Emyl pisze: ↑02 lis 2020, 19:42
No niezły rozpierdol. Żeby przejść z peronu 2 na 3 trzeba zrobić z kilkaset metrów? Czemu nie zrobiono jakiegoś przejścia w poziomie? :O
Mapka trochę myląco sugeruje, że trzeba przejść przez budynek dworca, w praktyce należy: zejść z peronu 3, wyjść na górę wyjściem na wprost końca przejścia podziemnego pod dworcem kolejowym (na wysokości północnych wejść na stację metra) i przejść na skos przez parking na peron 2. Metrów jakieś 300 +/-.
Generalnie wygląda to obecnie tak, że (patrząc od północy):
tor 6, peron 4 - niedostępny
tor 4, peron 4 - niedostępny
tor 2b, peron 3 - czynny, dostępny
tor 1b, peron 3 - czynny, dostępny
tor 3, peron 2 - czynny, dostępny
tor 5, peron 2 - od strony mostu nieczynny (ponad nim przechodzi kładka na peron od parkingu), od strony Powązek czynny, zazwyczaj stoi tam Unimog wykonawcy przebudowy
Przejście w poziomie między peronem 3 i 2 wyłączyłoby dwa tory (1b i 3) - perony są wysokie, więc nie ma jak zrobić zejścia do poziomu bez wyłączenia ruchu.
Obecnie na peron 2 przyjmowane są pociągi KM kończące bieg,
których w ogóle nie powinno być, bo powinny jeździć prosto na Ósmy Peron, i żadnego problemu by nie było. Podpięte w teorii pod nie S90 rozkładowo kończy na peronie 3, ale w praktyce nie widziałem - jak dla mnie spokojnie mogłoby na ten półtor 5 wjeżdżać, a wykonawcę z Unimogiem wysłać na chyba czynne tory przy zamkniętym peronie 4.