Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 sty 2016, 13:14

Radzę się powstrzymać od inwektyw w stronę współdyskutantów, bo może się zrobić nieprzyjemnie, a tego wszyscy byśmy nie chcieli.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Georg
Posty: 6032
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 sty 2016, 23:46

Czy wieczorne kursy w stronę Zachodniego np. z Pl. Na Rozdrożu są celowo zrobione w odstępie jednej minuty? Chodzi o to, żeby 182 zgarniało ludzi w celu odciążenia 523?
182: 22:01 16 31 46
523: 22:02 17 32 47

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 23 sty 2016, 15:02

W zasadzie też to zauważyłem na 523 miałem ostatnio po godzinach szczytu na odcinku Wiatraczna-Wersalska zdecydowanie mniej pasażerów jakby ktoś przede mną ich zbierał wszak na Olszynce standardowo łapie się -2.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 sty 2016, 15:13

Wyobraziłem sobie 523 na starej pętli Wersalska :) (w sumie przodek 523, czyli linia K stamtąd jeździła).
Obrazek

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2016, 22:46

kalapix pisze:Pomijając te pół godziny, 193 przez resztę dnia radzi sobie dobrze. Dlatego dziwi mnie kierowanie tak częstego 401 aż na parking na Ursynowie. Równie dobrze mogłoby zawracać gdzieś przy metrze Slużew, przynajmniej nie jeździłoby puste.
Niestety koordynacja 193 i 401 rano z Metra Służew w kierunku Ursynowa jest beznadziejna: 193 wstawione w 2 minutowy takt na 401 a pozniej przez 4-5 minut nic, i znowu 3 kursy co minutę. Nie mozna bylo 193 wstawic w te dłuższe 4-5 minutowe odstępy? Powstalby regularny łączny takt przez caly poranek i kursy co 2-3 minuty zamiast stada 3 autobusow, a później jednego za 5 minut. Oczywiste, że do tego co przyjedzie po 5 minutach nie będzie można sie wcisnąć... Czy nie mozna bylo tego ułożyć, gdy była przygotowywana korekta rozkładu obydwu linii?

Georg
Posty: 6032
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 sty 2016, 22:57

Czy to, co napisałeś dotyczy koordynacji rzeczywistej, czy na papierze?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2016, 23:04

Ta w rozkładach wpływa właśnie na rzeczywistą i dlatego ludzie narzekaja na nieregularnosc i tłok. Wczesniej częste 193 w porannym szczycie i mikroszczycie bylo przynajmniej regularne. Teraz niby lepsza oferta ale co z tego jak "zestadzona" i w efekcie wydluzajaca czas oczekiwania oraz komfort pasażera, ktory odczuwa to jako jej pogorszenie.

Georg
Posty: 6032
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 sty 2016, 23:06

To 401 jeździ teraz wg. rozkładu?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2016, 23:20

Idąc tym tropem to większość koordynacji w Warszawie byłaby niepotrzebna, ponieważ autobusy i tak nie jeżdżą wg rozkładów...

Georg
Posty: 6032
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 sty 2016, 0:01

W godzinach szczytu koordynacja rozkładów zwykle jest tylko na papierze. Sam wiesz, że wystarczy mieć pecha i złapać parę razy czerwone i już koordynacja siada.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 sty 2016, 0:31

Ale ta koordynacja w kierunku Ursynowa jest ogólnie do poprawy, kuleje również wczesnym rankiem i wieczorem, kiedy obydwie linie mają takt 20 minutowy a pojawiają się w układzie 17-3. Do tego pierwsze jest 401, a w jadącym za nim po chwili 193 kierowca wiezie powietrze. Ludzie i tak sterczą prawie 20 minut na przystanku, po czym mogą wybrać którym pojadą, tylko jaka to poprawa obsługi i wartość dodana? W takim razie po co w ogóle to 193 w ogonie 401 pali ropę podczas wycieczki na pusto po Ursynowie? Równie dobrze mogłoby wieczorem pojechać od Metra Służew jako PT przez KEN na Ursynów Płn. Wg mnie to jest powtórka z dawnej pseudo koordynacji, czyli jej braku podczas poprzedniego wcielenia 401 na Ursynowie.

Georg
Posty: 6032
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 sty 2016, 0:42

Lipa pisze:Ale ta koordynacja w kierunku Ursynowa jest ogólnie do poprawy, kuleje również wczesnym rankiem i wieczorem, kiedy obydwie linie mają takt 20 minutowy a pojawiają się w układzie 17-3. Do tego pierwsze jest 401, a w jadącym za nim po chwili 193 kierowca wiezie powietrze. Ludzie i tak sterczą prawie 20 minut na przystanku, po czym mogą wybrać którym pojadą, tylko jaka to poprawa obsługi i wartość dodana? W takim razie po co w ogóle to 193 w ogonie 401 pali ropę podczas wycieczki na pusto po Ursynowie? Równie dobrze mogłoby wieczorem pojechać od Metra Służew przez KEN na Ursynów Płn. Wg mnie to jest powtórka z dawnej pseudo koordynacji ze 193, czyli jej braku podczas poprzedniego wcielenia 401 na Ursynowie.
Zobacz jak to wygląda w rzeczywistości i jeśli trzeba, to zgłoś. Robienie koordynacji w szczycie jest bez sensu. Ale rano i wieczorem to już wypadałoby coś z tym zrobić. A jak to wygląda w drugą stronę? Na oko na 193 rano i wieczorem można złapać parę minut w plecy. Ale i tak z 3-17 mimo ewentualnego opóźnienia 193 nie zrobi się 10-10. 193 chyba nie jest z niczym związane?

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 16 lut 2016, 8:57

Czy to celowy zabieg, że na Al. Wilanowskiej rano i wieczorem 217 i 317 mają te same godziny odjazdów w stronę metra?
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 mar 2016, 8:15

A propos 193 - czy naprawdę nawet na takiej linii trzeba oszukiwać pasażerów nadmiernie optymistycznym czasem przejazdu, bo "co będzie jak nie będzie korka"?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 25 mar 2016, 0:19

koordynacja w DS z przystanku Brata Alberta kierunek Wiatraczna 183 jest na 4 minuty przed 173 potem 26 minut przerwy i ponownie zestaw

ODPOWIEDZ