Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 sie 2009, 16:18

@Glonojad
Nigdzie nie napisałem, że winne hałasu są TW, ani że nie powinno się rozpoczynać remontu, jesli ZDM nie chciał robić modernizacji wiaduktu.
Nie wnikając w odpowiedzialność, głupio wyszło.

Uważam, że miasto powinno mieszkańcom zrekompensować hałas. Nowe okna, może coś jeszcze. I ograniczenia nie stawiać, no może symboliczne 40 km/h.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 05 sie 2009, 17:19

Środki ograniczające hałas dobiera się według ich kosztowności. Administracyjne postawienie znaku z ograniczeniem prędkości kosztuje najmniej. Można oczywiście wyposażyć elewacje budynków w przezroczyste tafle, aby przy otwartych oknach chroniły od hałasu, ale czy miasto mając do wyboru tani zakaz i w konsekwencji brak ubytku w kasie miasta pieniędzy na inne wydatki oraz brak zakazu, ale za to pójście w koszty rekompensaty dla mieszkańców przez co uszczupli pulę w kasie na inne wydatki, wybierze to drugie?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2009, 20:20

Jarek pisze:@Glonojad
Nigdzie nie napisałem, że winne hałasu są TW, ani że nie powinno się rozpoczynać remontu, jesli ZDM nie chciał robić modernizacji wiaduktu.
Nie wnikając w odpowiedzialność, głupio wyszło.
Dlatego pytam, jak można to było inaczej zrobić.

Na Alejach wiele rzeczy jest zrobionych nieprzemyślanie lub nawet źle. Tyle, że ogólnego pozytywnego oddźwięku to nie powinno przesłaniać.
Uważam, że miasto powinno mieszkańcom zrekompensować hałas. Nowe okna, może coś jeszcze. I ograniczenia nie stawiać, no może symboliczne 40 km/h.
Osobiście uważam, że 30 na godzinę z pełnym egzekwowaniem dałoby lepszy efekt, niż 20 "na papierze" i lotne kontrole plus 90% motorowych mających to w nosie...

[ Dodano: Sro 05 Sie, 2009 20:24 ]
mcdm pisze:Z punktu widzenia przecietnego pasazera (...)
Nie obaliłeś ani jednego argumentu za, które przedstawiłem. Zakładam zatem, że się z nimi zgadzasz?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 05 sie 2009, 21:08

Glonojad pisze:Nie obaliłeś ani jednego argumentu za, które przedstawiłem. Zakładam zatem, że się z nimi zgadzasz?
Bo my wiemy, co się poprawiło, a pasażer widzi, że tramwaj się toczy i wyprzedzają go rowery. ;-)

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 05 sie 2009, 21:27

Petroniusz pisze:a pasażer widzi, że tramwaj się toczy i wyprzedzają go rowery. ;-)
Dobrze, że nie wyprzedzają go piesi, jak to czasem bywa z autobusem.. ;)

A ogólnie to w Wyborczej napisali, że czas przejazdu odcinka mostowego się skróci, więc zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce i wtedy ocenimy..

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2009, 21:47

Mam nadzieję, że tym razem dzielne brygady zakładu T-1 zauważą wszystkie 30'ki i je grzecznie zdejmą... #-o #-o #-o
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 sie 2009, 22:15

@Glon
Pisałem. Miasto powinno coś zafundowac tym mieszkańcom, żeby się odczepili.

@Tarantula
Koszty są ponoszone. Społeczne. Można wydłużenie podróży przeliczyć na PLN.

@Glon
Nie 90%, może z 60-70. Przynajmniej na razie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2009, 23:33

@Petroniusz: No widzisz, a ja myślałem, że kampania promocyjna Alej była zbyt intensywna i nachalna, a tu proszę...

@Jarek ad Tarantula: Owszem, są ponoszone koszty czasu, ale wątpię, by ta minuta się spłaciła za cenę kilkudziesięciu milionów złotych. Chociaż to teoretycznie da się dość prosto policzyć. Trzeba by jednak dodać dodatkowe korzyści - wizerunek może, może ograniczenie oddziaływania na środowisko... z drugiej strony - za kilkadziesiąt mln to można tramwaj na Targówek wybudować. Albo chociaż do R13.

@Jarek ad ingorowanie ograniczenia: Ja mam nadzieję, że urealnienie przejazdu na długim odcinku mostowym i podjeździe od Muzeum spowoduje, że samo ograniczenie punktowe będzie trochę lepiej respektowane. A po wprowadzeniu wideoradaru będzie można je podnieść do 30 km/h z powrotem. 30 jest dużo mniej upierdliwe dla pasażerów (tak na mój gust).

Widzę, że Przegubowiec "odrobinkę" zmienił treść notki :>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 06 sie 2009, 6:53

Ciekawy pogląd na sprawę rzuca dzisiejsza Gazeta Stołeczna.

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 06 sie 2009, 9:29

Glonojad pisze:Nie obaliłeś ani jednego argumentu za, które przedstawiłem. Zakładam zatem, że się z nimi zgadzasz?
Wiesz, to wszystko jest bardzo wazne z technicznego punktu widzenia utrzymania i konserwacji, sek w tym, ze przecietni pasazerowie naprawde tego zauważają. Moim priorytetem jest np zeby bylo szybko albo "bez zbednej zwloki"(wkurzam sie gdy tram nie zdaza przejechac przez skryzowanie i czeka karna kolejkę a 517 czy 521 zdazylo juz dawno poleciec) i cicho w pojezdzie, czego np 105N z wirujacymi przetwornicami w zaden sposob nie zapewniają.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 06 sie 2009, 11:12

mcdm pisze:tram nie zdaza przejechac przez skryzowanie i czeka karna kolejkę a 517 czy 521 zdazylo juz dawno poleciec
Ostatnio to wypróbowałem, godzina 11:30, zero korka, 521 jedzie całą trasę łeb w łeb z 7, tyle że 7 zabiera kupę pasażerów i wymienia ich na każdym przystanku, a w 521 trzy osoby, bo nawet nie ma gdzie do tego wsiąść, stoi na tych światłach jak sierota z zamkniętymi drzwiami.. No panowie.. Poza tym poprawiło się, np przy E. Plater, jeśli chodzi o blokowanie przez samochody, tego też nikt nie widzi..

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sie 2009, 11:20

Ja w ogóle nie wiem, jak można dyskutowac o porównywaniu czasów przejazdu środków o tak różnej dostępności - powinno się mierzyć średni czas podróży drzwi-w-drzwi w korytarzu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 06 sie 2009, 23:43

Petroniusz pisze:Ciekawy pogląd na sprawę rzuca dzisiejsza Gazeta Stołeczna.
Dokładnie Tomek Roliński z ZM - to akurat szczegół. Ale brawa za rzucenie nowego światła =D>
Warte jest podkreślić, to co pisze Tomek - nikt nie respektuje 50 km/h na moście (pojazdy samochodowe). Czemu tam nie postawić lotnego fotoradaru - amortyzacja kosztów natychmiastowa.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 07 sie 2009, 0:03

Ale ludzie nie narzekają na hałas samochodowy tylko na tramwajowy. Jako ktos kto przez lata mieszkał przy linii tramwajowej moge potwierdzic tylko że to tramwaje sprawiają zdecydowanie bardziej nieprzyjemny hałas.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 07 sie 2009, 14:34

IMO na moście tramwaje powinny mieć podwyższenie prędkości do 70 km/h.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ODPOWIEDZ