Strona 103 z 143

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 09 mar 2020, 10:20
autor: fik
Kury przestaną dawać mleko.

Ciekawe, że pół roku temu, jak PLK ogłaszała swój Masterplan dla WWK, w którym zawarta jest ta inwestycja, takich protestów nie było :-k

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 09 mar 2020, 11:10
autor: Stary Pingwin
Społeczeństwo wie, że jak jest Masterplan, to można jeszcze spać spokojnie.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 11 mar 2020, 14:23
autor: Glonojad
fik pisze:
09 mar 2020, 10:20
Kury przestaną dawać mleko.
Świetnie, teraz mam ochotę na ptasie mleczko, a miałem ograniczać słodkie...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 07 cze 2020, 13:13
autor: Sebastian
W obliczu zapowiadanej mega-światowej inwestycji takie protesty niewiele dają. Aczkolwiek pewnie da się pogodzić interesy mieszkańców i potrzebę budowy nowej linii, kwestia pieniędzy.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 05 paź 2020, 12:10
autor: fik
S3 wróciło na Centralny, rozkład na linii obwodowej wrócił do standardów trzeciego świata, w popołudniowym szczycie straszą dziury po 40 minut i więcej:

17.21 - 17.59
17.59 - 18.24
18.38 - 19.23 - 20.04

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 05 paź 2020, 14:50
autor: Glonojad
Mam wrażenie, że nawet z S3 i tak były absurdalne dziury.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 06 paź 2020, 9:34
autor: fik
Nie wykluczam, ale mój powrót do jeżdżenia 5 dni w tygodniu zbiegł się idealnie z tą zmianą, więc tu skoncentrowałem frustrację :P

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 14:00
autor: fik
No to problem "rozwiązano", znaczy znowu jeździ śmieszne S90. Przesiadka na modernizowanym Gdańskim z ganianiem na skuśkę przez parking, mniam, palce lizać...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 15:56
autor: Emyl
Czekaj, jaki parking?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 16:07
autor: fik
No ten, przez który trzeba przejść, żeby wejść obecnie na peron 2 - między budynkiem dworca a ogródkami działkowymi.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 16:59
autor: Emyl
Magiczny schemat na stronie WTF tego nie uwzględnia :term:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... danski.pdf

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 17:33
autor: fik
Nie uwzględnia też na przykład kursowania linii 221 ;P

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 19:42
autor: Emyl
No niezły rozpierdol. Żeby przejść z peronu 2 na 3 trzeba zrobić z kilkaset metrów? Czemu nie zrobiono jakiegoś przejścia w poziomie? :O

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 19:42
autor: Blotny
Zabawnie będzie jak się przy okazji różnych utrudnień i opóźnień (a idzie zima) pociągowi zdarzy podstawić pod inny peron niż zwykle.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 02 lis 2020, 19:54
autor: fik
Emyl pisze:
02 lis 2020, 19:42
No niezły rozpierdol. Żeby przejść z peronu 2 na 3 trzeba zrobić z kilkaset metrów? Czemu nie zrobiono jakiegoś przejścia w poziomie? :O
Mapka trochę myląco sugeruje, że trzeba przejść przez budynek dworca, w praktyce należy: zejść z peronu 3, wyjść na górę wyjściem na wprost końca przejścia podziemnego pod dworcem kolejowym (na wysokości północnych wejść na stację metra) i przejść na skos przez parking na peron 2. Metrów jakieś 300 +/-.

Generalnie wygląda to obecnie tak, że (patrząc od północy):

tor 6, peron 4 - niedostępny
tor 4, peron 4 - niedostępny
tor 2b, peron 3 - czynny, dostępny
tor 1b, peron 3 - czynny, dostępny
tor 3, peron 2 - czynny, dostępny
tor 5, peron 2 - od strony mostu nieczynny (ponad nim przechodzi kładka na peron od parkingu), od strony Powązek czynny, zazwyczaj stoi tam Unimog wykonawcy przebudowy

Przejście w poziomie między peronem 3 i 2 wyłączyłoby dwa tory (1b i 3) - perony są wysokie, więc nie ma jak zrobić zejścia do poziomu bez wyłączenia ruchu.

Obecnie na peron 2 przyjmowane są pociągi KM kończące bieg, których w ogóle nie powinno być, bo powinny jeździć prosto na Ósmy Peron, i żadnego problemu by nie było. Podpięte w teorii pod nie S90 rozkładowo kończy na peronie 3, ale w praktyce nie widziałem - jak dla mnie spokojnie mogłoby na ten półtor 5 wjeżdżać, a wykonawcę z Unimogiem wysłać na chyba czynne tory przy zamkniętym peronie 4.