SKM S9 - rozkład, trasa i obsługa linii

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 15 mar 2010, 2:16

MeWa pisze:
kulikowski pisze:ilka lat temu to jednak "dało się" uruchomić od zera S-1 jako nowy środek transportu z pełnym wyposażeniem
tak, linia S-1 do Falenicy to też była jedna wielka prowizorka...
mógłbyś rozwinąć tą olśniewającą myśl :?: IMO wydaje mi się, że się mylisz: własny tabor, przewoźnik miejski (spółka-córka), kasowniki itp. to wg Ciebie prowizorka ?.

MeWa pisze:
biedronp pisze:Z jakich przyczyn SKM 9 nie dojeżdża do przystanku Warszawa-Wola?
brak miejsca.
[/quote]
Częstotliwość aktualna KM na stacji Warszawa Wola to 60-80 min :arrow: wg Ciebie brak miejsca :?: ROTFL, BP, MSPANC.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 15 mar 2010, 6:18

kulikowski pisze:[
Częstotliwość aktualna KM na stacji Warszawa Wola to 60-80 min :arrow: wg Ciebie brak miejsca :?: ROTFL, BP, MSPANC.
No to teraz słowa klucze może pomogą zrozumieć problem.

1. Szlakowa
2. Blokada półsamoczynna
3. Obrót na Czystym (zapomnij o obrocie na Woli - pozdrowienia dla PLK)
4. Wydłużenie czasu trwania "Kółka"
5. 4 EZT

kebe

Post autor: kebe » 15 mar 2010, 8:22

No to. ruszyla linia. S-9. Udalo mi sie zrobic pare pogladowych fotek z dziś z 7.50.
Obrazek Obrazek

Na stacji Legionowo stacje telewizynje, poczestunek i. pikieta Wieliszewa.
Obrazek Obrazek

Sklad EN-57 804 full plastik.
Obrazek

W srodku jeden kasownik w sekcji A. W drugiej czeka podstawka. Nalepki ZTM itp.
Obrazek Obrazek Obrazek

Z dodatkowych atrakcji niezamykajace sie drzwi, rozklekotane przejscia miedzyprzedzialowe. Pociag przyjechal spozniony juz na stacje Legionowo. Na Gdanskim +8 min.
Obrazek

Jako bonus zdjęcie legiowskiej dowozówki... Sorry, że zasłonięte latarnią, ale nie mialem jak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 15 mar 2010, 9:20

co za żal...
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 mar 2010, 16:00

ZTM gratulujemy przytwierdzenia rozkładu jazdy linii S9 na stacji Warszawa Praga na latarni, mimo że gablota stoi.
Załączniki
IMG_1923.jpg
Rozkład linii S9
IMG_1928.jpg
Gablota

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 15 mar 2010, 16:04

do obsługi S-9 poszły wszystkie "kolorowe" jednostki z Tłuszcza
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 15 mar 2010, 17:11

Dariusz pisze:do obsługi S-9 poszły wszystkie "kolorowe" jednostki z Tłuszcza
Nie wszystkie:
1529,1555, 1479 i 804, miala byc 1449 ale okazala sie byc niezlym szrotem :) ale za to miala skaje...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 15 mar 2010, 18:41

MisiekK pisze:
SławekM pisze:ZTM gratulujemy przytwierdzenia rozkładu jazdy linii S9 na stacji Warszawa Praga na latarni, mimo że gablota stoi.
Gablota nie należy do ZTM, więc nie mógł tam nic umieścić. To jest jeden z idiotyzmów PKP.
Mógł. Jak masz możliwość to przeczytaj umowę KM-ZTM. Ja ją czytałem- i jest tam napisane że ZTM może zlecić KM odpowiednia informację dla podróżnych.
Zresztą pomijając ta umowę to co za problem dogadać się z KM na temat umieszczenia rozkładu S-9 na rozkładzie KM?
P.s. Na ZOO tez rozkład jest przyklejony na słupie latarni, pod rozkładami KM.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 mar 2010, 19:22

rufio198 pisze:
MisiekK pisze: Gablota nie należy do ZTM, więc nie mógł tam nic umieścić. To jest jeden z idiotyzmów PKP.
Mógł. Jak masz możliwość to przeczytaj umowę KM-ZTM. Ja ją czytałem- i jest tam napisane że ZTM może zlecić KM odpowiednia informację dla podróżnych.
Zresztą pomijając ta umowę to co za problem dogadać się z KM na temat umieszczenia rozkładu S-9 na rozkładzie KM?
P.s. Na ZOO tez rozkład jest przyklejony na słupie latarni, pod rozkładami KM.
Mogli go już chociaż przyczepić tak jak rozkłady KM czyli na tablicy przytwierdzonej do latarni, a nie niczym plakat wyborczy oblepiając latarnię...

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 mar 2010, 20:16

SławekM pisze:ZTM gratulujemy przytwierdzenia rozkładu jazdy linii S9 na stacji Warszawa Praga na latarni, mimo że gablota stoi.
Nie przejmuj się tym. Właśnie przejeżdżałem przez tą stację i nie pali się tam ani jedna lampa bądź latarnia. W tych ciemnościach nikt tego nie zauważy :). Natomiast ładnie oświetlony jest przystanek Toruńska. Tylko, że tam żadnego rozkładu nie zauważyłem. Pewnie naiwnie szukałem go w gablocie. I pewnie za użycie gabloty PLK SA zażądały sporo kasy :)

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 16 mar 2010, 11:07

rufio198 pisze:
MisiekK pisze:I to jest sedno sprawy. Np. Gazeta Wyborcza wali w zarząd Mazowsza, ale 'nie widzi' tego co jest w mieście.
Bo w mieście rządzi ukochana przez GW Platforma, a na Mazowszu PSL.
Mam poważne wątpliwości czy akurat w tym przypadku Gazeta Wyborcza uznała uruchomienie S-9 za sukces:

Obrazek
Siermiężna linia S-9 do Legionowa ruszyła z pompą

Krzysztof Śmietana
2010-03-16, ostatnia aktualizacja 2010-03-15 22:45

Pasażerowie dostali tulipany i ruszyła miejska kolej do Legionowa. Pociągi mają tylko jeden kasownik. Przy zmianie kierunku jazdy konduktor niesie go do przedziału służbowego na drugim końcu składu.

Choć linia kolejowa S-9 ruszyła z trzymiesięcznym poślizgiem, władze Legionowa postanowiły ją uruchomić z wielką pompą. Na peronie prezydent miasta rozdawał pasażerom tulipany i herbatę. Podniosły nastrój nie przypadł do gustu grupie niezadowolonych mieszkańców pobliskiego Wieliszewa, którzy upominali się o swoje z transparentem - im też obiecywano pociągi S-9, ale nic z tego nie wyszło. W dodatku w godzinach szczytu stracili i tak już nieliczne kursy Kolei Mazowieckich.

Niezbyt zadowoleni byli też pasażerowie niektórych porannych pociągów nowej linii. Pociąg zamiast w 25 minut jechał do Dworca Gdańskiego o kwadrans dłużej. - To ma być szybka kolej? - drwili. Okazało się, że ruch pociągów utrudnił atak zimy. Jan Telecki z Zakładu Linii Kolejowych stwierdził, że rano zamarzły zwrotnice w Legionowie. Takie tłumaczenie może jednak dziwić, bo przecież tory na tym odcinku zostały właśnie wyremontowane. - Ale linię z Warszawy do Legionowa odbierzemy dopiero pod koniec marca. Teraz za wszystkie usterki odpowiada wykonawca prac - mówi Jan Telecki.

Linię S-9 obsługują Koleje Mazowieckie. Żeby nie zabierać swoim pasażerom lepszych składów, na trasę do Legionowa puściły najbardziej wysłużone pociągi sprowadzone z Opola, Białegostoku i Łodzi. Przewoźnik wydzierżawił je od innej samorządowej spółki - Przewozów Regionalnych. Wagony są dość głośne i mają twarde, plastikowe siedzenia.

Choć w pociągu obowiązują tylko bilety Zarządu Transportu Miejskiego wewnątrz całego składu znajduje się na razie tylko jeden żółty kasownik. Wisi z przodu w przedziale służbowym, a przy zmianie kierunku jazdy, konduktor przenosi go na drugi koniec pociągu. Na zewnątrz widać logo ZTM i niewielką tablicę "S-9".

Rozczarowuje też liczba pociągów - jest ich znacznie mniej niż początkowo zakładano. Zamiast 37 kursów w obie strony w rozkładzie znalazły się 22 pociągi dziennie z Warszawy Gdańskiej do Legionowa (niemal połowa składów jedzie dalej do przystanku Legionowo Piaski) i 23 pociągi w drugą stronę - do stolicy. Według Igora Krajnowa, rzecznika ZTM więcej kursów nie da się zmieścić z powodu remontu torów i peronów na Dworcu Gdańskim, a także modernizacji kolejnego odcinka linii do Trój-miasta.

Sytuacja ma się poprawić za kilka miesięcy. Wtedy też będzie można uruchomić pociągi do Wieliszewa. Na razie więc liczba pociągów z Legionowa do Warszawy wzrosła nieznacznie, bo Koleje Mazowieckie zlikwidowały część swoich kursów. Najwięcej zyskali ci, którzy nie mają biletów okresowych i pociągów na trasie Legionowo - Warszawa korzystali okazjonalnie. Zamiast płacić za bilet jednorazowy Kolei Mazowieckich aż 6 zł i 50 gr, mogą pojechać pociągiem S-9 z bilet ZTM za 2 zł i 80 gr.

- Uruchomienie linii S-9 to pierwszy krok w dobrym kierunku. Liczymy, że liczba pociągów szybko wzrośnie, a mieszkańcy będą wracać do kolei, do której PKP przez lata ich zniechęcała - mówił prezydent Legionowa Roman Smogorzewski. Miasto uruchomiło darmową linię dowozową do stacji, którą obsługuje jeden mikrobus. Na przystankach nie ma jednak żadnych rozkładów. Na razie można je znaleźć w internecie, ale według władz Legionowa na ulicach powinny się pojawić w najbliższych dniach.

Roman Smogorzewski twierdzi, że mieszkańcom na razie nie grozi zmniejszanie liczby kursów autobusów czterech linii podmiejskich do Warszawy. - Można by o tym myśleć dopiero wtedy, gdy liczba pasażerów w autobusach znacząco by zmalała - twierdzi.
źródło: gazeta.pl Warszawa

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 16 mar 2010, 13:07

Pech chciał, że w noc poprzedzającą start SKMki spadło dużo śniegu, a infrastruktura PLK jak wiemy za śniegiem nie przepada. Rano niektóre pociągi KM na linii do Iłowa miały po kilkadziesiąt minut opóźnienia, SKM nawet do godziny. Pociągi SKM do późnego wieczora jeździły bardzo nieregularnie...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 mar 2010, 13:10

MeWa pisze:Ekipa prezydenta Kaczyńskiego (był prezydentem Warszawy od listopada 2002 r.) uznała jednak, że miasto za dużo dopłaca PR-om.
To było głupie tłumaczenie. Ceny PR-ów zaporowe nie były. Chodziło o walkę z ościennymi gminami i pokazanie, że 'duży może więcej'.
MeWa pisze:Pojawiały się różne koncepcje - droższego biletu aglomeracyjnego, uruchomienie SKM też było stawiane jako rozwiązanie kwestii wspólnego biletu.
Konkretnie - chodziło o przerzucenie całości kosztów na pasażerów - większość propozycji była kosmicznie droga.
MeWa pisze:W czasie remontu Al. Jerozolimskich na Ochocie i wobec powtarzającej się i nasilającej nagonki medialnej we wrześniu 2005 r. przywrócono wspólny bilet na trasie Warszawa Wschodnia - Ursus. Potem stopniowo zwiększano zasięg obowiązywania oferty.
Niestety nagonka medialna była wtedy jedynym sposobem wymuszenia drogi do normalności.
mamadoo pisze:Mam poważne wątpliwości czy akurat w tym przypadku Gazeta Wyborcza uznała uruchomienie S-9 za sukces
Nazwałbym to próbą neutralnego spojrzenia - aby nie nakopać władzom Warszawy, ale wsadzić szpilę KM-om.


Przejechałem się wczoraj S9 - planowy kurs z Gdańskiego o 18.35. PR-owski dyliżans full plastic podjechał 6 minut spóźniony (przez te 6 minut stał sobie przed semaforem przed Gdańskim). Dalej jazda 10 km/h do ZOO. Od ZOO dał ognia do ok 50 km/h i na Płudach był po 15 minutach. Pasażerów jak na pierwszy dzień sporo - ok 40% miejsc zajętych. Pociąg generalnie jak na swój stan OK - czysty, oblepiony naklejkami ZTM (po 2 cenniki na jednej ściance) i nagrzany. W przeciwieństwie do sraczy na S2 tu był nawet otwarty kibelek.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 16 mar 2010, 14:44

dodam jeszcze, że schemat linii w wagonach wprowadza w błąd - wg schematu część kursów S-9 dojeżdża do Wieliszewa co nie jest prawdą.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

metron

Post autor: metron » 17 mar 2010, 3:58

MisiekK pisze:
metron pisze:Tylko dlaczego Koleje Mazowieckie nie potrafiły uruchomić SKM tworu na liniach do Pruszkowa czy Legionowa
Bo nikt z miasta się wtedy o to do nich nie zwracał. Zlikwidowano wspólny bilet i założeniowo miało nie być żadnej współpracy z PKP-PR, a później z KM. Jak mantrę powtarzano hasła o wielkiej SKM-kiedyśtam, która w tym czasie obsługiwała ogryzek Zachodni-Falenica co 60-90 minut w szczycie, gdy co kilkanaście minut śmigały pociągi KM. Współpraca zaczęła się dopiero przed wyborami w 2006 roku, gdy pojawiły się wyraźne naciski na jakiś sukces.
metron pisze:Jeszcze lepiej jest w Legionowie, przerwy co 1,5 godziny rano do Legionowa, przerwy co 2 godziny w weekendy
O Legionowie Piaski nawet nie mówię, 3 pociągi na dobę, w dodatku w tak dziwnych godzinach to kompromitacja



Pytanie brzmi: A co w tej sprawie zrobił samorząd Legionowa? Nic. Odpuszczono sobie walkę o pociągi ze względu na S-9, które niestety pojawiło się 3 miesiące później niż planowano wcześniej.

Samorząd Legionowa jeszcze kilka lat temu walczył o dodatkowe pociągi, sam oglądałem skany przynajmniej kilku pism wysyłanych do Kolei Mazowieckich.
Odpowiedź zawsze była jedna, nie ma taboru, możliwości technicznych itp.
Nie dziwię się że samorząd w końcu stwierdził że jest to walka z wiatrakami i zaangażował się w tworzenie SKM
Między innymi dlatego jestem zwolennikiem tworzenia SKM w Warszawie

ODPOWIEDZ