Most Północny - nasze przewidywania

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 gru 2011, 22:16

Nie trawię przesiadek ze schodami (ruchome toleruję), moim zdaniem Kaskada jest paskudna. Lubię jednoperonowość, gorącym zwolennikiem jestem :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 07 gru 2011, 10:35

osa pisze:Do pętli w Winnicy, która nie wiadomo, czy i kiedy będzie, to ludzie nie będą raczej jeździć tramwajem z centrum, tylko od najbliższej stacji metra.
Żebyś się nie zdziwił. Istnieje całkiem spora grupa mieszkańców Warszawy, którzy ani razu nie jechali metrem od czasu jego powstania (sam znam dwie takie osoby- pracujące, nieemeryci, niestudenci), bowiem metro ma się nijak do kierunku ich codziennych podróży. Może jak będzie trzecia linia to to się zmieni.
Okazuje się też że jazda A-tramwaj - metro-autobus-B jest porównywalna czasowo z jazdą A-autobus-B, bo to co się zyskuje metrem traci się na przejściu na przesiadkach.

Zatem nie ferowałbym wyroków, że Tarchomin oprócz dojazdu na Młociny nie potrzebuje linii tramwajowej do-miasta-a-nie-do-metra. Ja bym tam puścił 27, którego przebieg do metra ma się stosunkowo nijak.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 gru 2011, 10:54

Z dworca Centralnego do wjazdu na most są 33 minuty siedemnastką, albo 23 minuty czystej jazdy tramwaj+metro+tramwaj plus czas na dwie przesiadki, czyli w najlepszym razie 27 minut. To nie jest tak, że metrem 3 razy szybciej...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 gru 2011, 10:59

Piottr pisze:Zatem nie ferowałbym wyroków, że Tarchomin oprócz dojazdu na Młociny nie potrzebuje linii tramwajowej do-miasta-a-nie-do-metra.
Tu pełna zgoda.
Piottr pisze:Ja bym tam puścił 27, którego przebieg do metra ma się stosunkowo nijak.
Nie nie nie. 27 dobrze pracuje co 10 minut na solówkach, na Tarchomin nie nadaje się jednak wcale.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 gru 2011, 12:02

Zawsze znajdzie się ktoś, komu nie odpowiadają przesiadki do i z metra, zdecydowana większość je jednak wybiera. I metro - chcemy czy nie - jest tutaj górą (choć jedzie dołem :smile: )
Od kilku tygodni obserwuję, co się dzieje po powrocie tramwajów na Żoliborz i jest to widok naprawdę smutny. Jeżdżą pojedynczy pasażerowie, może w szczycie trochę więcej, ale wieczorami to już prawdziwa klęska. Nic na to jednak nie poradzimy. Przez 3 lata ludziska odzwyczaili się od tramwajów. Dla wielu osób przesiadka do metra na pl. Wilsona nie jest wielkim obciążeniem.
Dlatego wątpię też w sukces bezpośredniej linii tramwajowej z Tarchomina do centrum, która ma być w dodatku uruchomiona wiele miesięcy (a do Winnicy - nawet wiele lat) po otwarciu nowego mostu, w dodatku nieco okrężną trasą. Pewnie znaleźliby się chętni, żeby się telepać stamtąd 17-ką przez pół miasta, ale czy ratusz stać, żeby takie połączenie dla nich tworzyć? Uważam, że priorytetem jest silna 5-ka do Metra Młociny, a jeśli już 17-ka, to na pewno nie tak jak teraz, czyli co 5 min.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 gru 2011, 12:06

osa pisze:Dlatego wątpię też w sukces bezpośredniej linii tramwajowej z Tarchomina do centrum, która ma być w dodatku uruchomiona wiele miesięcy (a do Winnicy - nawet wiele lat) po otwarciu nowego mostu, w dodatku nieco okrężną trasą.
Jaką trasą? :shock:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 gru 2011, 12:07

Z kryterium przez ul. Projektowaną.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 gru 2011, 12:14

osa pisze:Od kilku tygodni obserwuję, co się dzieje po powrocie tramwajów na Żoliborz i jest to widok naprawdę smutny. Jeżdżą pojedynczy pasażerowie, może w szczycie trochę więcej, ale wieczorami to już prawdziwa klęska.
Cóż, wygląda na to, że zawsze będę musiał reagować na Twoje słowa w tym temacie.

W weekendy 15-tka z Muranowskiej na Żoliborz potrafi odjechać z podobną zawartością co 4 na Bródno. Czy to oznacza, że 4 na Bródno poza szczytem nie ma sensu, bo wszyscy dojeżdżają 1, 26 lub 28 do metra?
Nie jest tak źle, rano 15-tką do centrum jedzie coraz więcej osób.

To, czym dysponujemy do wyrywkowe obserwacje. Przydałyby się jakieś dane przekrojowe ;)

Moim zdaniem białołęczanie też przyzwyczają się do tramwajów w dojeździe na JPII - szczególnie, że 17-tka zaoferuje znacznie wyższą częstotliwość niż obecne 510 (żeby jeszcze ZTM promował to połączenioe, a nie jedynie dojazd do metra...)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 gru 2011, 14:10

osa pisze:Z kryterium przez ul. Projektowaną.
I piątka na Młociny tego kryterium nie ma, tak?

Może pogódź się z tym, że po przejechaniu mostu 17 ma trasę prostszą niż 5+metro.
(Ja nawet nie wiem, czy przesiadka z 17 do metra nie będzie na plus wobec tej piątki...)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2011, 14:30

MichalJ pisze:(Ja nawet nie wiem, czy przesiadka z 17 do metra nie będzie na plus wobec tej piątki...)
Jak kiedyś liczyłem, to wyszło mi dokładnie 0, ku mojemu zaskoczeniu.
fik pisze:To jest paskudny konflikt interesów pana sproketta, uściślijmy.
Tzn. gdyby 186 mogło sobie jechać na Bródno, to ok. Ale też nie może.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 gru 2011, 15:37

KwZ pisze:
MichalJ pisze:(Ja nawet nie wiem, czy przesiadka z 17 do metra nie będzie na plus wobec tej piątki...)
Jak kiedyś liczyłem, to wyszło mi dokładnie 0, ku mojemu zaskoczeniu.
A czego oczekiwałeś?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2011, 17:30

Na marginesie przekonywania sproketta, że 526 jest do bani :P chciałbym zapytać:
--> Czy mam rozumieć, że mój układ 1xx MM-Tar + 5xx MM-NwDw się nie broni z powodu DS? Wniosek byłby taki: 1xx NwDw-MM możliwie dławione w szczycie [np. 15/10/10], 3xx z Tarch. [np. 5-5-10/-/-] i 4xx z NwDw. Wtedy takie 4xx może być jednokierunkowe?
--> Czy do metra na Konwaliowej ma rzeczywiście być 510+511, a nie np. 511+516?
--> Co z pasażerami z Odkrytej? Może 3xx MM-Tarcho przedłużyć o Odkrytą?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

krokodyl
Posty: 5
Rejestracja: 06 gru 2011, 14:02

Post autor: krokodyl » 07 gru 2011, 18:46

KwZ pisze:--> Czy mam rozumieć, że mój układ 1xx MM-Tar + 5xx MM-NwDw się nie broni z powodu DS? Wniosek byłby taki: 1xx NwDw-MM możliwie dławione w szczycie [np. 15/10/10], 3xx z Tarch. [np. 5-5-10/-/-] i 4xx z NwDw. Wtedy takie 4xx może być jednokierunkowe?
Wydaje mi się, że lepiej by było tak:
:arrow: 101 - Nowodwory - Metro Młociny
:arrow: E-4 (ew. 404) Tarchomin - Metro Młociny - tylko jednokierunkowo. I wydaje mi się, że tylko w porannym szczycie.
:arrow: E-8 (ew. 408) Nowodwory - Metro Młociny - uzupełnienie 101, przystanki takie same jak przy obecnym E-8 (z wyjątkiem krańcowego ;)).
KwZ pisze:--> Czy do metra na Konwaliowej ma rzeczywiście być 510+511, a nie np. 511+516?
Możliwa druga opcja, ale w jej przypadku 133 ściągamy na Kamińskiego.
KwZ pisze:--> Co z pasażerami z Odkrytej? Może 3xx MM-Tarcho przedłużyć o Odkrytą?
Wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby. W obecnej chwili pasażerowie z 516 wysiadają na Mehoffera, po czym wsiadają w 508/E-4. Ewentualnie idą na piechtę na Światowida ;-) Duży kawał to to nie jest, co najwyżej 5 minut.
[/b]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2011, 18:54

krokodyl pisze:E-4 (ew. 404) Tarchomin - Metro Młociny - tylko jednokierunkowo. I wydaje mi się, że tylko w porannym szczycie.
No mniej więcej doszliśmy już do wniosku, że najwyżej 3xx.
krokodyl pisze:Możliwa druga opcja, ale w jej przypadku 133 ściągamy na Kamińskiego.
Po co? Zresztą, to sprawa drugorzędna i można zastosować i tak. Chociaż myślałem, że 133 dowozi do E-8 na Mehoffera i to może mniej-więcej zostać.
krokodyl pisze:W obecnej chwili pasażerowie z 516 wysiadają na Mehoffera, po czym wsiadają w 508/E-4. Ewentualnie idą na piechtę na Światowida ;-) Duży kawał to to nie jest, co najwyżej 5 minut.
Prędzej wsiadają w E-8 na Mehoffera niż w E-4. Ale to szczegół. To tylko 5 min, ale za to dużo ich jest, skoro 516 jeździ co 6 w szczycie (1000 os/h? :-k ).

[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 18:59 ]
sprokett pisze:Uwazasz, ze na Północnym nie bedzie korkow, ktore rozwala rozklad i obie linie przyjada razem?
Sam sobie zaprzeczasz! O ile wg Ciebie bedzie ona szybsza od linii zwyklej?
Owszem, uważam, że nie będzie korków. Przynajmniej na początku (-o<. O ok. 3 czy 4 min. Ale chyba nie zauważyłeś najważniejszej rzeczy - nie warto przyspieszać 186 nie dlatego, że 5 czy 7 min to mało, tylko że 526 nie miałoby czym być przykryte. Moje, Miśka, Dęboszczaka 4xx/5xx z Nowodworów ma na to szansę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 07 gru 2011, 18:59

KwZ pisze:sprokett napisał/a:
(186 robi kryterium po T-minie)

Dzięki czemu zbiera pasażerów, którzy w przeciwnym razie... no właśnie, co?
A czy 509 tez robi kryterium przez Porajow? No bo jak Ci pasazerowie chca jechac na Prage, to co?

Zablokowany