Jak na razie jedno na Przegubowcu i kilka (z zewnątrz i wnętrze) na Tramwarze.TLG pisze:Na pewno jakieś zdjęcia pojawią się na TRAMWARZE i PRZEGUBOWCU.
PESA 120N - technika, eksploatacja, opinie
A, zwracam honor. Nie zauważyłem że wypączkowala już druga strona.chruscik pisze:http://www.przegubowiec.com/galeria/thu ... ?album=248
ja tam widze 4
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Orkiestra, huk i dym na inauguracji tramwaju
Jarosław Osowski2007-08-20, ostatnia aktualizacja 2007-08-20 22:05
W poniedziałek w pierwszy kurs z pasażerami wyruszył najnowocześniejszy warszawski tramwaj. Ludzie zachwyceni, urzędnicy też, bo dla nich była oficjałka w iście bizantyjskim stylu.
- A teraz uroczysta chwila, oto nasz tramwaj! - ogłosiła spikerka na całą zajezdnię przy ul. Woronicza. Rozległy się wystrzały i buchnęła żółto-czerwona para. Orkiestra tusz.
Wszystko było bardzo "uroczyste". Przecięcie wstęgi przy dźwiękach "Marszu Mokotowa" i przeboju Reginy Pisarek "Jest Warszawa". Przekazanie kluczyka do tramwaju przez prezesa bydgoskiej fabryki Pesa, która go wyprodukowała. - To uroczysta chwila, początek służby w pełni niskopodłogowego tramwaju dla naszych drogich pasażerów. Niech będzie symbolem nowych czasów, a 20 sierpnia początkiem nowej epoki, nowej ery - przemawiał prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Po czym poprosił księdza o poświęcenie, żeby "już podczas prezentacji nic się nie stało".
Prezentacją był przejazd pełnego oficjeli wagonu z zajezdni na Marymont i z powrotem. I choć narobili tłoku, wystarczyło też miejsca dla ludzi, którzy dosiadali się po drodze - 32-metrowy tramwaj zabiera 211 osób, z czego 63 może usiąść. Część foteli jest podwójnych (jak w autobusach), część ustawiono przy ścianach pod skosem.
- Przeczytałem w gazecie, że będzie jechać i specjalnie czekałem. Wygląda bardzo nowocześnie - rozglądał się Wacław Stokłosa, który dosiadł się na Puławskiej przez piąte drzwi (wszystkich jest sześcioro). Chwalił, że choć porusza się o lasce, wchodziło mu się łatwo, a w środku panuje miły chłód. - Ten tramwaj jest świetny. Mam nadzieję, że będzie takich więcej - mówiła Zofia Niedziałek z Mokotowa.
Następny jest już w Warszawie, kolejny przyjedzie z Bydgoszczy w tym tygodniu. Do końca października będzie ich w sumie 15. Wczoraj wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zapowiedział, że w najbliższych latach miasto będzie chciało sprowadzić 155 niskopodłogowych wagonów przy okazji unowocześniania linii w al. Jana Pawła II, wzdłuż Trasy W-Z, Targowej i al. Zielenieckiej.
Nowy tramwaj od dzisiaj już normalnie kursuje trasą linii 36 z Wyścigów na Marymont-Potok. Po zakończeniu remontu torów w Al. Jerozolimskich wyruszy z Gocławka. Jeszcze nie wiadomo, czy tylko do ul. Banacha, jak przewiduje umowa z Unią Europejską, która dołożyła się do nowych wagonów i remontu. Zarząd Transportu Miejskiego chciałby je skierować trasą dziewiątki na Okęcie, ale Tramwaje Warszawskie muszą dostać na to zgodę wojewody.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ależ ja się wcale nie ustosunkowałem do treści wypowiedzi, tylko ciekawi mnie źródłosolaris8315 pisze:To wreszcie jeździ czy nie jeździ Zdecydujcie sięinż. Glonojad pisze:Ciekawe, skąd ta informacja...
[ Dodano: 2007-08-21, 12:00 ]No dobra (3102) niech będzieinż. Glonojad pisze: Nie ma takiego wagonu Jest 120N-002
Z dzisjeszej Rzepy:
KRÓTKO
Kolor tramwajów do poprawki
Pierwszy z zamówionych za 89 mln zł w zakładach PESAw Bydgoszczy 15 niskopodłogowych tramwajów 120N kursuje od dziś na trasie linii 36 między Wyścigami i Marymontem. Drugi wyjedzie na tę trasę za kilka dni. Na życzenie Tramwajów Warszawskich producent zmieni kolorystykę kolejnych 13, które mają być dostarczone do końca października, z bordowo-czerwonej na żółtą (podobną do innych nowych tramwajów - tzw. Hipolitów z Zakładów Cegielskiego w Poznaniu).
KRÓTKO
Kolor tramwajów do poprawki
Pierwszy z zamówionych za 89 mln zł w zakładach PESAw Bydgoszczy 15 niskopodłogowych tramwajów 120N kursuje od dziś na trasie linii 36 między Wyścigami i Marymontem. Drugi wyjedzie na tę trasę za kilka dni. Na życzenie Tramwajów Warszawskich producent zmieni kolorystykę kolejnych 13, które mają być dostarczone do końca października, z bordowo-czerwonej na żółtą (podobną do innych nowych tramwajów - tzw. Hipolitów z Zakładów Cegielskiego w Poznaniu).
Mam nadzieję, że to akurat sobie Rzepa wymyśliła do artykułu, gdyż prawdę mówiąc wtedy będą okropnie wyglądały Już wolałbym takie barwyRzepa pisze: Na życzenie Tramwajów Warszawskich producent zmieni kolorystykę kolejnych 13, które mają być dostarczone do końca października, z bordowo-czerwonej na żółtą.