Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 maja 2009, 16:01

blinski pisze:no tak, ale czy nominalnie ilość miejsc tak znacząco dzięki temu wzrośnie,
Wzrośnie o wagę krótszej konstrukcji i ilości siedzeń.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

k3848
Posty: 36
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:28
Lokalizacja: TW

Post autor: k3848 » 23 maja 2009, 18:46

A ja mam pytanie z innej beczki: po kiego grzyba w obecnych tramach zainstalowano moduły WIFI? Będzie darmowy internet dla motorowych? ;) Nie wspominam już o tym, że kilka z tych modułów zmieniło właściciela... :smile:

Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 202
Rejestracja: 26 kwie 2006, 13:24

Post autor: Tomasz » 23 maja 2009, 19:12

Możliwe, że to jakieś przymiarki do transmisji reklam na ekrany. Tak przynajmniej jest to rozwiązane w metrze.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 23 maja 2009, 19:41

kajo pisze: Wzrośnie o wagę krótszej konstrukcji i ilości siedzeń.
ilość miejsc wzrośnie o wagę i ilość siedzeń.. hm? może jestem zbyt zmęczony :smile:

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 maja 2009, 21:48

blinski pisze:ilość miejsc wzrośnie o wagę i ilość siedzeń.. hm? może jestem zbyt zmęczony
Oj troche kreatywności.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 maja 2009, 0:06

blinski pisze:a przecież o to chodzi, a nie o szerokość przejścia samą w sobie.
Wręcz przeciwnie. Wcale nie chodzi o napchanie do tramwaju jak najwięcej pasażerów*, ale o napełnienie go wymaganą przez organizatora liczbą w sposób szybki i sprawny. Jak się zrobi wąskie przejścia, to się skończy jak w autobusach, gdzie przy niemożebnym ścisku w rzeźni w strefie między fotelami jest (relatywnie) pusto, ale i tak przejść bardzo trudno.

* - nie dotyczy trasy na Tarchomin, która póki co raczej będzie pracowała bardzo jednokierunkowo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 maja 2009, 11:05

W piątek umowa, jesienią nowe tramwaje

06:30 26.05.2009 / Dziennik, TVN Warszawa

W piątek o godzinie 12 zostanie podpisana umowa z bydgoską Pesą na dostawę 186 tramwajów. Pierwsze pociągi zobaczymy na warszawskich drogach już jesienią tego roku.
Ostatnie tramwaje zostaną dostarczone w 2015 roku. Przez najbliższe lata Pesa ma zawładnąć warszawskimi liniami tramwajowymi.

Pesa była najtańsza

W przetargu firma pokonała aż trzech zagranicznych konkurentów. Po prostu była najtańsza - chciała 1,49 mld złotych.

Polsko-francuskie konsorcjum Alstom Chorzów i Alstom Transport chciało 2,86 mld złotych. Najdroższą ofertę wysunęła niemiecka firma Stadler, która żądała 3,72 mld złotych.


Pesa zagościła już w stolicy. Ratusz zamówił 15 tramwajów od bydgoskiej firmy. Pierwszy taki pociąg przyjechał w lipcu 2007 roku. I okazało się, że nie ma dnia bez awarii pojazdu.

Pierwszy wóz zepsuł się zaraz po tym, jak przejechali się nim oficjele. Potem zgłaszano kolejne usterki. Teraz stolica dostanie 186 takich pociągów, jednak firma zapewnia, że niedociągnięcia pociągów już dawno zostały usunięte.

Będą mieli monopol?

Do tej pory to firma Konstal władała warszawskimi tramwajami. Teraz jej rolę przejmie Pesa. Nowe pociągi będą specjalnie przystosowane dla warszawskich pasażerów. Na przykład siedzenia po obu stronach będą pojedyncze, a nie tak jak zakładał projekt wagonów - podwójne. Poza tym nowe Pesy mają być krótsze od dotychczasowych pociągów.

- Spełnimy więc oczekiwania warszawiaków – podsumowuje Michał Żurowski, rzecznik bydgoskiej fabryki.

aq/ec
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1602056,0, ... omosc.html

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 maja 2009, 11:07

Taka krótka notka, a tyle bzdur zmieścili.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 26 maja 2009, 11:31

Tak dokładnie. W jakim 2015 roku? Ostatnie PESY przyjadą w 2013 roku najpóźniej. A pierwsze przyjadą raczej w przyszłym roku. Nie wiem, czy jeszcze jakieś bzdury napisali.
pozdrawiam Kozik

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 maja 2009, 11:41

Kozik pisze:Nie wiem, czy jeszcze jakieś bzdury napisali.
Dziennik, TVN Warszawa pisze:I okazało się, że nie ma dnia bez awarii pojazdu.
PESY jeżdżą i problemów sprawiaja mniej od cudownych Konstali.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 maja 2009, 11:43

Bo oni myślą, że tylko PESA się psuje i ogólnie nie ma prawa się psuć. A inne tramwaje cudownie się nie psują...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 26 maja 2009, 18:31

pismacy-ignoranci pisze:W piątek umowa, jesienią nowe tramwaje
A EU11 będą w lutym.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 maja 2009, 19:58

W lutym? Ja już model w sklepie widziałem!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 maja 2009, 20:00

A co ma do tego model?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 maja 2009, 20:24

To samo co EU11 jako takie :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ