Strona 11 z 16

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 15:54
autor: fik
bepe pisze:
Wolfchen pisze:A rozkład roczny nie jest jakimś tam wymogiem na poziomie europejskim? :-k
Co to za problem, żeby rozkład roczny 2013 od któregoś tam grudnia nazywał się rozkładem rocznym 2014?
Nie rozumiem pytania.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 16:00
autor: MichalJ
No skoro i tak to jest fikcja, to po co układać co roku nowy? Niech to będzie w kółko ten sam.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 16:22
autor: fik
MichalJ pisze:No skoro i tak to jest fikcja, to po co układać co roku nowy?
Roczny rozkład jazdy jest podstawą do układania rozkładów zamknięciowych, na jego podstawie podpisuje się umowy PSC z organizatorami transportu, bez obecności pociągu w rrj ciężko jest o uruchomienie KKA w przypadku prac modernizacyjnych, itd, itp.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 18:42
autor: bepe
fik pisze:
bepe pisze: Co to za problem, żeby rozkład roczny 2013 od któregoś tam grudnia nazywał się rozkładem rocznym 2014?
Nie rozumiem pytania.
Ja nie rozumiem, po co rok w rok zmienia się rozkład jazdy, a zmiany polegają nierzadko na tym, że dany pociąg przesuwa się o godzinę później tyko po to, aby przy kolejnej zmianie przesunąć go na godzinę wcześniej.

Jeśli zaś rozkład MUSI być roczny, to nie widzę problemu, aby rozkład z roku A przepisać na rok A+1. No chyba że te zmiany mają jakiś głębszy sens

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 18:54
autor: fik
Poddaję się, każde słowo z osobna rozumiem, ale jakiegokolwiek sensu całościowego twoich wypowiedzi nie widzę.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 19:06
autor: bepe
Ok, to krótko pytanie, które zadałem na poprzedniej stronie: po jaką cholerę co roku wprowadza się nowy rozkład jazdy?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 20:07
autor: KwZ
Po co zmienia się rozkład, skoro te zmiany i tak nie obowiązują (bo zamknięcia)?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 20:32
autor: fik
bepe pisze:Ok, to krótko pytanie, które zadałem na poprzedniej stronie: po jaką cholerę co roku wprowadza się nowy rozkład jazdy?
Bardzo ogólnie pisząc - po to, aby były w ogóle możliwe kompleksowe zmiany w rozkładzie, w szczególności uruchomienie nowych połączeń. O tym, że obligują nas do tego umowy międzynarodowe nawet nie piszę.
KwZ pisze:Po co zmienia się rozkład, skoro te zmiany i tak nie obowiązują (bo zamknięcia)?
fik pisze:Roczny rozkład jazdy jest podstawą do układania rozkładów zamknięciowych, na jego podstawie podpisuje się umowy PSC z organizatorami transportu, bez obecności pociągu w rrj ciężko jest o uruchomienie KKA w przypadku prac modernizacyjnych, itd, itp.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 20:48
autor: R-9 Chełmska
Jak w tym kraju ma być dobrze, skoro rozkład jazdy zmienia się po to, by móc go dalej zmieniać?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 20:50
autor: MichalJ
Są kraje, w których zmiany rok do roku są rzędy wielkości mniejsze niż u nas miesiąc do miesiąca.

Umowy międzynarodowe nie każą żonglować godzinami jak pałeczkami.

To jest jakiś totalny absurd, w rozkładzie na rok N pociąg jedzie o 10:00, w rozkładzie na rok N+1 o 10:30, a naprawdę w tym czasie zalicza 8 zupełnie innych końcówek... To może niech będzie cały czas o 10:00, skoro to i tak fikcja?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 20:57
autor: pawcio
Zapomniałeś dodać, że w roku N+2 wraca na 10:00.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 21:02
autor: fik
MichalJ pisze:Są kraje, w których zmiany rok do roku są rzędy wielkości mniejsze niż u nas miesiąc do miesiąca.
Są kraje, w których zarządca infrastruktury nie prowadzi chaotycznych, nieskoordynowanych i fatalnie zarządzanych prac modernizacyjnych na większości linii magistralnych.
To jest jakiś totalny absurd, w rozkładzie na rok N pociąg jedzie o 10:00, w rozkładzie na rok N+1 o 10:30, a naprawdę w tym czasie zalicza 8 zupełnie innych końcówek... To może niech będzie cały czas o 10:00, skoro to i tak fikcja?
A jeżeli przewoźnik chce go mieć o 10.30, bo otrzymał dużą liczbę sygnałów od pasażerów, którzy chcieliby się na niego przesiąść z pociągu przyjeżdżającego o 10.15? Raz jeszcze piszę: roczny rozkład jazdy jest podstawą do opracowania zamknięciowych rozkładów jazdy.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 21:08
autor: KwZ
Jeżeli otrzymał dużo takich sygnałów, to czemu w roku N+2 wraca na 10:00? Żeby nie było jak ze św. liniami w Wawie, że pod garstkę pieniaczy dostosowuje się sieć (tu: rozkład).

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 21:15
autor: fik
KwZ pisze:Jeżeli otrzymał dużo takich sygnałów, to czemu w roku N+2 wraca na 10:00?
Bo:
a) na linii, z której przyjeżdża pociąg, z którego przesiadają się pasażerowie, poprawiła się prędkość i pociąg skomunikowany przyjeżdża teraz o 9.50
b) na linii, którą jeździ pociąg, pogorszyła się prędkość i wyjazd o 10.30 oznacza przyjazd do stacji docelowej o godzinie nieakceptowalnej dla pasażerów
c) inny przewoźnik uruchomił całkowicie nowy pociąg z wyższym priorytetem trasowania o 10.25 i dla tego pociągu zabrakło przepustowości

Kolej to nie transport miejski, gdzie zmiana rozkładu jednej linii nie ma wpływu na resztę miasta, tu najmniejsza zmiana może mieć dalekosiężne efekty (a restrykcyjne wytyczne trasowania PLK wcale sprawy nie ułatwiają); nie dalej jak pół roku temu zmiana rozkładu mojego pociągu o JEDNĄ minutę spowodowała, że przyjazd do stacji docelowej 300 km dalej został wytrasowany... półtorej godziny później.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 01 lut 2014, 21:18
autor: pawcio
Ja bym przyjął opcję:
d) dostał dużo sygnałów, że zmiana była niekorzystna dla pasażerów tego pociągu.
Generalnie w komunikacji w Polsce rządzi pasażer-maruder. Nikt nie sprawdza, czy marudzenie (nawet dość intensywne) jest reprezentatywne dla całości populacji pasażerów zainteresowanych zmianą.