Strona 12 z 16

: 10 sie 2009, 13:43
autor: Glonojad
Bastian pisze:Przecież Babka nie rozpełzła się bardziej, niż była :>
510 stawała OIDP przed Dziką (patrz post Pawcia), a poza tym niezależnie od tego, wypuściła nibynóżkę w Dziką właśnie :p

Niezależnie od tego, prawidłowym krańcem dla Z-5 jest któraś z Zatok bezpośrednio w sąsiedztwie Ronda, nie 150 m od niego i 300 od głównego punktu docelowego przy nim...

: 10 sie 2009, 14:17
autor: MeWa
Glonojad pisze:Niezależnie od tego, prawidłowym krańcem dla Z-5 jest któraś z Zatok bezpośrednio w sąsiedztwie Ronda, nie 150 m od niego i 300 od głównego punktu docelowego przy nim...
pamiętasz linię zastępczą za tramwaje na odcinku Pl. Narutowicza - Pl. Zawiszy? Z uwagi na lokalizację przystanków, ZTM-owi udało się uskutecznić wtedy jedyną wtedy linię pieszą...

: 10 sie 2009, 21:33
autor: pawcio
Glonojad pisze:510 stawała OIDP przed Dziką (patrz post Pawcia)
Nie bardzo. Przystanek Rondo Radosława 01 jest już za Dziką. Tak że kiedyś łapało się na nie i 170. I ten przystanek służy teraz jako krańcowy dla Z-5. A dziad 510 poszedł jeszcze dalej od ronda.

: 10 sie 2009, 21:56
autor: JotPeCet
Jakoś tym dziadem, mimo wakacji, jeździ coraz więcej ludzi.
Dziad to jest teraz 508, które wlecze się 20-25 km/h.

: 10 sie 2009, 22:04
autor: SławekM
JotPeCet pisze:Jakoś tym dziadem, mimo wakacji, jeździ coraz więcej ludzi.
No jak 500 skrócono do Ronda Radosława to się nie dziwię ;P (i mogło by tak zostać 500 odżyło, gdyby jeszcze tak podbić częstotliwość do 5/10/15 i 400 out...)

: 24 sty 2010, 23:45
autor: Bernard
Obrazek

Spartańskie warunki na pętli po generalnym remoncie

Ten z kierowców, który ma kluczyk do kłódki, za potrzebą udaje się do wychodka. Reszta załatwia się obok. Takie zwyczaje panują na wyremontowanej za 2 mln zł pętli autobusowej Esperanto na Woli.


Na stanowisku dla linii 107 zastajemy kucającego za wiatą przystankową kierowcę solarisa. Przy dziesięciostopniowym mrozie bierze gołymi rękami śnieg i rozciera go w dłoniach. - Myję się, bo zjadłem pomarańczę i przylepiłbym się do kierownicy - mówi, strzepując krople wody. - Takie tu mamy warunki. A obok nowiutki budynek socjalny. Zamknięty, odkąd oddali tę pętlę po remoncie.

Czyli od 1 października. Wtedy Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że z sukcesem zakończył kilkumiesięczne prace przy ul. Anielewicza róg Esperanto. Zamiast ciasnej zatoczki do zawracania teraz jest ogromny plac manewrowy z aż czterema przystankami dla dwóch linii. "Znalazła się [na pętli] ekspedycja, która znacząco poprawi warunki socjalne kierowców" - czytamy w komunikacie ZTM sprzed prawie czterech miesięcy. Chodzi o parterowy budynek ze spadzistym dachem, obwieszony kamerami. Nic nie działa, w środku pusto. Przez szyby widać dwa jasne pomieszczenia, w jednym stoi umywalka.

- Siedzi się w wozie, nie wyłącza silnika, żeby było ciepło, i tak mija przerwa - opowiada pan Janusz, kierowca linii 111. Na szczęście na drugim końcu trasy (pętla Gocław) jest budynek socjalny, w którym można się ogrzać, zrobić sobie herbatę i skorzystać z toalety. Przy Esperanto stoi tylko niebieska toi toi z kłódką. Kluczyk do niego mają tylko kierowcy Miejskich Zakładów Autobusowych. Ci z prywatnej firmy Mobilis, która obsługuje linię 107, nie mogą korzystać nawet z tego wychodka. - Wystarczy spojrzeć, jaki kolor ma śnieg obok niego - pokazują. - Mamy też kilka pań za kierownicą, one mają najgorzej. Trzeba jakoś wytrzymać półtorej godziny do drugiej pętli na Ursynowie. Tam chodzimy na stację benzynową - mówi pan Andrzej, który pracuje w MZA, a dorabia w Mobilisie. Zna więc wszystkie blaski i cienie pętli Esperanto.

- Wszystko przez Stoen. Obiecywali przyłącze energetyczne do naszej ekspedycji. Że już niedługo, że za kilka dni i ciągle kończyło się na słowach - twierdzi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Monika Żychlińska z RWE Stoen usprawiedliwia swoją firmę tak: wykonanie przyłącza to proces skomplikowany, wymaga wielu uzgodnień, projektu itp. Jej zdaniem wszystko jest już zresztą gotowe i od 7 stycznia Stoen czeka, aż ZTM zapłaci za przyłącze i dostosuje instalacje wewnętrzne w ekspedycji. Ta według Igora Krajnowa będzie otwarta na dniach.

Jak powinny działać pętle autobusowe, młodzi pracownicy ZTM sprawdzali w zeszłym roku podczas miesięcznego pobytu w Berlinie. Do wyjazdu w ramach programu Leonardo da Vinci dołożyła się Unia Europejska. Rafał Lamch z działu zarządzania infrastrukturą przystankową opowiadał potem historie, które wobec warunków na wyremontowanej pętli Esperanto brzmią wręcz niesamowicie. "Kierowca, motorniczy - też człowiek" - brzmiał tytuł jednego z przezroczy. Można było na nim zobaczyć, jak pracownicy berlińskiej komunikacji spędzają czas między kursami. Po pierwsze, autobus czy tramwaj, którym przyjechali na pętlę, od razu przejmuje ich kolega. Oni zaś mają opracowane ćwiczenia fizyczne, które powinni wykonywać w pomieszczeniach socjalnych. Władze Berlina dbają nawet o ich rozrywki intelektualne, zapewniając im np. czasopisma czy gry planszowe.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... oncie.html

: 24 sty 2010, 23:48
autor: NR
Bernard pisze:Kluczyk do niego mają tylko kierowcy Miejskich Zakładów Autobusowych. Ci z prywatnej firmy Mobilis, która obsługuje linię 107, nie mogą korzystać nawet z tego wychodka.
niestety tak to już jest, nie płacą to nie mają

: 25 sty 2010, 18:57
autor: Glonojad
Dla mnie nienormalne jest, że ekspedycje są przewoźników, a nie ZTMu.

: 25 sty 2010, 23:16
autor: NR
Glonojad pisze:Dla mnie nienormalne jest, że ekspedycje są przewoźników, a nie ZTMu.
z chwilą powstanie ZTM-u powinna zapaść decyzja o przejęciu stacjonarnego nadzoru ruchu, ale teraz bawić się w kwestie gruntów, własności itd...

: 25 sty 2010, 23:37
autor: Paweł D.
NR pisze:z chwilą powstanie ZTM-u powinna zapaść decyzja o przejęciu stacjonarnego nadzoru ruchu, ale teraz bawić się w kwestie gruntów, własności itd...
A, to jednak ZTM nie jest takim złodziejem a jakim piszesz w sygnaturce? Bo złodziej to bierze bez pytania...

: 25 sty 2010, 23:52
autor: Bastian
A ciekawe, co i komu ukradł? :>

: 26 sty 2010, 9:39
autor: Glonojad
Pytałem wielokrotnie, ale dzieciak jest niewychowany i nie odpowiada na zadane pytania :p

: 26 sty 2010, 10:27
autor: MisiekK
Glonojad pisze:nie odpowiada na zadane pytania :p
Żeby odpowiadać na pytania trzeba je najpierw rozumieć.

: 26 sty 2010, 23:54
autor: Jarek
Mam go zabanować? :-$

: 27 sty 2010, 11:33
autor: JKTpl
Bastian pisze:A ciekawe, co i komu ukradł? :>
Może w tym znaczeniu złodziej ≠ "ten, co kradnie", a złodziej = "ten, co dzieje zło" :D