Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2009, 12:00

Gówno, a nie podsumowanie. Jak jesteś taki cwaniak, naskarż do Unii, ciekawe czy rzeczywiście poczuje się naciągnięta. :D :D

Tak, na W-Z będzie tak samo, na złość Tobie specjalnie.

[ Dodano: |5 Sie 2009|, 2009 12:02 ]
Jarek pisze:@Glonojad

A stan wiaduktu - tak, trzeba było go przeanalizować przed inwestycją.
I co? Nie robić remontu, postawić 20 na całej długości trasy (skoro bez remontu), zamknąć tramwaje, zalać asafaltem i puścić metrobusa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 05 sie 2009, 12:16

hahha brawao tramwaje:
To tak jakby wybudowac autostradę i dać na niej znak do 50 km/h :D
Malina brawo :D

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 sie 2009, 12:25

MeWa pisze:Żle odebrane jest i będzie ograniczenie prędkości PO REMONCIE...
MeWa ma pełną rację. Co z tego, że reszta jest w dobrze, skoro jest tj. na przykładzie przedstawionym przez Jarka. Pytanie jest, co teraz można zrobić?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 05 sie 2009, 12:45

Glonojad pisze:Gówno, a nie podsumowanie. Jak jesteś taki cwaniak, naskarż do Unii, ciekawe czy rzeczywiście poczuje się naciągnięta. :D :D

Tak, na W-Z będzie tak samo, na złość Tobie specjalnie.

[ Dodano: |5 Sie 2009|, 2009 12:02 ]
Jarek pisze:@Glonojad

A stan wiaduktu - tak, trzeba było go przeanalizować przed inwestycją.
I co? Nie robić remontu, postawić 20 na całej długości trasy (skoro bez remontu), zamknąć tramwaje, zalać asafaltem i puścić metrobusa?
człowieku, po co się tak bulwersujesz ?
masz jakiś realny wpływ na to co się dzieje w twoim (szeroko pojętym) otoczeniu zawodowym ?
jedynie co to tylko możesz sobie tutaj trochę popisać.
albo : zamiast radzić czytelnikom twoich postów, działaj aktywnie w pożądanym dla ciebie kierunku skoro wiesz gdzie, co i jak napisać.

bo jak na razie to co
Misiek997 pisze:hahha brawao tramwaje:
To tak jakby wybudowac autostradę i dać na niej znak do 50 km/h :D
Malina brawo :D
jest stwierdzeniem słusznym i niepodważalnym.
.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2009, 12:58

humptyangel pisze:
MeWa pisze:Żle odebrane jest i będzie ograniczenie prędkości PO REMONCIE...
MeWa ma pełną rację. Co z tego, że reszta jest w dobrze, skoro jest tj. na przykładzie przedstawionym przez Jarka. Pytanie jest, co teraz można zrobić?
No właśnie, może odrobinę konstruktywizmu.

I jeszcze raz pytam: Lepiej było zostawić 30 na całej trasie? Czy lepiej było w ogóle nie robić remontu i założyć dalszą degrengoladę torowiska?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 05 sie 2009, 12:58

tadeo pisze:człowieku, po co się tak bulwersujesz ?
myslę ze go to zabolało że w końcu ktoś napisał prawdę, że święte tramwaje spieprzyły inwestycję. Miało być szybko, cicho itp a co jest? jest to samo. To już lepiej było przeznaczyć ta kase na zakup autobusów i wybudowanie buspasów...
tadeo pisze:masz jakiś realny wpływ na to co się dzieje w twoim (szeroko pojętym) otoczeniu zawodowym ?
Ja myśle że on nie wie co się dzieje wokół niego.
tadeo pisze:jedynie co to tylko możesz sobie tutaj trochę popisać.
i niestety spanuje tu intensywnie broniąc tramwajów...
tadeo pisze:jest stwierdzeniem słusznym i niepodważalnym
dogłębnym i bolącym... :D

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 05 sie 2009, 13:01

Glonojad pisze:Gówno, a nie podsumowanie.
prawda w oczy kole jak to mowia,

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 05 sie 2009, 13:13

Misiek997 pisze:To już lepiej było przeznaczyć ta kase na zakup autobusów i wybudowanie buspasów...
Które oczywiście działają w Warszawie bez zarzutu...
Sorry, taki kraj, chcesz komunikację na wysokim poziomie, jedź do Szwajcarii..

A poza tym, ktoś może potwierdzić, że zniknęło ograniczenie do 30 na moście? Bo mam sprzeczne informacje..

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2009, 13:14

marcin3001 pisze: A poza tym, ktoś może potwierdzić, że zniknęło ograniczenie do 30 na moście? Bo mam sprzeczne informacje..
Niektóre tabliczki już zniknęły, pozostałe mają zniknąć do jutra.

[ Dodano: |5 Sie 2009|, 2009 13:14 ]
mcdm pisze:
Glonojad pisze:Gówno, a nie podsumowanie.
prawda w oczy kole jak to mowia,
Tyle, że to wcale nie jest prawda.

Modernizacja to poprawa drgań i hałasu (na 95% długości trasy), podniesienie i przedłużenie peronów z wyposażeniem ich w pasy krawędziowe i pas ostrzegawczy z płyt groszkowych oraz w pochylnie wjazdowe, wprowadzenie SIP (który czasem nawet działa :p - zwłaszcza wieczorami, gdy tramwajów jest mniej, działa bardzo dobrze a wtedy najbardziej jest potrzebny - ale to da się poprawić - same tablice i urządzenia pokładowe to już duży wydatek "z głowy", nawet jeśli oprogramowanie trzeba będzie wymienić), wprowadzenie nowej, trwałej konstrukcji torowiska której nie trzeba będzie przez 20-25 lat ruszać i po której mogą jeździc (i jeżdżą!) karetki, modernizacja zasilania n.in. umożliwiająca eksploatację wagonów niskopodłogowych, zakup 30 składów tramwajowych, w tym 15 niskopodłogowych a pozostałych 15 - wykorzystano do zwiększenia liczby tramwajów w ruchu... to wszystko jest nieważne, bo na 300 m jest (mam nadzieję, że chwilowo) 20 km/h?

[ Dodano: |5 Sie 2009|, 2009 13:23 ]
marcin3001 pisze:
Misiek997 pisze:To już lepiej było przeznaczyć ta kase na zakup autobusów i wybudowanie buspasów...
Które oczywiście działają w Warszawie bez zarzutu...
Autobusy też powinny mieć ograniczenie w tamtym miejscu, ale ZDM na hałas w nosie. Zresztą niekoniecznie by dostały dofinansowanie unijne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 05 sie 2009, 13:24

Glonojad pisze:
marcin3001 pisze: A poza tym, ktoś może potwierdzić, że zniknęło ograniczenie do 30 na moście? Bo mam sprzeczne informacje..
Niektóre tabliczki już zniknęły, pozostałe mają zniknąć do jutra.
No to ja nie widzę problemu, było 30 na całym moście, teraz będzie 20 na kawałku i dalej 50..

A co do samej modernizacji, nie twierdzę, że jest idealna, ale takich rzeczy jak na przykład poprawa spokojności biegu wagonów naprawdę nikt nie zauważył? A dla mnie to dość istotne.. Kiedyś się latało po całym tramwaju a teraz jedzie się całkiem przyjemnie..

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 05 sie 2009, 13:38

Z punktu widzenia przecietnego pasazera (za ktorego sie uwazam) niewiele sie zmienilo:
1. nie widac wyraznej poprawy szybkosci przejazdu w centrum
2. wyswietlacze dzialaja roznie
3. co do komfortowego biegu pojazdow - przekladnie w Pesach pracuja podobnie glosno jak w 13N, niektore 123N halasuja tak, ze przypomina to telepanie blachy po betonie

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 05 sie 2009, 13:47

mcdm pisze:3. co do komfortowego biegu pojazdow - przekladnie w Pesach pracuja podobnie glosno jak w 13N, niektore 123N halasuja tak, ze przypomina to telepanie blachy po betonie
Mówiłem o infrastrukturze, nie o taborze..

Co do 120N to faktycznie mam nadzieję, że w 120Na przekładnie będą cichsze, bo to jedna z największych wad tego bądź co bądź niezłego jak na Polskę tramwaju..

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 05 sie 2009, 14:02

marcin3001 pisze:Mówiłem o infrastrukturze, nie o taborze..
remont przeciez obejmowal jedno i drugie

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 05 sie 2009, 14:12

mcdm pisze:
marcin3001 pisze:Mówiłem o infrastrukturze, nie o taborze..
remont przeciez obejmowal jedno i drugie
Tak, ale mówiłem o poprawie spokojności biegu wagonów, a to dotyczny infrastruktury a nie taboru. To jeden z pozytywów którego krytykanci nie zauważają, a dotyczy wszystkich tramwajów, nie tylko nowych..

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 sie 2009, 14:24

Wszytko fajne, że próbujecie udowodnić, iż wszystko jest be. Tylko mam pytanie - czy ktoś z Was, szanownych krytyków przygotowywał taką inwestycję. Może zauważyliście, że ograniczenie prędkości, wypominane wąskie czasem perony są wynikiem, nie złego przeprowadzenia przez TW inwestycji, lecz rozdrobnienia jednostek odpowiedzialnych za infrastrukturę. Bo niby czemu TW miałby remontować most należący do ZDM? Wąskie perony wynikały z braku zgody ZDM na pokrycie kosztów przebudowy układu ulicznego. To jest przyczynek do krytyki - że w naszym mieście, a metropolii dzieli się a nie łączy. Casus zarządców dróg: ZDM, ZTP, dzielnice, będzie niedługo GDDKiA i jeszcze za drogi odpowiada ZMID - tu jest problem, a nie w 100 m odcinku ograniczenia prędkości.
To co napisał Glon - efektem tej modernizacji jest też zwiększenie dostępności transportu zbiorowego dla osób o organicznej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących. Przejrzyj studium wykonalności dla projektu: Synteza.
Zauważcie, też fakt, iż po latach pakowania 90% kasy na zbiorkom w metro (wozi ok 10% pasażerów) ruszyła jakaś duża inwestycja tramwajowa. To i tak był sukces.
Dodam więcej, jak do Warszawy w 2005 przyjechali Angole z Arcadisa to byli wryci w ziemie z zachwytu, że Warszawa ma tak rozwiniętą komunikację, a zwłaszcza tramwajową.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ