Wreszcie ktoś rozsądny;)Szeregowy_Równoległy pisze:Faktycznie, przeszkadza nam nieczytelny wyświetlacz. W głowach nam się wszystkim przewraca, chcemy widzieć z daleka numer linii. Albo i kraniec. Jak my w ogóle śmiemy być tak zacofani, żeby uznawać informację o numerze linii za podstawową i najważniejszą?
Solbus Solcity
Fajnie to graficznie wygląda.px33 pisze:Widziałeś to?! Może dla tych, którzy nie widzieli załączę fotografię: http://fotozajezdnia.pl/d...402&mode=search .
...i jest o wiele bardziej czytelniejsze od warszawskiej choinki.Pawel_ pisze:Fajnie to graficznie wygląda.px33 pisze:Widziałeś to?! Może dla tych, którzy nie widzieli załączę fotografię: http://fotozajezdnia.pl/d...402&mode=search .
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Wiadomo "gdzie się ostatecznie dojedzie"-bo u góry graficznej "choinki" nad grotem strzałki masz podaną nazwę krańca.Wypróbowane w praktyce (Gdańsk) działa znakomicie.Plus zdjęcia i mapa okolic przystanku.Dobra robota po prostu !fraktal pisze:Moim zdaniem, nie można tego ocenić, jeśli się nie jechało tamtym pojazdem. Graficznie może wyglądać fajnie, ale jeśli nie ma całej trasy linii jakoś zaznaczonej, to jest to średnio przydatne, bo nie wiadomo, gdzie ostatecznie się dojedzie.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Dobry system informacyjny ma być jak najbardziej czytelny, czyli: kontrastowe kolory, najlepiej czerń i biel + kolory pomocnicze; schematyczność - przejrzystość dzięki jak najbardziej uproszczonej formie; brak niepotrzebnych ozdobników i efektów. A te kulki to co? kolory z daleka zlewające się, podpisów nie widać, coś się porusza nie wiadomo po co, jakiś trójwymiar i gradienty jak w kreskówce 3D.. gdybym pierwszy raz to zobaczył, jeszcze w tłoku, z odległości - nie pomogłoby mi NIC A NIC, nie wiedziałbym co to w ogóle ma być. Na cholerę system informacji, do którego jeszcze pasażerowie mają mieć instrukcję rozumienia, a do tego muszą stać bardzo blisko i skupiać się na akcji, zamiast w jednej sekundzie ogarnąć wzrokiem sytuację, w jakiej się znajdują?mobil one pisze:Wiadomo "gdzie się ostatecznie dojedzie"-bo u góry graficznej "choinki" nad grotem strzałki masz podaną nazwę krańca.Wypróbowane w praktyce (Gdańsk) działa znakomicie.Plus zdjęcia i mapa okolic przystanku.Dobra robota po prostu !
Wydaje mi się, że czysto automatycznie przybrałeś pozę 'jak inni marudzą, to ja będę chwalił', zupełnie bez refleksji i rozumu.
Słuchaj jest taka sytuacja wsiadam do 6 na Dworcu Głównym i jadę w kierunku Chełma Witosa. Wiem w jakim kierunku jadę, ale nie koniecznie jakie mam przystanki po drodze i za jaki czas dojadę do krańca. Niestety trafiłem na sytuację, że było 7 wcześniejszych przystanków i obecny. Co według ciebie mam zrobić, aby się dowiedzieć o trasie linii 6? Ten system to tragedia, zgaduj zgadula czy trafię na dobrą pozycję kulek. A jak jadę dalej to co? U nas też są elektroniczne tablice tylko z częścią trasy i ZTM wymusił zamontowanie tradycyjnych dech.mobil one pisze:Wiadomo "gdzie się ostatecznie dojedzie"-bo u góry graficznej "choinki" nad grotem strzałki masz podaną nazwę krańca.Wypróbowane w praktyce (Gdańsk) działa znakomicie.Plus zdjęcia i mapa okolic przystanku.Dobra robota po prostu !fraktal pisze:Moim zdaniem, nie można tego ocenić, jeśli się nie jechało tamtym pojazdem. Graficznie może wyglądać fajnie, ale jeśli nie ma całej trasy linii jakoś zaznaczonej, to jest to średnio przydatne, bo nie wiadomo, gdzie ostatecznie się dojedzie.
Raczej to Ty taką pozycję przyjąłeś.Z tym system informacji pasażerskiej miałem styczność dwa lata pod rząd.I jakoś się nie "gubiłem". To nie ja mam wąskie horyzonty "zupełnie bez refleksji i rozumu". Wychodzi na to że ludzi w Galicji i na Wybrzeżu są inteligentniejsi.blinski pisze:Wydaje mi się, że czysto automatycznie przybrałeś pozę 'jak inni marudzą, to ja będę chwalił', zupełnie bez refleksji i rozumu.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Nie wmówisz nam, że wyświetlanie 1/5 trasy jest lepsze od wyświetlania całej trasy, zwłaszcza, ze można całą trasę wyświetlić w sposób czytelny. Akurat koralikowy patent ZTM-u jest znakomity i należy go jedynie udoskonalać, a nie wymyślać coś innego.
A wyświetlacze w Solbusach są nieczytelne, zwłaszcza tylny. Ja generalnie widzę słabo, a na Solbusach wieczorem z odległości większej niż 5 metrów nie widzę nic.
A wyświetlacze w Solbusach są nieczytelne, zwłaszcza tylny. Ja generalnie widzę słabo, a na Solbusach wieczorem z odległości większej niż 5 metrów nie widzę nic.
1. Fajnie, bardzo lubię przepychanki 'a nie, bo ty' w stylu przedszkolnym;mobil one pisze:Raczej to Ty taką pozycję przyjąłeś.Z tym system informacji pasażerskiej miałem styczność dwa lata pod rząd.I jakoś się nie "gubiłem". To nie ja mam wąskie horyzonty "zupełnie bez refleksji i rozumu". Wychodzi na to że ludzi w Galicji i na Wybrzeżu są inteligentniejsi.
2. Próba badawcza w ilości 1 osoby (ciebie) - nie muszę ci mówić, ile jest warta?;
3. Nie masz pojęcia, czy ludzie wolą tę kulkę od warszawskich koralików, bo niby skąd masz to wiedzieć.
Koniec offtopa o kulce, to w końcu temat o solbusie.
To Twoja metoda i ja ją powieliłem.Widać masz mało merytorycznych argumentów to bębnisz w klawisze bez sensu...blinski pisze:1. Fajnie, bardzo lubię przepychanki 'a nie, bo ty' w stylu przedszkolnym';
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5313
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Dla mnie nieczytelne w Solbusach są boczne wyświetlacze - cyfry zwyczajnie się zlewają i z odległości większej niż kilka metrów trzeba się domyślać co to za linia.
Trzeba było być na forum ZTM, jak mobil był w swojej "życiowej formie", to dopiero były niezapomniane czasy (BP NMSP)
blinski pisze:1. Fajnie, bardzo lubię przepychanki 'a nie, bo ty' w stylu przedszkolnym';
Trzeba było być na forum ZTM, jak mobil był w swojej "życiowej formie", to dopiero były niezapomniane czasy (BP NMSP)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Widzieliście solbusy z kartką (lub dwoma) A4 przyklejonymi na przedniej szybie, pod lusterkiem wewnętrznym? To taki patent, żeby światło się nie odbijało w szybie kabiny i by można było coś dojrzeć w prawym lustrze Może pamiętacie, że na DTP był solbus bez pełnej obudowy kabiny - on właśnie nie miał tej szyby, która w warszawskich egzamplarzach stanowi źródło problemu.