Strona 12 z 48

: 27 paź 2010, 22:24
autor: alojz
Burmistrz Perkowski pisze:Od lutego 2011 będzie coś lepszego niż autobus 170.

Od kilkunastu tygodni przymierzamy się do uruchomienia nowej linii autobusowej, która służyłaby jednocześnie jako „gimbus”. Linia byłaby darmową komunikacją miejską dla mieszkańców zameldowanych w Ząbkach, w tym również młodzieży uczęszczającej do szkół.

W między czasie odbyły się konsultacje zarówno z firmą „PKS Grodzisk Mazowiecki” jak również grupą reprezentującą klub seniora (osoby chętnie korzystające i potrzebujące takiego środka transportu). Oszacowaliśmy koszt, możliwe korzyści dla mieszkańców i miasta, trasę i wiele innych szczegółów.

W chwili obecnej trwa przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), czyli dokumentów przetargowych. Autobus byłby prawdopodobnie uruchomiony pod koniec lutego 2011 roku (po feriach zimowych). Proces formalnie jest dość skomplikowany: trzeba uchwalić odpowiednie uchwały Rady Miasta o opłatach lokalnych (ceny biletów), przygotować system wydawania biletów, kasowników itp., przygotować cały przetarg na wybór przewoźnika, dokończyć budowę rozpoczętych dróg itd. Stąd ten termin.

Jakiś czas temu obiecaliśmy uruchomienie nowej linii autobusowej jako przedłużenie autobusu 170 w stronę Ząbek. Niestety podwyżki jakie musimy ponieść na utrzymanie wspólnego biletu na pociąg skonsumowały kwotę przeznaczona na ten autobus w bieżącym roku. To dodatkowo zmotywowało nas do uruchomienia nowego, darmowego, jeszcze lepszego dla mieszkańców i tańszego dla gminy.

Przygotowywana przez nas linia autobusowa połączyłaby najważniejsze punkty w Ząbkach: szkoły, urząd miasta, przychodnie, MOSIR, budowany basen, duże osiedla wielorodzinne, skomunikowałaby ze stacją PKP, centrum handlowym M1 (możliwość przesiadki w wiele innych autobusów), przecięłaby autobusy 199, 145 oraz inne, skomunikuje kościoły i wiele innych obiektów użyteczności publicznej. Trasa nie będzie pokrywała się z linią 199, będzie jej uzupełnieniem i pozwoli na obsłużenie większej części miasta.

Ponadto co trzeci kurs będzie nieco wydłużony i przejedzie ulicą Skrajną i Ks. Zycha.
Częstotliwość kurowania to co najmniej 4 kursy na godzinę, poza godzinami szczytu 2 autobusy na godzinę. Pierwszy autobus jechałby już po 4:00 rano, a ostatni po 23:00.

Linia autobusowa połączyłaby i skomunikowała praktycznie całe Ząbki. Mamy nadzieję, że będzie służyła wygodzie wszystkich Naszych Mieszkańców.

Jeżeli ustalimy nieco więcej szczegółów postaram się mieszkańców o tym informować.

Pozdrawiam serdecznie,

Burmistrz Miasta Ząbki,
Robert Perkowski.

Obrazek

: 27 paź 2010, 22:43
autor: person
Petrykowski pisze:Linia autobusowa połączyłaby i skomunikowała praktycznie całe Ząbki.
Podobno jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego ;) Patrząc na trasę, to porzekadło może być aktualne i w tym przypadku.
Petrykowski pisze:Linia byłaby darmową komunikacją miejską dla mieszkańców zameldowanych w Ząbkach
Hm. Rozumiem, że kierowca będzie sprawdzał dowody każdemu wchodzącemu, a niezameldowanym sprzedawał bilety?

: 27 paź 2010, 22:45
autor: Bastian
alojz pisze:Linia byłaby darmową komunikacją miejską dla mieszkańców zameldowanych w Ząbkach
Na podstawie dowodu? A uczniowie?
alojz pisze:trzeba uchwalić odpowiednie uchwały Rady Miasta o opłatach lokalnych (ceny biletów), przygotować system wydawania biletów, kasowników itp.
To, jak rozumiem, dla wszystkich "obcych"?

Jak tamto było kiełbasą wyborczą, to to jest salcesonem. Ale kto wie, może wyjdzie? ;)

: 27 paź 2010, 23:18
autor: PiotrekP
Oni wiedzą jak wygląda trasa 199 w ich mieście? Patrząc na mapkę nie wydaje mi się...

: 27 paź 2010, 23:21
autor: MichalJ
Już jakiś czas temu miałem takie nieprzyjemne wrażenie, że dopłaty żądane przez ZTM od gmin są tak wysokie, że powinny pokrywać koszt uruchomienia linii w całości z nawiązką, nawet przy zerowych wpływach z biletów (koszt wozokm żądanego od gminy był wyższy niż płacony przez ZTM ajentom na przetargach). Zatem wcale nie jest powiedziane, że darmobus nie będzie dla Ząbek tańszy od 270...

: 27 paź 2010, 23:46
autor: tomkrt
Z tego co wiem to zamysł jest taki, aby osoby zameldowane mogły wykupić personalizowany bilet długookresowy np. pół roczny lub roczny za jakąś symboliczną cenę - te bilety będzie dystrybuował urząd bazując na ewidencji mieszkańców. Pozostałe osoby będą kupować bilet u kierowcy za każdy przejazd ew. jakieś miesięczne.

Oprócz skomunikowania główny generatorów ruchu i węzłów przesiadkowych stacja kolejowa, CH M1, południe miasta, linia ma na celu promocję meldowania się w Ząbkach. Szacunki mówią, że mieszka tutaj 15-20 tys niezameldowanych osób.
A każda zameldowana osoba oznacza przychód z PITu do kasy miejskiej.

A co do 199 to mapa przedstawia docelowy przebieg tej linii. M.in budowaną obecnie ul. Wolności, czekającą na remont w przyszłym roku ul 11 Listopada, i tunelem pod torami którego budowa również ma w przyszłym roku ruszyć.

: 28 paź 2010, 0:08
autor: Bastian
MichalJ pisze:Już jakiś czas temu miałem takie nieprzyjemne wrażenie, że dopłaty żądane przez ZTM od gmin są tak wysokie, że powinny pokrywać koszt uruchomienia linii w całości z nawiązką, nawet przy zerowych wpływach z biletów (koszt wozokm żądanego od gminy był wyższy niż płacony przez ZTM ajentom na przetargach). Zatem wcale nie jest powiedziane, że darmobus nie będzie dla Ząbek tańszy od 270...
Tylko zobacz, gdzie pasażer dojedzie tym darmobusem, a gdzie by dojechał 270. W tym drugim przypadku Ząbki musiałyby po prostu dopłacić część kosztów za odcinek warszawski.

Nie twierdzę zresztą, że to źle - przecież na podobnej zasadzie (tylko nie "aż tak" darmowej ;)) działają L-X.

: 28 paź 2010, 1:17
autor: 29 Ikarusów
tomkrt pisze:Z tego co wiem to zamysł jest taki, aby osoby zameldowane mogły wykupić personalizowany bilet długookresowy np. pół roczny lub roczny za jakąś symboliczną cenę - te bilety będzie dystrybuował urząd bazując na ewidencji mieszkańców. Pozostałe osoby będą kupować bilet u kierowcy za każdy przejazd ew. jakieś miesięczne.

Oprócz skomunikowania główny generatorów ruchu i węzłów przesiadkowych stacja kolejowa, CH M1, południe miasta, linia ma na celu promocję meldowania się w Ząbkach. Szacunki mówią, że mieszka tutaj 15-20 tys niezameldowanych osób.
A każda zameldowana osoba oznacza przychód z PITu do kasy miejskiej.
Tylko czy to zgodne z prawem? Wątpię. Począwszy od Konstytucji... Tym "zamysłem" władze Ząbek dyskryminują bowiem część mieszkańców, którzy z różnych powodów nie mają zameldowania. Pomijam już dziwaczne, milczące założenie, że każdy zameldowany obywatel ma dochody i odpowiedni procent z PIT trafia do samorządu. A jeśli nie ma żadnych dochodów? Ale oczywiście darmobus dostanie. A czy ktoś nie zapomniał, skąd niby biorą się te unijne środki na finansowanie niektórych ząbkowskich inwestycji? Z budżetu Unii ergo ze składek członkowskich państw UE ergo z budżetów tych krajów UE ergo z podatków obywateli UE ergo z podatków obywateli polskich ergo RÓWNIEŻ Z PODATKÓW OBYWATELI NIE ZAMELDOWANYCH w Ząbkach. Takie przykłady można mnożyć.
Polecałbym osobom związanym z UM Ząbki zastanowienie się, dlaczego ten problem (niezameldowania tak dużej liczby mieszkańców) tak mocno dotyka właśnie Ząbki. Czy nie jest tak, że część ludzi mieszka tu z przymusu (np. ekonomicznego, nie stać ich na droższe mieszkania) a z powodu wszechogarniającego bałaganu i niedorozwoju infrastrukturalnego czy - szerzej - cywilizacyjnego, chcą stąd jak najszybciej uciec? Są jednak mieszkańcami - prawo nie definiuje mieszkańca miejscowości jako "osoby zameldowanej na pobyt stały". Natomiast nakłada na gminy obowiązek zapewnienia komunikacji publicznej wszystkim mieszkańcom.
Wróżę pomysłowi klapę. Jak kierowca ma sprawdzać te karty i sprzedawać jeszcze bilety, spowoduje to duże opóźnienia. Jeżeli będzie to czytnik kart, to będzie bardzo drogo (plus same karty z chipem etc.) W dodatku wydawanie kart, sprzedawanie kart - dodatkowe etaty w UM? A jak ktoś po 2 miesiącach się wymelduje? Karta zostanie?
Nie wiem czy to wszystko wyjdzie taniej niż 270.

: 28 paź 2010, 9:19
autor: Pawel_
PiotrekP pisze:Oni wiedzą jak wygląda trasa 199 w ich mieście? Patrząc na mapkę nie wydaje mi się...
Darmobus, pewnie obsługiwany przez 'Grodzia', ma być jedynie uzupełnieniem 199.

Ta mapka to i tak pewnie wstępny zarys...

: 28 paź 2010, 18:21
autor: alojz
29 Ikarusów pisze:Jak kierowca ma sprawdzać te karty i sprzedawać jeszcze bilety, spowoduje to duże opóźnienia. Jeżeli będzie to czytnik kart, to będzie bardzo drogo
W chwili obecnej w iksie takie rozwiązanie funkcjonuje (karty zbliżeniowe).
Pawel_ pisze:
PiotrekP pisze:Oni wiedzą jak wygląda trasa 199 w ich mieście? Patrząc na mapkę nie wydaje mi się...
Darmobus, pewnie obsługiwany przez 'Grodzia', ma być jedynie uzupełnieniem 199.

Ta mapka to i tak pewnie wstępny zarys...
Grodzia nie byłbym taki pewien, w przetargu na pewno zawalczy Tandem.

A na mapce jest docelowy przebieg 199.

: 28 paź 2010, 21:21
autor: JotPeCet
tomkrt pisze:i tunelem pod torami którego budowa również ma w przyszłym roku ruszyć.
Kolejna zmarnowana szansa... na punkt przesiadkowy. Po Międzylesiu i Legionowie kolejny tunel (i zjazd do tunelu) bez przystanków i powiązania z peronem kolejowym.

: 28 paź 2010, 21:52
autor: Glonojad
Salceson? Toż to polędwica!

: 28 paź 2010, 22:29
autor: chudzini7
JotPeCet pisze:
tomkrt pisze:i tunelem pod torami którego budowa również ma w przyszłym roku ruszyć.
Kolejna zmarnowana szansa... na punkt przesiadkowy. Po Międzylesiu i Legionowie kolejny tunel (i zjazd do tunelu) bez przystanków i powiązania z peronem kolejowym.
Nie tak daleko tunelu są przystanki planowane... Może 50-100m odległosci.

: 29 paź 2010, 0:11
autor: tomkrt
Potiwerdzam lokalizację przystanków, sam w tej sprawie interweniowałem swego czasu u burmistrza Perkowskiego. Przystanków w tunelu nie dało się już zrobić - projekt był na zbyt zaawansowanym etapie aby przestawiać szczelinówki i rozsuwać linie rozgraniczające inwestycji na terenie PKP. Ale Metroprojekt całkiem zgrabnie wkomponował przystanki przy półnoncym wlocie tunelu.
W pierwotnej wersji rzeczywiście były 400 - 500 m od stacji.

: 29 paź 2010, 1:52
autor: kulikowski
sprawa rozbiła się o pieniądze