Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach (cz. 1)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2008, 20:44

Ośmielę się zaprotestować - hierarchia zapewniania komunikacji nie powinna bynajmniej wynikać ze statusu administracyjnego, a z realnych potrzeb i problemów komunikacyjnych.

Oczywistym jest, że ważniejsze jest zapewnienie atrakcyjnej komunikacji wielorodzinnym 100 ha, niż 100ha nawet i dywanowej mieszkaniówki jednorodzinnej - chociażby dlatego, że to pierwsze może wygenerować dużo większy klops, jak zacznie jeździć osobówkami, a to drugie z kolei i tak ma naturalną tendencję do większego przywiązania do samochodu. Co nie znaczy, że nie należy o nią walczyć wcale, ale właśnie - priorytety.

Nie dyskutuję tutaj o konkretnym przypadku Zacisza, tylko o uogólnieniu które byłeś łaskaw sformułować pod koniec wypowiedzi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 24 sie 2008, 20:55

ZaciszaniN pisze: (...)
Gdyby postępować wg. twojego toku rozumowania, to byś z tego swojego Zacisza do Wileńskiego jechał półtorej godziny, gdyby się choćby 1/3 z obecnych pasażerów linii 718/805 przesiadła do własnych samochodów. A prywaciarzy to by jeździło tyle, że byś czekał przy Radzymińskiej, aby się przystanek zwolnił, i żeby mógł w ogóle autobus ZTM w zatokę się podstawić.
Ponadto nowe osiedle na Zaciszu nic wielkiego nie znaczy, bo poza Warszawą tez są duże osiedla wielorodzinne (możesz wierzyć na słowo jak nie widziałeś). I wszelkie ruchy związane z zwiększeniem podaży miejsc w pojazdach są efektem faktycznego zwiększenia popytu, a nie tylko czysto teoretycznego. Tym bardziej teraz w obliczu braków taborowych i kadrowych nie ma sensu wywalać brygad w miejsca, gdzie się tylko komunikacja z teoretycznego punktu widzenia powinna polepszyć, a nie idą za tym żadne przesłanki merytoryczne ku temu.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 24 sie 2008, 21:03

inż. Glonojad pisze:Ośmielę się zaprotestować - hierarchia zapewniania komunikacji nie powinna bynajmniej wynikać ze statusu administracyjnego, a z realnych potrzeb i problemów komunikacyjnych.
Jako, że jesteś mieszkańcem rejonów podmiejskich, takie zdanie mnie nie dziwi. Dla mnie jednak zapewnianie komunikacji dla miasta Pułtuska czy innego Pcimia (vide: 730 itd...) zanim komunikacja miejska chociażby na takim osiedlu, jak moje nie jest właściwie zapewniona, to kuriozum. Zwłaszcza w dobie linii mikrobusowych, przewidzianych dla osiedli o podobnej strukturze co moje, niejednokrotnie przewyższających czestotliwością ten 120 i 326 - łącznie.
Oczywistym jest, że ważniejsze jest zapewnienie atrakcyjnej komunikacji wielorodzinnym 100 ha, niż 100ha nawet i dywanowej mieszkaniówki jednorodzinnej - chociażby dlatego, że to pierwsze może wygenerować dużo większy klops, jak zacznie jeździć osobówkami, a to drugie z kolei i tak ma naturalną tendencję do większego przywiązania do samochodu. Co nie znaczy, że nie należy o nią walczyć wcale, ale właśnie - priorytety.
Ale ja tego nie kwestionuje. Rejon miejski to jedno, podmiejski to drugie. Dlatego za właściwą uznaję wyższość komunikacyjną Nowodworów nad Zaciszem (oczywiście ze zdrowym rozsądkiem), jak Piaseczna nad Glinianką - ale tylko w tym podobnych zestawach.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2008, 21:11

ZaciszaniN pisze:
inż. Glonojad pisze:Ośmielę się zaprotestować - hierarchia zapewniania komunikacji nie powinna bynajmniej wynikać ze statusu administracyjnego, a z realnych potrzeb i problemów komunikacyjnych.
Jako, że jesteś mieszkańcem rejonów podmiejskich, takie zdanie mnie nie dziwi.
Pudło, niedługo zmienię miejsce zamieszkania a zdania nie. Moje zdanie wynika bowiem z mojego wykształcenia i doświadczenia zawodowego.

Tak więc nie próbuj zredukować dyskusji do ad personam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sie 2008, 21:18

A co prawda to prawda 120 powinno być co 15/20/15/20,niekoniecznie na Olesin. :-k Bez żadnych niepotrzebnych dodatków w postaci 326 .

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 24 sie 2008, 21:20

Frencher pisze:Gdyby postępować wg. twojego toku rozumowania, to byś z tego swojego Zacisza do Wileńskiego jechał półtorej godziny, gdyby się choćby 1/3 z obecnych pasażerów linii 718/805 przesiadła do własnych samochodów. A prywaciarzy to by jeździło tyle, że byś czekał przy Radzymińskiej, aby się przystanek zwolnił, i żeby mógł w ogóle autobus ZTM w zatokę się podstawić.
Nie będę się tu z tobą licytować, bo gdyby odwrócić scenariusz, to ty nie byłbyś w stanie nawet rogatek Warszawy przejechać. Dlatego te czysto teoretyczne dywagacje pomińmy.
I wszelkie ruchy związane z zwiększeniem podaży miejsc w pojazdach są efektem faktycznego zwiększenia popytu, a nie tylko czysto teoretycznego.
Masz prawo do swojej opinii. To, że Zacisze ma mniejsze potrzeby niż Marki, to nie znaczy, że nie ma żadnych.
Tym bardziej teraz w obliczu braków taborowych i kadrowych nie ma sensu wywalać brygad w miejsca, gdzie się tylko komunikacja z teoretycznego punktu widzenia powinna polepszyć, a nie idą za tym żadne przesłanki merytoryczne ku temu.
Braki kadrowo-taborowe to wymówka. Niebawem, po otwarciu całej linii metra znaczna ilość brygad się zwolni. Poza tym ja nie oczekuję na Zaciszu linii co 5 min. Chodzi jedynie o połączenie lokalne, jakie do tej pory pełniło 326. Skoro powstały (w większości częste - a więc jak się chce, to można) 201, 202, 204, 206, 207, 208, 211, to czemu takiej linii ma nie otrzymać Zacisze :?:
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2008, 21:22

ZaciszaniN pisze: Niebawem, po otwarciu całej linii metra znaczna ilość brygad się zwolni.
Jakim cudem, skoro uchwała zezwalająca ZTM zawrzeć umowę wieloletnią z MZA przewiduje stopniowe, ale jednak konsekwentne ograniczanie pracy przewozowej z roku na rok, a o przetargu na ajenta ani słychu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 24 sie 2008, 21:25

inż. Glonojad pisze:
ZaciszaniN pisze: Niebawem, po otwarciu całej linii metra znaczna ilość brygad się zwolni.
Jakim cudem, skoro uchwała zezwalająca ZTM zawrzeć umowę wieloletnią z MZA przewiduje stopniowe, ale jednak konsekwentne ograniczanie pracy przewozowej z roku na rok, a o przetargu na ajenta ani słychu?
O przetargi ajenckie pytaj Zarządców, a nie mnie. To, że na razie nic na ten temat nie wiadomo, nie znaczy, że ma nie być.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2008, 21:42

Z czego zatem wysnułeś wniosek o zwolnieniu znacznej liczby brygad?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 24 sie 2008, 21:49

inż. Glonojad pisze:Z czego zatem wysnułeś wniosek o zwolnieniu znacznej liczby brygad?
Z ograniczenia dubli metra.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2008, 23:09

http://www.um.warszawa.pl/news/Kadencja ... VI/895.rtf

- na dole masz czarno na białym - w przyszłym roku o 2,3 mln wozokm mniej, a więc o 2,8%. Nie jetem pewien, ile dokładnie w tej chwili ma brygad MZA, ale jest to rząd wielkości okolo 1100 +/- 100 sztuk, co oznacza ok. 30 brygad mniej (jeśli utrzymany zostanie trend "zamieniamy MZA dodatki na całki", liczba brygad które spadnie będzie większa).

Innymi słowy - brygady z dubli metra przejmuje... metro.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 25 sie 2008, 9:25

ZaciszaniN pisze:Braki kadrowo-taborowe to wymówka. Niebawem, po otwarciu całej linii metra znaczna ilość brygad się zwolni.
I od razu MZA zejdzie z 50 brygad. A może się zdarzyć, że jeden z ajentów gwałtownie zniknie z rynku, bo zaczyna tracić płynnośc finansową.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 sie 2008, 11:10

MisiekK pisze:
ZaciszaniN pisze:Braki kadrowo-taborowe to wymówka. Niebawem, po otwarciu całej linii metra znaczna ilość brygad się zwolni.
I od razu MZA zejdzie z 50 brygad.
W tym dużej liczby dodatków najwyraźniej. Co oznacza rzeź starego taboru. Co oznacza, że łatwo powrócić o te 50 autobusów nie będzie (zwłaszcza, że MZA niekoniecznie musi być chętne utrzymywać kosztowne* stare autobusy dla dodatkowych wozokm, które w tym roku są, a w tym roku ich nie ma...)

* - teoretycznie w utrzymaniu, w praktyce jednak...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 25 sie 2008, 17:43

Ta zmiana 126 to by była fajna, jakby:
1. 112 się zatrzymywało w obu kierunkach na Suwalskiej,
2. jakoś byście wykombinowali żeby się 132 zatrzymywało na Turmonckiej
3. 134 jeździło w częstotliwości 126
Punkt 1 jest konieczny + jeden z punktów 2/3
lub jakby 126 jechało od Chodeckiej jak dzisiaj.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 25 sie 2008, 19:33

1. 112 się zatrzymywało w obu kierunkach na Suwalskiej,
Chodzi Ci o przystanek SUWALSKA 01?

Zablokowany