Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 29 maja 2009, 22:21

Opis wagonu + kolejne wizualizacje tutaj.
Miłego oglądania i komentowania.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 29 maja 2009, 22:21

Glonojad pisze:Ucieczka do przodu w stosunku do rzygowin ZTM w kierunku dużo bardziej nowoczesnym i eleganckim.
Podzielam ten pogląd, czarny i srebrny - i uniwersalny na każda porę roku i tylko mały detal czerwono żółty. z przodu by był widoczny.

P.S dzisiaj postawiłem przez przypadek cały pion organizacyjny tej imprezy na nogi ale okazało się ze było tylko jedno niedopowiedzenie.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 maja 2009, 0:33

Glonojad pisze:Ucieczka do przodu w stosunku do rzygowin ZTM w kierunku dużo bardziej nowoczesnym i eleganckim. Podobnie malowany był na ten przykład TSF czy Citadis Grenoble lub Dublin
i będziemy mieć kilkanaście różnych wzorów malowań...
Chociaż może nei będzie tak źle i może to tylko kwestia zdjęcia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 maja 2009, 7:26

MeWa pisze:i będziemy mieć kilkanaście różnych wzorów malowań...
Zacznijmy od tego, że nie ma po prostu możliwości, by 120N/Na malować tak, jak trzynastki i stopiątki. Stary schemat się do tego po prostu nie nadaje i tyle. Tak samo zresztą jest w autobusach - Ikarusów w schemat z Solarisów nie pomalujesz...

Z drugiej strony, wagony są malowane co kilka lat w ramach NG - a TW na dniach będzie miało nowoczesną lakiernię całowagonową - i nie ma przeszkód, by nowy schemat był nanoszony także na starsze wagony. Ważne, by był na tyle uniwersalny by dało się to zrobić. Wersja zaproponowana przez Pesę - jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2009, 10:02

Generalnie nie różni się znacząco od tego, co przedstawiałem na wizualizacji kilka stron wcześniej. Przyznam, że liczyłem na więcej, niestety cały czas czuję, że to wzornictwo - mimo, iż bezpretensjonalne - to jednak wygląda blado i nieciekawie wobec wzornictwa pojazdów, kupowanych przez inne stolice. Brak mi w tym jakiegoś pomysłu, jaja, elementu charakterystycznego. Z resztą to nie tylko wzornictwo, odnoszę wrażenie, że jednak nie ma w tym żadnego technicznego novum. Czy mam kompleks Skody 15T? Możliwe, chociaż 120Na był przeprojektowany specjalnie pod warszawskie wymogi i sugestie. W tej chwili liczę przede wszystkim na to, że wagony będą niezawodne i cichsze od poprzedników.
Glonojad pisze:Zacznijmy od tego, że nie ma po prostu możliwości, by 120N/Na malować tak, jak trzynastki i stopiątki.
120N może by się do tego jeszcze nadał, ale 120Na ni chuja. Z resztą sam wiesz, że próbowałem adaptować i nijak nie pasowało. Trochę szkoda, bo to jest jednak charakterystyczny element warszawskich tramwajów.
Glonojad pisze:Z drugiej strony, wagony są malowane co kilka lat w ramach NG - a TW na dniach będzie miało nowoczesną lakiernię całowagonową
Czas najwyższy.
Teokryt pisze:P.S dzisiaj postawiłem przez przypadek cały pion organizacyjny tej imprezy na nogi ale okazało się ze było tylko jedno niedopowiedzenie.
Co Ty tam znowu pierdzielisz?
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 maja 2009, 23:32

Glonojad pisze:Zacznijmy od tego, że nie ma po prostu możliwości, by 120N/Na malować tak, jak trzynastki i stopiątki. Stary schemat się do tego po prostu nie nadaje i tyle. Tak samo zresztą jest w autobusach - Ikarusów w schemat z Solarisów nie pomalujesz...
tyle że same PESY będą w trzech wzorach malowań...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 30 maja 2009, 23:41

MeWa pisze: tyle że same PESY będą w trzech wzorach malowań...
W jednym, wybranym spośród trzech propozycji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 maja 2009, 23:51

mkm101 pisze:
MeWa pisze: tyle że same PESY będą w trzech wzorach malowań...
W jednym, wybranym spośród trzech propozycji
a co - dotychczasowe PESY przemalują?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 31 maja 2009, 1:12

MeWa pisze: a co - dotychczasowe PESY przemalują?
Docelowo - tak

Awatar użytkownika
kaaban
Posty: 43
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:45
Lokalizacja: Otwock/Chomiczówka

Post autor: kaaban » 31 maja 2009, 3:36

dobre te malowania, niech przemalują pozostałe na takie i jak dla mnie git - lepiej wyglądają niż te PESY aktualnie jeżdżace :dance:

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 cze 2009, 18:56

300 mln zł na trasy tramwajowe i nowy tabor


Dziennik, Sławomir Ślubowski, 02-06-2009

(...)

Za zaoszczędzone środki będzie też możliwe zakupienie (być może dwudziestu) - wagonów dwukierunkowych, z drzwiami po obu stronach. Dzięki temu rozwiązaniu składy nie muszą zajeżdżać na pętlę, aby ruszać w przeciwnym kierunku. A takie tramwaje są bardzo potrzebne, np. gdyby kursowały obecnie, nie trzeba byłoby odcinać - podczas zamknięcia trasy nad torami przy Dworcu Gdańskim - Żoliborza od Śródmieścia. Tramwaje dojeżdżałyby pod wiadukt i wracały, a ludzie przechodziliby na drugą stronę do wozów jadących np. w kierunku centrum miasta. Wagony dwukierunkowe mają już niektóre polskie miasta - np. Gdańsk.
- Być może uda nam się też przyśpieszyć także inne inwestycje tramwajowe - mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. A jest co robić. Trzeba wymienić tory na ulicach Targowej i Zielenieckiej, wyremontować trasę z Piasków na Kielecką przez ul. Chałubińskiego i al. Niepodległości. - Szczegóły inwestycji będą znane, gdy skonsultujemy się z Biurem Drogownictwa i Komunikacji - mówi dyrektor Ruta. - Zapewniam jednak, że wszystkie zaoszczędzone pieniądze pójdą „w szyny". Nie oddam na inny cel ani złotówki - dodaje.
Kiedy zatem pomkniemy nowym odcinkiem trasy tramwajowej na Bemowie? Dokładnych planów tej inwestycji jeszcze nie ma. Droga najszybciej może być gotowa za dwa lata.
Wcześniej (w tym roku?) miasto może dostać tabor dwukierunkowy. Kupi najprawdopodobniej używany, bo na nowy trzeba czekać ok. dwóch lat.
http://www.przegubowiec.com/prasa/?wpis=1912

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 cze 2009, 21:43

Nowe dwukierunkowce też by się może znalazły... :-$
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 cze 2009, 22:14

Przyjdzie pan czarodziej i wyjmie z kapelusza ? ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 cze 2009, 22:31

Nie :p

Są różne możliwości. Można np. podpiąć się do realizowanej aktualnie serii dla kogoś innego. Można odkupić od kogoś, kogo kryzys przyszpilił. Można kupić 205WaDK ;) z Protramu, produkowany na częściach krajowych z krótkim terminem dostawy.

Możliwości są, wymagają jednak woli politycznej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 03 cze 2009, 16:20

Można też wystąpić o zgodę UZP i rozpisać przyspieszony przetarg.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ