Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 maja 2011, 16:41

Linia na większości odcinków ma być przystosowana do prędkości 160 km/h. Między Warką a Radomiem wreszcie ma być ułożony drugi tor, choć z jednym wyjątkiem - wąskie gardło pozostanie na razie na moście nad Pilicą w Warce. Szybką budowę nowej przeprawy mają utrudniać skomplikowane procedury środowiskowe.
Acha. Czyli odkładamy na św. Nigdy. :mur:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 26 maja 2011, 0:32

Obrazek

Modernizacja linii Warszawa-Lublin ruszy w 2015?

Kompleksowa modernizacja linii kolejowej Warszawa-Lublin może rozpocząć się w 2015 roku i zakończyć w ciągu trzech lat - poinformował prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański.


Po remoncie czas przejazdu na tej trasie ma się skrócić do godziny i 40 minut; obecnie to ponad 2,5 godziny.

- W tej chwili jest przygotowywane studium wykonalności, z własnych środków PLK - powiedział Szafrański na konferencji prasowej.

Ostateczne decyzje o terminie modernizacji linii z Lublina do Warszawy nie zostały jeszcze podjęte; mają być ogłoszone po wakacjach. Szafrański podkreślił, że to zadanie należy do priorytetowych z uwagi na stan techniczny linii. Przyznał, że jest on jeszcze "względnie dobry", ale w najbliższych latach może się pogarszać, zaś doraźne naprawianie torów jest bardziej kosztowne niż modernizacja.

- Będziemy optowali za tym, żeby tę linię kompleksowo zmodernizować - podkreślił.

- Jeżeli mielibyśmy zgodę ministra infrastruktury na ogłoszenie przetargu na dokumentację, to roboty budowlane mogłyby się rozpocząć w roku 2015; czas pełnej modernizacji to około 3 lata - powiedział Szafrański.

Założenia przewidują, że po modernizacji pociągi na odcinku Lublin-Otwock mogłyby jeździć z prędkością 160 km/h, zaś między Otwockiem a Warszawą - 120 km/h. Na 27-kilometrowym odcinku między Otwockiem a Pilawą będzie dobudowany drugi tor. Obecnie jest tam tylko jeden, co uniemożliwia zwiększenie liczby pociągów na tej trasie.

Pytany o koszt modernizacji Szafrański odpowiedział, że nie został on jeszcze w studium wykonalności obliczony, ale biorąc pod uwagę inne modernizowane linie to można go oszacować na 3-3,5 mld zł.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,601310_ ... 2015-.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 28 maja 2011, 19:10

Nie wyszłoby taniej zmodernizować odcinek Pilawa-Mińsk. Dobudowanie drugiego toru to jest kupa roboty, a i tak będę skargi że pociągi za bardzo hałasują. No i już widzę to 120 na linii otwockiej przy dzisiejszym jej zapełnieniu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 cze 2011, 1:26

Obrazek

Horror na kolei. Pasażerowie bezradni

Rozpoczęła się prawdziwa gehenna dla pasażerów korzystających z usług Przewozów Regionalnych. Od dzisiaj do 1 lipca na trasie z Bielska-Białej do Zwardonia wprowadzono sporo zmian w kursowaniu pociągów. Wiele składów zostało zawieszonych. Przez miesiąc na wyłączonych z ruchu odcinkach wprowadzono zastępczą komunikację autobusową.
- Na odcinku Bielsko-Biała Główna – Lipnik musimy wymienić konstrukcję nośną mostu, a na trasie z Żywca, przez Milówkę i Rajczę, do Soli sieć trakcyjną – tłumaczy Beata Waliczek, p. o. zastępcy dyrektora ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych, Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu. Modernizacja torów jest konieczna, ze względu na spore ograniczenia w rozwijanych prędkościach przez pociągi. Na niektórych odcinkach maszyniści zmuszeni są do poruszania się z zawrotną prędkością 20 km/h.
Wszystkie składy towarowe do 1 lipca będą kierowane przez Czechy na byłe kolejowe przejście graniczne w Zebrzydowicach.
Odcinek Bielsko-Biała-Lipnik – Bielsko-Biała-Leszczyny będzie zamknięty przez dwa dni, od 6 czerwca do 7 czerwca. Prace prowadzone będą również na odcinku Żywiec – Rajcza od 6 czerwca do 12 czerwca oraz od 7 do 20 czerwca na odcinku Milówka – Sól.
Na wyłączonym z ruchu odcinku Bielsko-Biała Główna – Bielsko-Biała – Lipnik kursują autobusy, które zabierają pasażerów z ulicy Podwale, a wysadzają podróżnych tuż pod dworcem Bielsko-Biała Lipnik. – Postaramy się, żeby przewozy odbywały się sprawnie – zapowiada Renata Rogowska ze spółki Przewozy Regionalne w Katowicach. A jak wygląda to okiem pasażerów? Pani Maria, dojeżdża codziennie do pracy pociągiem z Żywca do Czechowic-Dziedzic. O wprowadzonych zmianach wiedziała od kilku dni, ale była przekonana, że wszystko będzie odbywać się sprawniej. – Wysiadłam na dworcu w Lipniku i czekam na autobus. Dopiero inni pasażerowie powiedzieli mi, że autobusy odjeżdżają z drugiej strony dworca. Inaczej bym stała pewnie do przyjazdu kolejnego autobusu. Pan Marek z kolei przyjechał pociągiem z Katowic. – Byłem lekko zdezorientowany, jak pociąg przyjechał na dworzec kolejowy w Bielsku. Nie wiedziałem dokąd iść. Miasta nie znam i bałem, ze się zgubię. Poszedłem więc za tłumem na “przystanek autobusowy”, aby kontynuować podróż, lecz do autobusu się nie zmieściłem. Nawet nie wiem ile czekałem, aż pojedzie kolejny. Kolejny przyjechał a wraz z nim przyjechali kolejni podróżni z Katowic – mówi pan Marek.
Miejmy nadzieję, że sytuacja poprawi się w kolejnych dniach.
http://www.nowymig.cba.pl/?p=1627
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 cze 2011, 9:04

Nie wyszłoby taniej zmodernizować odcinek Pilawa-Mińsk.
A jak to wpłynie na przeładowanie stacji Rembertów oraz szlaków Rembertów-Miłosna-Mińsk*? Te pociągi muszą w końcu kiedyś jeździć przez Otwock. Najlepiej oczywiście w układzie 3 tory do Otwocka, 2 do Pilawy.

* - słynne przez telefon "pociąg stoi w polu"

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 13 cze 2011, 11:48

Colony pisze:Nie wyszłoby taniej zmodernizować odcinek Pilawa-Mińsk. Dobudowanie drugiego toru to jest kupa roboty, a i tak będę skargi że pociągi za bardzo hałasują. No i już widzę to 120 na linii otwockiej przy dzisiejszym jej zapełnieniu.
Na odcinek Otwock - Pilawa już były w latach 80. XX w. gotowe projekty, już szykowali się do wejścia na budowę.
Nawet jeśli przyjąć wariant przez Stojadła, to tam też trzeba robić to samo, co na odcinku Otwock - Pilawa, czyli remont istniejącego toru i budowa drugiego.

A hałas? O co chodzi? Owszem, może przeszkadzać sarnom i łosiom w MPK.
Na otwockiej potrzebny trzeci tor.
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 14 cze 2011, 21:27

Jak znam teren przy torze Mińsk-Grzebowilk to możliwości budowy drugiego toru nie widzę;) Albo przynajmniej koszty byłyby astronomiczne. Jak chce się bardzo stary nasyp pod jeden tor rozbudować do nasypu pod dwa tory, to chyba trzeba... jakby... zrobić wszystko od początku, nie?

Linia Otwock-Pilawa jest zdaje się poprowadzona w sposób bardziej przyziemny?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 cze 2011, 16:22

Linia Otwock - Pilawa już kiedyś dwutorowa była... Tam problemów powinno być mniej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 15 cze 2011, 20:37


Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 cze 2011, 22:31


Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 16 cze 2011, 18:23

szkoda tylko, że nikt nie pomyślał żeby wyremontować tę linię PRZED remontem Warszawa-Łódź.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 cze 2011, 19:12

To oczywiste.
Po województwie łódzkim spodziewałem się likwidacji tej linii...

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 lip 2011, 0:32

Obrazek

Euro nie tylko bez autostrady. Bez szybkiej kolei też

Na Euro 2012 zabraknie nie tylko autostrady Łódź - Warszawa, ale też szybkiej linii kolejowej między tymi miastami. Remont torów na tej trasie ma spore opóźnienie.


Linia kolejowa z Łodzi do Warszawy to najbardziej obciążony odcinek w Polsce. Jej remont zaczął się w 2006 r. Po dwóch latach udało się zmodernizować najbardziej zniszczony fragment między Łodzią a Skierniewicami. Pociągi przyspieszyły, ale nie na długo. Ponad rok temu podpisano umowę na drugą połowę linii - ze Skierniewic do Warszawy. Prace powinny się skończyć 31 maja 2012 r., czyli tuż przed piłkarskimi mistrzostwami. Pociągi z Warszawy do Łodzi dojeżdżałyby wtedy w 1 godz. i 15 minut.

To już nierealne terminy. Remont blisko 60-kilometrowego odcinka ma ogromny poślizg. Na razie prace na dobre zaczęły się tylko w rejonie Skierniewic. - Są problemy z przygotowaniem projektu remontu. M.in. trzeba się porozumieć z poszczególnymi samorządami, które często mają własną wizję prac - mówi Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Mieszkańcy i władze miast wzdłuż linii nie zgadzają się np. z propozycjami likwidacji niektórych przejazdów i budową wiaduktów w nowej lokalizacji. Protesty budzą też plany montowania wysokich ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż torów.
Według szacunków kolejarzy remont wydłuży się do końca 2012 r. To i tak może być bardzo optymistyczny termin, bo wciąż nie wiadomo, kiedy uda się uzyskać pozwolenia na budowę kolejnych odcinków. Dodatkowo, gdy roboty będą się już zbliżać do Warszawy, wywołała to spore utrudnienia w ruchu pociągów. - Z rozpoczęciem prac między Warszawą Zachodnią a Włochami czekamy do jesieni, kiedy zakończy się remont stacji Warszawa Stadion - zapowiada Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Nie wiadomo jednak, czy przed Euro 2012 kolej odważy się rozkopać kolejne odcinki torów, bo mogłoby to grozić czasie mistrzostw paraliżem na torach docierających do stolicy od zachodu.

Ile może więc trwać podróż między Łodzią i Warszawą podczas Euro 2012? Nie ma już co marzyć, że tylko "nieco ponad godzinę". Zbigniew Szafrański przewiduje, że przejazd zajmie "między 1 godz. 40 min a 1 godz. 50 min". Dodaje od razu, że na dokładniejsze wyliczenia trzeba poczekać.

Niektórzy uważają też, że zysk dla pasażerów po remoncie odcinka ze Skierniewic do Warszawy nie będzie warty olbrzymich wydatków i utrudnień. Prace mają kosztować ponad 1 mld zł, a pociągi przyspieszą niewiele. - Linia z Warszawy do Skierniewic była jedną z lepszych na Mazowszu. Pociągi jeździły tu z prędkością 120-130 km na godz. To przykład tego, że spółka PKP PLK modernizuje nie te odcinki, które potrzeba. Do tego spowoduje to ogromne utrudnienia. Wątpię, czy ta modernizacja warta jest aż takich poświęceń - komentuje Karol Trammer z dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn".

Wielką niewiadomą są też utrudnienia w samej Łodzi. Najważniejszy dworzec w tym mieście ma być schowany pod ziemię. Nie wiadomo tylko, czy kolejarzom wyjdzie przetarg. Jeśli dojdzie do skutku, przez dwa-trzy lata pociągi z Warszawy będą dojeżdżać do Dworca Łódź Widzew na przedmieściach albo do Dworca Kaliskiego.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... kolei.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lip 2011, 22:55

Bernard pisze:Ile może więc trwać podróż między Łodzią i Warszawą podczas Euro 2012? Nie ma już co marzyć, że tylko "nieco ponad godzinę". Zbigniew Szafrański przewiduje, że przejazd zajmie "między 1 godz. 40 min a 1 godz. 50 min". Dodaje od razu, że na dokładniejsze wyliczenia trzeba poczekać.
szkoda, jeszcze niedawno było to koło 90 minut.
Zresztą - czemu modernizacja odcinka Skierniewice - Warszawa zaczęła się tak późno i w takim odstępie od modernizacji poprzedniego odcinka?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 05 lip 2011, 11:11

Może właśnie dlatego, że odcinek był "za dobry"?

ODPOWIEDZ