Strona 12 z 26

: 27 lut 2006, 20:31
autor: Bastian
MeWa pisze:Chciano przyspieszyć prace zmniejszając koszty...
A ja się nie pytam, co chciano, tylko co zrobiono. O ile przyspieszono prace? O ile zmniejszono koszty?

: 27 lut 2006, 20:34
autor: MeWa
Budowa przejścia nie jest tania, co pokazały wyceny przejść na Dworcu Gdańskim i Centrum, więc podejrzewam, że nie był to mały koszt. Zresztą poczyniono także oszczędności na skróceniu stacji.

: 27 lut 2006, 20:40
autor: Bastian
Ile, pytam?

PS Czy jak już się będzie oddzielnie budować te przejścia, to wyjdą taniej?

: 27 lut 2006, 20:43
autor: MeWa
OIDP Kwota budowy przejścia podchodziła nawet pod 60-80 mln zł. No ale na Dw. Gdańskim miała być modernizacja peronów, a na Centrum przejście długie jest i też nie takie łatwe w realizacji.

: 27 lut 2006, 20:50
autor: Bastian
No ja to wiem wszystko przecież. Tylko kwestia, czy się porównuje ze stanem obecnym (przejść brak), czy przyszłym (same się nie zbudują i nie zapłacą).

: 27 lut 2006, 20:56
autor: MeWa
Oczywiście, że na chwilę obecną. Później koszty z oczywistych wzgledów są większe. Gdyby Muranów i Plac Konstytucji był zbudowany, to pewnie teraz metro byłoby krótsze o dwie stacje na północy niż w chwili obecnej, natomiast podejrzewam, ze jak zsumuje się te oszczędności, które poczyniono to wyjdzie co najmniej koszt kolejnej stacji metra (a nawet może przekroczyć patrząc na sumy na dwa wspomniane przejścia)

: 05 kwie 2006, 19:14
autor: MeWa
W dniu dzisiejszym ogłoszono przetarg na studium wykonalności stacji Plac Konstytucji i Muranów. Priorytet ma jednak II linia...

: 05 kwie 2006, 22:51
autor: Glonojad
A mnie wkurza, że miasto w ciemno idzie w budowę tych przystanków, zamiast zrobić na przykład analize wariantową: czy lepiej te przystanki, czy na przykład lepiej zmodernizować trasę tramwajowa Marymont - Wyścigi (z wymianą taboru na 36).

Ale to w sumie typowe, dla Tarchomina też nikt nie sprawdzał, czy nie lepszy busway...

: 05 kwie 2006, 23:01
autor: MeWa
Tramwaje na Marszałkowskiej będą jeszcze spowolnione, poza tym skoro jest metro, to nie ma sensu tworzyć kolejnej szybkiej trasy tramwajowej...

: 05 kwie 2006, 23:15
autor: Bastian
Tu się zgadzam. Akurat na Marszałkowskiej tramwaje nie muszą być aż takie szybkie...

: 06 kwie 2006, 0:04
autor: person
Bastian pisze:Tu się zgadzam. Akurat na Marszałkowskiej tramwaje nie muszą być aż takie szybkie...
Bo?

: 06 kwie 2006, 0:08
autor: MeWa
Są inne priorytety i trasy, które powinny uzyskać przyspieszenie. Poza tym kłóci się to z wizją proponowaną przez władze miasta.

: 06 kwie 2006, 1:48
autor: Bastian
geograf pisze:
Bastian pisze:Tu się zgadzam. Akurat na Marszałkowskiej tramwaje nie muszą być aż takie szybkie...
Bo?
Bo pod spodem jest szybsze metro, którego szybkością tramwaje przecież nie pobiją. To jedyny powód.

: 06 kwie 2006, 11:19
autor: person
Bastian pisze: Bo pod spodem jest szybsze metro, którego szybkością tramwaje przecież nie pobiją. To jedyny powód.
Czy metro obsługuje całą trasę-dajmy za przykład- linii 36 ?

: 06 kwie 2006, 14:33
autor: Bastian
A czy ktoś tu mówił o mniejszej prędkości tramwajów na Puławskiej? Bo mam wrażenie, że chodzi o Marszałkowską, gdzie metro jest...