Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 paź 2007, 8:52

przewoz pisze:
Wolfchen pisze:Premo napisał/a:
Tylko na 8 nowych jednostek

Nie wystarczy te osiem jednostek do obsługi lotniska? Wystarczy.
No własnie niekoniecznie...
Przy założeniu, że z lotnika na Wschodnią będzie się jechać 25 minut, po dodaniu 10 minut postoju na krańcach, wyszło mi 5 obiegów przy częstotliwości 15 minut.
6 obiegów na 4-wagonowe EZTy. 2 na rezerwę, wszystko się zgadza.

[ Dodano: 2007-10-15, 10:00 ]
A jak uwspólnią rezerwę z 14WE, to może nawet 7 14WE uda się wpisać w rozkład? :-k

originalpirate
Posty: 6
Rejestracja: 12 cze 2007, 9:26

Post autor: originalpirate » 16 paź 2007, 20:47

Dzsiaj znowu jechalem WKD i dzieje sie oj dzieje.

Stare nieuzywane wiadukty sa remontowane i klada tory po nowych sladach! W ogole rozleglosc robot ziemnych mnie zupelnie zaskoczyla. Moglby mi ktos objasnic co to za nieuzywane wiadukty byly? Nie te 501 towarowe nad trasa do Grodziska (te tez remontowane nawiasem mowiac) tylko te miedzy Jerozolimskimi a Zachodnim, miedzy linia bodajze 501 a WKD. Na mapie miedzy Chylonska a Włochowska a zakladem naprawczym KM:
http://maps.google.com/maps/mm?ie=UTF8& ... &z=17&om=1

Na pierwszy rzut oka wygladalo jakby to byly wiadukty pod NS moze? W kazdym razie na rezerwie pod NS rowniez wykarczowali krzaki. Dzis betonowano na peronie slupy pod schody.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 paź 2007, 21:49

O starych wiaduktach i tunelach było co nieco, poczynając od tego postu: viewtopic.php?p=57583#57583
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 paź 2007, 22:30

inż. Glonojad pisze:6 obiegów na 4-wagonowe EZTy. 2 na rezerwę, wszystko się zgadza.
No, zobaczymy czy wystarczy 4 wagonowiec.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 paź 2007, 22:32

Na lotnisko? Nie podejrzewam problemów, zresztą to pewnie już zostało policzone, albo policzone zostanie.
Można zamówić i 5-członowce, 2MW w 16WE starczy ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 28 paź 2007, 21:21

MeWa pisze:O starych wiaduktach i tunelach było co nieco, poczynając od tego postu: viewtopic.php?p=57583#57583
Nadal pozostaje pytanie po co wybudowano tunele "pod niczym", zresztą to samo się tyczy tunelu na linii nasielskiej między p. o. Toruńska, a kanałem żerańskim

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 29 paź 2007, 7:40

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 29 paź 2007, 23:08

Fajne zdjęcia - widać, że po starym torze wzdłuż ogrodzenia kiblowni nie ma już śladu. Ten tor kończący się kozłem na nasypie za "stajnią" KM zawsze wzbudzał moje zainteresowanie, nie wiedziałem, że to fragment dawnej łącznicy.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 paź 2007, 9:34

TOMEK pisze:Fajne zdjęcia - widać, że po starym torze wzdłuż ogrodzenia kiblowni nie ma już śladu.
Teraz tam na już dość sporym odcinku jest ułożone nowe torowisko ;)

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 30 paź 2007, 15:31

Flash8222 pisze:Teraz tam na już dość sporym odcinku jest ułożone nowe torowisko ;)
No i nie tylko... Dziś widziałem, że rozbierają tor w stronę Radomia. Pewnie ułożą nowy. :)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 31 paź 2007, 19:50

Zapytanie: parę dni temu widziałem w jakiejś gazecie wizualki peronów podziemnej stacji pod Terminalem II. Niestety, chroniczna skleroza i roztargnienie spowodowały, że ową gazetę zamiast wyciąć obrazki odłożyłem na stertę makulatury i przepadła. Poszukuję tych wizualek - myślę, że to nic nowego dla Użytkowników - celem wykonania rysunkowej wizualizacji tej stacji. Kto wie, gdzie ja to mogłem widzieć? A może jest do obejrzenia w internecie?
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 paź 2007, 19:54

Życie Warszawy - dodatek Inwestycje (26.10.). Mam zeskanowane w prasówce.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 21 lis 2007, 8:33

Gazeta Wyborcza napisała co pisze:Czy Szybka Kolej Miejska zabierze nas na Okęcie
Zarząd Transportu Miejskiego zastanawia się nad wyborem przewoźnika, który przywiezie warszawiaków na gotową już stację kolejową w podziemiach lotniska na Okęciu. Wcale nie musi być to Szybka Kolej Miejska, którą miasto chce wzmocnić nowymi wagonami na dotychczasowej trasie z Pruszkowa do Sulejówka
Zarząd Transportu Miejskiego chce wykorzystać linię kolejową między Dworcem Zachodnim a przystankiem Warszawa Służewiec. W połowie 2008 r. skończy się jej remont i będą gotowe nowe stacje przy al. Żwirki i Wigury oraz pod wiaduktem Al. Jerozolimskich. Rok później miał być oddany podziemny łącznik do zbudowanej już stacji na lotnisku. To już jednak nierealny termin. Na razie wciąż trwa jego projektowanie.

Jak informuje Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PLK Polskie Linie Kolejowe, czeska firma Sudop po raz kolejny chce przesunąć datę przekazania dokumentacji. Zapowiada, że zrobi to w styczniu przyszłego roku. W optymistycznym wariancie budowa łącznika zacznie się więc latem przyszłego roku i skończy się na przełomie 2009 i 2010 r.

Podróż do centrum pociągiem pozwoli ominąć korki w al. Żwirki i Wigury i przed pl. Zawiszy. - Już teraz powinniśmy myśleć o kupnie wagonów na tę trasę, bo ich produkcja potrwa półtora roku - przewiduje dyrektor ZTM Leszek Ruta.

Ratusz, a potem Rada Warszawy rozstrzygną więc wkrótce, czy tabor powinno się zamówić dla Szybkiej Kolei Miejskiej, czy też jego sprowadzeniem zajmie się inny przewoźnik wybrany w przetargu. ZTM podpisałby z nim umowę na 15 lat. Tak jak to robi teraz z prywatnymi firmami, które rywalizują z Miejskimi Zakładami Autobusowymi.

Dyrektor Ruta przekonuje, że zaletą tego rozwiązania byłoby zwiększenie konkurencji także na torach. Mogłoby się bowiem okazać, że powierzenie przewozów przewoźnikowi z zewnątrz jest dla miasta bardziej opłacalne niż zlecenie go SKM. Np. władze województwa kujawsko-pomorskiego podpisały właśnie umowę z polsko-brytyjskim konsorcjum PCC Rail Arriva, które wyjedzie na tory od początku grudnia. Największym konkurentem kolei niemieckich na liniach wokół Berlina jest z kolei prywatna firma Veolia (po Warszawie kursują jej autobusy, np. na linii 174).

Pociągi mają wyruszać z Okęcia co kwadrans. Dojadą przez centrum do Dworca Wschodniego. Tu ich trasa będzie się rozdzielać - połowa skręci do Otwocka, a połowa do Legionowa (docelowo dotrą do lotniska w Modlinie).

Nawet jeśli ratusz zdecyduje, że tego połączenia nie będzie obsługiwać SKM, i tak zamierza wzmocnić swojego przewoźnika na trasie między Pruszkowem a Sulejówkiem. Dziś wagony są tu niemiłosiernie zatłoczone, bo ludzie wolą kupić sieciówkę ZTM za 90 zł niż dwa osobne bilety na Koleje Mazowieckie i komunikację w Warszawie. Dlatego ratusz myśli o wyleasingowaniu czterech nowych wagonów, tak by wydłużyć składy w godzinach szczytu. - W najgorszym wypadku sprowadzimy stare - planuje dyrektor Leszek Ruta.
Polityka złym doradcą w pracy!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 lis 2007, 10:01

Oby na lotnisko pojechała SKM W-wa. Nie widzi mi się "prywaciarz" w roli SKM. A dla S2 to prędzej będą stare poczciwe EN57 (14WE nie wierzę). Tylko kto je da ;)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 lis 2007, 14:21

solaris8315 pisze:Oby na lotnisko pojechała SKM W-wa. Nie widzi mi się "prywaciarz" w roli SKM.
SKM Warszawa może wygrać przetarg :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ