Strona 12 z 14

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 08 maja 2014, 23:47
autor: Wolfchen
MichalJ pisze:Z Wyszkowa nie można wcześniej, bo jedzie pociąg z naprzeciwka (przyjazd 17:31).
Jak pociąg do Tłuszcza odjedzie 20 minut wcześniej, to można zrobić mijankę w Mostówce.
MichalJ pisze:Z Tłuszcza nie można później, bo trzeba zdążyć na mijankę z Esperanto w Emilianowie.
To załatwia więc przyśpieszenie, o którym wspomniałem wyżej.
MichalJ pisze:To nie jest złośliwość, tylko realia linii jednotorowych w warunkach ruchu objazdowego.
Dlatego ruch na linii 29 powinien być skomunikowany w obu kierunkach w Tłuszczu... Bo ten "rozkomunikowany" pociąg wozi zapewne obecnie powietrze, biorąc pod uwagę nadzwyczaj dobrą frekrencję w tym następnym (z którego czeka się pół godziny).

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 maja 2014, 10:28
autor: fik
Wolfchen pisze:
MichalJ pisze:Z Wyszkowa nie można wcześniej, bo jedzie pociąg z naprzeciwka (przyjazd 17:31).
Jak pociąg do Tłuszcza odjedzie 20 minut wcześniej, to można zrobić mijankę w Mostówce.
Jak 19664 pojedzie 20' wcześniej, to średnio będzie miał jak się wykrzyżować z 11339 - obecnie jest (i tak długie, 14') krzyżowanie w Pasiekach, wyszedłby ponaddwudziestominutowy postój któregoś z pociągów w Przetyczy.
Dlatego ruch na linii 29 powinien być skomunikowany w obu kierunkach w Tłuszczu...
Przy ruchu jednotorowym od Łochowa do Wołomina i obecnym rozmieszczeniu posterunków? 8-(

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 maja 2014, 15:14
autor: Wolfchen
fik pisze:Jak 19664 pojedzie 20' wcześniej, to średnio będzie miał jak się wykrzyżować z 11339 - obecnie jest (i tak długie, 14') krzyżowanie w Pasiekach, wyszedłby ponaddwudziestominutowy postój któregoś z pociągów w Przetyczy.
Obecnie wychodzi 1,5-godzinna przesiadka w Tłuszczu dla pasażerów z 19664... Więc jakieś trzy wielkości więcej. Choć z drugiej strony - tych pasażerów jest może około 10. :-k
fik pisze:Przy ruchu jednotorowym od Łochowa do Wołomina i obecnym rozmieszczeniu posterunków? 8-(
To jest problem, ale patrząc na ofertę autobusową, to obecnie 19664 jeździ niemal wyłącznie dla kolejarzy chyba. W Wyszkowie kolej praktycznie jest pomijana przy planowaniu dojazdu/powrotu z Warszawy - a tak być nie powinno, bo ta linia ma potencjał (i nie jest problemem remont, tylko dziwna niechęć do przedłużenia pociągów kończących w Tłuszczu do Wyszkowa - nie mówię tu o zjazdach/wyjazdach z szopy).

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 24 maja 2014, 13:10
autor: WojtekE65
Na stronie PLK są już plakaty na następną korektę, 15.06-31.08.2014, tablic jeszcze nie ma.

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 25 maja 2014, 9:34
autor: WojtekE65
Tablice od 15 czerwca już są.

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 26 maja 2014, 22:45
autor: AAdamq
WojtekE65 pisze:Tablice od 15 czerwca już są.
Na tych tablicach jest informacja, że przewoźnik nie udostępnił danych dla KKA i wartość danych takiej tablicy jest w granicach 20% - tylko projekt

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 27 maja 2014, 18:49
autor: laczor
Wolfchen pisze:Bo ten "rozkomunikowany" pociąg wozi zapewne obecnie powietrze, biorąc pod uwagę nadzwyczaj dobrą frekrencję w tym następnym (z którego czeka się pół godziny).
Mniejsze zło, że teraz a nie w wakacje. Ten pociąg po 16 z Ostrołęki zwykle jeździł bezpośrednio na Zachodnią mając przy okazji szybkie skomunikowanie w Tłuszczu w kierunku Wileńskiej, często także do Gdańskiej. Od dawna jest to najbardziej oblegane weekendowe połączenie powrotne z Ostrołęki do Warszawy. W niedziele w czasie powrotów często już na stacji początkowej nie było ani jednego wolnego miejsca siedzącego na cały EZT.

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 31 maja 2014, 0:17
autor: Wolfchen
Teraz trochę ludzi jeździ tym o 18:30 z Wyszkowa, choć 29 dostała rykoszetem i pasażerów jest obecnie odczuwalnie mniej.

PS. W Mostówce fundamenty nowej nastawni już skończone :)

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 01 cze 2014, 8:09
autor: zofey
KM 203 wczoraj około 17:40 niezabieralny na Wschodniej. Jedna jednostka na godzinę to jednak troszeczkę za mało.

Odp: Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 01 cze 2014, 9:00
autor: kveld
zofey pisze:KM 203 wczoraj około 17:40 niezabieralny na Wschodniej. Jedna jednostka na godzinę to jednak troszeczkę za mało.
A co to ma wspólnego z rozkładem? To chyba nie ten wątek...

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 cze 2014, 11:55
autor: Jacek Z.
Trochę jeszcze za wcześnie chyba na otwieranie wątku o rozkładach na 2014/2015, ale przypadkiem znalazłem w sieci coś takiego: http://wolnemedia.net/gospodarka/wytyczne-z-mozgu/

Najbardziej bulwersujące w tym wszystkim wydają się planowane 4-godzinne weekendowe jazdy po jednym torze na liniach dwutorowych "dla potrzeb remontowych PLK". Wydłużeniu też mogłyby ulec postoje na stacjach z powodu zmiany brygady, zmiany kierunku jazdy lub... widzimisię PLK. To znaczy, że może być jeszcze gorzej niż w obecnym rozkładzie?...

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 cze 2014, 12:19
autor: drapka
A takie głupie pytanie mam: Który to będzie rok, kiedy będę mógł wsiąść na Centralnym w pociąg, wysiąść z Gdańsku, Krakowie, Łodzi czy Wrocławiu i nie słyszeć, ze trwa przebudowa, utrudnienia, zmiany rozkładu, ruch po jednym torze, przepraszamy, prosimy o wyrozumiałość, że to wszystko po to, by za parę lat było szybciej, lepiej itp.? Na razie mam wrażenie, że te nasze koleje to jest jeden wielki się remont i prędzej umrzemy niż on się skończy.

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 cze 2014, 12:28
autor: zxcvbnm
Tak działa propaganda władzy: "Tymczasowe" utrudnienia i wizja lepszej przyszłości.

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 cze 2014, 13:30
autor: Jacek Z.
Może najmniej z tego dziwi fakt wyliczenia dla EZT klasy Elf czy Impuls 12 minut jako minimalnego czasu na zmianę czoła i kierunku jazdy, bo tu zdaje się w rozkładach i tak przewidziane jest więcej.

Natomiast ciekaw jestem jak długa (i czy wydłużona w porównaniu do obecnej) jest lista przystanków WWK na których postój nie będzie mógł trwać krócej od 1 minuty, bo np. przy 2-3-minutowym czasie jazdy pomiędzy wieloma przystankami linii otwockiej byłby to pewien absurd. Ponadto stawiałby to brygadę przed dylematem - czy naginać przepisy i skracać postój, żeby zganiać istniejące opóźnienie - czy pozwalać żeby ono bezsensownie dalej narastało.

Pewne pytania nasuwa też konieczność przeznaczania minimum 3 minut na zmianę kierownika pociągu, a 5 minut postoju - na zmianę maszynisty. Jeżeli to stanie się na stacji typu W-wa Wschodnia, gdzie wymiana pasażerów jest dość intensywna, to pół biedy, ale ZTCW tego typu wymiany odbywają się też na mniejszych stacjach (a wówczas dylemat jak wyżej).

Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2013/14

: 12 cze 2014, 21:03
autor: przewoz
Tak bardzo wydłużony czas na wymianę maszynisty w EZT - dziwi. W Lokomotywie - też. W ogóle dziwi. To minuta na przekazania składu, maks. dwie. Do zrobienia na Wschodniej i Zachodniej i innych węzłach.
Aktualnie czas postoju na takich p.o. jak Ochota, Śródmieście i tak jest wydłużony do minuty albo nawet i dwóch (rozkładowo).
Czas na obrót - dobrze, że ktoś wyznacza minima, bo jak widziałem po 8 minut na obrót np w kółku Wwa-Siedlce, to coś mnie brało. Nic pociąg nie odrobi. Na relacjach do 50km - 10 minut na obrót minimum, w relacjach powyżej: minimum 15, powyżej 100km - minimum 20. Tak to widzę.