnych to warty zapamiętania przykład lekkiego myślenia o nieswoich pieniądzach. Jakkolwiek w gruncie rzeczy mają rację, że warto zaoszczędzić na budowie ulicy (GP!? na diabła tam?!).
Klasa L to nie przejdzie, ale gdyby tam było zwykłe Z, to już coś...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2013, 13:56

Szkoda tylko, że za inwestycjami w torowiska nie idą inwestycje w tabor i wzkm... Bo częstotliwości tramwaje tam mają żałosne, jak i cała komunikacja miejska...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 wrz 2013, 14:15

Bo całkiem rozpowszechniona w tym kraju (w Warszawie w zasadzie niewystępująca) metoda wyciągania kasy z Unii na drogi, to podpinanie tych dróg pod trasy tramwajowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 wrz 2013, 14:27

No tak, Kraków już był za to krytykowany.
To niewystępowanie to Winnica i Światowida 2x3?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 10 wrz 2013, 18:47

Wolfchen pisze:nie idą inwestycje w tabor
Tak nie inwestują w tabor, że prawdopodobnie będą pierwszą siecią, która wycofa konstale.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 wrz 2013, 19:01

px33 pisze:
Wolfchen pisze:nie idą inwestycje w tabor
Tak nie inwestują w tabor, że prawdopodobnie będą pierwszą siecią, która wycofa konstale.
Wycofują Konstale bo ściągają o wiele starszy tabor z zachodu (i go remontują).

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2013, 19:07

Co trudno nazwać inwestycją w tabor. Raczej to próba reanimacji, przez co wiek taboru gwałtownie skacze w górę.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 wrz 2013, 19:37

Poza tym tu jeszcze o ilostan się rozchodzi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 10 wrz 2013, 20:24

SławekM pisze: Wycofują Konstale bo ściągają o wiele starszy tabor z zachodu (i go remontują).
Co (przy koszcie modernizacji konstala, czyli wymianie dokładnie wszystkiego poza tabliczką znamionową) jest dość dobrą strategią i nieważne, że
Wolfchen pisze:wiek taboru gwałtownie skacze w górę.
bo przy taborze tramwajowym nie jest sprawą dominującą (w ogóle nie jest). O405GN z Niemiec z 1993 roku jest pod prawie każdym względem lepszy niż Ikarus 280 z 1995 roku, podobnie N8S (zwłaszcza przerobiony na wersję częściowo niskopodłogową) bije na głowę konstala.

W ogóle sprowadzanie wagonów z zachodu to tak naprawdę dwa różne zjawiska, które trzeba od siebie rozdzielić:
a) sprowadzanie wagonów starego typu (standardowe GT6/E1 z rozruchem oporowym), które są typową zapchajdziurą i ściąga się je bo są tańsze niż remont konstala, a zapewniają wyższy komfort dla pasażera (i w sumie niewiele więcej, ale jak pojeździ 10 lat to się ładnie zwróci)
b) sprowadzanie nowszych typów wagonów (GT8S, seria N/M i ewentualnie coś nowszego) z nowocześniejszym typem rozruchu, które też są niedrogie, ale ich zakup można traktować jako tanie unowocześnienie parku taborowego.
I jeśli generacja N/M z modernizacją z niską wstawką kosztuje trochę ponad pół miliona, tyle samo lub nawet mniej modernizacja składu konstali, to naprawdę nie ma co się zastanawiać, a tym bardziej krytykować takiego podejścia.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 mar 2014, 11:27

Tymczasem w Krakowie...
Gazeta.pl Kraków pisze: (...)
Jeszcze w marcu firma budująca linię tramwajową Lipska - Wielicka planuje połączenie nowych torów z ul. Wielicką. Na kilka dni mieszkańcy Bieżanowa i Kurdwanowa zostaną pozbawieni możliwości dojazdu tramwajem.
(...)
Manuel Antonio de Fonseca Vasconcelos Da Mota, członek zarządu firmy budującej połączenie, zapowiadał we wrześniu, że linia biegnąca po estakadzie nad torami kolejowymi stacji Kraków - Płaszów będzie gotowa pod koniec 2014 roku. Łagodna zima nie przerwała prac, czyniąc ten termin bardziej realnym.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... LokKrakTxt
Kraków jeszcze bardziej zawstydzi Warszawę.

ODPOWIEDZ