Ale dopiero wtedy, gdy SKM jako taka będzie miała częstotliwość od Grodziska na poziomie <10/15/15 lub lepszym, a od Zachodniego nie rzadziej niż co 5-10 minut. Wówczas nawet można by pomyśleć nad kończeniem regiów na Zachodnim... i odpowiednio od przeciwnej strony.humptyangel pisze:
Poza tym uważam, że należy wywalić KM na tory pośpieszne, jak wyżej napisał inżynier.
SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Kto ma oczy do czytania, niech czyta - to, co jest napisane, a nie to, co się komuś przywidziało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Już tylko potwiedzenie
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5055681.htmlSzybka Kolej Miejska dojedzie na Okęcie
Jarosław Osowski, 2008-03-25, ostatnia aktualizacja 2008-03-25 23:28
We wtorek zarząd Warszawy zdecydował, że z centrum do nowej podziemnej stacji koło lotniska na Okęciu pojadą nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Żeby nie tracić czasu, ratusz zrezygnował z szukania innego przewoźnika w przetargu
Ponad pół roku narad między ratuszem a Zarządem Transportu Miejskiego i wreszcie zapadła decyzja: nie będzie przetargu na obsługę nowej trasy kolejowej z Okęcia do centrum. Urzędnicy wahali się, czy powierzyć ją np. Kolejom Mazowieckim (podlegają marszałkowi województwa) albo prywatnemu przewoźnikowi, który zaproponowałby konkurencyjne stawki.
Wczoraj postawili na Szybką Kolej Miejską, której pociągi kursują dziś na linii między Pruszkowem a Sulejówkiem przez linię średnicową w centrum Warszawy. - Przesądził głównie brak czasu na zorganizowanie przetargu i wybór innego przewoźnika - usłyszeliśmy od szefa ZTM Leszka Ruty. Zapowiedział, że w najbliższych dniach podpisze umowę z SKM, w której ratusz zagwarantuje swojej spółce pieniądze na wożenie pasażerów przez najbliższe 15 lat. Rada Warszawy zgodziła się na to na ostatniej marcowej sesji.
- W ciągu miesiąca powinniśmy ogłosić przetarg na dostawę wagonów - powiedział "Gazecie" prezes SKM Leszek Walczak. ZTM określi w umowie ich parametry, tak by nowe składy sprawdzały się w ruchu aglomeracyjnym. Muszą mieć duże przyspieszenie i krótką drogę hamowania. Powinny rozwijać prędkość do 160 km na godz. Nie ma więc mowy, by były to obecne składy SKM, które fabryka Newag w Nowym Sączu przerobiła naprędce przed wyborami prezydenckimi w 2005 r. ze starych wycofanych wagonów.
W nowych siedzenia - podobnie jak w metrze - zostaną rozmieszczone wzdłuż ścian (tyłem do okien). Żeby pasażerowie sprawnie wsiadali i wysiadali, ZTM chce, by w każdym wagonie były przynajmniej trzy pary drzwi. Podkreśla też ich "podwyższony standard wykończenia", m.in. brak przedziałów i podłogę o wysokości przystosowanej do peronów, kamery monitorujące bezpieczeństwo podróżnych i klimatyzację.
Miasto zakłada, że SKM kupi 13 nowoczesnych pociągów. Osiem z nich miałoby ok. 100 m i składało się z sześciu wagonów. Pięć krótszych jeździłoby w porach mniejszego natężenia ruchu. Wszystkie składy dojadą z Okęcia przez Dworzec Śródmieście do Dworca Wschodniego, dalej część z nich skręci do Otwocka, a część przez Legionowo do planowanego lotniska w Modlinie. Dodatkowo SKM zamierza kupić pięć pociągów na obecną trasę z Pruszkowa do Sulejówka.
Urzędnicy muszą się jednak mocno spieszyć, żeby ich plany ziściły się zgodnie z obietnicami, czyli w grudniu 2009 r. Wyprodukowanie nowych wagonów zajmuje bowiem przynajmniej półtora roku. - Czasu jest rzeczywiście mało, ale powinniśmy jeszcze zdążyć - uważa prezes Walczak.
Gdyby się nie udało, Warszawie grozi kolejny blamaż związany z Okęciem. Teraz jest tam gotowa podziemna stacja kolejowa, ale brakuje do niej torów - półtorakilometrowy łącznik z linią radomską jest dopiero projektowany.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
A czy możliwe e SKM kupi np Stadlera i zamówi sobie bardziej "miejską" wersję?
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pytanie powinno brzmieć raczej, czy Stadler jest w stanie wybudować miejską wersję Flirta i zgłosić do przetargu.
Nie znam się za bardzo na zachodnich ezt'ach, ale jakoś berlińskie s-bahny nie wydają mi się podobne (wizualnie) do jednostek regionalnych. Ale to może kwestia stylistyki i dostosowania do Vmax...
Nie znam się za bardzo na zachodnich ezt'ach, ale jakoś berlińskie s-bahny nie wydają mi się podobne (wizualnie) do jednostek regionalnych. Ale to może kwestia stylistyki i dostosowania do Vmax...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
http://www.stadlerrail.com/Filip7370 pisze:A czy możliwe e SKM kupi np Stadlera i zamówi sobie bardziej "miejską" wersję?
Jak widac nie tylko TILO robi. Termin do Grudnia 2009 r. Dośc mało czasu - licząc różne odwołania przegranych itp.
Mogą wygrać - choc słyszałem wersję ze szefostwo SKM optuje za Siemensem .
Pożyjemy - zobaczymy
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Głupoty gadasz. Trzecie drzwi na człon wymagają ponownego przeliczenia wytrzymałościowego pudła.Premo pisze:żeby wyprodukować taką jednostkę nie trzeba jakiś specjalnych przeróbek. Na upartego nawet zwykły kibel może mieć siedzenia pod oknamiA czy możliwe e SKM kupi np Stadlera i zamówi sobie bardziej "miejską" wersję?
[ Dodano: 2008-03-28, 20:28 ]
Tyle, że PLK się z torami do grudnia 09 i tak nie wyrobi.rufio198 pisze:http://www.stadlerrail.com/Filip7370 pisze:A czy możliwe e SKM kupi np Stadlera i zamówi sobie bardziej "miejską" wersję?
Jak widac nie tylko TILO robi. Termin do Grudnia 2009 r. Dośc mało czasu - licząc różne odwołania przegranych itp.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Pewnie masz racje- ale trzeba mieć wiare ze sie wyrobią. Cuda sie zdarzają , a rzadzi w tym kraju człowiek co nam cuda obiecywałinż. Glonojad pisze:[ Dodano: 2008-03-28, 20:28 ]Tyle, że PLK się z torami do grudnia 09 i tak nie wyrobi.rufio198 pisze: http://www.stadlerrail.com/
Jak widac nie tylko TILO robi. Termin do Grudnia 2009 r. Dośc mało czasu - licząc różne odwołania przegranych itp.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To niemal pewne, miasto mnóstwo czasu straciło - oprócz umowy wieloletniej trzeba jeszcze znaleźć finansowanie, tj. kredytodawcę /lub ogłosić przetarg z finansowaniem/.Wolfchen pisze:SKM z nowymi składami pewnie też nie...inż. Glonojad pisze:Tyle, że PLK się z torami do grudnia 09 i tak nie wyrobi.
Nie zakładałbym się jednakże, kto będzie pierwszy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Wg mnie to kible na 100% odpadają. FLIRT też, że względu na tylko 2 pary drzwi na wagon. Zastanawiałbym się nad ET 423 Bombardiera i Alstom. Pociąg typowo SKM-kowy - używany w S-bahn w Monachium i paru innych miastach w RFN. jest trójczłonowy, ma 3 pary drzwi/wagon, V max=140km/h. Problemem może być napięcie, bo u naszych zachodnich sąsiadów jest chyba inne napięcie niż u nas? Ale ta kwestia wydaje się do pokonania. Na Wiki siedzeń nie ma wzdłuż ścian, ale to problem chyba też do przeskoczenia przez producenta.
Hasło w Wiki (en): http://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_423
Hasło w Wiki (en): http://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_423
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji