Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2009, 8:30

Przecież to niemożliwe - jeśli godzina przyjazdu (jak mniema rozkładowego, czyli w trybie " z kartki") jest wcześniejsza niż czas aktualny, to wylatuje ze spisu :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 lip 2009, 9:04

Glonojad pisze:Przecież to niemożliwe - jeśli godzina przyjazdu (jak mniema rozkładowego, czyli w trybie " z kartki") jest wcześniejsza niż czas aktualny, to wylatuje ze spisu :p
A propos tych tablic, to tydzień temu stałem jakiś czas na przystanku przy R. Dmowskiego i obserwowałem ten wynalazek. Mimo, że tramwaje jeździły w miarę normalnie, to wyświetlacz ich nie widział i leciał "z kartki". Czyli wóz odjechał, napis głosił, że będzie za minutę. Dalej nie wiem, po co ta zabawka? Żeby nie musieć kartek czytać?

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 17 lip 2009, 20:49

Powinni tam wyświetlać reklamy. Przynajmniej jakiś zarobek by był :P
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 18 lip 2009, 12:28

Obserwacaj z wczoraj:
SIP na przystanku Centrum 10 :arrow: Pl. Zawiszy nieczynny w dniu 17.07.2009 piątek o godz. 16:48
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 sie 2009, 11:23

04-08-2009 • Kolejna porażka modernizacji linii tramwajowej w Alejach Jerozolimskich. Jednym z deklarowanych przed remontem celów było skrócenie czasu podróży. Nic z tych założeń nie wyszło za sprawą m.in. sygnalizacji świetlnej nie dającej tramwajom priorytetu. Co więcej, na wiadukcie i moście Poniatowskiego (odcinek blisko 1,5-kilometrowy) utrzymano ograniczenie prędkości do 30 km/h. Okazało się jednak, że na nowym torowisku tramwaje hałasują nie mniej niż przed remontem. Dlatego w ostatnich dniach na odcinku od ul. Kruczkowskiego do Ślimaków wprowadzono ograniczenie do 20 km/h. Teraz jadący po najnowocześniejszej trasie w Warszawie tramwaj wyprzedzają nawet rowerzyści.
http://www.przegubowiec.com/przegub/akt ... s.php#1347

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 sie 2009, 13:46

Tak, znaki ograniczenia widziałem nawet w końcu lipca...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

8833
Posty: 238
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 04 sie 2009, 20:50

SławekM pisze:
04-08-2009 • Kolejna porażka modernizacji linii tramwajowej w Alejach Jerozolimskich. Jednym z deklarowanych przed remontem celów było skrócenie czasu podróży. Nic z tych założeń nie wyszło za sprawą m.in. sygnalizacji świetlnej nie dającej tramwajom priorytetu. Co więcej, na wiadukcie i moście Poniatowskiego (odcinek blisko 1,5-kilometrowy) utrzymano ograniczenie prędkości do 30 km/h. Okazało się jednak, że na nowym torowisku tramwaje hałasują nie mniej niż przed remontem. Dlatego w ostatnich dniach na odcinku od ul. Kruczkowskiego do Ślimaków wprowadzono ograniczenie do 20 km/h. Teraz jadący po najnowocześniejszej trasie w Warszawie tramwaj wyprzedzają nawet rowerzyści.
http://www.przegubowiec.com/przegub/akt ... s.php#1347
To jest poprostu skandal. Kupa forsy poszła się ....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2009, 21:10

Skandalem to jest poziom tego "artykułu" na przegubowcu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 04 sie 2009, 21:32

Tak, Przegubowiec napisał tendencyjnie, ale...

Wyobraźmy sobie, że PKP PLK zmodernizowała CMK do 200 km/h i tyle pociągi jeżdżą. Ale na 10-kilometrowym odcinku zwalniają do 60 km/h, bo nieopodal stoją trzy chałupy i przez hałas ludzie spać nie mogą, a krowy mleka nie dają.
Rzecznik PLK tłumaczy, że na wiekszości trasy jest 200km/h, więc i tak do Krakowa jedzie się powiedzmy 10 minut szybciej.

Glonojadzie, coś nie gra, niestety. Nie tak to miało wyglądać, nie tak.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2009, 22:40

Pewnie, lepiej było zostawić 90/h na całej trasie. Przynajmniej by nikogo nie raziło. Taka była alternatywa.

Zdajesz sobie sprawę, że wiadukt nie należy do TW a jego wymiana to koszt porównywalny z remontem całej trasy?

A artykuł w "P" jest zrobiony nie tyle tendencyjnie, co po prostu nierzetelnie. O ile się orientuję, nikt stamtąd półsłówkiem nie odezwał się do rzecznika TW z prośba o stanowisko.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 sie 2009, 22:44

Czy wiadukt jest w złym stanie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2009, 22:46

MeWa pisze:Czy wiadukt jest w złym stanie?
Nie wiem, czy jest w złym stanie. Jest w stanie "śpiewającym" ... może taki typ konstrukcji (blachownica stalowa) tak ma? Pamiętajmy, że naciski na oś wzrosły niemal dwukrotnie od czasu jego zaprojektowania (wagony klasyczne miały max 60 kN/oś, wysokopodłogowe - 75-80kN, niskopodłogowe mają dopuszczalną 100 kN/oś). To też nie pozostało bez znaczenia.

Wina TW jest w tej sprawie jedna - nie wymusiły na mieście opracowania chociaż ćwierci ekspertyzy na temat przyczyn hałasu i kosztów jego ograniczenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 04 sie 2009, 23:59

@Glonojad

Moim zdaniem ograniczenie, tak radykalne, przy podniesieniu prędkości na pozostałym odcinku będzie źle odebrane. Sądzę, że temat będzie wracał jeszcze nie raz.

A stan wiaduktu - tak, trzeba było go przeanalizować przed inwestycją.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 sie 2009, 0:11

Jarek pisze:Moim zdaniem ograniczenie, tak radykalne, przy podniesieniu prędkości na pozostałym odcinku będzie źle odebrane.
Żle odebrane jest i będzie ograniczenie prędkości PO REMONCIE...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 05 sie 2009, 9:41

20 km/h piękne podsumowanie całego tego remontu; przyznaję - sposób na wyciągniecie kasy z Unii skuteczny; czy z remontem WZ będzie podobnie?

ODPOWIEDZ