Strona 101 z 211
: 21 maja 2009, 21:08
autor: Kra
Z góry przepraszam jeśli była wcześniej o tym mowa (nie znalazłem) -czy te nowe PESY będą miały nieco inaczej ustawione siedzenia, uważam, iż przydałyby się pojedyncze siedzenia przy drzwiach w kierunku przegubu i może więcej miejsca na wózki ?
: 21 maja 2009, 21:14
autor: Glonojad
Będzie dodatkowe miejsce na wózki dziecinne naprzeciw 3 drzwi (wymóg SIWZ) oraz układ siedzeń 1+1 w całym tramwaju (pomysł autorski Pesy, umożliwiony zapisami SIWZ).
: 21 maja 2009, 22:15
autor: alojzy
Glonojad pisze:Będzie dodatkowe miejsce na wózki dziecinne .
Dziecinne
A może jednak wózki dziecięce?
: 21 maja 2009, 22:27
autor: Glonojad
Może. Zrozumiał o co chodzi? Zrozumiał. Na skargę na skandaliczny poziom językowy moich postów zawsze możesz pobiec na WC do odpowiedniego wątku, a nie zaśmiecać ten...
: 22 maja 2009, 17:06
autor: blinski
ciekawe jak się będzie miała pojemność 'ulepszonej' pesy do tej już eksploatowanej. z jednej strony teoretycznie zwiększa się poprzez poszerzenie korytarza między siedzeniami, z drugiej - tramwaj będzie krótszy o dwa metry. a krótszy ma być właśnie dlatego, że poprzez brak jednego rzędu siedzeń i tym samym większą liczbę stojących pasażerów zwiększa się nacisk na ramę pudła - trzeba je więc skrócić. brzmi to trochę jak 'zamienił stryjek siekierkę na kijek'..
: 22 maja 2009, 18:14
autor: TLG
blinski pisze:zwiększa się nacisk na ramę pudła
Nie na ramę (jako takiej ramy ta konstrukcja nie posiada), a chodzi o dopuszczalny nacisk na oś. Oczywiście wiąże się to z powierzchnią dla pasażerów stojących, ale tę zmianę postulowano już znacznie wcześniej.
: 22 maja 2009, 18:40
autor: 8833
A wiadomo, jak te tramy będą wyglądać
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
: 22 maja 2009, 19:31
autor: TLG
8833 pisze:A wiadomo, jak te tramy będą wyglądać
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ekhem ekhem,
viewtopic.php?p=429412#429412 Tak trudno zajrzeć dwie strony wcześniej?
: 22 maja 2009, 20:08
autor: Glonojad
blinski pisze:trzeba je więc skrócić. brzmi to trochę jak 'zamienił stryjek siekierkę na kijek'..
No nie do końca, bo jednak szerokość przejścia przez tramwaj będzie dzięki temu większa.
: 22 maja 2009, 20:14
autor: 8833
Hmm. A pamiętasz, co napisałeś
Co prawda wcale nie jest powiedziane, że PESA będzie właśnie tak wyglądać, ale na tę chwile jest to najbardziej aktualne wzornictwo. I tak pewnie pozostanie do dnia podpisania umowy
: 22 maja 2009, 20:30
autor: Glonojad
Nic nowszego nie ma.
: 22 maja 2009, 20:31
autor: k3848
: 22 maja 2009, 20:37
autor: Glonojad
Poprawka: jest, ale nie ma tego w sieci i ja na oczy też nie widziałem (od razu zastrzegam).
: 22 maja 2009, 21:48
autor: TLG
Glonojad pisze:ja na oczy też nie widziałem (od razu zastrzegam).
Tego nikt chyba nie widział
8833 pisze:A pamiętasz, co napisałeś
Owszem, ale to jest teraz aktualne, więcej nikt Ci nic teraz nie pokaże. Aż do podpisania umowy pewnie tak będzie.
: 23 maja 2009, 11:01
autor: blinski
TLG pisze:Nie na ramę (jako takiej ramy ta konstrukcja nie posiada), a chodzi o dopuszczalny nacisk na oś. Oczywiście wiąże się to z powierzchnią dla pasażerów stojących, ale tę zmianę postulowano już znacznie wcześniej.
wiedziałem, że gdzieś dzwoni..
[ Dodano: |23 Maj 2009|, 2009 11:04 ]
Glonojad pisze:No nie do końca, bo jednak szerokość przejścia przez tramwaj będzie dzięki temu większa.
no tak, ale czy nominalnie ilość miejsc tak znacząco dzięki temu wzrośnie, skoro tramwaj ma być krótszy? a przecież o to chodzi, a nie o szerokość przejścia samą w sobie.