Strona 12 z 38

: 26 paź 2012, 18:22
autor: R-9 Chełmska
Ale jeżdżą i są tanie. A jak jest potrzeba przewozowa, a nie ma pieniędzy, to się chwyta tego, czego się da.

: 26 paź 2012, 18:25
autor: Wolfchen
Powiedz to niepełnosprawnym i matkom z wózkami dziecięcymi...

: 26 paź 2012, 18:49
autor: R-9 Chełmska
"Nie stać było nas na choćby jeden autobus niskopodłogowy, więc zamiast 0 niskopodłogowców wybraliśmy 10 wysokopodłogowców, o przepraszam was, następnym razem kasę wydamy na premie na urzędników"?

: 26 paź 2012, 18:50
autor: hafilip84
Wolfchen pisze:Powiedz to niepełnosprawnym i matkom z wózkami dziecięcymi...
Ty im powiedz, że nie mają żadnej możliwości wejścia do autobusu, bo nie ma autobusu...

: 26 paź 2012, 19:44
autor: Rosa
R-9 Chełmska pisze:"Nie stać było nas na choćby jeden autobus niskopodłogowy, więc zamiast 0 niskopodłogowców wybraliśmy 10 wysokopodłogowców, o przepraszam was, następnym razem kasę wydamy na premie na urzędników"?
Może inaczej by to wyglądało gdyby rzeczywiście na komunikację poszły premie urzędnikow ale jestem pewien że na co jak na co ale na premie kasa zostanie bo ktos udowodni że "tak trzeba bo to jest w budżecie a w ogóle to na premie idzie z innej puli".

: 26 paź 2012, 19:56
autor: px33
R-9 Chełmska pisze:"Nie stać było nas na choćby jeden autobus niskopodłogowy, więc zamiast 0 niskopodłogowców wybraliśmy 10 wysokopodłogowców, o przepraszam was, następnym razem kasę wydamy na premie na urzędników"?
Na pewno te 10 Ikarów było tańsze niż chociaż jeden stary O405GN czy inny NG272 z porównywalnego rocznika?

: 26 paź 2012, 20:51
autor: Bastian
px33 pisze:Na pewno te 10 Ikarów było tańsze niż chociaż jeden stary O405GN czy inny NG272 z porównywalnego rocznika?
Jak im wozów na linie brakuje, to co im da jeden?

: 26 paź 2012, 22:10
autor: px33
Lepszy rydz niż nic, ale odnoszę się do tego zera. Na pewno Ikarus nie jest ponaddziesięciokrotnie tańszy niż O405GN (nawet z porównywalnego rocznika, albo nawet z tych świetnych serii przejściowych 1998-2001).

I co takiego dzieje się w Częstochowie że nagle miałoby im brakować aż 10 autobusów i to na dodatek po uruchomieniu linii tramwajowej?

: 26 paź 2012, 23:52
autor: Daniel_FCB
Poza tym ważne jest to, że Ikarusy tej serii już w Częstochowie są.

: 27 paź 2012, 0:06
autor: px33
NG272 też.

: 27 paź 2012, 10:02
autor: Glonojad
Wolfchen pisze:Powiedz to niepełnosprawnym i matkom z wózkami dziecięcymi...
No cóż, zabrzmi to brutalnie, ale jak można przewieźć 90% pasażerów, albo 0, to trzeba przewieźć 90%.

(zresztą wózki dziecięce do ikarusów się wnosi - sam niejednokrotnie pomagałem, więc zostają wózki inwalidzkie, którym i tak gmina ma obowiązek organizować transport specjalny).

[ Dodano: |27 Paź 2012|, 2012 10:03 ]
R-9 Chełmska pisze:No i dobrze, przecież 280.70E są wycofywane nie ze względu na stan techniczny, tylko ze względów politycznych,
no już bez przesady. Nie tyle politycznych, co funkcjonalnych. Warszawa jest bogatym miastem, w przeciwieństwie do Częstochowy, stać ją na wycofanie ikarusów od bardzo dawna.

Zresztą wcale nie jestem pewien, czy utrzymanie w eksploatacji piętnastoletniego autobusu jest takie tanie przy warszawskich pensjach - z jakiegoś powodu Niemcy ośmio-dziesięcioletnie autobusy wycofują.

: 27 paź 2012, 10:30
autor: Wolfchen
Glonojad pisze:No cóż, zabrzmi to brutalnie, ale jak można przewieźć 90% pasażerów, albo 0, to trzeba przewieźć 90%.
Za 15 tysięcy można sprowadzić NG272... Też złom, ale przynajmniej nowocześniejszy i niskopodłogowy. Po prostu mniejsze zło.
Glonojad pisze:Zresztą wcale nie jestem pewien, czy utrzymanie w eksploatacji piętnastoletniego autobusu jest takie tanie przy warszawskich pensjach - z jakiegoś powodu Niemcy ośmio-dziesięcioletnie autobusy wycofują.
Tam to chyba po prostu rotacja jest taka... Pewnie wyliczyli, że nowy autobus generuje mniejsze koszty (awaria to też koszt), a do tego powiększa wartość przedsiębiorstwa. :-k

: 13 lis 2012, 12:42
autor: Rosa
Wnętrze budapesztańskiego Alstoma, te pociągi zaczynaja jeździc na 2 linii metra
http://imageshack.us/photo/my-images/202/1001185m.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/24/1001188c.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/803/1001186p.jpg
Zwraca uwagę "drzewko" takie jak w metrze paryskim. A oprócz tego siedzenia są bardzo niewygodne, takie pod kątem prostym oraz naprawde brzydkie mdłe kolory, jakies waniliowe ściany i paskudnie szare drzwi (nie ma to jak stalowe w naszych Alstomach)
A tu z zewnątrz
http://imageshack.us/photo/my-images/839/1001189h.jpg

Plusem w stosunku do naszego metra jest to że wyświetlacze pokazuja naprawde przydatnie wiadomości, a mianowicie to na jakie linie można się przesiąść na najblizszym przystanku (a nie jakieś imieniny Marcina, Bożeny i Tristana)

: 21 lis 2012, 15:38
autor: kocur
Warszawa się cieszy z pierwszych 10 Conecto G, tym czasem w Siedlcach tamtejsze MPK 15.11.12 uroczyście odebrało swoje 11 sztuk Conecto.
Link

: 27 lis 2012, 23:47
autor: Wolfchen
Taka drobna masakra po polsku. Rzecz się dzieje w Elblągu.

Pierwszy wybór cytatów
Na wzrastające koszta przejazdów komunikacją miejską, po przyjętej podwyżce, zwracał również uwagę radny Marek Pruszak (PiS) – Bilet 30-dniowy, imienny, bez ograniczenia przejazdów ma kosztować 110 zł – mówił radny. - Do tej pory płacono za niego 80 zł. Efekt? Podwyżka o 40%.

Bilet semestralny dla uczniów i studentów, do tej pory kosztował 170 zł. Po podwyżce jego cena ma wzrosnąć do 210 zł - To bardzo duża podwyżka – podkreślał radny. - Najtańszy bilet imienny 50-przejazdowy ma kosztować 42,5 zł. Jeśli pomnożymy to przez 5 to wyjdzie zaledwie o 2,5 zł więcej. Te 2,5 zł to ma być zachęta? - pytał dziś radny.

Na te wątpliwości odpowiadał dziś dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu, Zbigniew Orzech - Staraliśmy się, aby podwyżki były jak najmniej odczuwalne – wyjaśniał Orzech. - Bilet jednorazowy wzrasta jedynie o 17 proc. Nas nie stać na utrzymywanie jednych z najniższych cen biletów w kraju. To była propozycja kompromisu.
Tekst drugi
Nowością ma być wprowadzenie w miejsce biletów okresowych, 30-dniowych, imiennych biletów 50 i 200-przejazdowych.

(...)

Młodzi ludzie na pewno nie będą zadowoleni z tej zmiany. Przejazd na podstawie biletu wieloprzejazdowego wymaga jego każdorazowej rejestracji bezpośrednio po wejściu do autobusu, bądź tramwaju. Gdy się o tym zapomni, będzie to jazda na gapę.

— Osoby starsze, uprawnione do bezpłatnych przejazdów, raczej nie zapominają o zarejestrowaniu swojej obecności w pojeździe — chwali seniorów Zbigniew Orzech. — Niestety, bardzo wielu uczniów tego nie robi, chociaż wiedzą, że bardzo by nam to pomogło np. w śledzeniu liczby pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej. Młodzi ludzie nie ukrywają, że im się po prostu nie chce przykładać kart do kasownika. Korzystając z biletu wieloprzejazdowego będą musieli to robić.
Nie ma to, jak "zachęcanie" do korzystania z komunikacji i do wyrabiania karty elektronicznej. W ten sposób, bilet elektroniczny zamiast ułatwieniem, to staje się przekleństwem... :mur: