Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 21 gru 2015, 16:43

sprinter pisze:Trochę nie rozumiem, dlaczego Głębocka ma dostać kolejną linię do metra - mają już 120, 527, E-7, teraz dostaną jeszcze E-9, a Ostródzka niech się tłoczy w 132.
Dostaną kolejną linię, która będzie tkwiła w korku. Przez szkołę.
Szeregowy_Równoległy pisze:E-9 moim zdaniem jest dobrą zmianą. Spóźnioną, bo powinno powstać od razu po oddaniu trasy AK (wcześniej nie było sensu, korki zabiłyby ideę), ale dobrą.
Jakiś czas temu ćwiczyłem 145. I, najdroższy Bartku, uwierz, iż od Bazyliańskiej do Żerania jechałem dobre pół godziny. Obie TT (nitka główna, nitka lokalna) stały. Tak, stały. Na którą nitkę E-9 by nie wjechało, to w szczycie będzie stało. W 25' na pewno się nie wyrobi. ;)

I tak na marginesie. Jak będzie zawracało 204, jak E-9 i 527 będą startowały z tej pętelki? Na rondzie 'Małej Brzozy'? :>

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 gru 2015, 17:10

A co ma E-9 do 204? Przecież ekspresy nie używają pętli Os. Derby. :razz:

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 21 gru 2015, 17:12

Nie wiem gdzie, ale gdzieś przeczytałem, że E-9 będzie startowało z pętli przy Skarbka z Gór. :P

mic
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2015, 14:34

Post autor: mic » 21 gru 2015, 19:23

Kleszczu pisze:

120 Grodzisk - Głębocka - ... - Dworzec Wschodni
132 Grodzisk - Ostródzka - Trasa AK - :mewa: Marymont
527 Grodzisk - Skarbka z Gór - Trasa AK - :mewa: Marymont

Wtedy ani E-7, ani E-9 nie byłoby (zakładając odpowiednie częstotliwości powyższego tria) potrzebne. Oczywiście ofertę powinno uzupełnić jakieś 234 z Olesina po obecnej trasie "stodwudziestki", rzecz jasna jedynie do tramwajów na Bródnie.
120 nie stanowi atrakcyjnej alternatywy dla E-7 do M2 ze względu na dłuższy o 10' rozkładowy i w gruncie rzeczy rzeczywisty czas podróży. Spowoduje to tylko przesiadkę do aut (tak jak w tej chwili brak - choć 3 brygady przegubów nieco poprawiły sytuację - odpowiedniej podaży w stronę :mewa: Marymont) w tej relacji.
Pawel_ pisze: Jakiś czas temu ćwiczyłem 145. I, najdroższy Bartku, uwierz, iż od Bazyliańskiej do Żerania jechałem dobre pół godziny. Obie TT (nitka główna, nitka lokalna) stały. Tak, stały.
132 pomiędzy ZP Współczesna i ZP Żerań FSO od zakończenia przebudowy Trasy AK bardzo rzadko traci czas, mimo przystanków n/ż, które większość dnia są jak stałe. Pomiędzy Żeraniem FSO, a Os. Potok - gdy nie ma jakiejś blokady przez kolizję czy awarię - 132 łapie jakieś 5 minut.

Problemem 145 jest sama łącznica na węźle Marywilska.
Pawel_ pisze:Na którą nitkę E-9 by nie wjechało, to w szczycie będzie stało. W 25' na pewno się nie wyrobi. ;)
25' minut dla E-9 jest bardzo ciekawe - skończy się tym, że 1 czy 2 brygady będą dzień w dzień się nie wyrabiać, ale pozostałe powinny dać radę. I większym problemem w punktualności będzie Berensona-Głębocka niż Trasa AK

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 21 gru 2015, 20:13

Ja wiem, że 120 nie stanowi atrakcyjnej alternatywy dla E-7. Tyle, że E-7 omija wielkie skupiska ludzi i przystanki, na których nie mieszczą się pasażerowie do innych linii, chociażby 527 czy nawet zawalonego po dach 120 (dla wschodniego Bródna to najszybszy dojazd na Wileński obok 527). To jest sytuacja patologiczna.
Uruchamianie E-9 obok istnienia 132 to zdecydowana głupota. Szczególnie, że boczna jezdnia Toruńskiej w porannych godzinach do mostu Grota dojeżdża często szybciej niż główna.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 22 gru 2015, 16:59

mic pisze:Problemem 145 jest sama łącznica na węźle Marywilska.
Akurat, pełzając w tym korku, uważnie obserwowałem Trasę Toruńską pod kątem E-9. Osobiście uważam, że będzie to 'ekspres - potworek'. Korek na Głębockiej, korek na TT. A jak zacznie zabierać Derby z Marymontu w szczycie B., będzie grzecznie stał w korku do wjazdu na Głębocką... :lol: :lol: :lol:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2015, 19:29

Korki po świętach będą mniejsze.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 gru 2015, 19:57

MichalJ pisze:Korki po świętach będą mniejsze.
Jaka jest zależność między świętami, a korkami?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 22 gru 2015, 20:24

Dużo ludzi jeździ na zakupy. Korków dzisiaj w południe niczym innym się uzasadnić nie da.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

mic
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2015, 14:34

Post autor: mic » 22 gru 2015, 20:25

Georg pisze:
MichalJ pisze:Korki po świętach będą mniejsze.
Jaka jest zależność między świętami, a korkami?
Świąteczne zakupy w CH Targówek.

Chociaż różnica nie będzie bardzo duża.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 gru 2015, 20:32

O 8 rano ludzie masowo robią zakupy w CH Targówek? Mówimy o porannym szczycie. Popołudniowy będzie miał postoje na Marymoncie, więc chyba nie będzie kłopotu z punktualnym odjazdem z krańca (chyba, że postoje będą bardzo niewielkie).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2015, 20:41

Nie wiem, gdzie robią zakupy, ale, hm, ...dziesiąt lat obserwacji pozwoliło mi wysnuć niesłychanie odkrywczy wniosek, że w lecie korki są najmniejsze, rosną we wrześniu, rosną w październiku, dramatycznie rosną w grudniu, jak ręką odjął znikają 24 grudnia, a po Nowym Roku jest luzik - i tak zostaje do maja, kiedy zaczyna się już letni dołek. I tak w kółko.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 gru 2015, 22:23

O to to to. A aktualnie korki o każdej porze dnia są znacznie większe niż jeszcze miesiąc temu. Dzisiaj stałem w korku na Mickiewicza i Andersa. I nie byłoby to niczym dziwnym gdyby nie to, że była godzina 13, a korek niczym w porannym szczycie. Bieżący tydzień nie jest miarodajny. Miarodajne to byłoby wywlec z ekspedycji na Marymoncie dechy 132 od momentu otwarcia trasy AK i sprawdzić jak punktualnie to 132 na kraniec przyjeżdżało.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 23 gru 2015, 9:12

MichalJ pisze:Korki po świętach będą mniejsze.
145 jeździłem miesiąc temu... ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 sty 2016, 8:58

Ktoś jechał dzisiaj do pracy E-9? Jakieś wrażenia?

ODPOWIEDZ