Acha. Czyli odkładamy na św. Nigdy.Linia na większości odcinków ma być przystosowana do prędkości 160 km/h. Między Warką a Radomiem wreszcie ma być ułożony drugi tor, choć z jednym wyjątkiem - wąskie gardło pozostanie na razie na moście nad Pilicą w Warce. Szybką budowę nowej przeprawy mają utrudniać skomplikowane procedury środowiskowe.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
http://www.zw.com.pl/artykul/10,601310_ ... 2015-.html
Modernizacja linii Warszawa-Lublin ruszy w 2015?
Kompleksowa modernizacja linii kolejowej Warszawa-Lublin może rozpocząć się w 2015 roku i zakończyć w ciągu trzech lat - poinformował prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański.
Po remoncie czas przejazdu na tej trasie ma się skrócić do godziny i 40 minut; obecnie to ponad 2,5 godziny.
- W tej chwili jest przygotowywane studium wykonalności, z własnych środków PLK - powiedział Szafrański na konferencji prasowej.
Ostateczne decyzje o terminie modernizacji linii z Lublina do Warszawy nie zostały jeszcze podjęte; mają być ogłoszone po wakacjach. Szafrański podkreślił, że to zadanie należy do priorytetowych z uwagi na stan techniczny linii. Przyznał, że jest on jeszcze "względnie dobry", ale w najbliższych latach może się pogarszać, zaś doraźne naprawianie torów jest bardziej kosztowne niż modernizacja.
- Będziemy optowali za tym, żeby tę linię kompleksowo zmodernizować - podkreślił.
- Jeżeli mielibyśmy zgodę ministra infrastruktury na ogłoszenie przetargu na dokumentację, to roboty budowlane mogłyby się rozpocząć w roku 2015; czas pełnej modernizacji to około 3 lata - powiedział Szafrański.
Założenia przewidują, że po modernizacji pociągi na odcinku Lublin-Otwock mogłyby jeździć z prędkością 160 km/h, zaś między Otwockiem a Warszawą - 120 km/h. Na 27-kilometrowym odcinku między Otwockiem a Pilawą będzie dobudowany drugi tor. Obecnie jest tam tylko jeden, co uniemożliwia zwiększenie liczby pociągów na tej trasie.
Pytany o koszt modernizacji Szafrański odpowiedział, że nie został on jeszcze w studium wykonalności obliczony, ale biorąc pod uwagę inne modernizowane linie to można go oszacować na 3-3,5 mld zł.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Nie wyszłoby taniej zmodernizować odcinek Pilawa-Mińsk. Dobudowanie drugiego toru to jest kupa roboty, a i tak będę skargi że pociągi za bardzo hałasują. No i już widzę to 120 na linii otwockiej przy dzisiejszym jej zapełnieniu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
http://www.nowymig.cba.pl/?p=1627
Horror na kolei. Pasażerowie bezradni
Rozpoczęła się prawdziwa gehenna dla pasażerów korzystających z usług Przewozów Regionalnych. Od dzisiaj do 1 lipca na trasie z Bielska-Białej do Zwardonia wprowadzono sporo zmian w kursowaniu pociągów. Wiele składów zostało zawieszonych. Przez miesiąc na wyłączonych z ruchu odcinkach wprowadzono zastępczą komunikację autobusową.
- Na odcinku Bielsko-Biała Główna – Lipnik musimy wymienić konstrukcję nośną mostu, a na trasie z Żywca, przez Milówkę i Rajczę, do Soli sieć trakcyjną – tłumaczy Beata Waliczek, p. o. zastępcy dyrektora ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych, Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu. Modernizacja torów jest konieczna, ze względu na spore ograniczenia w rozwijanych prędkościach przez pociągi. Na niektórych odcinkach maszyniści zmuszeni są do poruszania się z zawrotną prędkością 20 km/h.
Wszystkie składy towarowe do 1 lipca będą kierowane przez Czechy na byłe kolejowe przejście graniczne w Zebrzydowicach.
Odcinek Bielsko-Biała-Lipnik – Bielsko-Biała-Leszczyny będzie zamknięty przez dwa dni, od 6 czerwca do 7 czerwca. Prace prowadzone będą również na odcinku Żywiec – Rajcza od 6 czerwca do 12 czerwca oraz od 7 do 20 czerwca na odcinku Milówka – Sól.
Na wyłączonym z ruchu odcinku Bielsko-Biała Główna – Bielsko-Biała – Lipnik kursują autobusy, które zabierają pasażerów z ulicy Podwale, a wysadzają podróżnych tuż pod dworcem Bielsko-Biała Lipnik. – Postaramy się, żeby przewozy odbywały się sprawnie – zapowiada Renata Rogowska ze spółki Przewozy Regionalne w Katowicach. A jak wygląda to okiem pasażerów? Pani Maria, dojeżdża codziennie do pracy pociągiem z Żywca do Czechowic-Dziedzic. O wprowadzonych zmianach wiedziała od kilku dni, ale była przekonana, że wszystko będzie odbywać się sprawniej. – Wysiadłam na dworcu w Lipniku i czekam na autobus. Dopiero inni pasażerowie powiedzieli mi, że autobusy odjeżdżają z drugiej strony dworca. Inaczej bym stała pewnie do przyjazdu kolejnego autobusu. Pan Marek z kolei przyjechał pociągiem z Katowic. – Byłem lekko zdezorientowany, jak pociąg przyjechał na dworzec kolejowy w Bielsku. Nie wiedziałem dokąd iść. Miasta nie znam i bałem, ze się zgubię. Poszedłem więc za tłumem na “przystanek autobusowy”, aby kontynuować podróż, lecz do autobusu się nie zmieściłem. Nawet nie wiem ile czekałem, aż pojedzie kolejny. Kolejny przyjechał a wraz z nim przyjechali kolejni podróżni z Katowic – mówi pan Marek.
Miejmy nadzieję, że sytuacja poprawi się w kolejnych dniach.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
A jak to wpłynie na przeładowanie stacji Rembertów oraz szlaków Rembertów-Miłosna-Mińsk*? Te pociągi muszą w końcu kiedyś jeździć przez Otwock. Najlepiej oczywiście w układzie 3 tory do Otwocka, 2 do Pilawy.Nie wyszłoby taniej zmodernizować odcinek Pilawa-Mińsk.
* - słynne przez telefon "pociąg stoi w polu"
Na odcinek Otwock - Pilawa już były w latach 80. XX w. gotowe projekty, już szykowali się do wejścia na budowę.Colony pisze:Nie wyszłoby taniej zmodernizować odcinek Pilawa-Mińsk. Dobudowanie drugiego toru to jest kupa roboty, a i tak będę skargi że pociągi za bardzo hałasują. No i już widzę to 120 na linii otwockiej przy dzisiejszym jej zapełnieniu.
Nawet jeśli przyjąć wariant przez Stojadła, to tam też trzeba robić to samo, co na odcinku Otwock - Pilawa, czyli remont istniejącego toru i budowa drugiego.
A hałas? O co chodzi? Owszem, może przeszkadzać sarnom i łosiom w MPK.
Na otwockiej potrzebny trzeci tor.
Wagen fahr!
Jak znam teren przy torze Mińsk-Grzebowilk to możliwości budowy drugiego toru nie widzę;) Albo przynajmniej koszty byłyby astronomiczne. Jak chce się bardzo stary nasyp pod jeden tor rozbudować do nasypu pod dwa tory, to chyba trzeba... jakby... zrobić wszystko od początku, nie?
Linia Otwock-Pilawa jest zdaje się poprowadzona w sposób bardziej przyziemny?
Linia Otwock-Pilawa jest zdaje się poprowadzona w sposób bardziej przyziemny?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... kolei.html
Euro nie tylko bez autostrady. Bez szybkiej kolei też
Na Euro 2012 zabraknie nie tylko autostrady Łódź - Warszawa, ale też szybkiej linii kolejowej między tymi miastami. Remont torów na tej trasie ma spore opóźnienie.
Linia kolejowa z Łodzi do Warszawy to najbardziej obciążony odcinek w Polsce. Jej remont zaczął się w 2006 r. Po dwóch latach udało się zmodernizować najbardziej zniszczony fragment między Łodzią a Skierniewicami. Pociągi przyspieszyły, ale nie na długo. Ponad rok temu podpisano umowę na drugą połowę linii - ze Skierniewic do Warszawy. Prace powinny się skończyć 31 maja 2012 r., czyli tuż przed piłkarskimi mistrzostwami. Pociągi z Warszawy do Łodzi dojeżdżałyby wtedy w 1 godz. i 15 minut.
To już nierealne terminy. Remont blisko 60-kilometrowego odcinka ma ogromny poślizg. Na razie prace na dobre zaczęły się tylko w rejonie Skierniewic. - Są problemy z przygotowaniem projektu remontu. M.in. trzeba się porozumieć z poszczególnymi samorządami, które często mają własną wizję prac - mówi Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Mieszkańcy i władze miast wzdłuż linii nie zgadzają się np. z propozycjami likwidacji niektórych przejazdów i budową wiaduktów w nowej lokalizacji. Protesty budzą też plany montowania wysokich ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż torów.
Według szacunków kolejarzy remont wydłuży się do końca 2012 r. To i tak może być bardzo optymistyczny termin, bo wciąż nie wiadomo, kiedy uda się uzyskać pozwolenia na budowę kolejnych odcinków. Dodatkowo, gdy roboty będą się już zbliżać do Warszawy, wywołała to spore utrudnienia w ruchu pociągów. - Z rozpoczęciem prac między Warszawą Zachodnią a Włochami czekamy do jesieni, kiedy zakończy się remont stacji Warszawa Stadion - zapowiada Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Nie wiadomo jednak, czy przed Euro 2012 kolej odważy się rozkopać kolejne odcinki torów, bo mogłoby to grozić czasie mistrzostw paraliżem na torach docierających do stolicy od zachodu.
Ile może więc trwać podróż między Łodzią i Warszawą podczas Euro 2012? Nie ma już co marzyć, że tylko "nieco ponad godzinę". Zbigniew Szafrański przewiduje, że przejazd zajmie "między 1 godz. 40 min a 1 godz. 50 min". Dodaje od razu, że na dokładniejsze wyliczenia trzeba poczekać.
Niektórzy uważają też, że zysk dla pasażerów po remoncie odcinka ze Skierniewic do Warszawy nie będzie warty olbrzymich wydatków i utrudnień. Prace mają kosztować ponad 1 mld zł, a pociągi przyspieszą niewiele. - Linia z Warszawy do Skierniewic była jedną z lepszych na Mazowszu. Pociągi jeździły tu z prędkością 120-130 km na godz. To przykład tego, że spółka PKP PLK modernizuje nie te odcinki, które potrzeba. Do tego spowoduje to ogromne utrudnienia. Wątpię, czy ta modernizacja warta jest aż takich poświęceń - komentuje Karol Trammer z dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn".
Wielką niewiadomą są też utrudnienia w samej Łodzi. Najważniejszy dworzec w tym mieście ma być schowany pod ziemię. Nie wiadomo tylko, czy kolejarzom wyjdzie przetarg. Jeśli dojdzie do skutku, przez dwa-trzy lata pociągi z Warszawy będą dojeżdżać do Dworca Łódź Widzew na przedmieściach albo do Dworca Kaliskiego.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
szkoda, jeszcze niedawno było to koło 90 minut.Bernard pisze:Ile może więc trwać podróż między Łodzią i Warszawą podczas Euro 2012? Nie ma już co marzyć, że tylko "nieco ponad godzinę". Zbigniew Szafrański przewiduje, że przejazd zajmie "między 1 godz. 40 min a 1 godz. 50 min". Dodaje od razu, że na dokładniejsze wyliczenia trzeba poczekać.
Zresztą - czemu modernizacja odcinka Skierniewice - Warszawa zaczęła się tak późno i w takim odstępie od modernizacji poprzedniego odcinka?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]