Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Podzielam ten pogląd, czarny i srebrny - i uniwersalny na każda porę roku i tylko mały detal czerwono żółty. z przodu by był widoczny.Glonojad pisze:Ucieczka do przodu w stosunku do rzygowin ZTM w kierunku dużo bardziej nowoczesnym i eleganckim.
P.S dzisiaj postawiłem przez przypadek cały pion organizacyjny tej imprezy na nogi ale okazało się ze było tylko jedno niedopowiedzenie.
![Obrazek](http://oi43.tinypic.com/2whniuw.jpg)
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
i będziemy mieć kilkanaście różnych wzorów malowań...Glonojad pisze:Ucieczka do przodu w stosunku do rzygowin ZTM w kierunku dużo bardziej nowoczesnym i eleganckim. Podobnie malowany był na ten przykład TSF czy Citadis Grenoble lub Dublin
Chociaż może nei będzie tak źle i może to tylko kwestia zdjęcia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zacznijmy od tego, że nie ma po prostu możliwości, by 120N/Na malować tak, jak trzynastki i stopiątki. Stary schemat się do tego po prostu nie nadaje i tyle. Tak samo zresztą jest w autobusach - Ikarusów w schemat z Solarisów nie pomalujesz...MeWa pisze:i będziemy mieć kilkanaście różnych wzorów malowań...
Z drugiej strony, wagony są malowane co kilka lat w ramach NG - a TW na dniach będzie miało nowoczesną lakiernię całowagonową - i nie ma przeszkód, by nowy schemat był nanoszony także na starsze wagony. Ważne, by był na tyle uniwersalny by dało się to zrobić. Wersja zaproponowana przez Pesę - jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Generalnie nie różni się znacząco od tego, co przedstawiałem na wizualizacji kilka stron wcześniej. Przyznam, że liczyłem na więcej, niestety cały czas czuję, że to wzornictwo - mimo, iż bezpretensjonalne - to jednak wygląda blado i nieciekawie wobec wzornictwa pojazdów, kupowanych przez inne stolice. Brak mi w tym jakiegoś pomysłu, jaja, elementu charakterystycznego. Z resztą to nie tylko wzornictwo, odnoszę wrażenie, że jednak nie ma w tym żadnego technicznego novum. Czy mam kompleks Skody 15T? Możliwe, chociaż 120Na był przeprojektowany specjalnie pod warszawskie wymogi i sugestie. W tej chwili liczę przede wszystkim na to, że wagony będą niezawodne i cichsze od poprzedników.
120N może by się do tego jeszcze nadał, ale 120Na ni chuja. Z resztą sam wiesz, że próbowałem adaptować i nijak nie pasowało. Trochę szkoda, bo to jest jednak charakterystyczny element warszawskich tramwajów.Glonojad pisze:Zacznijmy od tego, że nie ma po prostu możliwości, by 120N/Na malować tak, jak trzynastki i stopiątki.
Czas najwyższy.Glonojad pisze:Z drugiej strony, wagony są malowane co kilka lat w ramach NG - a TW na dniach będzie miało nowoczesną lakiernię całowagonową
Co Ty tam znowu pierdzielisz?Teokryt pisze:P.S dzisiaj postawiłem przez przypadek cały pion organizacyjny tej imprezy na nogi ale okazało się ze było tylko jedno niedopowiedzenie.
15/12/2005-12/7/2019
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tyle że same PESY będą w trzech wzorach malowań...Glonojad pisze:Zacznijmy od tego, że nie ma po prostu możliwości, by 120N/Na malować tak, jak trzynastki i stopiątki. Stary schemat się do tego po prostu nie nadaje i tyle. Tak samo zresztą jest w autobusach - Ikarusów w schemat z Solarisów nie pomalujesz...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
http://www.przegubowiec.com/prasa/?wpis=1912300 mln zł na trasy tramwajowe i nowy tabor
Dziennik, Sławomir Ślubowski, 02-06-2009
(...)
Za zaoszczędzone środki będzie też możliwe zakupienie (być może dwudziestu) - wagonów dwukierunkowych, z drzwiami po obu stronach. Dzięki temu rozwiązaniu składy nie muszą zajeżdżać na pętlę, aby ruszać w przeciwnym kierunku. A takie tramwaje są bardzo potrzebne, np. gdyby kursowały obecnie, nie trzeba byłoby odcinać - podczas zamknięcia trasy nad torami przy Dworcu Gdańskim - Żoliborza od Śródmieścia. Tramwaje dojeżdżałyby pod wiadukt i wracały, a ludzie przechodziliby na drugą stronę do wozów jadących np. w kierunku centrum miasta. Wagony dwukierunkowe mają już niektóre polskie miasta - np. Gdańsk.
- Być może uda nam się też przyśpieszyć także inne inwestycje tramwajowe - mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. A jest co robić. Trzeba wymienić tory na ulicach Targowej i Zielenieckiej, wyremontować trasę z Piasków na Kielecką przez ul. Chałubińskiego i al. Niepodległości. - Szczegóły inwestycji będą znane, gdy skonsultujemy się z Biurem Drogownictwa i Komunikacji - mówi dyrektor Ruta. - Zapewniam jednak, że wszystkie zaoszczędzone pieniądze pójdą „w szyny". Nie oddam na inny cel ani złotówki - dodaje.
Kiedy zatem pomkniemy nowym odcinkiem trasy tramwajowej na Bemowie? Dokładnych planów tej inwestycji jeszcze nie ma. Droga najszybciej może być gotowa za dwa lata.
Wcześniej (w tym roku?) miasto może dostać tabor dwukierunkowy. Kupi najprawdopodobniej używany, bo na nowy trzeba czekać ok. dwóch lat.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nowe dwukierunkowce też by się może znalazły... ![:-$ :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
![:-$ :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie ![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Są różne możliwości. Można np. podpiąć się do realizowanej aktualnie serii dla kogoś innego. Można odkupić od kogoś, kogo kryzys przyszpilił. Można kupić 205WaDK
z Protramu, produkowany na częściach krajowych z krótkim terminem dostawy.
Możliwości są, wymagają jednak woli politycznej...
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Są różne możliwości. Można np. podpiąć się do realizowanej aktualnie serii dla kogoś innego. Można odkupić od kogoś, kogo kryzys przyszpilił. Można kupić 205WaDK
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Możliwości są, wymagają jednak woli politycznej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.