Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

dzidek
Posty: 7766
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 26 lis 2011, 0:02

fik pisze:
dzidek pisze:Aha czyli jeśli ludzie mają przejść około 300 metrów z Białobrzeskiej do Grójeckiej to jest problem i potrzebują autobusu a jeśli przeszło 700 metrów z Kleszczowej do Popularnej to już nie ma problemu?
Zacytuj.
Ile to razy było wałkowane przed uruchomieniem 157... Szukać nie będę ale pamiętam naszą dyskusję jak to daleko pasażerowie z Białobrzeskiej mają do Grójeckiej i potrzebują na tę okazję autobusu ;) No ale wracając do tematu skoro nie 172 to znajdź inną linię, która będzie mogła dość często dowieźć pasażerów z Łopuszańskiej/Kleszczowej do stacji PKP al. Jerozolimskie bo chyba nie będzie to obecnie kursujące co 15 minut 187...

[ Dodano: |26 Lis 2011|, 2011 00:04 ]
fik pisze: PS. Na Kleszczowej są autobusy. Cztery. Niestety, żaden nie jeździ na Rakowiec :(
Rakowiec jakby miał jeździć na Włochy przez Jerozolimskie i RZS to by musiał upaść na głowę. Obecnie ma często kursujące 175 i inne (141, 188 czy 504) i przesiadka na Sasankach w 189 czy 401 co więcej czas przejazdu z przesiadką jak ta dopasuje wynosi 15-20 min. Dosłownie chwilę :) Tak więc nie trafiona argumentacja :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27745
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2011, 0:13

dzidek pisze:Szukać nie będę ale pamiętam naszą dyskusję jak to daleko pasażerowie z Białobrzeskiej mają do Grójeckiej i potrzebują na tę okazję autobusu
Hehe, to pozwól, że ja pocytuję sam siebie.
fik pisze:Na Białobrzeskiej potrzebna jest krótka dzielnicówka
fik pisze:Dojazd [na Zachodni, przyp. f.] jest zewsząd poza ciągiem Białobrzeskiej (w sporej części obsługiwanym równolegle przez zespoły BW20 i Hotel Vera)
Od bardzo dawna utrzymuję, że ciąg Białobrzeskiej jest bardzo dobrze substytuowany przez Grójecką, więc jedyną potrzebą nań jest lokalna dowozówka. Nic dziwnego zatem, że "nie będziesz szukać" - bo nie masz czego, i doskonale o tym wiesz, celowo imputując mi inne poglądy, żeby mnie zdyskredytować. Niestety, pamięć mam dobrą, i wiem, o czym dyskutowaliśmy - jak również wiem, która to twoja kolejna propozycja połączenia Rakowca z Kleszczową, najlepiej linią krańcującą pod zajezdnią, żebyś mógł swój zmęczony tyłek posadzić w ciepłym busiku, a nie marznąć na przystanku; dziwię się, że moderatorzy UK tolerują ten żałosny festiwal kłamstw i chciejstwa z twojej strony, ale to już absolutnie nie moja sprawa; ja tylko będę za każdym razem to wypunktowywał, aby nikt nie miał wątpliwości co do tego, jak "wysoki" poziom merytoryczny prezentujesz.

A 187 co 15 minut jest absolutnie wystarczające w tej relacji. Niestety, nie jeździ na Rakowiec. :(
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

dzidek
Posty: 7766
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 26 lis 2011, 0:24

fik pisze:najlepiej linią krańcującą pod zajezdnią, żebyś mógł swój zmęczony tyłek posadzić w ciepłym busiku, a nie marznąć na przystanku;
o wypraszam sobie! To nie ja na forum podkreślam jak to ciężko osobom schorowanym jest korzystać z przesiadek. Co więcej powtarzam, że zespół Sasanki jest bardzo dobrym miejscem przesiadkowym z linii jeżdżących Żwirkami w te jadące Hynka i Łopuszańską a czas podróży trwa niejednokrotnie znacznie krócej niż miałoby to miejsce linią 172. Co do reszty wypowiedzi się nie odniosę bo nie ma sensu prezentować podobnego poziomu dyskusji. Mimo wszystko radzę trochę ochłonąć ;)
EOT.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36955
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 lis 2011, 0:28

dzidek pisze:To nie ja na forum podkreślam jak to ciężko osobom schorowanym jest korzystać z przesiadek.
No, ciężej niż tobie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 759
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 26 lis 2011, 20:09

alojzy pisze:
Bastian pisze: To nieuniknione. Wszystko jest jakimś rachunkiem zysków i strat... I zawsze będą poszkodowani pasażerowie, tworzący najmniejszy potok. Dużo ludzi jeździ na Trakt, połączenie przetrwało i jest porządne. Gdyby jeździło ich tam mniej, prędzej to połączenie by zniknęło, bardziej by stracili. I mieliby prawo do narzekania, wiadomo, ale tak to jest.
Pełna zgoda. Stąd moje boje o 107 na Górny Mokotów, które byłoby pewnym ersatzem za 112, 114 i 125, na których gruzach powstało, oraz za 118 i 218 na Kazimierzowskiej. Jedna linia za pięć, bilans wychodzi więc chyba na plus...
Z linii 218 można się przesiąść w metro i tramwaje. Po co tu pchac linie 107? Lepiej miec częsta linie 218 na Kazimierzowskiej, czy 107 co 30 minut które robić będzie wygibasy przez cały Mokotów? Wydłużenie linii 107 sprawi że trzeba by było ją puścic rzadziej. Przez co utraciłby Muranów w miare częste połączenie o które walczył. Łączenie 218 i 107 uważam za zły pomysł.

112, 114 i 125 na Mokotowie, to juz przeszłość i historia. Nikt nie utworzy ponownie tych połączeń które umarły smircia naturalną, poprzez spadek pasażerów. Pamiętam linie 114, od Pl. Konstytucji do Rakowieckiej była słabo wykorzytywana, dlatego zaczęsto ja skracać aż została połączona z linia 118. Wiele rejonów Warszawy straciło bardzo wiele linii, ale zamiast tego powstały inne połączenia które sa lepiej wykorzystywane.

Na Ochocie po utracie 101 nawet ja byłem zły, ale w sumie, 101 zanim z Okęcia dotarło na Konwaliową, to mozna było cała książek przeczytać. Teraz jest alternatywa w postaci tramwaj + 186 i jest szybciej. Na Mokotowie masz częste tramwaje i mega częste metro. Czyli tam jest potrzebna dobra dowozówka do tramwajów i do metra.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 27 lis 2011, 4:04

Nie wiem co chce ZTM osiagnac przez to przeciaganiem 172 na redute.
Chyba to ze bedzie to bedzie to przyjezdzac na przystanki kompletnie losowo.
Dzis jest generalnie ok.
Rano korkow na bw w strone grojeckiej nie ma wiec bywa gora pare minut spoznione przez obrot na rzs.
Popoludniu sa ale w strone rzs i to co sobie tam 172 nabije mozna wyrownac na postoju. W druga strone w miare luz wiec jest planowo.
Za to w alejach za rzs jest loteria.
Potrafia stac w poludnie od rzs do popularnej. Na dzien dobry kilkanascie minut w plecy bedzie miedzy reduta (smiglowca) a rzs.

Zrobia S2 i wywala tranzyt z RZS to dolem powinien leciec buspas.
To samo na smiglowca.
I wtedy cos mocnego mozna puscic i na krancowa (albo nawet i do ursusa jak zrobia juz nowolazurowa do tego czasu).

172 i tak ma juz tak pokrecona trase na ochocie ze DWZ to jest max gdzie to powinno jezdzic wiec na dzien dziesiejszy i ogolnie to sa jakies dziwne ruchy.
Chyba ze jest w tym ukryty sens ktorego jakos nie dostrzegam.

[ Dodano: |27 Lis 2011|, 2011 04:22 ]
co do dolnego mokotowa i 107.
Nikt tym nie bedzie jezdzil ze stegien gdyz.
z bonifacego na czerniakowska jest 185+187.
Zostaje to co wpadnie z mangalii + czarnomorskiej minus to co sobie dojdzie na piechote do ww duetu do przystankow na bonifacego.
Biorac pod uwage ze sobieskiego jezdzi milion busow w belwederska gdzie przy spacerowej mozna sie przesiac i dojechac sobie luzno na sielce czy zp chelmska nastepnym milionem busow to 107 z taktem co 15/20 raczej nie jest super opcja.
Na rozbrat to samo co wyzej.
milion busow w belwederska + milion busow z rozdroza na rozbrat.
Do tego circa ze 2 razy szybciej.
Bezposrednio na krucza tez nikt kto potrafi postawic 2 kroki nie bedzie jechac bo do ptk jezdzi kolejna silna i ze 2-3 razy szybsza ekipa przez belwederska.
czytaj 107 pelni jakas funkcje glownie na czerniakowskiej/mysliwieckiej/lazienkowskiej.
To co wozila w gore chelmska przeszlo na 141.
To co wozilo 141 nie przeszlo na 107 bo 107 nie jezdzi na prage czy na walbrzyska i jezdzi z deka rzadziej.
Ergo zapetlic to trzeba gdzies miedzy bartycka i chelmska przy albo na wschod od czerniakowskiej.
Mię tam pasuja skierki sanktuarium z lekkim miszmaszem na bartyckiej ale od biedy kierbedzia tez moze byc.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1650
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 27 lis 2011, 19:57

172 ma iść na pętle przy Blue City, nie na Redutę.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 27 lis 2011, 21:17

Z 107 moze cos takiego:

107 Esperanto-...-Czerniakowska-Powsinska-Golkowska-Statkowskiego-Augustowka-EC Siekierki

159 Znana-Olbrachta-Redutowa-obecna trasa-Torwar

107 na SU10 co 10/12/15
159 12m co 10/12/15

Wtedy Statkowskiego nie jest uzaleznione od korkow na Woli, Towarowej i przy Konstytucji i ma bezposrednio do centrum oraz jednoperonowe przesiadki do 159.

Znana i Redutowa zyska bardziej regularna linie.

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 27 lis 2011, 21:17

aj nie doczytalem :/
ok blizej niz ze smiglowca ale i tak sporo tam bedzie do odstania jak sie zakisza aleje tirami.
Cale czas bez sensu taka operacja imo.

//edit
torwar to za blisko dla linii jadacych z mysliwieckiej/pieknej.
Ogarniecie trojki bartycka szwolezerow zaruskiego to minimum zeby ktos tym jezdzil pod gore.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 lis 2011, 21:23

geograf_OSU pisze:159 Znana-Olbrachta-Redutowa-obecna trasa-Torwar
Przy takiej trasie to już lepiej skasować.
geograf_OSU pisze:Znana i Redutowa zyska bardziej regularna linie.
Dobry dowcip.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 27 lis 2011, 22:02

geograf_OSU pisze:159 Znana-Olbrachta-Redutowa-obecna trasa-Torwar
Namiastka (z lekka pokręcona) "Piątek" (155) ?
Jako substytut "piątek" takie 159-czemu nie ?
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 lis 2011, 23:40

Mam podobne zdanie do ness-a w sprawie 172. Zupełnie nie rozumiem, po co ZTM kręci tak tą trasą po Ochocie.
Ja bym się raczej rozprawił z tasiemcową linią 127, dzieląc ją tak, by włochowską końcówkę przejęło 130, a w jego miejsce pod Blue City przejechało 158 (wszak musi być bezpośrednie połączenie między centrum a poradnią - o ile pamiętam geriatryczną - przy Bohaterów Września).

Co do Mokotowa również widziałbym jednak 107 na Siekierkach, a mianowicie na trasie: Esperanto - Siekierki Sanktuarium. Wtedy 108 Metro Wilanowska - EC Siekierki - Bartycka - Gagarina - Rakowiecka. A z kolei 167 -> 187: od ronda Zesłańców Syberyjskich przez BW1920, Grójecką, Wawelską, al. Niepodległości, Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Gagarina, Wisłostradą na Stegny, ewent. do Metra Wilanowska. Oczywiście wolsko-bemowsko-bielańsko odcinek przejmuje 184.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5445
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 lis 2011, 23:52

Dziwne to i bez sensu. Wygląda na to, że wydłużają linię bo przebudowali pętlę. I tylko dlatego.

Łukasz
Posty: 11297
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lis 2011, 23:57

TGM pisze:Dziwne to i bez sensu. Wygląda na to, że wydłużają linię bo przebudowali pętlę. I tylko dlatego.
A przebudowali pętlę, bo dzięki temu będą mieli więcej klientów, w dodatku więcej autobusów będzie się nazywało "Blue-City". "To gdzie jedziemy?", "O, patrz, ten jedzie bezpośrednio do Blue-City", to może tam. A że dodatkowo idą święta... ZTM się dał nabrać na taki markietyngowy chwycior.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5445
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 lis 2011, 0:01

Jeżeli za wszystko płaci cH to ja nie widzę problemu. Jeżeli to tak "na prośbę" to tym się jakiś prokurator powinien zająć, bo próśb o poprawę jest na pewno dużo więcej i na pewno dużo bardziej potrzebnych.

ODPOWIEDZ