Strona 12 z 56
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 22:41
autor: Krzysztof_507
Georg pisze:Muszę powiedzieć, że wiele z tych założeń mi się podoba. Aczkolwiek projekt jest trochę niedopracowany.
"Wycofanie 122 z Krasickiego" chyba Krasińskiego
154 - super pomysł. Dokładnie o tym samym myślałem. Tyle, że zakładałem większą częstotliwość niż 15/15/15. Bardziej 10/15/15 w koordynacji oczywiście z 306.
Gdzie przy Polu Mokotowskim chcesz zakrańcować 167? Rakowiecka nic nie przyjmie. I jaka miałaby być częstotliwość nowego 167?
184 może i dobre, ale jeśli już to na Cm. Północny. UKSW powinno mieć wyłącznie dojazd do najbliższej stacji metra.
190 też wpadłem na taki pomysł. Bardzo dobry. Tylko już lepsze jest regularne 5/7,5/7,5 niż 5/8/8. Ale to szczegół
203 - nie wiem czy tabor obecnie funkcjonujący na 203 wystarczy do obsługi np. w szczycie ul. Kasprowicza. Pytanie do jeżdżących 156 - jakie jest zapełnienie 156 na Kasprowicza?
506 - można dodać i Płocką-Szpital. Czas przejazdu bardzo się od tego nie zmieni. Natomiast warto poprawić częstotliwość. Jeśli 190 ma być co 5/7,5/7,5 to warto, żeby 506 była z podobną częstotliwością - 5/7,5/7,5. Zastanawiam się też czy w wypadku wywalenia z Górczewskiej 190 nie byłoby przymusowe robienie przez 506 kółka Lazurowa-Człuchowska-Powstańców, żeby chociaż dowieźć do Ratusza na Bemowie.
156, 157, 181, 197, 397 - super
Mam zastrzeżenia do 128. Nie widzę tej linii na Torwarze. Poza tym UW musi mieć jakieś połączenie z Al. Jerozolimskich, a trudno nazwać połączeniem 175 co 15/20/20. 128 nie da się ruszyć bez gruntownej reformy komunikacji na Żwirkach.
520 Marysin-GUS - tak, ale jako 137. Nie ma sensu dla 3 przystanków utrzymywać czerwonego numerka. I druga rzecz: gdzie na GUSie zmieścisz oprócz 143 jeszcze 137? I jaką częstotliwość powinna mieć ta linia.
I ostatnia rzecz na koniec. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że Krasińskiego, która w całości potrzebuje silnej linii (choćby ze względu na bloki, które powstały między Elbląską a Przasnyską i na Powązkowskiej po przeciwnej stronie od cmentarza) mają jeździć rzadką i niepunktualną linią 185, a na otarcie łez mieć jeszcze 303 co pół godziny w DP od 8 do 18? To chyba jakiś żart. Krasińskiego obecnie wymaga silnej linii na odcinku Powązki-Cm. Wojskowy - Pl. Wilsona. Częstotliwość: 7,5/10/10.
122 - oczywiście chodziło o Krasińskiego
167 - jednostronne kryterium od Goworka: >Rakowiecka>SGH>Batorego>Puławska - Goworka... Częstotliwość b.z. ale dostosowana do potrzeb dowozowych tego odcinka
190/506 - czy Batalionów Chłopskich musi mieć linię do Ratusza bezpośrednio? można sobie wsiąść w puste 105 co chwilę do pętli i podjechać tramwajem (przydałby się wspólny przystanek dla tramwajów i być może odwrócenie ruchu na pętli, żeby udogodnić przesiadki bus>tram)
128 - chyba masz rację, ale ono ma zapełnienie jak się chmara studentów z kampusu rzuca, może ich M2 zabierze?
500>137 - oczywiście, tylko nie chciałem robić projektu dla całego miasta
dlatego nie dotykałem częstotliwości spoza Powstańców Śl. (prawie)
Krasińskiego - zakładam, że nowe bloki obsłuży zapowiedziane już 2xx do Dw. Gdańskiego. Wówczas linia co 15min (Powązki-Pl. Wilsona) wystarczy, bo bloków przy samej Krasińskiego to prawie nie ma (dwa już są chyba oddane)
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 22:45
autor: Georg
No dobra, a co z odcinkiem Sady Żoliborskie-Pl. Wilsona? Ma zostać na samym 185 co 15/15/15 i 303 co 30/30/-? Jeszcze tylko na przystankach zostawić książkę do czytania podczas czekania na autobus: "Samobójstwo - przypadek, czy konieczność?" A tak serio: na Krasińskiego przydałaby się krótka częsta linia Powązki-Pl. Wilsona. 185 mogłoby sobie kończyć choćby na pl. Wilsona.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 22:47
autor: Krzysztof_507
JacekM pisze:Otwiera się tramwaj na Powstańców Śląskich? Potnijmy na kawałki 122, które załatwia różne lokalne relacje nieobsługiwane przez tramwaje. Pozostawienie Krasińskiego na 185 też potraktuję jako słaby żart.
Co do 122, to też nie przekonuje mnie dowożenie do metra do STB - Bemowo do metra będzie miało 11, koniec kropka.
Korzystam ze 122 regularnie i jadę sobie do metra nim 20-22 min. Robię to z wygody, a nie z rozsądku. I widzę, że na Kochanowskiego wymiany są symboliczne, potem do Elbląskiej jest tranzytowe (a tylko w porannym szczycie trzeba stać, poza siedzące do wyboru), a potem tłok aż do PLW. Dlatego uważam, że utrzymanie połączenia Bemowo-Powązki nie powinno być dogmatem przy tworzeniu układu "jak powinno być". Za to są pasażerowie z Bemowa, którzy mogą chcieć się dostać do metra gdzieś na Bielany, czy Marymont (a nie do Centrum) - wówczas Stare Bielany są bliżej.
I co ważniejsze: obecnie część trasy (Kochanowskiego-Elbląska) jest niewykorzystywana, a na krótszej trasie do St. Bielan zabudowa (przez co wykorzystanie) byłoby równomierne, zapewne podobne do tego na odcinku bemowskim
czyli bardziej optymalne wykorzystanie
A 185 to nie żart, pod warunkiem 2xx (Powązki - DWG)
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 22:55
autor: Krzysztof_507
Bastian pisze:Krzysztof_507 pisze:
a po co komu na Bródnie linia dowozowa do pl. Wilsona?
Poważnie pytam, bo może w ogóle południowe Bródno nie powinno mieć bezpośredniej linii za Wisłę (nie dotyczy tramwaju przez Most Krasińskiego
)
Ja nie wiem, skąd w ludziach przeświadczenie, że wszyscy albo pracują w centrum, albo wręcz w metrze - frekwencja w liniach obwodowych tego bynajmniej nie potwierdza. Bródno ma połączenia z "rodzimym" Targówkiem (inna rzecz, że słabawe), Białołęką, Pragą Północ? Ma. A z sąsiadującym, choć przez Wisłę, Żoliborzem mieć nie musi?
@Pawcio: realpolityk wielu z nas ma w pracy, tutaj pozwólmy ludziom burzyć w mózgach
Przed czasami 114, połączenia południowego Bródna z Marymontem czy Pl. Wilsona nie było (były wygodne przesiadki przy Bazyliańskiej i FSO). A jeśli taka linia jest potrzebna, to wszystkie w kierunku Bródna powinny być z jednego miejsca (z Marymontu: 112, 132, jeszcze 156) [liczę razem z ZP Słowackiego])
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 22:57
autor: fik
MichalJ pisze:adner pisze:
Czyli jak zwykle na wszystkich zmianach traci Mokotów
No zupełnie jak w Dudku. Ktoś proponujący wycięcie jedynego (*) połączenia Mokotowa z Ochotą - to ja nie wiem, od czego się oderwał.
(*) Prawdziwego Mokotowa z prawdziwą Ochotą.
14, 172.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 22:59
autor: osa
Ogólne wrażenie mam takie, że to niezbyt potrzebna rewolucja w komunikacji w zbyt wielu dzielnicach, której nijak nie dałoby się uzasadnić otwarciem krótkiego odcinka linii tramwajowej na Bemowie. Mniejsze zmiany wprowadzono nawet przed uruchomieniem II linii metra.
Niemniej jednak podobają mi się propozycje dla linii: E-2, 112, 114, 154, 155, 156, 181, 184 (a może dalej - do Cm. Płn.?), 190, 203 (byłoby świetne, gdyby ruszało na Chomiczówkę z tej samej stacji co 121), 506 i 520.
Mam mieszane odczucia wobec 106 (czy potrzebna relacja Jelonki - Koło przez Górczewską, zresztą za kilkanaście miesięcy będzie tu jeden wielki wykop) i 171 (likwidacja tak, ale z lepszą propozycją dla Powiśla).
Zdecydowanie nie podoba mi się za to nowe 121 (zapewnia lokalne, poprzeczne powiązania na Bielanach, dowozi do szkół przy Podleśnej - brak zastępstwa), 122 (zostaje słaba obsługa na Krasińskiego, zgoda, że zbędny jest obecny oberek z Piasków przez Powązki), 128 (dziś powiązana na dobre i na złe ze 175, dlatego nie może wrócić na Powiśle), 157 (skracanie do Konwiktorskiej to sztuka dla sztuki), 167(z Siekierek powinno dojeżdżać przynajmniej na Ochotę), 185 (znowu sztuka dla sztuki - przerzucanie na Krasińskiego), 197 i 397(słaba konsekwencja poprzednich propozycji).
Czyli lepsze propozycje dla Bemowa i Woli niż dla Żoliborza i Bielan.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:00
autor: Krzysztof_507
Wiliam pisze:
Nie znam aż tak potrzeb Krasińskiego, ale pakowanie tam linii z Ursynowa to kpina. A jeszcze co 15 minut to tylko przy sprzyjających okolicznościach autobusy wpasują się swoimi opóźnieniami w takt linii.
Jak bulwary przy Wisłostradzie będą atrakcyjne, to pewnie i 185 odżyje. Założyłem częstotliwość obecnego 185
Bardziej bym się martwił o relację Zatrasie-Pl.Wilsona, które straci 114.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:02
autor: Krzysztof_507
Georg pisze:No dobra, a co z odcinkiem Sady Żoliborskie-Pl. Wilsona? Ma zostać na samym 185 co 15/15/15 i 303 co 30/30/-? Jeszcze tylko na przystankach zostawić książkę do czytania podczas czekania na autobus: "Samobójstwo - przypadek, czy konieczność?" A tak serio: na Krasińskiego przydałaby się krótka częsta linia Powązki-Pl. Wilsona. 185 mogłoby sobie kończyć choćby na pl. Wilsona.
I to się zmierzy po uruchomieniu 2xx (Powązki-DWG).
Przy okazji to warto by poprawić przesiadkę na Sadach Żoliborskich, żeby przystanek autobusowy w kier. Powązek nie był aż tak daleko od skrzyżowania.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:06
autor: osa
Ale co się zmierzy i co ma planowana linia Powązki - Dw. Gdański do wszystkich pozostałych przystanków wzdłuż Krasińskiego. A skracanie 185 do pl. Wilsona byłoby piramidalną bzdurą, której nie mógłby uzasadnić żaden urzędnik ZTM.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:12
autor: Georg
Gwiaździsta nie, Krasińskiego nie. To co zrobić ze 185?
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:20
autor: Krzysztof_507
osa pisze:Ogólne wrażenie mam takie, że to niezbyt potrzebna rewolucja w komunikacji w zbyt wielu dzielnicach, której nijak nie dałoby się uzasadnić otwarciem krótkiego odcinka linii tramwajowej na Bemowie. Mniejsze zmiany wprowadzono nawet przed uruchomieniem II linii metra.
Niemniej jednak podobają mi się propozycje dla linii: E-2, 112, 114, 154, 155, 156, 181, 184 (a może dalej - do Cm. Płn.?), 190, 203 (byłoby świetne, gdyby ruszało na Chomiczówkę z tej samej stacji co 121), 506 i 520.
Mam mieszane odczucia wobec 106 (czy potrzebna relacja Jelonki - Koło przez Górczewską, zresztą za kilkanaście miesięcy będzie tu jeden wielki wykop) i 171 (likwidacja tak, ale z lepszą propozycją dla Powiśla).
Zdecydowanie nie podoba mi się za to nowe 121 (zapewnia lokalne, poprzeczne powiązania na Bielanach, dowozi do szkół przy Podleśnej - brak zastępstwa), 122 (zostaje słaba obsługa na Krasińskiego, zgoda, że zbędny jest obecny oberek z Piasków przez Powązki), 128 (dziś powiązana na dobre i na złe ze 175, dlatego nie może wrócić na Powiśle), 157 (skracanie do Konwiktorskiej to sztuka dla sztuki), 167(z Siekierek powinno dojeżdżać przynajmniej na Ochotę), 185 (znowu sztuka dla sztuki - przerzucanie na Krasińskiego), 197 i 397(słaba konsekwencja poprzednich propozycji).
Czyli lepsze propozycje dla Bemowa i Woli niż dla Żoliborza i Bielan.
Co jest w tym 121? Wykorzystanie marne. Mówi się, że musi dowozić Chomiki do Szpitala Bielańskiego i dzieci do szkoły przy Podleśnej. Ja zaproponowałem skrócenie go do roli dowozowej Chomiczówki do metra. Naprawdę Chomiczówka musi mieć bezpośredni dojazd do Szpitala Bielańskiego? bo do szkoły to można w szczycie 321 puścić, chociaż ilu uczniów Lelewela mieszka akurat na Chomiczówce? Nie wystarczy im nowe 122 przez środek Bielan?
Jeśli 128 musiałoby pozostać przy bramie UW, to Torwar powinien dostać coś swojego, niezależnego do Centrum
Zastanawia mnie krytyka os.Ruda/Potok. Za bardzo klarowny uważam układ, w którym Gwiaździsta ma częste i regularne 122, Klaudyny ma częste i regularne 197 (z uzupełnieniem 397 rano, kiedy ta regularność mogłaby być zakłócona). Reszta wypada jako niepotrzebna, jako zaszłości. No bo jakie jest wykorzystanie 157 poza dojazdem do metra? 185 podobnie. Przełożenie 185 jest naturalnym zastępcą 122, bo jechałby Krasińskiego na całej długości, co może być rozwojowe po rewitalizacji bulwarów i Powiśla przy metrze.
I dlaczego 197/397 to słaba konsekwencja? Mocna właśnie. 197 byłaby klarowną linią dowozową dla Fortów Bema, Bielan i Klaudyny. Lepsza może być tylko niezależna linia (GWI-PLW).
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:22
autor: osa
Zostawić, jak jest. Na Żoliborzu 185 to powinna być linia w osłonie innych lokalnych ze względu na swoją niepunktualność. Nie może więc być jedyną ani na Krasińskiego do Broniewskiego, ani na Mickiewicza do Podleśnej.
Kwestia 121 jest z kolei taka, że ten autobus nie tylko zapewnia dojazd do Szpitala Bielańskiego (nie wolno lekceważyć takich lokalnych powiązań!) i nie tylko do jednego liceum Lelewela. Dalej przy Gwiaździstej jest kolejne.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:26
autor: Krzysztof_507
osa pisze:Ale co się zmierzy i co ma planowana linia Powązki - Dw. Gdański do wszystkich pozostałych przystanków wzdłuż Krasińskiego. A skracanie 185 do pl. Wilsona byłoby piramidalną bzdurą, której nie mógłby uzasadnić żaden urzędnik ZTM.
Nowa 2xx (Powązki-DWG) zabierze wszystkich mieszkańców Nowego Żoliborza zmierzających do metra. Zostaną ci, co wybierają inny kierunek (i tych można będzie pomierzyć w autobusach jadących Krasińskiego. Co się pomierzy? Popyt na linię na Krasińskiego.
Pozostałe przystanki mają tramwaje (poza Suzina), a czy zapotrzebowanie na relację: Sady Żol. -PLW jest na coś częściej niż co 15min? Faktycznie, ludzie z tramwajów wysiadają na Sadach i czekają na 114/122, ale to po kilka osób na kurs, nie jakieś tłumy.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:33
autor: Krzysztof_507
osa pisze:Zostawić, jak jest. Na Żoliborzu 185 to powinna być linia w osłonie innych lokalnych ze względu na swoją niepunktualność. Nie może więc być jedyną ani na Krasińskiego do Broniewskiego, ani na Mickiewicza do Podleśnej.
Kwestia 121 jest z kolei taka, że ten autobus nie tylko zapewnia dojazd do Szpitala Bielańskiego (nie wolno lekceważyć takich lokalnych powiązań!) i nie tylko do jednego liceum Lelewela. Dalej przy Gwiaździstej jest kolejne.
Nie lekceważę. Wiem, że do szpitali jadą często ludzie z trudnościami poruszania się. Ale 121 i tak obsługuje niewielką część Bielan. To już więcej osób dojedzie tam 17 albo 103 (czy przyszłym 184). A obecnie 121 jeździ co 30 min.! (w szczycie co 20). Utrzymywanie nadmiaru takich linii blokuje powstawanie rozwiązań częstych i szkieletowych. A to 121 jedzie w większości po prostu puste.
Jeśli jednak takie 121 musiałoby zostać, to Chomiki powinny otrzymać niezależną częstą dowozówkę do metra.
KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
: 20 sty 2015, 23:47
autor: Georg
Ale nie wszyscy jadą tylko do metra. Poza tym Krasińskiego to także potok lokalny - do kościoła, do przychodni WIML, do bazarku przy Pl. Wilsona. ZP Suzina to akurat powinien być warunkowy. Nie da się oprzeć całej komunikacji na Krasińskiego na niepunktualnym i rzadkim 185. Musi być coś do tego. Może faktycznie 185 lepiej jakby pojechało na Powązki (przepraszam Osa), bo tam można dla tej linii ustanowić porządne postoje bez obawy, że zabraknie miejsca na krańcu. Chociaż po Twoich reformach na Gwiazdach zrobiłoby się raczej pusto. Zostałoby 397 i 205. Czyli miejsca dla 185 byłoby aż za dużo. Nawet jeśli doszłoby 121 (tak jak mówił osa o dojeździe do szkół i szpitala Bielańskiego).