RozkĹad jazdy KM i SKM 2011/2012
Moderator: JacekM
Kolejny raz rewelacyjny rozkład został ułożony dla S9 z Legionowa Piaski rano. Znowu ktoś stwierdził że Piasek nie potrzeba pociągu rano aby można było dojechać do pracy.
Pierwszy pociąg odjeżdza z Piasek o 4.47, następny i to w dni robocze jest praktycznie o 6
W popołudniowym szczycie po 16 kiedy pociągi pękają w szwach także żadnej rewelacji, SKM co pół godziny
Pierwszy pociąg odjeżdza z Piasek o 4.47, następny i to w dni robocze jest praktycznie o 6
W popołudniowym szczycie po 16 kiedy pociągi pękają w szwach także żadnej rewelacji, SKM co pół godziny
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21
Skoro jutro już piątek to trzeba rozumieć że przed wejściem rozkładu korekty tego co jest zaproponowane już nie będzie ?
Orientuje się ktoś jakie są realne szanse na przywrócenie godzin kursowania KM RUDKA (dojazd na 9:00 do WAW z Siedlec) Czy sprawa jest już zamknięta ? tzn "niedasię" ?
Mam takie wrażenie, że to odpowiedź na te skargi pasażerów, które często składali ustnie do kierowników ..tzn. klientom za ciasno, chcą 2 jednostek .. to zabierzemy pociąg i będzie po problemie.... I tak z MMZ zamiast jechać na 9:00 do pracy o 8:00 pojadą o 7:36 a co tam (jeśli się do tego pociągu zmieszczą)
Orientuje się ktoś jakie są realne szanse na przywrócenie godzin kursowania KM RUDKA (dojazd na 9:00 do WAW z Siedlec) Czy sprawa jest już zamknięta ? tzn "niedasię" ?
Mam takie wrażenie, że to odpowiedź na te skargi pasażerów, które często składali ustnie do kierowników ..tzn. klientom za ciasno, chcą 2 jednostek .. to zabierzemy pociąg i będzie po problemie.... I tak z MMZ zamiast jechać na 9:00 do pracy o 8:00 pojadą o 7:36 a co tam (jeśli się do tego pociągu zmieszczą)
KM mają 7 dni na poinformowanie o zmianach. Skoro teraz zmian nie ma, to ich nie będzie.Skoro jutro już piątek to trzeba rozumieć że przed wejściem rozkładu korekty tego co jest zaproponowane już nie będzie ?
A o KM Rudka powoli zapominam. Ten 7:36 będzie codziennie opóźniony przez dobijający się Rembertów, ale pewnie się nie obudzą do pierwszej korekty.
http://www.rynek-kolejowy.pl/29303/Pasa ... adomia.htmPasażerowie wywaliczyli "popołudniowkę" do Radomia
W pierwszej połowie stycznia Koleje Mazowieckie uruchomią dodatkowy pociąg przyspieszony odjeżdżający z Warszawy Centralnej do Radomia o godz. 17.06. Wywalczyli go pasażerowie.
Koleje Mazowieckie w nowym rozkładzie jazdy ustąpiły PKP Intercity miejsce na torach dla przyspieszonego, popołudniowego pociągu z Warszawy do Radomia. Założeniem przewoźników był godzinny takt połączeń Warszawa - Radom, na zmianę pociągami TLK PKP Intercity i przyspieszonymi Kolei Mazowieckich. Pociąg TLK, który miał odjeżdżać o 17:05, z powodu remontu E65 będzie jednak docierał do Warszawy z opóźnieniem ok. 40 minut, przez co radomianie w okolicach 17-tej mieli móc wrócić do domów tylko pociągiem podmiejskim. Pasażerowie zaprotestowali, o czym pisaliśmy tutaj. Urząd Marszałkowski zareagował na ich prośby (czy wręcz groźby).
- Od stycznia, miejmy nadzieję, że w pierwszej połowie miesiąca, uruchomiony zostanie pociąg po godz. 17 - powiedziała "Gazecie Wyborczej" Marta Mielewska, rzeczniczka mazowieckiego urzędu marszałkowskiego, który jest właścicielem Kolei Mazowieckich. Z Warszawy Wschodniej ma ruszać o 16.53, a z Centralnej o 17.06. Skład będzie przyspieszony. Będzie to pociąg dodatkowy, oznacza to, że ten o 18.05 po zmianie w rozkładzie nadal będzie. - Pociąg będzie jeździł dopiero od stycznia, bo wcześniej nie zgodził się go wprowadzić zarządca torów, czyli Polskie Linie Kolejowe - wyjaśnia rzeczniczka.
A tu przykład dla wszystkich zrzęd i marud co to potrafią tylko na forum pisać. Zamiast pisać tylko tutaj, piszcie do UM.
Jak widać czasami udaje się coś załatwić.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Wysłałem pismo w sprawie braku pociągu do Warszawy (z Radomia) około 9 i 12, z kopią do KMów. Potwierdzenie doręczenia przyszło, ale na odpowiedź sobie chyba jeszcze poczekam...rufio198 pisze:Zamiast pisać tylko tutaj, piszcie do UM.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Sęk w tym że nowy rozkład KM2 jest po prostu głupi. Napisanie mądrej krytyki, na którą się od razu nie obrażą, jest dość trudne... Ja dość wcześnie wysłałem całą listę grzecznych uwag, ale wątpię czy mi odpiszą.
W poniedziałek zacznie się dopiero psioczenie pasażerów... Nie jeden kierownik może mieć awanturę.
W poniedziałek zacznie się dopiero psioczenie pasażerów... Nie jeden kierownik może mieć awanturę.
Kto zaryzykuje jazdę 8928 w poniedziałek?
Zestawienie będzie standardowe, bo jakie ma być: 2xER75. Ja będę się starał nim nie jechać i chyba mi się to uda.
Jeszcze co do popołudniowych: puszczanie pociągów do Rembertowa przed Siedlcami oczywiście jest niezłym pomysłem, ale dobrze wiemy jak przyjeżdżają obecnie (przy okazji zamknięć Zachodnia - Włochy i Wochy - Pruszków).
Znowu jak przyjadą punktualnie, to będą regularnie opóźniać Siedlce.
Kto dał częstotliwość 3 minutową na Rembertów?
PLK najwyraźniej nie ma pojęcia czym zarządza, co już kilka razy tu pokazywałem.
Zestawienie będzie standardowe, bo jakie ma być: 2xER75. Ja będę się starał nim nie jechać i chyba mi się to uda.
Jeszcze co do popołudniowych: puszczanie pociągów do Rembertowa przed Siedlcami oczywiście jest niezłym pomysłem, ale dobrze wiemy jak przyjeżdżają obecnie (przy okazji zamknięć Zachodnia - Włochy i Wochy - Pruszków).
Znowu jak przyjadą punktualnie, to będą regularnie opóźniać Siedlce.
Kto dał częstotliwość 3 minutową na Rembertów?
PLK najwyraźniej nie ma pojęcia czym zarządza, co już kilka razy tu pokazywałem.
UM łaski nie robi, że odpisze - oni to po prostu zrobić muszą, w ciągu 30 dni.zofey pisze:Ja dość wcześnie wysłałem całą listę grzecznych uwag, ale wątpię czy mi odpiszą.
Zastanawiam się, co będzie obsługiwało ten dodatkowy przyśpieszony pociąg do Radomia i jak będzie wyglądał obieg, tzn. o której będzie wracał... Bo jeśli rano, to może da się wcisnąć około 10?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A czemu ma brakować taboru? Przecież na KM2 wycięli połączenia. Dodali gdziekolwiek?
[ Dodano: |10 Gru 2011|, 2011 14:21 ]
Przewoz. Ty o pociągach o 5:40, 6:40 i 7:40 możesz generalnie zapomnieć. W każdym przypadku jest to ostatni pociąg który przy standardowym opóźnieniu dociera do Centrum przed pełną godziną. I to jest właśnie głupota tego rozkładu. Taki pociąg powinien jechać z Mińska. Tak jak do wczoraj.
Co do dojazdu na 10. Ja rozumiem że ludzie narzekali gdy mieli jedną jednostkę dla wszystkich. Ale to nie znaczy że nagle znajdą się chętni na zagospodarowanie piętrusa... Zresztą i tak dużo tu studentów którzy muszą być na Powiślu o 9:30. Dwie jednostki by załatwiły sprawę. Piętrus wg wszelkiej logiki powinien być godzinę wcześniej, bo wtedy dojeżdżają pracownicy biur.
[ Dodano: |10 Gru 2011|, 2011 14:21 ]
Przewoz. Ty o pociągach o 5:40, 6:40 i 7:40 możesz generalnie zapomnieć. W każdym przypadku jest to ostatni pociąg który przy standardowym opóźnieniu dociera do Centrum przed pełną godziną. I to jest właśnie głupota tego rozkładu. Taki pociąg powinien jechać z Mińska. Tak jak do wczoraj.
Co do dojazdu na 10. Ja rozumiem że ludzie narzekali gdy mieli jedną jednostkę dla wszystkich. Ale to nie znaczy że nagle znajdą się chętni na zagospodarowanie piętrusa... Zresztą i tak dużo tu studentów którzy muszą być na Powiślu o 9:30. Dwie jednostki by załatwiły sprawę. Piętrus wg wszelkiej logiki powinien być godzinę wcześniej, bo wtedy dojeżdżają pracownicy biur.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21
Nad tą Spółką brakuje trochę tzw. "politycznej odpowiedzialności i kontroli". Mam na myśli, że standardowy obywatel - pasażer KM nie ma pojęcia kto z samorządowych polityków odpowiada za taki a nie inny kształt i jakość usług przewozowych ....i często jest ochoczo wybierany na następną kadencję - przez tych nieświadomych niczego pasażerów.
Mam na myśli, że np. jak w mieście nie odśnieża się ulic to winny jest burmistrz (można go nie wybrać ponownie), jak gdzieś na wsi nie ma od X lat nowych chodników tzn., że wójt nic nie robi (można go nie wybrać)
A KM ... wybór członków sejmiku województwa często jest bardzo przypadkowy, wybiera się ciągle tych samym ludzi, znanych i lubianych ..a jak coś się dzieje złego w KM to wydaje mi się, że nikt tego nie łączy z Marszałkiem Województwa i Sejmikiem, a sama spółka KM jest tylko nijako wykonawcą strategii i zarządzeń UM (podobnie jak ZTM)
Co do rozkładów jazdy ... pracownicy KM (najbliższa ciału koszula ? ) w tamtym roku krytykowali Zielone Mazowsze - jako że rozkład zły i często nieefektywny (zakładam, że znają się na kolejnictwie i wiedzą co mówią), teraz jak ich koledzy z biura go ułożyli to krytyka jest taka sama albo większa ... To nasuwa się pytanie, kto może ułożyć dobry rozkład jazdy, tak żeby nie było aż tylu wątpliwości [/?]
Przy tak zurbanizowanym obszarze i z taką dotacją KM nie powinny mieć aż takich problemów finansowych (nie mówię już o cenach biletów) żeby nie móc racjonalnie przywieść ludzi do wawy a później odwieść .. z utrzymaniem kursów tzw. wynikających z wyższych celów.
Mam na myśli, że np. jak w mieście nie odśnieża się ulic to winny jest burmistrz (można go nie wybrać ponownie), jak gdzieś na wsi nie ma od X lat nowych chodników tzn., że wójt nic nie robi (można go nie wybrać)
A KM ... wybór członków sejmiku województwa często jest bardzo przypadkowy, wybiera się ciągle tych samym ludzi, znanych i lubianych ..a jak coś się dzieje złego w KM to wydaje mi się, że nikt tego nie łączy z Marszałkiem Województwa i Sejmikiem, a sama spółka KM jest tylko nijako wykonawcą strategii i zarządzeń UM (podobnie jak ZTM)
Co do rozkładów jazdy ... pracownicy KM (najbliższa ciału koszula ? ) w tamtym roku krytykowali Zielone Mazowsze - jako że rozkład zły i często nieefektywny (zakładam, że znają się na kolejnictwie i wiedzą co mówią), teraz jak ich koledzy z biura go ułożyli to krytyka jest taka sama albo większa ... To nasuwa się pytanie, kto może ułożyć dobry rozkład jazdy, tak żeby nie było aż tylu wątpliwości [/?]
Przy tak zurbanizowanym obszarze i z taką dotacją KM nie powinny mieć aż takich problemów finansowych (nie mówię już o cenach biletów) żeby nie móc racjonalnie przywieść ludzi do wawy a później odwieść .. z utrzymaniem kursów tzw. wynikających z wyższych celów.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... kolei.html
Od niedzieli nowy rozkład na kolei
Wzmocniona obsługa infolinii, informatorzy na dworcach, ulotki i plakaty przypominające o zmianie rozkładu jazdy. Idą ciężkie czasy dla mieszkańców Skierniewic, ale szybciej pojedziemy nad morze.
W nowym rozkładzie, obowiązującym od 11 grudnia, skróci się czas podróży pociągami InterCity do Gdyni i Poznania, ale z powodu remontu na torach do Skierniewic będzie jeszcze mniej składów Kolei Mazowieckich (w relacjach Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, Grodzisk Maz. – Żyrardów oraz Żyrardów – Skierniewice). Na pocieszenie w godzinach szczytu pociągi będą złożone z trzech, a nie z dwóch wagonów.
Za to mazowiecki przewoźnik uruchomi wreszcie weekendowe nocne pociągi z Warszawy do Mińska Mazowieckiego, Tłuszcza, Pilawy i Warki.
Nowe połączenia przewidziano na trasie do Łowicza, Dęblina, Nasielska. Na jednej z najbardziej zatłoczonych linii – do Małkini – połączeń będzie nieco mniej, za to będą jeździć bardziej pojemne pociągi.
Nowy rozkład jeszcze nie wszedł w życie, a już pasażerowie chcą go poprawiać. – Rozkład jest bardziej przyjazny pasażerom, ale po jego opublikowaniu dostaliśmy jeszcze liczne uwagi i sugestie pasażerów – tłumaczy Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich. – Po sprawdzeniu możliwości taborowych i uzgodnieniach z samorządem województwa część z nich chcemy wprowadzić w życie jak najszybciej.
Jakie zmiany zaproponowali pasażerowie? Chcą, by ostatni pociąg do Mińska Mazowieckiego, który według nowego rozkładu będzie ruszał z Warszawy Zachodniej o godz. 23.52, wyjeżdżał 20 min później. Z kolei mieszkańcy Ożarowa Mazowieckiego domagają się, by przyspieszony pociąg „Mazovia" z Płocka zatrzymywał się u nich w porannym szczycie. – Poprawi się też skomunikowanie ze Służewcem, o co bardzo dopominali się pasażerowie – mówi Donata Nowakowska. – Rano pojedzie dodatkowy pociąg do Czachówka, który zaraz potem będzie wracał. Dodatkowo po południu na tej trasie mają jeździć dwa pociągi. Połączenie umożliwi powrót osobom pracującym w okolicy przystanków Służewiec oraz Żwirki i Wigury – dodaje rzeczniczka.
Dodatkowy przyspieszony pociąg wywalczyli sobie mieszkańcy Radomia, którzy pracują w stolicy. Skład miałby wyjeżdżać z Dworca Centralnego ok. godziny 17.05. Dzięki temu pociągi do tego miasta (TLK, osobowe i przyspieszone) odjeżdżałyby co godzinę.
Z tego faktu chcą skorzystać mieszkańcy Dęblina, sugerują przesunięcie pociągu Dęblin – Radom z godz. 6.29 na ok. 6.17 tak, by pasażerowie mogli zdążyć na przesiadkę do Warszawy. – Ponadto na prośbę dęblinian wracających z pracy z Warszawy pociąg odjeżdżający z Warszawy Zachodniej o 6.44 do Pilawy planuje się wydłużyć do Dęblina – mówią kolejarze.
Zmianie ulegnie termin kursowania składów odjeżdżających z Dęblina do Warszawy w ten sposób, by zapewnić dogodniejszy dojazd do pracy w weekendy. Podróżni chcą także, by pociąg z Kutna do Sierpca zamiast o godz. 15.45 wyjeżdżał o godzinę wcześniej.
Wnioski zostaną przesłane do Polskich Linii Kolejowych, które mogą je odrzucić lub przyjąć. Jeśli PLK zaakceptują wnioski KM, przewoźnik będzie chciał je wprowadzić w życie jak najszybciej. – Musimy sprawdzić, czy zaproponowane połączenia dadzą się wcisnąć w istniejącą siatkę połączeń – mówi Krzysztof Łańcucki z PKP PLK. – Będzie to traktowane jako indywidualny rozkład jazdy, którego przygotowanie jest o 10 proc. droższe – zaznacza rzecznik. KM zapewnia, że mimo to wprowadzi zmiany bez żadnych podwyżek biletów.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
No to kilka informacji dla Siedleckiej.
Przyspieszony KM 80123 (18.30 z Centralnej) - Traxx+2 wagony. Chciało by się 3 (ci, którzy się śmieli z IR: ET22+3 wagony PR teraz śmiało się mogą śmiać z KM, bo nadwyżka mocy dużo większa), ale 2 wagony to łącznie 215 miejsc siedzących, czyli tyle samo co Flirt (212 miejsc). Te 3 dodatkowe miejsca zginą niezauważone. Rudka popołudniowa była ostatnio mocno zapełniona.
Pociąg wytrasowany na 160km/h, ale zgodnie z ostatnimi zwyczajami - nie ma skąd wziąć pomocnika, w związku z tym jedziemy 130km/h. Ale do Halinowa i tak planowo, 3 minuty postoju (taka rezerwa wrzucona, która może się przydać jakby SKM się ciągnęła), a od Halinowa do Mińska - 130 non stop - na styk (bez żadnej rezerwy). Dalej, do Siedlec - raczej lekko będzie w plecy (Łukowianka ma 34 minuty z Mińska do Sdl, a ten ma 29 minut). Lekkość składu i tempomat niewiele pomoże.
Oto wykres prędkości dla dzisiejszego składu (raczej nie będę nim jeździł, skorzystałem z okazji):
Dzisiejsza frekwencja zaskoczyła mnie na plus: około 70%. Na codzień będzie ponad 100, jak do tej pory. Ten sam obieg zapewne przypadnie temu o 14 z Warszawy i tu też może być ciasno.
W Mińsku widziałem jeszcze opóźniony jakieś 7 minut weekendowy "160" czyli 89124. Powód opóźnienia: 130km/h, pojedyncza obsada. Frekwencja od Mińska - 100% (pojedyncze osoby stały). Na pewno nie nadrobił. Od Mińska do Warszawy ma planowo 22 minuty - bez szans przy 130km/h. Czyli w zasadzie można spokojnie typować cotygodniowe opóźnienie 5-10 minut na finiszu, podobnie jak pozostałych przyspieszonych które mają czas jazdy poniżej 26 minut z Mińska do Wschodniej z postojem w Halinowie.
Reszta dziś była w normie. Zobaczymy co będzie jutro rano
Przyspieszony KM 80123 (18.30 z Centralnej) - Traxx+2 wagony. Chciało by się 3 (ci, którzy się śmieli z IR: ET22+3 wagony PR teraz śmiało się mogą śmiać z KM, bo nadwyżka mocy dużo większa), ale 2 wagony to łącznie 215 miejsc siedzących, czyli tyle samo co Flirt (212 miejsc). Te 3 dodatkowe miejsca zginą niezauważone. Rudka popołudniowa była ostatnio mocno zapełniona.
Pociąg wytrasowany na 160km/h, ale zgodnie z ostatnimi zwyczajami - nie ma skąd wziąć pomocnika, w związku z tym jedziemy 130km/h. Ale do Halinowa i tak planowo, 3 minuty postoju (taka rezerwa wrzucona, która może się przydać jakby SKM się ciągnęła), a od Halinowa do Mińska - 130 non stop - na styk (bez żadnej rezerwy). Dalej, do Siedlec - raczej lekko będzie w plecy (Łukowianka ma 34 minuty z Mińska do Sdl, a ten ma 29 minut). Lekkość składu i tempomat niewiele pomoże.
Oto wykres prędkości dla dzisiejszego składu (raczej nie będę nim jeździł, skorzystałem z okazji):
Dzisiejsza frekwencja zaskoczyła mnie na plus: około 70%. Na codzień będzie ponad 100, jak do tej pory. Ten sam obieg zapewne przypadnie temu o 14 z Warszawy i tu też może być ciasno.
W Mińsku widziałem jeszcze opóźniony jakieś 7 minut weekendowy "160" czyli 89124. Powód opóźnienia: 130km/h, pojedyncza obsada. Frekwencja od Mińska - 100% (pojedyncze osoby stały). Na pewno nie nadrobił. Od Mińska do Warszawy ma planowo 22 minuty - bez szans przy 130km/h. Czyli w zasadzie można spokojnie typować cotygodniowe opóźnienie 5-10 minut na finiszu, podobnie jak pozostałych przyspieszonych które mają czas jazdy poniżej 26 minut z Mińska do Wschodniej z postojem w Halinowie.
Reszta dziś była w normie. Zobaczymy co będzie jutro rano
Na szczęście ja nie muszę w zasadzie jeździć nigdzie na pełną godzinę Do Centrum też nie. Ale mimo to czasem trzeba będzie się przytulić do kogoś w tych pociągach, no bo jak inaczejzofey pisze:Przewoz. Ty o pociągach o 5:40, 6:40 i 7:40 możesz generalnie zapomnieć. W każdym przypadku jest to ostatni pociąg który przy standardowym opóźnieniu dociera do Centrum przed pełną godziną