Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 maja 2014, 23:47

MichalJ pisze:Z Wyszkowa nie można wcześniej, bo jedzie pociąg z naprzeciwka (przyjazd 17:31).
Jak pociąg do Tłuszcza odjedzie 20 minut wcześniej, to można zrobić mijankę w Mostówce.
MichalJ pisze:Z Tłuszcza nie można później, bo trzeba zdążyć na mijankę z Esperanto w Emilianowie.
To załatwia więc przyśpieszenie, o którym wspomniałem wyżej.
MichalJ pisze:To nie jest złośliwość, tylko realia linii jednotorowych w warunkach ruchu objazdowego.
Dlatego ruch na linii 29 powinien być skomunikowany w obu kierunkach w Tłuszczu... Bo ten "rozkomunikowany" pociąg wozi zapewne obecnie powietrze, biorąc pod uwagę nadzwyczaj dobrą frekrencję w tym następnym (z którego czeka się pół godziny).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 maja 2014, 10:28

Wolfchen pisze:
MichalJ pisze:Z Wyszkowa nie można wcześniej, bo jedzie pociąg z naprzeciwka (przyjazd 17:31).
Jak pociąg do Tłuszcza odjedzie 20 minut wcześniej, to można zrobić mijankę w Mostówce.
Jak 19664 pojedzie 20' wcześniej, to średnio będzie miał jak się wykrzyżować z 11339 - obecnie jest (i tak długie, 14') krzyżowanie w Pasiekach, wyszedłby ponaddwudziestominutowy postój któregoś z pociągów w Przetyczy.
Dlatego ruch na linii 29 powinien być skomunikowany w obu kierunkach w Tłuszczu...
Przy ruchu jednotorowym od Łochowa do Wołomina i obecnym rozmieszczeniu posterunków? 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 maja 2014, 15:14

fik pisze:Jak 19664 pojedzie 20' wcześniej, to średnio będzie miał jak się wykrzyżować z 11339 - obecnie jest (i tak długie, 14') krzyżowanie w Pasiekach, wyszedłby ponaddwudziestominutowy postój któregoś z pociągów w Przetyczy.
Obecnie wychodzi 1,5-godzinna przesiadka w Tłuszczu dla pasażerów z 19664... Więc jakieś trzy wielkości więcej. Choć z drugiej strony - tych pasażerów jest może około 10. :-k
fik pisze:Przy ruchu jednotorowym od Łochowa do Wołomina i obecnym rozmieszczeniu posterunków? 8-(
To jest problem, ale patrząc na ofertę autobusową, to obecnie 19664 jeździ niemal wyłącznie dla kolejarzy chyba. W Wyszkowie kolej praktycznie jest pomijana przy planowaniu dojazdu/powrotu z Warszawy - a tak być nie powinno, bo ta linia ma potencjał (i nie jest problemem remont, tylko dziwna niechęć do przedłużenia pociągów kończących w Tłuszczu do Wyszkowa - nie mówię tu o zjazdach/wyjazdach z szopy).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 24 maja 2014, 13:10

Na stronie PLK są już plakaty na następną korektę, 15.06-31.08.2014, tablic jeszcze nie ma.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 25 maja 2014, 9:34

Tablice od 15 czerwca już są.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 26 maja 2014, 22:45

WojtekE65 pisze:Tablice od 15 czerwca już są.
Na tych tablicach jest informacja, że przewoźnik nie udostępnił danych dla KKA i wartość danych takiej tablicy jest w granicach 20% - tylko projekt
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 27 maja 2014, 18:49

Wolfchen pisze:Bo ten "rozkomunikowany" pociąg wozi zapewne obecnie powietrze, biorąc pod uwagę nadzwyczaj dobrą frekrencję w tym następnym (z którego czeka się pół godziny).
Mniejsze zło, że teraz a nie w wakacje. Ten pociąg po 16 z Ostrołęki zwykle jeździł bezpośrednio na Zachodnią mając przy okazji szybkie skomunikowanie w Tłuszczu w kierunku Wileńskiej, często także do Gdańskiej. Od dawna jest to najbardziej oblegane weekendowe połączenie powrotne z Ostrołęki do Warszawy. W niedziele w czasie powrotów często już na stacji początkowej nie było ani jednego wolnego miejsca siedzącego na cały EZT.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 maja 2014, 0:17

Teraz trochę ludzi jeździ tym o 18:30 z Wyszkowa, choć 29 dostała rykoszetem i pasażerów jest obecnie odczuwalnie mniej.

PS. W Mostówce fundamenty nowej nastawni już skończone :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 01 cze 2014, 8:09

KM 203 wczoraj około 17:40 niezabieralny na Wschodniej. Jedna jednostka na godzinę to jednak troszeczkę za mało.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 cze 2014, 9:00

zofey pisze:KM 203 wczoraj około 17:40 niezabieralny na Wschodniej. Jedna jednostka na godzinę to jednak troszeczkę za mało.
A co to ma wspólnego z rozkładem? To chyba nie ten wątek...

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 12 cze 2014, 11:55

Trochę jeszcze za wcześnie chyba na otwieranie wątku o rozkładach na 2014/2015, ale przypadkiem znalazłem w sieci coś takiego: http://wolnemedia.net/gospodarka/wytyczne-z-mozgu/

Najbardziej bulwersujące w tym wszystkim wydają się planowane 4-godzinne weekendowe jazdy po jednym torze na liniach dwutorowych "dla potrzeb remontowych PLK". Wydłużeniu też mogłyby ulec postoje na stacjach z powodu zmiany brygady, zmiany kierunku jazdy lub... widzimisię PLK. To znaczy, że może być jeszcze gorzej niż w obecnym rozkładzie?...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 12 cze 2014, 12:19

A takie głupie pytanie mam: Który to będzie rok, kiedy będę mógł wsiąść na Centralnym w pociąg, wysiąść z Gdańsku, Krakowie, Łodzi czy Wrocławiu i nie słyszeć, ze trwa przebudowa, utrudnienia, zmiany rozkładu, ruch po jednym torze, przepraszamy, prosimy o wyrozumiałość, że to wszystko po to, by za parę lat było szybciej, lepiej itp.? Na razie mam wrażenie, że te nasze koleje to jest jeden wielki się remont i prędzej umrzemy niż on się skończy.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2233
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 cze 2014, 12:28

Tak działa propaganda władzy: "Tymczasowe" utrudnienia i wizja lepszej przyszłości.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 12 cze 2014, 13:30

Może najmniej z tego dziwi fakt wyliczenia dla EZT klasy Elf czy Impuls 12 minut jako minimalnego czasu na zmianę czoła i kierunku jazdy, bo tu zdaje się w rozkładach i tak przewidziane jest więcej.

Natomiast ciekaw jestem jak długa (i czy wydłużona w porównaniu do obecnej) jest lista przystanków WWK na których postój nie będzie mógł trwać krócej od 1 minuty, bo np. przy 2-3-minutowym czasie jazdy pomiędzy wieloma przystankami linii otwockiej byłby to pewien absurd. Ponadto stawiałby to brygadę przed dylematem - czy naginać przepisy i skracać postój, żeby zganiać istniejące opóźnienie - czy pozwalać żeby ono bezsensownie dalej narastało.

Pewne pytania nasuwa też konieczność przeznaczania minimum 3 minut na zmianę kierownika pociągu, a 5 minut postoju - na zmianę maszynisty. Jeżeli to stanie się na stacji typu W-wa Wschodnia, gdzie wymiana pasażerów jest dość intensywna, to pół biedy, ale ZTCW tego typu wymiany odbywają się też na mniejszych stacjach (a wówczas dylemat jak wyżej).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 cze 2014, 21:03

Tak bardzo wydłużony czas na wymianę maszynisty w EZT - dziwi. W Lokomotywie - też. W ogóle dziwi. To minuta na przekazania składu, maks. dwie. Do zrobienia na Wschodniej i Zachodniej i innych węzłach.
Aktualnie czas postoju na takich p.o. jak Ochota, Śródmieście i tak jest wydłużony do minuty albo nawet i dwóch (rozkładowo).
Czas na obrót - dobrze, że ktoś wyznacza minima, bo jak widziałem po 8 minut na obrót np w kółku Wwa-Siedlce, to coś mnie brało. Nic pociąg nie odrobi. Na relacjach do 50km - 10 minut na obrót minimum, w relacjach powyżej: minimum 15, powyżej 100km - minimum 20. Tak to widzę.

ODPOWIEDZ