Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 17 lut 2013, 22:44

zigirin pisze:A no i przecież po co nocne po Konstnacinie?
Szkoda, że tego nie wiesz - mieszkańcy z Twoich okolic z niej jednak korzystają...
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

zigirin
Posty: 141
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:17
Lokalizacja: Kawęczyn

Post autor: zigirin » 17 lut 2013, 23:06

MALIN pisze:
zigirin pisze:A no i przecież po co nocne po Konstnacinie?
Szkoda, że tego nie wiesz - mieszkańcy z Twoich okolic z niej jednak korzystają...
Oczywiście, że korzystają. Oczywiście, że o tym wiem. Chciałem tylko pokazac jak łatwo jest wymyślac sobie koncepcje. Ty proponujesz likwidacje bezpośredniego dojazdu 742 do Warszawy, a ja proponuję likwidacje nocnych.

Zapytaj się tych co jeżdżą 742 o to kto by chciał by ta linia jeździła tylko do Konstancina zamiast do Warszawy. Marne szanse na głosy za.

Zapytasz się tych co jeżdżą nocnymi kto by chciał ich likwidacji, też marne szanse na głosy za.

Chciałem Ci tylko pokazac, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Ty nie jeździsz 742 poza Konstancin, więc łatwo Ci powiedziec, że mozna skrócic 742 z Góry tylko do Konstancina.

ja bardzo rzadko korzystam z nocnych, więc łatwo mi powiedziec, że można je zlikwidowac.

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 17 lut 2013, 23:18

Owszem masz odrobinę racji, ale zobacz 700 dojeżdża do Dw. Centralnego, bo ktoś tak chce, a tak naprawdę nie jest tak potrzebna na obecnym odcinku... Tak samo jest z Waszą linią - Pasażerowie chcą do M. Wilanowska bo nie chce im się wysiadać z autobusu i poczekać "chwilkę" na kolejny, który dojedzie do metra.
zigirin pisze:Chciałem Ci tylko pokazac, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.


Jakoś 725 potrafili skrócić do Wilanowa, mimo tego ,że do Powsina mają blisko, a jednak nie narzekają =D>
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lut 2013, 23:25

Czy my nie mamy tematu o 742 czy jak ta linia się nazywa? :-k

[ Dodano: Nie 17 Lut, 2013 ]
vernalisadonis pisze:Tutaj znalazłem coś takiego.
http://www.gorakalwaria.net/news-czy-kr ... ,2030.html
Nic nowego - ktoś to wkleił kilka stron wcześniej. Od tego zaczęła się dyskusja...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 17 lut 2013, 23:28

MeWa pisze:Czy my nie mamy tematu o 724?
Wspominałem o tym, bo wykorzystanie nie jest duże.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2013, 0:45

ZTM pisze:Najmniej odczują tę podwyżkę władze tych samorządów, które już pokrywają 40 proc. kosztów na swoim terenie, np. Jabłonna. Wysokość dopłat do finansowania Wspólnego Biletu wzrośnie tam z ok. 47 tys. zł do ok. 48 tys. zł.
A tak w ogóle to czemu Jabłonna płaci za wspólny bilet? Wiem, że linia kolejowa przebiega chyba jeszcze przez teren gminy, ale oni przecież nie mają żadnej stacji u siebie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 18 lut 2013, 0:51

Gmina Legionowo - czeste pociagi, SKM - oplata 5 mln. Gminy Piaseczno i Lesznowola - linia radomska, a wiec najrzadsze pociagi, brak SKM i tez 5 mlin. I podobno pokrywaja taki sam procent. Czy to liczy sie trasa (kilometry torow) a nie ilosc pociagow i miejsc w nich?
To mnie dziwi :?:
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2013, 1:10

Może byłoby to dziwne, gdyby było prawdziwe.

Zacznijmy od tego, że Legionowo płaci 6,1 mln zł. Do tego Jabłonna dokłada się 1,41 km. Obejmuje to tylko wspólny bilet - bez kosztów SKM. Natomiast Piaseczno i Lesznowola płacą ok. 4,8 mln zł...

Legionowo pokrywa 27%, a Jabłonna, Piaseczno i Lesznowola - 40%.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27744
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lut 2013, 2:21

MeWa pisze:Wiem, że linia kolejowa przebiega chyba jeszcze przez teren gminy, ale oni przecież nie mają żadnej stacji u siebie...
Stacji nie, ale przystanek osobowy Chotomów - i owszem. :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2013, 3:42

fik pisze:
MeWa pisze:Wiem, że linia kolejowa przebiega chyba jeszcze przez teren gminy, ale oni przecież nie mają żadnej stacji u siebie...
Stacji nie, ale przystanek osobowy Chotomów - i owszem. :P
Fakt, nie wziąłem pod uwagę, że gmina może mieć jakiś nietypowy kształt ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36953
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 lut 2013, 8:24

MeWa pisze:
fik pisze: Stacji nie, ale przystanek osobowy Chotomów - i owszem. :P
Fakt, nie wziąłem pod uwagę, że gmina może mieć jakiś nietypowy kształt ;)
Nietypowy, jak nietypowy. Po prostu Jabłonna Legionowa została w 1930 roku wydzielona w odrębne miasto, ale Chotomowa ono nie objęło...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 550
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 18 lut 2013, 12:23

MeWa pisze:Może byłoby to dziwne, gdyby było prawdziwe.

Zacznijmy od tego, że Legionowo płaci 6,1 mln zł. Do tego Jabłonna dokłada się 1,41 km. Obejmuje to tylko wspólny bilet - bez kosztów SKM. Natomiast Piaseczno i Lesznowola płacą ok. 4,8 mln zł...

Legionowo pokrywa 27%, a Jabłonna, Piaseczno i Lesznowola - 40%.
A czytałeś mój poprzedni post? Podane koszty ogólne to 100% kosztów funkcjonowania a nie samych gmin.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 18 lut 2013, 21:06

Pytania do prezydenta Legionowa pisze:Pytanie:
Witam, podobno powiaty/gminy dostały już od ZTMu propozycję nowej umowy w sprawie Wspólnego Biletu. Czy Legionowo dostało już taką propozycję? Czy jest ona aż tak drastyczna jak ta dla Wołomina (za portalem Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/3965 /Warszawa_ZTM_chce_47%25_wiecej_pieniedzy_za_wspolny_bilet.htm )? A może da się dogadać z samymi Kolejami Mazowieckimi (bez pośrednictwa ZTM-u) na jakąś specjalną ofertę na tym krótkim odcinku do Choszczówki (żeby nie kosztowało do ok. 80PLN miesięcznie za jedną stację do granicy strefy ZTMu), która byłaby korzystniejsza niż Wspólny Bilet (miasto utrzymywałoby wtedy tylko SKM-kę i ew. tę umowę z KM). Jest jeszcze inny pomysł (w ten warto by zaangażować powiat) - z SKMek (przede wszystkim) korzystają również mieszkańcy powiatów nowodworskiego i pułtusk iego (widać to po rejestracjach przy stacjach legionowskich, czy wieliszewskiej). Jak się domyślam nie dopłacają ani grosza, a korzystają. Rozmowy na ten temat można by połączyć z planowaną przez powiat rewitalizacją linii do Zegrza. Wiem, że te ostatnie sprawy leżą w kompetencjach starostwa, ale po pierwsze: na stronie powiatu odpowiedzi pojawiają się bardzo rzadko, a po drugie Pan jako prezydent stolicy powiatu ma na pewno jakąś siłę przebicia w dyskusjach ze starostwem (szczególnie, że mogłoby to odciążyć budżet samego miasta).
(Marek, 18-02-2013)

Odpowiedź:
Panie Marku, otrzymaliśmy propozycję od ZTM w ubiegłym tygodniu. Mogę powiedzieć, że jest ona jeszcze bardziej drastyczna niż ta dla Wołomina. W 2012 r. miesięczny koszt funkcjonowania oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM” utrzymywał się na poziomie 82 tys. zł, w I kwartale 2013 r. wzrósł do kwoty 138 tys. zł, a przedstawiona nam oferta na II kwartał br. wynosi 212 tys. zł - zatem jest to trzy razy więcej. Negocjujemy tę kwotę z ZTM, rozważamy także porozumienie z Marszałkiem Województwa w sprawie dofinansowania do biletów miesięcznych KM. Jest to jednak rozwiązanie bardzo niewygodne dla pasażerów, gdyż będą musieli kupować dwa bilety. Przygotowaliśmy także wystąpienie do Starosty o znaczące zwiększenie dofinansowania wspólnego biletu dla mieszkańców naszego powiatu.
http://www.legionowo.pl/pl/strefa-mieszkanca/odpowiedzi
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 lut 2013, 1:44

florekf pisze:
MeWa pisze:Może byłoby to dziwne, gdyby było prawdziwe.

Zacznijmy od tego, że Legionowo płaci 6,1 mln zł. Do tego Jabłonna dokłada się 1,41 km. Obejmuje to tylko wspólny bilet - bez kosztów SKM. Natomiast Piaseczno i Lesznowola płacą ok. 4,8 mln zł...

Legionowo pokrywa 27%, a Jabłonna, Piaseczno i Lesznowola - 40%.
A czytałeś mój poprzedni post? Podane koszty ogólne to 100% kosztów funkcjonowania a nie samych gmin.
Tak, czytałem ;) Podane liczby należy pomnożyć odpowiednio przez udział procentowy. I nadal liczby, do któych się odnosiłem, nie wiem skąd się wzięły...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 550
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 19 lut 2013, 8:02

MeWa pisze:
florekf pisze: A czytałeś mój poprzedni post? Podane koszty ogólne to 100% kosztów funkcjonowania a nie samych gmin.
Tak, czytałem ;) Podane liczby należy pomnożyć odpowiednio przez udział procentowy. I nadal liczby, do któych się odnosiłem, nie wiem skąd się wzięły...
+


A które konkretnie? :-k
Obrazek

ODPOWIEDZ