Strona 12 z 79

: 31 sty 2007, 15:52
autor: Kleszczu
Tm pisze:hę? ciuchci?
No ciuchcia= pociąg ;)

: 31 sty 2007, 17:27
autor: Karol
taki mały OT związany z tym pociągiem...

gdzieś około 1970 r. mama jechała tym pociągiem do Gdańska i nie dojechała. Parowóz w środku zimy, w szczerym polu, gdzieś między Lublinem a Łukowem....zepsuł się. Około 1970 r. oznaczało to praktycznie rezygnację z dalszej jazdy-środek zimy, brak łączności z najbliższą stacją...masakra normalnie 8-[

: 31 sty 2007, 22:40
autor: JacekM
Kiedy wycofano z ruchu osobowego ostatnie SN61?

: 01 lut 2007, 19:39
autor: bohunu
Ile kosztuje ułożenie kmb toru na nawierzchni na której leżał tor i został zdemontowany? (chodzi mi raczej o skalę)

: 02 lut 2007, 13:24
autor: rufio198
JacekM pisze:Kiedy wycofano z ruchu osobowego ostatnie SN61?
http://pl.wikipedia.org/wiki/SN61-tutaj pisza ,że w połowie lat 90.
I to by się zgadzało,z moimi obserwacjami. Jakoś mi w tym terminie znikneły z oczu z jednoczesnym ,,odchudzaniem'' cegły.
Ale niestety dokładnego roku CI nie podam

: 04 lut 2007, 11:23
autor: JaBaal
R-11 Kleszczowa pisze:To znowu ja :]

Dobrzy ludzi poszukuję wszelakich informacji n/t ciuchci jadącej z Lublina przez Olsztyn i Trójmiasto do Trzebiatowa. Kursowało to tak gdzieś za czasów Towarzysza Gierka :bow:
Nie pamiętam który to był rok, z pewnością ponad 20 lat temu, dzieciątkiem będąc jeździłem (z rodzicami) po trasie Rewal - Warszawa. Jazda była taka: Rewal - Trzebiatów Wąsk. - przesiadka do pociągu. Pociąg był relacji Trzebiatów - Gdynia - Warszawa - Lublin - Rzeszów i na Wschodnim zmieniał czoło.

: 04 lut 2007, 14:25
autor: Kleszczu
Ciekawe jak to wyglądało bo z Trzebiatowa do Kołobrzegu nie ma sieci trakcyjnej, tylko jadą spalinówki :-k Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę :-k

: 04 lut 2007, 14:27
autor: fik
R-11 Kleszczowa pisze:nie ma trakcji, tylko jadą spalinówki
sieci karwa trakcyjnej :!: :P

(a tak w ogóle, to najbliższy Kołobrzegu drut wtedy był w Goleniowie, Poznaniu bądź Wejherowie. I komu to przeszkadzało?)

: 04 lut 2007, 14:29
autor: Kleszczu
Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:nie ma trakcji, tylko jadą spalinówki
sieci karwa trakcyjnej :!: :P

(a tak w ogóle, to najbliższy Kołobrzegu drut wtedy był w Goleniowie, Poznaniu bądź Wejherowie. I komu to przeszkadzało?)

Poprawione :bow:

A Koszalin też nie miał :?:

: 04 lut 2007, 14:34
autor: fik
Nie, Stargard - Wejherowo było elektryfikowane pod koniec lat 80. PRL by padł 5 lat wcześniej i by nie zdążyli ;)

: 04 lut 2007, 17:15
autor: Karol
Przesada. Elbląg-Olsztyn zelektryfikowano już w III RP :smile: i to chyba ostatni duży odcinek, który zelektryfikowano :-k

: 04 lut 2007, 17:17
autor: fik
Karol pisze:Przesada. Elbląg-Olsztyn zelektryfikowano już w III RP
Siłą rozpędu i nie wiadomo po co.

: 04 lut 2007, 18:09
autor: JaBaal
R-11 Kleszczowa pisze:Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę :-k
Nie pamiętam tego tak dobrze, ale chyba lokomotywa była zmieniana dopiero w Gdyni Chyloni (albo Głównej?)

: 04 lut 2007, 18:29
autor: Karol
Fikander pisze:
Karol pisze:Przesada. Elbląg-Olsztyn zelektryfikowano już w III RP
Siłą rozpędu i nie wiadomo po co.
Żeby kible mogły jeździć 8-[

: 04 lut 2007, 18:35
autor: fik
Karol pisze:Żeby kible mogły jeździć 8-[
W 1993 roku jeździły tam:

3 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Elbląg
1 para pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Gdynia Główna
2 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Morąg
1 para pociągów pospiesznych relacji Grodno - Gdynia Główna
i 1 para pociągów pospiesznych relacji Białystok - Szczecin Główny

ciężko to nazwać wykorzystaniem uzasadniającym elektryfikację.

zresztą ciągnięcie druta ( 8-[) wszędzie, gdzie się dało, to jakaś paranoja była. Te wszystkie Korsze, Mordy, Jasła, Krzeniowy, Kamienie Pomorskie, Ustki, Krotoszyny... po co to wszystko? Chyba tylko po to, żeby mieć gdzie wykorzystać nadprodukowane kible... ](*,) ](*,)