Strona 106 z 115
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 18 mar 2024, 11:34
autor: KwZ
Pierwszym przykładem linii zewsząd-dowsząd były Kielce (i Targówek), któremu kiedyś policzyłem, że ma mniej więcej 50 linii jeżdżących co 50 min. Gdyby zamiast tego zrobić 15 linii jeżdżących co 12/15/20, myślę, że byłoby lepiej.
Acz liczba linii jest tylko pewnym wyznacznikiem. Linia 2 ma osiem wariantów, ale linia 40 jest funkcjonalnie kolejnym wariantem.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 18 mar 2024, 12:29
autor: elslovako
Odrobinę zmian w Kielcach jednak zaszło - 2 ma już tylko cztery warianty i w dni powszednie 3-4 kursy na godzinę na wspólnym odcinku trasy (oczywiście bez taktowania), a 40 została zlikwidowana
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 23 kwie 2024, 14:04
autor: Krzysiek_S
Tymczasem po komisji z udziałem ZTM/ MZA i ZDM itd. zniesiono zakaz dla autobusów 18 metrowych wprowadzony w 2014 roku na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. W relacji północ - wschód bez uwag, w relacji wschód- północ z uwagą że należy zachować szczególną uwagę bo autobus nachodzi na jezdnie w przeciwnym kierunku. Jednak ruch 18m dopuszczono z zachowaniem azyli. Za to komisja wykazała problemy na rondzie na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Patriotów na nawrotce dlatego ZDM zaprojektował nową OR którą złożył do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym do zatwierdzenia. Chodzi o usunięcie/ przestawienie barierki, słupka drogowego oraz znaku drogowego.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 23 kwie 2024, 14:10
autor: person
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 23 kwie 2024, 14:23
autor: Krzysiek_S
person pisze: ↑23 kwie 2024, 14:10
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 23 kwie 2024, 17:42
autor: Woronicz
Czytałem jakiś czas temu o postulatach mieszkańców Wawra dotyczących kursowania autobusów przez most południowy przez cały tydzień. I pomyślałem o takiej linii 148, która ma bardzo długą i trasę i pracuje odcinkowo (nikt przecież nie jeździ tym z lotniska na Wiatraczną mając 188 czy nawet 175+9). Może skierowanie 148 od Metra Imielin do Międzylesia po trasie 319 jest pomysłem godnym rozważenia? Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Ale podstawowe pytanie brzmi czy takie połączenie jest w ogóle potrzebne bo obecnie linia najlepiej pracuje na odcinki Ursynów - Wilanów, a po wyjechaniu z miasteczka autobus mocno się opróżnia.
Re: Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 24 kwie 2024, 8:49
autor: Łukasz
Woronicz pisze:Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Bez większego gmerania że 138 i 166 się nie obędzie przy takich zmianach, bo Saska Kępa i kawałek Mokotowa potrzebują połączenia z Torwarem/Legią, choć nawet ja jako częsty pasażer 138 z Wołoskiej na Zabkowską uważam, że raczej jest za mocno przeciągnięta z obu stron.
W święta to na Pl.Hallera może pojechać 222, ale w DP przydałoby się jakieś 322 do Politechniki, jak dawne 509, bo opieranie Joliot-Curie na korkach z Pragi to średni pomysł.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 24 kwie 2024, 12:02
autor: michael112
Krzysiek_S pisze: ↑23 kwie 2024, 14:23
person pisze: ↑23 kwie 2024, 14:10
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.
A to nocny już kiedyś jeździł Zwoleńską.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 08 sie 2024, 23:57
autor: patryk148
Odgrzebałem swój projekt sprzed kilku miesięcy. Trochę uzupełniłem o to co może się wydarzyć w związku z tramwajem. W założeniu minimalizacja linii, trochę kosztem wydłużenia tras, ale z w zasadzie wszystko z większą częstotliwością. W projekcie chodziło o dołożenie maksymalnie 4 całek, ale znaczący wzrost podaży przez powiększenie tabory z 10 do 12 i z 12 do 18 metrów (czyli kosztowo też więcej może być).
115
skierowanie od Radości przez Most Siekierkowski na Ursynów za zastępstwo 319, z jednoczesnym jednokierunkową całodzienną i całotygodniową obsługą Centrum Kardiologii
CH URSYNÓW – Płaskowickiej – Pileckiego – Gandhi – Rosoła – Branickiego – Przyczółkowa – Południowa Obwodnica Warszawy – Wał Miedzeszyński – Skalnicowa – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Żegańska – Pożaryskiego – Kajki – Kościuszkowców – (powrót: Czecha – Wierzchowskiego – Alpejska) – Marysin – Korkowa (w dni robocze – Korkowa – Łysakowska – Korkowa) – Wspólna – trasa 115 – MOKRY ŁUG
częstotliwość 30/20/30/20 i na trasie Marysin – CH Ursynów kursy skrócone co 30 minut uzupełniające takt do 15 minut 15/20/15/20.
tabor: w założeniu 12 m, na kursach skróconych może być 18 m
319
likwidacja
113
wyodrębnienie z kursów skróconych linii 142, wydłużenie za 125 do metra ze względu na brak połączenia ciągu M2 z Traktem Lubelskim oraz przejęcie połączenia Borkowa za 219 w relacji do PKP Radość i do Wiatracznej oraz przejęcie trasy 115 na południe od Radości
DW. WSCHODNI KIJOWSKA – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) – Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Patriotów wschodnia – Walcownicza – trasa 115 – ALEKSANDRÓW
dodatkowo 2 kursy szkolne z podjazdem do ZP Ośrodek Szkoleniowy
częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: 12 m
142
skierowanie od PKP Falenica do Błot zamiast do Aleksandrowa oraz wydłużenie do M2
DW. WSCHODNI KIJOWSKA – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: przez Floriana) – Wal Miedzeszyński – Przewodowa – Patriotów zachodnia – Michalinki – Olecka – Poezji – Bysławska – Wal Miedzeszyński – BŁOTA
częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: w założeniu 12 m, z możliwością stosowania 18 m
161
wprowadzenie na nowym ciągu ulicy Liliowej, zapewnienie dojazdu na cmentarz w Radości całej parafii, zastąpienie linii 213 na Zagórzańskiej ze względu na wąską ulicę; linia ta jest predestynowana do wydłużenia zarówno w głąb Radości, jak i obsługi rejonu ulic Klimontowskiej i Działkowej w Starym Wawrze i być może wewnątrz Sadula (Mirtowa, Międzyosiedlowa) zamiast 119 szczególnie podczas prac na linii otwockiej – pętla PKP Wawer
PKP RADOŚĆ – Panny Wodnej – Zasadowa – Tawułkowa – Liliowa – Bysławska – Walcownicza – Bystrzycka – Ochocza – Narcyzowa – Techniczna – Zagórzańska – Izbicka – Patriotów wschodnia – Żegańska – MIĘDZYLESIE
częstotliwość: 20/30/20/30
tabor: do 10 m
146
wydłużenie w całości po jednolitej trasie do Aleksandrowa
DW. WSCHODNI LUBELSKA – … - Bysławska – Walcownicza – Bystrzycka – Ochocza – Narcyzowa – Techniczna – Złotej Jesieni – ALEKSANDRÓW
częstotliwość 15/20/15/20
tabor: 12 m lub 18 m w zależności od potrzeb
119
połączenie linii 213 i 219 i wydłużenie ze Starego Mokotowa na Ochotę i Dw. Zachodni za 167 oraz wprowadzenie pętli z ekspedycją
SZCZĘSLIWICE – Szczęśliwicka – Bitwy Warszawskiej – Dw. Zachodni – Al. Jerozolimskie – Grzymały – Kopińska – Wawelska – Al. Niepodległości – Madalińskiego – Puławska – Dolna – Chełmska – Bobrowiecka – Beetovena – Witosa – al. Becka – Most Siekierkowski – Wieniawy-Długoszewskiego – pętla Gocław – Stoczniowców (z powrotem z pominięciem pętli) – Łasaka – Kadetów – Wąbrzeska – Lucerny – Mrówcza – Piechurów – Mirtowa – Międzyosiedlowa – Biegunowa – Zwoleńska – Mrówcza (powrót: bezpośrednio Mrówczą) – Panny Wodnej – Izbicka – Kwitnącej Akacji – ZBÓJNA GÓRA
częstotliwość 15/20/15/20, w mikroszczycie dodatkowo co 15 minut kursy SZCZĘŚLIWICE – BEETOVENA lub PKP ANIN
tabor: 12 m lub 18 m w zależności od potrzeb, na kursach skróconych tabor 18 m, na Sadulu 18 metrów odpada
213 likwidacja
219 likwidacja
125
pozostawienie na trasie wakacyjnej Wiatraczna – Międzylesie, a na Grochowską skierowanie 113 i 142
147
częstotliwość: 15/20/15/20
tabor: 12 lub 18 m w zależności od potrzeb
521
bez zmian
167 zmiana, która wejdzie w 2025 r. to prawdopodobnie skierowanie bezpośrednio od Bartyckiej, Czerniakowską i Trasą Łazienkowską
702 bez zmian
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 09 sie 2024, 0:16
autor: adam2239
Bardzo podoba mi się 113 w relacji: Dworzec Wschodni Kijowska - Aleksandrów, która dodatkowo stwarza wygodną opcję dojazdu z Dworca Wschodniego dla mieszkańców Grochowskiej i okolic (tak, wiem, można wysiąść z tramwaju na Lubelskiej i dymać pieszo 5 minut, ale to jednak nie to samo).
Odnośnie 142, optowałbym bardziej za trasą:
Dworzec Wschodni Kijowska - Kijowska - Metro Stadion Narodowy - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Rondo Waszyngtona - Park Skaryszewski - Kinowa - Grenadierów - Wiatraczna i dalej według Twojego projektu (mieszkańcy okolic Grenadierów, Kinowej i Waszyngtona zyskują bezpośredni dojazd do drugiej linii metra i na Dworzec).
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 09 sie 2024, 0:41
autor: Zacementowany
Ogólnie projekt bardzo ciekawy.
patryk148 pisze: ↑08 sie 2024, 23:57
521
bez zmian
Ja bym jednak był za skróceniem do Wiatracznej
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 09 sie 2024, 6:32
autor: R-9 Chełmska
Fajne linie, nie za krótkie takie
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 09 sie 2024, 6:55
autor: rufio198
adam2239 pisze: ↑09 sie 2024, 0:16
Bardzo podoba mi się 113 w relacji: Dworzec Wschodni Kijowska - Aleksandrów, która dodatkowo stwarza wygodną opcję dojazdu z Dworca Wschodniego dla mieszkańców Grochowskiej i okolic (tak, wiem, można wysiąść z tramwaju na Lubelskiej i dymać pieszo 5 minut, ale to jednak nie to samo).
Odnośnie 142, optowałbym bardziej za trasą:
Dworzec Wschodni Kijowska - Kijowska - Metro Stadion Narodowy - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Rondo Waszyngtona - Park Skaryszewski - Kinowa - Grenadierów - Wiatraczna i dalej według Twojego projektu (mieszkańcy okolic Grenadierów, Kinowej i Waszyngtona zyskują bezpośredni dojazd do drugiej linii metra i na Dworzec).
Fajna trasą 142, tylko że.... póki co powrót tą trasą do Wschodniego od strony Kijowskiej jest co najmniej problematyczny. Jakbyś nie zauważył Sokola nie ma połączenia z Kijowską. Drugi problem to poranne korki na Waszyngtona i popołudniowe na Wale Miedzyszyńskim/Zielenieckiej. Zresztą Wał potrafi i rano się zakorkować.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 09 sie 2024, 9:10
autor: ashir
Można wyjechać przez Marcinkowskiego.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
: 09 sie 2024, 9:25
autor: zxcvbnm
Fajnie, ale co za 213 na trasie Radośc - Aleksandrów?