Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2024, 16:45

Emyl pisze:
22 lut 2024, 16:29
W ogóle 507 to powinno być M17, całą dobę. A w nocy na Gocławiu przesiadka na midiki snujące się po Wawrze.
Dlaczego akurat 17?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lut 2024, 17:01

Georg pisze:
Emyl pisze:
22 lut 2024, 16:29
W ogóle 507 to powinno być M17, całą dobę. A w nocy na Gocławiu przesiadka na midiki snujące się po Wawrze.
Dlaczego akurat 17?
117?
ŁK

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2024, 17:02

Aha.

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 22 lut 2024, 18:04

Emyl pisze:
22 lut 2024, 12:25
507, linia do Centrum, ma jechać opłotkiem zamiast środkiem osiedla? XD
Co rozumiesz przez środek osiedla jak tam nie ma warunków, tam jest rezerwat przyrody, tereny podmokle i nieużytki. Przejazd od Kadetów jest tylko Traktem lub Walem. Dopiero po przedłużeniu Bora Komorowskiego zmieni się sytuacja. Nadal najwięcej osób mieszka blisko Wału bądź Traktu. Najwięcej osób korzysta z przystanku na Wale przy Kadetów oraz Bronowskiej, przy czym przy Bronowskiej są sklepy i z przystanku korzysta także wiekszośc mieszkańcow Jeziorowej, bo przystanek Jeziorowa jest daleko i na zadupiu. I tak się składa, że pośpiechy jeżdżą na przedmieścia, a na Wawer nie musi byc wydluzona 507, a na poczatek mozna stworzyc inna linie okresową.Trzeba komunikację usprawnić, ale tu potrzeba dyskusji i argumentów. Jak widać tylko same prześmiewcze ignoranckie posty.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2024, 19:42

Czy możesz mi wytłumaczyć, dlaczego proponowana linia ma być okresowa i co to dokładnie znaczy (szczytowa, całodzienna)?

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 22 lut 2024, 19:53

Niestety nie rozróżniam tych pojęć i nie wiem czy się różni linia szczytowa od całodziennej. Nie interesuje się komunikacją i jeżdżę samochodem. Jestem ignorantem. Przepraszam. Obiecuje,że więcej się tu nie pojawię.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 lut 2024, 8:59

Czyżby trol? :pomocy:

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lut 2024, 9:15

Emyl pisze:Czyżby trol? :pomocy:
No jak troll :p trolle tu są od 15 lat i nie mówią, że ich nie będzie ;p
ŁK

eloelo520
Posty: 98
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 23 lut 2024, 15:46

117 jest linią przede wszystkim dla Saskiej Kępy, a kończy na Gocławiu bo gdzieś musi. Kiedyś kończył na Afrykańskiej ale ZTM zlikwidował pętlę. Jeśli tak bardzo chcecie oszczędzać kilometry, to można tam zrobić kryterium uliczne.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lut 2024, 16:22

eloelo520 pisze:
23 lut 2024, 15:46
Kiedyś kończył na Afrykańskiej ale ZTM zlikwidował pętlę.
Działka była własnością ZTMu?
Jak ZTM mógł zlikwidować coś, co przestało być używane zanim on powstał?

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 23 lut 2024, 22:14

eloelo520 pisze:
23 lut 2024, 15:46
117 jest linią przede wszystkim dla Saskiej Kępy, a kończy na Gocławiu bo gdzieś musi. Kiedyś kończył na Afrykańskiej ale ZTM zlikwidował pętlę. Jeśli tak bardzo chcecie oszczędzać kilometry, to można tam zrobić kryterium uliczne.
Jak cofamy się w historię: kiedyś 117 kończyło na Wersalskiej. Była tam nawet ekspedycja. I miała co robić, bo 117 jeździło w szczycie co kilka minut (chyba nawet co trzy). I to w dodatku na przegubach. To były czasy największej świetności tej linii.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 26 lut 2024, 15:00

Mało tu wartościowych propozycji, a sporo idiotycznych komentarzy w wyścigu do podium tematu "Cycaty" i już nawet wiem, który się teraz poczuje wywołany do tablicy.
fik pisze:
21 lut 2024, 12:17
cns80 pisze:
21 lut 2024, 11:36
Od ATM Studio do Trasy Siekierkowskiej wolne działki możesz policzyć na palcach dwóch rąk. W osiedlu Las w tym roku zostanie oddanych kilkadziesiąt budynków, które zaraz po odbiorze będą miały wydzieloną samodzielność lokali czyli rozmnożą się przez podział na dwulokalowe. Okolice Jeziorowej to nawet nie chcesz wiedzieć ile tam ludzi mieszka.
To samo robi się w okolicach Borków, Juhasów, Wojtyszki i odnogach od Przewodowej.
Cylichowska i poboczne ulice tak samo zabudowane.
Za chwilę doszlusuje do tego Ogórkowa i Celulozy.
W linii Traktu Lubelskiego i Wału Miedzeszyńskiego jest potężny potencjał.
Ale które konkretnie dane liczbowe chciałbyś podważyć?
A jakie dane przedstawiłeś ? Ja Ci pokazuję liczbę budynków i tych istniejących i wkrótce oddawanych. Do tego dołóż sobie to o czym pisał Michał.
I nawet jego pomysły są całkiem sensowne.

Ja nie jestem zwolennikiem kursów skróconych pod tym samym numerem. To tylko burdel wprowadza. Jaki problem dać dwa różne numery ? Nawet nie muszą być podobne.

Co do pośpiechów to właśnie istotą wydostawania się z Wawra są szybkie linie do centrum.
Nawet zdecydowanie przydałyby się linie, które pomijają wszystkie przystanki poza Wawrem oprócz węzłów przesiadkowych czyli coś na kształt dawnych "E". Wtedy faktycznie część ludzi porezygnuje z samochodów, bo jaki będą miały sens.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lut 2024, 15:08

cns80 pisze:
26 lut 2024, 15:00
Mało tu wartościowych propozycji, a sporo idiotycznych komentarzy w wyścigu do podium tematu "Cycaty" i już nawet wiem, który się teraz poczuje wywołany do tablicy.
fik pisze:
21 lut 2024, 12:17


Ale które konkretnie dane liczbowe chciałbyś podważyć?
A jakie dane przedstawiłeś ? Ja Ci pokazuję liczbę budynków i tych istniejących i wkrótce oddawanych. Do tego dołóż sobie to o czym pisał Michał.
1. Nie pokazałeś żadnej konkretnej liczby.
2. Nie odniosłeś się do liczb, które pokazałem. Jeśli zrozumienie prostego obrazka było za trudne, to podpowiem, że była to liczba ludności w siatce kilometrowej, czyli gęstość zaludnienia.
3. Masz czelność coś mamrotać pod nosem o idiotycznych komentarzach.

No tak to nie będziemy dyskutować.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 26 lut 2024, 15:35

fik pisze:
26 lut 2024, 15:08
1. Nie pokazałeś żadnej konkretnej liczby.
Masz rację. Nie chodziło mi o liczbę tylko o ilość w kryterium opisowym.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 26 lut 2024, 15:39

fik pisze:
26 lut 2024, 15:08
2. Nie odniosłeś się do liczb, które pokazałem. Jeśli zrozumienie prostego obrazka było za trudne, to podpowiem, że była to liczba ludności w siatce kilometrowej, czyli gęstość zaludnienia.
Nie musisz być złośliwy. Za to medali nie rozdają. siatkę zrozumiałem. Zastanawiam się tylko na ile rzeczywiste dane przedstawia. Bo wiele osób się nie melduje więc to zaludnienie w Wawrze to od lat fikcja i nawet burmistrzowie narzekają.
fik pisze:
26 lut 2024, 15:08
3. Masz czelność coś mamrotać pod nosem o idiotycznych komentarzach.
Nie mamroczę przyjemniaczku tylko piszę otwartym tekstem. I akurat nie twoje komentarze miałem na myśli, bo twoje są przynajmniej merytoryczne i na temat w przeciwieństwie do kilku innych.
I tak - mam czelność.

ODPOWIEDZ