Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 29 sty 2006, 15:37

a ja slyszalem ze ztm sie zegna z dw. zachodnim

172 do ch reduta
717 pl. narutowicza chyba

nie wiem co ze 130, ale ja proponuje smiglowca drawska do szczesliwic

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 sty 2006, 15:38

Na Forum ZTM o tym kiedyś dyskutowaliśmy.........Co do 130 to najlepiej jakby wróciła na Krańcową w takim wypadku.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2006, 15:39

patryk148 pisze:nie wiem co ze 130, ale ja proponuje smiglowca drawska do szczesliwic
Palcem po mapie to i ja umiem rysować.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 sty 2006, 15:41

Fikander pisze:
patryk148 pisze:nie wiem co ze 130, ale ja proponuje smiglowca drawska do szczesliwic
Palcem po mapie to i ja umiem rysować.
Już kiedyś jeździły tamtędy busy, a i wyjazdy na Szczęśliwice z R11 często korzystają z tego skrótu......A co to szkodzi, że są spowalniacze na jezdni :wink:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 29 sty 2006, 15:41

Fikander pisze:Palcem po mapie to i ja umiem rysować.
a zostawiasz slady jak olowkiem? jesli tak to masz sie czym chwalic :) naprawde...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2006, 15:44

R-11 Kleszczowa pisze:Już kiedyś jeździły tamtędy busy
Tylko podczas zawalenia wiaduktu, a i szybko zostały stamtąd wycofane ;)

R-11 Kleszczowa pisze:A co to szkodzi, że są spowalniacze na jezdni :-D
Nic, tylko to, że ZTM nie puści tamtędy ruchu liniowego. :)
hafilip84 pisze:a zostawiasz slady jak olowkiem
A żebyś wiedział ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 29 sty 2006, 15:44

patryk148 pisze:a ja slyszalem ze ztm sie zegna z dw. zachodnim
:arrow: Jeśli to prawda, to kogoś chyba pogięło! Niech pożegnają się też z Centralnym i Wschodnim i wszędzie zrobią tylko przelotówki. Paranoja! ](*,)

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 29 sty 2006, 15:46

a jakbys byl mieszkancem szczesliwic i mial 1 km do 2 najwieszych centrow hadlowych to bys szedl na piechote czy jechal na ok 30 min. 130 jechal by 4 min.

130 nadaje sie do obslugi przez pks. a ja bym proponowal wydluzyc do powsina (za 519) lub zawad (za 163) jednoczesnie 108 przez kobylanska spiralna ( na tylach ec siekierki).
wtedy wszyscy maja komunikacje z centrum,a nikt nie traci. kosztowalo by to tylko brygady poza godzinami szczytu, a tych jest sporo :)

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 29 sty 2006, 15:46

patryk148 pisze:a ja slyszalem ze ztm sie zegna z dw. zachodnim

172 do ch reduta
717 pl. narutowicza chyba

nie wiem co ze 130, ale ja proponuje smiglowca drawska do szczesliwic
w zasadzie to dobrze gdyby tę pętlę zlikwidowali... Wtedy jakaś 5xx z centrum mogłaby do CH Reduta dojeżdżać (a nie jak się proponuje do Zachodniego) gdyż odciążyłaby 517 nie tylko z Dw. Zachodnim a także z przystankiem Berestecka gdzie bardzo dużo ludzi z 517 wysiada ... Poza tym możnaby wtedy pokusić się o wydłużenie 172 do Zaj. Kleszczowa .

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 sty 2006, 15:47

Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:A co to szkodzi, że są spowalniacze na jezdni :-D
Zła emotoka............winno być ":wink:"
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 29 sty 2006, 15:48

nie zapomionajmy ze od grudnia ma czesciej jezdzic skm duzo czesciej i to ona bedzie wozila z centrum na dw. zachodni. a ztm nie stac na czeste dokonywanie zmian w tym samym rejonie lub na tych samych liniach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2006, 15:49

patryk148 pisze:nie zapomionajmy ze od grudnia ma czesciej jezdzic skm duzo czesciej
To nie znaczy, że będzie. Nawet jeśli, to półgodzinna częstotliwość nie będzie zachęcać do czekania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 sty 2006, 15:50

dzidek pisze:
patryk148 pisze:a ja slyszalem ze ztm sie zegna z dw. zachodnim

172 do ch reduta
717 pl. narutowicza chyba

nie wiem co ze 130, ale ja proponuje smiglowca drawska do szczesliwic
w zasadzie to dobrze gdyby tę pętlę zlikwidowali... Wtedy jakaś 5xx z centrum mogłaby do CH Reduta dojeżdżać (a nie jak się proponuje do Zachodniego) gdyż odciążyłaby 517 nie tylko z Dw. Zachodnim a także z przystankiem Berestecka gdzie bardzo dużo ludzi z 517 wysiada ... Poza tym możnaby wtedy pokusić się o wydłużenie 172 do Zaj. Kleszczowa .

Nie tylko 517. Także 127 zostałoby znacznie odciążone.

Moim zdaniem lepiej wydłużyć 130 do Krańcowej, a 172 zostawić przy Reducie...chyba, że Ci zależy na busie z pod domu pod zajezdnie :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 29 sty 2006, 15:50

Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:A co to szkodzi, że są spowalniacze na jezdni :-D
Nic, tylko to, że ZTM nie puści tamtędy ruchu liniowego. :)
właśnie dlatego w trakcie trwania objazdów 130 i 187 były obsługiwane solówkami wielkopojemnymi.

[ Dodano: 2006-01-29, 15:53 ]
R-11 Kleszczowa pisze:
dzidek pisze:w zasadzie to dobrze gdyby tę pętlę zlikwidowali... Wtedy jakaś 5xx z centrum mogłaby do CH Reduta dojeżdżać (a nie jak się proponuje do Zachodniego) gdyż odciążyłaby 517 nie tylko z Dw. Zachodnim a także z przystankiem Berestecka gdzie bardzo dużo ludzi z 517 wysiada ... Poza tym możnaby wtedy pokusić się o wydłużenie 172 do Zaj. Kleszczowa .

Nie tylko 517. Także 127 zostałoby znacznie odciążone.

Moim zdaniem lepiej wydłużyć 130 do Krańcowej, a 172 zostawić przy Reducie...chyba, że Ci zależy na busie z pod domu pod zajezdnie :roll:
tylko tym 130 ludzie i tak nigdzie nie dojadą. Mi to rybka czy będę miał 172 pod zajezdnię czy też nie. Naszczęście lubię się przesiadać. Zresztą wolę 401 lub 189 jechać na Kleszczową z Ochoty. Dość często pasażerowie jadący 136 kursem do zajezdni czyli do przystanku Berestecka jechali do samego końca i na wspomnianym przystanku czekali na inne linie jadące w kierunku Kleszczowej więc to o czymś świadczy :D

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 lut 2006, 6:30

pawcio pisze: Wiadomo, że chodziło mi o koordynację. Strasznie czepliwi jesteście.
Cóż, mam umysł ścisły. Wolę czytać literalnie, niz domyślać się co poeta miał na myśli... :P
pawcio pisze: 111 nie uda Ci się przerzedzić. Przynajmniej nie tak, bardzo, jak byś chciał (20 minut w międzyszczycie i święta), gdyż jest jeszcze Muranów. A tam takie numery nie przejdą (nie tylko z powodu koordynacji z 180). A jeszcze dodatkowo chcesz 303 kasować. I to w zasadzie kończy rozważania o projekcie.

Po pierwsze. Problemem podstawowym jest to, ze ze 111 zrobiono juz ewidentnie linię lokalną. Co z tego, ze jedzie do Centrum (choc tez nie do samego), jak zwiedza po drodze wszystkie krzaki? Takie linie z definicji powinny mieć mniejszą częstotliwość niż linie promieniowe. Wynika to i z oszczędności wozokilometrów i z oszczędności czasu pasażerów. Dlaczego w Warszawie miałoby być inaczej, nie rozumiem.

Po drugie. Mój pomysł wynika z odgórnego projektu ograniczenia przepustowości Traktu Królewskiego dla komunikacji miejskiej, który będzie wkrótce realizowany. Więc pewnie i tak poleci częstotliwośc 111, tak jak i innych linii. A już na pewno nie przetrwa tego 303. Więc czemu z tego nie skorzysytać?

Co do Gocławia i 20 min w święta. Takt 20 minutowy 117 w połączeniu z 1xx daje ok. 10-minutowy stabilny rdzeń komunikacyjny Gocław - Centrum (151 po zakończeniu remontu ponownie stanie się nic nie znaczącym gniotem). Z tym, ze dokoordynowanie 111, sprawniej załatwiłoby Saską w połączeniu z Centrum. Kwestia Muranowa...
Wiadomo, emeryci by płakali, ale hmm... Czy są tam aż takie potoki, że konieczna jest 15 minutowa częstotliwość wozów 18-metrowych? Gorzej, ze rozkoordynowuje sie nam to ze 180.

Ale zauważ co zrobiono na sieci tramwajowej. Podzielono linie na grupy o konkretnej częstotliwości i ich wielokrotności, bądź podwielokrotności. Efekty są chyba łatwe do spostrzeżenia. Dlaczego więc nie zrobić tego z autobusami, przynajmniej w ramach dojazdu z jednego osiedla? A ew. różnice w potokach zrównoważyć wielkością taboru? Wtedy uzyskamy całodziennie regularne odstępy między odjazdami autobusów w danej relacji, a nie tylko danej linii. To za. A jakie są argumanty przeciw?

A gdyby było trzeba, to dla dobra całości i na Muranów znalazłoby sie jakieś rozwiązanie.
pawcio pisze:Co do 410 i 151, to mam pewne wątpliwości, czy remonty dużo przeszkadzają. 410 zabija przystanek pod Pomnikiem Jazdy Polskiej, natomiast 151 na powrotach rzeczywiście zyskało na popularności. Poza tym wszyscy pamiętają, jak było z tymi liniami przed objazdami.
Dużo. Z autopsji. Bo jako pasażer nie wychodzę na 410, tylko na 509 i przesiadam się na Saskiej.

Ps. Do Jarka. Oczywiście, ze był to tylko ukłon, bo generalnie ja bym układu 507, 515, 519 w ogóle nie ruszał. I oczywiście uważam, że wydłużenie 507 do pl. Trzech Krzyży jest dużo rozsądniejsze. Ale nie znałem tego pomysłu, a sam...
Przecież gdzież bym śmiał...

ODPOWIEDZ