Strona 101 z 115

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 21 lut 2024, 11:36
autor: cns80
Od ATM Studio do Trasy Siekierkowskiej wolne działki możesz policzyć na palcach dwóch rąk. W osiedlu Las w tym roku zostanie oddanych kilkadziesiąt budynków, które zaraz po odbiorze będą miały wydzieloną samodzielność lokali czyli rozmnożą się przez podział na dwulokalowe. Okolice Jeziorowej to nawet nie chcesz wiedzieć ile tam ludzi mieszka.
To samo robi się w okolicach Borków, Juhasów, Wojtyszki i odnogach od Przewodowej.
Cylichowska i poboczne ulice tak samo zabudowane.
Za chwilę doszlusuje do tego Ogórkowa i Celulozy.
W linii Traktu Lubelskiego i Wału Miedzeszyńskiego jest potężny potencjał.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 21 lut 2024, 11:39
autor: zxcvbnm
cns80 pisze:
21 lut 2024, 8:20
zxcvbnm pisze:
20 lut 2024, 21:01
Zauważmy też inne czynniki - Wawer się rozbudowuje - niestety to głównie patodeweloperka - zamknięte osiedla nastawione na transport autem, często daleko od przystanków, z mocno, naprawdę mocno rozrzedzoną zabudową - ludzi chcących jeździć zbiorkomem stopniowo ubywa.
Sam sobie przeczysz.
A do tego zupełnie nie znasz obecnego Wawra, zwłaszcza zachodniego i opierasz się na tym co było w Wawrze w latach 1990-2010.
Właśnie przez patodeweloperkę Wawer ma bardzo mocno skupioną zabudowę, a po pandemii ubyło na tych osiedlach samochodów służbowych (się okazało, że jednak można nie jeździć do klienta tylko wypracować tyle samo zysku na HomeOffice :-D ) I ci mieszkańcy chętniej podróżują autobusami. A w szczycie takie na przykład 147 jest niezabieralne na Wale.

Ludzie chcieliby jednej czerwonej linii do centrum z Nadwiśla przez Zerzeń i Las, ale zapewniam Cię, że jedna czerwona linia Wał-Trakt-Bronowska-Wał-Siekierkowska-Gocław z jednoperonową przesiadką w 507 odpowiednio częsta, żeby nie istniał problem koordynacji z 507 w zupełności im wystarczy.
Z resztą wystarczy zabrać czerwoną 502 ze Starej Miłosny przez Trakt Brzeski i puścić ją od Łazienkowskiej: Saska-BoraK.-Siekierkowska-Wał i dalej trasą 147. Jedynym problemem mogą być przeguby na rondach Zwoleńska/TL i TL/Bronowska.

Potencjał Mostu Siekierkowskiego też jest absolutnie niewykorzystany, ale liczę że zmieni się to po oddaniu Gagarina, bo to będzie naprawdę szybki sposób dostania się do tramwajów i M1 bez objeżdżania połowy metropolii.

Część mieszkańców chciałaby żeby ta czerwona linia jechała przez Kadetów i Łasaka do Gocławia, ale to nierealne ze względu na duże korki przy szkole i przy Stoczniowców, a strefa dojścia pieszego dola dzieciaków to raptem dwa króciutkie przystanki i większość dzieci nie czeka na 213 tylko idzie na piechotę, bo to jest moment.
Dobra, bo ja się dobrze tu nie wyraziłem:
- powstaje dużo ciasnych osiedli
- ale są od siebie położone relatywnie daleko
Efekt rozrzedzone skupiska mieszkańców których obsłużyć jest niemały problem. Aczkolwiek szczerze mówiąc - na miejscu ZTM bym się martwił o komunikację tam gdzie już jest, na starych terenach, a jak ktoś przeprowadza się mieszkania na komunikacyjnym zadupiu? Do póki ich nie jest dużo to niech się martwią sami i ponoszą konsekwencje swoich wyborów.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 21 lut 2024, 12:17
autor: fik
cns80 pisze:
21 lut 2024, 11:36
Od ATM Studio do Trasy Siekierkowskiej wolne działki możesz policzyć na palcach dwóch rąk. W osiedlu Las w tym roku zostanie oddanych kilkadziesiąt budynków, które zaraz po odbiorze będą miały wydzieloną samodzielność lokali czyli rozmnożą się przez podział na dwulokalowe. Okolice Jeziorowej to nawet nie chcesz wiedzieć ile tam ludzi mieszka.
To samo robi się w okolicach Borków, Juhasów, Wojtyszki i odnogach od Przewodowej.
Cylichowska i poboczne ulice tak samo zabudowane.
Za chwilę doszlusuje do tego Ogórkowa i Celulozy.
W linii Traktu Lubelskiego i Wału Miedzeszyńskiego jest potężny potencjał.
Ale które konkretnie dane liczbowe chciałbyś podważyć?

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 9:59
autor: Gdynianin
cns80 pisze:
21 lut 2024, 11:36
Od ATM Studio do Trasy Siekierkowskiej wolne działki możesz policzyć na palcach dwóch rąk.
Liczbę mieszkańców nie liczy się liczbą zabudowanych działek. Na jednej zabudowanej działce może mieszkać 200 osób, na innej 2 osoby. Śmiem twierdzić, że Wawrowi bliżej do opcji 2.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 10:58
autor: Michał
Moim zdaniem sytuacja w tej części Wawra wygląda następująco.
Podróż linią 147 w godzinach szczytu jest męcząca z uwagi na tłok, długotrwałość podróży oraz częste kursowanie wozów parami i w konsekwencji niepunktualność i koniecznosc dlugiego oczekiwania na przystanku. Przegub przydałby się nawet bardziej niż na 146 ale wiadomo "zakaz taborowy". Linia 142 powinna mieć dodatki na całej trasie albowiem na całkach w wozach też zaczyna być tłoczno, a kursy skrócone mają mniej pasazerow. Linia 702 mimo słabego rozkładu cieszy się dużym powodzeniem, znacznie lepszym niz kursy skrócone na 142. Na wszystkich wyżej wymienionych liniach w godzinach szczytu wozy zatrzymują się praktycznie na każdym przystanku na żądanie. Sytuacja wymaga zatem poprawy. Jeżeli wydłużyć 507 to tylko niektóre kursy i przez TS i Wał do Bronowskiej jako wsparcie 147 i po części 146. Woronicza daje przeguby na 119, były też na N72, zatem chyba dałyby radę przy skręcie z Bronowskiej w Trakt Lubelski. Ewentualnie można pomyśleć o wydłużeniu 117 i korecie 213 i 219, ale podroz 117 do centrum będzie długa i linia omija zespol przystanków na Saskiej. Można też utworzyć nową linię np 407.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 12:25
autor: Emyl
507, linia do Centrum, ma jechać opłotkiem zamiast środkiem osiedla? XD

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 12:54
autor: primoż
Dla mnie aberracją jest ciągnięcie pośpiecha dalej niż Gocław😱

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 13:00
autor: fik
TBF, pośpiech na Gocław to też pewna aberracja.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 13:37
autor: Georg
Ale przecież 507 już od dawna nie jest bardziej przyspieszone niż 521.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 14:05
autor: fik
Dlatego można je bez żalu nazwać 117, a 117 nazwać 247, przekierować na Stadion i wydłużyć gdzie tam najbardziej na tym Nadwiślu jest potrzebne.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 14:46
autor: Emyl
Spróbuj zabrać 507 a będą zamieszki, że likwidujesz czerwony. Spróbuj zabrać 117 ze Śródmieścia a przypomną ci że sto lat temu skręcało w lewo przy patelni i to już i tak była przesada że zlikwidowali tę niezwykle cenną relację. Jak się nie obrócisz tak dupa z tyłu.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 14:53
autor: Georg
Emyl pisze:
22 lut 2024, 14:46
Spróbuj zabrać 507 a będą zamieszki, że likwidujesz czerwony. Spróbuj zabrać 117 ze Śródmieścia a przypomną ci że sto lat temu skręcało w lewo przy patelni i to już i tak była przesada że zlikwidowali tę niezwykle cenną relację. Jak się nie obrócisz tak dupa z tyłu.
Miałem o tym napisać. 117 to historyczny numer i trzeba się go trzymać i nie puszczać. A likwidacja 507 to już w ogóle rozbój w biały dzień.
Chociaż z drugiej strony ze 103 się udało.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 14:57
autor: Bastian
Inne czasy były.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 16:17
autor: fik
Emyl pisze:
22 lut 2024, 14:46
Spróbuj zabrać 507 a będą zamieszki, że likwidujesz czerwony. Spróbuj zabrać 117 ze Śródmieścia a przypomną ci że sto lat temu skręcało w lewo przy patelni i to już i tak była przesada że zlikwidowali tę niezwykle cenną relację. Jak się nie obrócisz tak dupa z tyłu.
Jak dla mnie mogą być dwie linie o identycznej trasie z połówkową częstotliwością, żeby nikt się nie zorientował. :kekeke:

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

: 22 lut 2024, 16:29
autor: Emyl
W ogóle 507 to powinno być M17, całą dobę. A w nocy na Gocławiu przesiadka na midiki snujące się po Wawrze.