: 23 maja 2009, 16:01
Wzrośnie o wagę krótszej konstrukcji i ilości siedzeń.blinski pisze:no tak, ale czy nominalnie ilość miejsc tak znacząco dzięki temu wzrośnie,
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Wzrośnie o wagę krótszej konstrukcji i ilości siedzeń.blinski pisze:no tak, ale czy nominalnie ilość miejsc tak znacząco dzięki temu wzrośnie,
ilość miejsc wzrośnie o wagę i ilość siedzeń.. hm? może jestem zbyt zmęczonykajo pisze: Wzrośnie o wagę krótszej konstrukcji i ilości siedzeń.
Oj troche kreatywności.blinski pisze:ilość miejsc wzrośnie o wagę i ilość siedzeń.. hm? może jestem zbyt zmęczony
Wręcz przeciwnie. Wcale nie chodzi o napchanie do tramwaju jak najwięcej pasażerów*, ale o napełnienie go wymaganą przez organizatora liczbą w sposób szybki i sprawny. Jak się zrobi wąskie przejścia, to się skończy jak w autobusach, gdzie przy niemożebnym ścisku w rzeźni w strefie między fotelami jest (relatywnie) pusto, ale i tak przejść bardzo trudno.blinski pisze:a przecież o to chodzi, a nie o szerokość przejścia samą w sobie.
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1602056,0, ... omosc.htmlW piątek umowa, jesienią nowe tramwaje
06:30 26.05.2009 / Dziennik, TVN Warszawa
W piątek o godzinie 12 zostanie podpisana umowa z bydgoską Pesą na dostawę 186 tramwajów. Pierwsze pociągi zobaczymy na warszawskich drogach już jesienią tego roku.
Ostatnie tramwaje zostaną dostarczone w 2015 roku. Przez najbliższe lata Pesa ma zawładnąć warszawskimi liniami tramwajowymi.
Pesa była najtańsza
W przetargu firma pokonała aż trzech zagranicznych konkurentów. Po prostu była najtańsza - chciała 1,49 mld złotych.
Polsko-francuskie konsorcjum Alstom Chorzów i Alstom Transport chciało 2,86 mld złotych. Najdroższą ofertę wysunęła niemiecka firma Stadler, która żądała 3,72 mld złotych.
Pesa zagościła już w stolicy. Ratusz zamówił 15 tramwajów od bydgoskiej firmy. Pierwszy taki pociąg przyjechał w lipcu 2007 roku. I okazało się, że nie ma dnia bez awarii pojazdu.
Pierwszy wóz zepsuł się zaraz po tym, jak przejechali się nim oficjele. Potem zgłaszano kolejne usterki. Teraz stolica dostanie 186 takich pociągów, jednak firma zapewnia, że niedociągnięcia pociągów już dawno zostały usunięte.
Będą mieli monopol?
Do tej pory to firma Konstal władała warszawskimi tramwajami. Teraz jej rolę przejmie Pesa. Nowe pociągi będą specjalnie przystosowane dla warszawskich pasażerów. Na przykład siedzenia po obu stronach będą pojedyncze, a nie tak jak zakładał projekt wagonów - podwójne. Poza tym nowe Pesy mają być krótsze od dotychczasowych pociągów.
- Spełnimy więc oczekiwania warszawiaków – podsumowuje Michał Żurowski, rzecznik bydgoskiej fabryki.
aq/ec
Kozik pisze:Nie wiem, czy jeszcze jakieś bzdury napisali.
PESY jeżdżą i problemów sprawiaja mniej od cudownych Konstali.Dziennik, TVN Warszawa pisze:I okazało się, że nie ma dnia bez awarii pojazdu.
A EU11 będą w lutym.pismacy-ignoranci pisze:W piątek umowa, jesienią nowe tramwaje