inż. Glonojad pisze:(stacje z projektów architektonicznych
na razie trudno powiedzieć, czy na każdą stację będzie oddzielny projekt
inż. Glon pisze:przejście Wisły tunelem)
czy tańszy? Koszty utrzymania tej skarpy, konieczność wyprowadzenia i ponownego wyprowadzenia tarczy i in. w sumie nie dają korzyści, a stwarzają jedynie dodatkowe problemy.
inż. Glon pisze:wygrywa najtańszy oferent bez możliwości technicznych
wygrywa ten oferent, który spełnia warunki techniczne - dlatego też np. H-6 nie buduje stacji Słodowiec...
inż. Glon pisze:EDIT: Dodam także, że przechodzenie pod domami jakoś nie przeszkadza przy trasowaniu odcinka pomiędzy Rondem Daszyńskiego czy Górczewską, czy w powrocie spod Górczewskiej do Chrzanowa.
Trasa nie została ustalana przez Metro, Metro nie chciało zmian. I tak udało się obronić stary przebieg w centrum, bo przy nowym byłoby problemów co nie miara, jeżeli chodzi o stronę techniczną... Zresztą przy tym zmienionym przebiegu pod Górczewską będą wychodzić różne rzeczy - już teraz przecież poruszana jest kwestia ostrego łuku, jaki będzie musiał zostać zbudowany za stacją Rondo Daszyńskiego, by wejść pod Wolską/Młynarską. Oczywiście można to zbudować, tylko to ani nie będzie funkcjonalne (ograniczenia prędkości) ani tanie w budowie, eksploatacji. Ale do tego czasu to plany tego odcinka mogą się zmienić.
inż. Glon pisze:Więc jak to w końcu jest z tą technologią? Głeboka, czy nie?
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Głęboka metoda wcale nie eliminuje odkrywki przy stacjach, nawet przy tunelowej metodzie trzeba zbudować przejścia, wyjścia itp.
Tm pisze:
a ciekawe, bo juz widywałem stacje, z których wręcz wychodziło sie do budynku
należy zastanowić się, co było pierwsze - stacja czy budynek. W Londynie wraz ze stacją powstawał budynek, potem dodatkowe piętra. I tak teraz np. wymiana wind w tego typu stacjach jest trudna...
Tm pisze:
no nie wiem, zreszta mam wrażenie, że dostęp do Targowej zapewni większa ilość pasażerów niż p.o. Stadion
Targowa ma Dworzec Wileński, zadaniem stacji Stadion jest obsługa p.o., dworca autobusowego, przyszłego stadionu, Portu Praskiego i rozbudzenie tej okolicy! OBECNIE oczywiście, że lepsze potoki da Targowa (kosztem także Dworca Wileńskiego), ale przecież nie zawsze Port Praski i Stadion X-lecia będzie tak wyglądał...