[Kraków] Krakowski Szybki Tramwaj i inne inwestycje
Moderator: JacekM
Tylko proszę be zmian nazw przystanków (tramwajowych), bo już je znam prawie wszystkie na pamięć.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A u nas to niby inaczej się dzieje? Ja raczej powiem, że jestem zbudowany poziomem debaty publicznej - zmiana trasy jednej linii, a tu piszą o napełnieniach, badaniach itp. I ani jednej łzawej historyjki o niepełnosprawnych babciach dojeżdżających do wnuczka itp.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Jakoś trzeba prywatę albo wydajesizm uzasadniać.Bastian pisze:ani jednej łzawej historyjki o niepełnosprawnych babciach dojeżdżających do wnuczka itp.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Rozpoczynają budowę linii nad dworcem Płaszów:
Pojawiła się również ciekawa inicjatywa związana z budową innego przedłużenia sieci - do Górki Narodowej:
Ciekawa infografika. Gdyby podsumować koszty budowy tramwaju na Tarchomin, to ile planuje się wydać na tramwaj, a ile na poszerzoną Światowida?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... LokKrakTxtJuż w czwartek rozpocznie się budowa ostatniego fragmentu pierwszej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Kurdwanowa. Prace ruszą najprawdopodobniej od strony ul. Wielickiej.
Pojawiła się również ciekawa inicjatywa związana z budową innego przedłużenia sieci - do Górki Narodowej:
http://krabok.wordpress.com/2013/09/07/ ... bromskiej/Dwa razy “nie” dla Trasy Wolbromskiej
Ciekawa infografika. Gdyby podsumować koszty budowy tramwaju na Tarchomin, to ile planuje się wydać na tramwaj, a ile na poszerzoną Światowida?
300 m a oni chcą łączyć przystanki, bo blisko siebie Łał W Wawie można o tym pomarzyć...
Nieuwzględnianie kosztów refinansowanych przez UE w kosztach realnych to warty zapamiętania przykład lekkiego myślenia o nieswoich pieniądzach. Jakkolwiek w gruncie rzeczy mają rację, że warto zaoszczędzić na budowie ulicy (GP!? na diabła tam?!).
Klasa L to nie przejdzie, ale gdyby tam było zwykłe Z, to już coś...
Nieuwzględnianie kosztów refinansowanych przez UE w kosztach realnych to warty zapamiętania przykład lekkiego myślenia o nieswoich pieniądzach. Jakkolwiek w gruncie rzeczy mają rację, że warto zaoszczędzić na budowie ulicy (GP!? na diabła tam?!).
Klasa L to nie przejdzie, ale gdyby tam było zwykłe Z, to już coś...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Bo całkiem rozpowszechniona w tym kraju (w Warszawie w zasadzie niewystępująca) metoda wyciągania kasy z Unii na drogi, to podpinanie tych dróg pod trasy tramwajowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Co (przy koszcie modernizacji konstala, czyli wymianie dokładnie wszystkiego poza tabliczką znamionową) jest dość dobrą strategią i nieważne, żeSławekM pisze: Wycofują Konstale bo ściągają o wiele starszy tabor z zachodu (i go remontują).
bo przy taborze tramwajowym nie jest sprawą dominującą (w ogóle nie jest). O405GN z Niemiec z 1993 roku jest pod prawie każdym względem lepszy niż Ikarus 280 z 1995 roku, podobnie N8S (zwłaszcza przerobiony na wersję częściowo niskopodłogową) bije na głowę konstala.Wolfchen pisze:wiek taboru gwałtownie skacze w górę.
W ogóle sprowadzanie wagonów z zachodu to tak naprawdę dwa różne zjawiska, które trzeba od siebie rozdzielić:
a) sprowadzanie wagonów starego typu (standardowe GT6/E1 z rozruchem oporowym), które są typową zapchajdziurą i ściąga się je bo są tańsze niż remont konstala, a zapewniają wyższy komfort dla pasażera (i w sumie niewiele więcej, ale jak pojeździ 10 lat to się ładnie zwróci)
b) sprowadzanie nowszych typów wagonów (GT8S, seria N/M i ewentualnie coś nowszego) z nowocześniejszym typem rozruchu, które też są niedrogie, ale ich zakup można traktować jako tanie unowocześnienie parku taborowego.
I jeśli generacja N/M z modernizacją z niską wstawką kosztuje trochę ponad pół miliona, tyle samo lub nawet mniej modernizacja składu konstali, to naprawdę nie ma co się zastanawiać, a tym bardziej krytykować takiego podejścia.
Tymczasem w Krakowie...
Kraków jeszcze bardziej zawstydzi Warszawę.Gazeta.pl Kraków pisze: (...)
Jeszcze w marcu firma budująca linię tramwajową Lipska - Wielicka planuje połączenie nowych torów z ul. Wielicką. Na kilka dni mieszkańcy Bieżanowa i Kurdwanowa zostaną pozbawieni możliwości dojazdu tramwajem.
(...)
Manuel Antonio de Fonseca Vasconcelos Da Mota, członek zarządu firmy budującej połączenie, zapowiadał we wrześniu, że linia biegnąca po estakadzie nad torami kolejowymi stacji Kraków - Płaszów będzie gotowa pod koniec 2014 roku. Łagodna zima nie przerwała prac, czyniąc ten termin bardziej realnym.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... LokKrakTxt