Jak to jest unifikacja taboru to ja jestem święty. Ponad 200 Solarisów na R1 a Ty chcesz wysyłać tam 47 Solbusów? To lepszym pomysłem byłoby oddanie przez Woronicza wszystkich SM12 i SM12 10m. na R2 - a w zamian wysłać wszystkie szarpaki i SU10 na R1 - liczba mniej więcej się zgadza. Efekt jest taki że na R1 mamy same Solarisy, a na Kleszczowej wszystkie Solbusy i to co teraz mają. A SU15 niech w spokoju dogorywają na zajezdniach. Przez 15 lat męczyliśmy się z deskorolkami bo ktoś zrobił z R2 złomowisko. Woronicza co 2-3 lata pławiła się w nowościach, a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie, albo czekało się na następny kurs bo były niezabieralne.wincenty pisze:Sezon ogórkowy w pełni, więc rzucam temat unifikacji taboru pod kątem kasacji i przyszłych dostaw:
Generalnie chodziłoby o przerzucenie solbusów 2000-2046 na Woronicza (tradycyjna numeracja dla R-7 ), w zamian:
Woronicza oddaje Kleszczowej resztkę swoich U15 (13 szt.), 10 SU 12 (1103-1112 - do kompletu SU 12 z 2007 r.) i dla wyrównania bilansu 16 szt. SU 18 (8580-8595). Woronicza przerzuca też na Ostrobramską 10 SU18 (z serii 85xx lub 88xx), a ta oddaje ostatnie swoje deski na Kleszczową.
Oczywiście przerzuty te wymagałyby niewielkich zmian obsługowych między zajezdniami, ale akurat z tym problemu by chyba nie było (wszystkie te zakłady mają wiele wspólnych linii, np. R-11 mogłaby przejąć otrzymanymi z R-7 solówkami woroniczańskie brygady 141, 154, 157 a R-7 wziąć z R-11 brygady na 128 itp.)
Dzięki temu jednak wszystkie dieslowskie solbusy są na R-7, wszystkie przeznaczone do kasacji deskorolki na R-11 i mamy komplet SU12 z 2007 r. na R-11. Co Wy na to?
Rozdysponowanie taboru
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Oj, daje, daje.Michalk001 pisze:(...)a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie(...)
Też myślałem o zmianie w tym kierunku, czyli wszystkie solbusy na Kleszczową, ale pozostaje problem z resztkami desek na Woronicza i Ostrobramskiej. Tak jak pisałem wcześniej, akcję alokacja można przeprowadzić dopiero w momencie dostawy nowych przegubów - wtedy wszystkie nowe wozy trafiałyby na Kleszczową i Stalową (za MANy). A tak BTW: to właśnie teraz Kleszczowa jest tą zajezdnią pławiącą się w nowościach (kebaby, solbusy, solarisy 52xx i następne dostawy w najbliższych latach).Michalk001 pisze:Jak to jest unifikacja taboru to ja jestem święty. Ponad 200 Solarisów na R1 a Ty chcesz wysyłać tam 47 Solbusów? To lepszym pomysłem byłoby oddanie przez Woronicza wszystkich SM12 i SM12 10m. na R2 - a w zamian wysłać wszystkie szarpaki i SU10 na R1 - liczba mniej więcej się zgadza. Efekt jest taki że na R1 mamy same Solarisy, a na Kleszczowej wszystkie Solbusy i to co teraz mają. A SU15 niech w spokoju dogorywają na zajezdniach. Przez 15 lat męczyliśmy się z deskorolkami bo ktoś zrobił z R2 złomowisko. Woronicza co 2-3 lata pławiła się w nowościach, a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie, albo czekało się na następny kurs bo były niezabieralne.wincenty pisze:Sezon ogórkowy w pełni, więc rzucam temat unifikacji taboru pod kątem kasacji i przyszłych dostaw:
Generalnie chodziłoby o przerzucenie solbusów 2000-2046 na Woronicza (tradycyjna numeracja dla R-7 ), w zamian:
Woronicza oddaje Kleszczowej resztkę swoich U15 (13 szt.), 10 SU 12 (1103-1112 - do kompletu SU 12 z 2007 r.) i dla wyrównania bilansu 16 szt. SU 18 (8580-8595). Woronicza przerzuca też na Ostrobramską 10 SU18 (z serii 85xx lub 88xx), a ta oddaje ostatnie swoje deski na Kleszczową.
Oczywiście przerzuty te wymagałyby niewielkich zmian obsługowych między zajezdniami, ale akurat z tym problemu by chyba nie było (wszystkie te zakłady mają wiele wspólnych linii, np. R-11 mogłaby przejąć otrzymanymi z R-7 solówkami woroniczańskie brygady 141, 154, 157 a R-7 wziąć z R-11 brygady na 128 itp.)
Dzięki temu jednak wszystkie dieslowskie solbusy są na R-7, wszystkie przeznaczone do kasacji deskorolki na R-11 i mamy komplet SU12 z 2007 r. na R-11. Co Wy na to?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Bez przesady, te resztki desek na R1 i R3 to już promil taboru który może wyjeżdżać jedynie w awaryjnych sytuacjach. To że teraz R2 ma nowe dostawy to efekt kilkunastoletnich zaniedbań i wyrównywanie poziomu taboru który w wypadku Neoplanów i SU 15 był żenująco niski. Na Kleszczowej jest jeszcze ponad 80 sztuk SU15, i na Stalowej ponad 80 NG313 które natychmiast powinny zniknąć z ulic. I to na te dwie zajezdnie powinny być rozłożone najbliższe dostawy. Na Ostrobramską trafiły dwie serie 83xx, 88xx i 82/84xx. Na Woronicza 88xx, 81xx, 85xx. W tym czasie Kleszczowa nie otrzymała żadnego nowego pojazdu 18m. - jedynie jakieś ogryzki wysyłane z innych zakładów. Te 10 czy 13 sztuk SU15 na obu zajezdniach może spokojnie stać jako rezerwa - lecz w przypadku 80 sztuk nie da się tak zrobić.wincenty pisze:Też myślałem o zmianie w tym kierunku, czyli wszystkie solbusy na Kleszczową, ale pozostaje problem z resztkami desek na Woronicza i Ostrobramskiej. Tak jak pisałem wcześniej, akcję alokacja można przeprowadzić dopiero w momencie dostawy nowych przegubów - wtedy wszystkie nowe wozy trafiałyby na Kleszczową i Stalową (za MANy). A tak BTW: to właśnie teraz Kleszczowa jest tą zajezdnią pławiącą się w nowościach (kebaby, solbusy, solarisy 52xx i następne dostawy w najbliższych latach).Michalk001 pisze: Jak to jest unifikacja taboru to ja jestem święty. Ponad 200 Solarisów na R1 a Ty chcesz wysyłać tam 47 Solbusów? To lepszym pomysłem byłoby oddanie przez Woronicza wszystkich SM12 i SM12 10m. na R2 - a w zamian wysłać wszystkie szarpaki i SU10 na R1 - liczba mniej więcej się zgadza. Efekt jest taki że na R1 mamy same Solarisy, a na Kleszczowej wszystkie Solbusy i to co teraz mają. A SU15 niech w spokoju dogorywają na zajezdniach. Przez 15 lat męczyliśmy się z deskorolkami bo ktoś zrobił z R2 złomowisko. Woronicza co 2-3 lata pławiła się w nowościach, a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie, albo czekało się na następny kurs bo były niezabieralne.
Zarówno SU15 z Woronicza, jak i Ostrobramskiej są nie bez powodu w normalnej eksploatacji.
A w jakiej miałyby być? Autobus to autobus i ma na siebie zarabiać, dopóki jest w stanie i nie zagraża bezpieczeństwu.
Michalk001 widziałby je tylko w roli rezerwy.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Owszem jeżeli miałyby zastępować wozy 18m - co już od dawna wiadomo że się do tego nie nadają. Ale na takie 191 zamiast "dwunastek" nadają się w sam raz.
Nadają się na wiele innych linii, tylko trzeba nimi rozsądnie dysponować, ale na pewno nie od razu sprowadzać do roli rezerwy.
Proponując akcję alokacja pisałem przecież, że niezbędne byłyby korekty planu brygadowego dot. zajezdni objętych przerzutem wozów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Nie wiem czy dobry temat ale mam takie pytanie - ile starszych Jelczy M121 ma skrzynię biegów Voith i które to są?
- MilosnikKomunikacji
- Posty: 1246
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
- Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
- Kontakt:
Tylko 5 sztuk - 4778, 4793, 4803, 4868, 4891lublin42 pisze:Nie wiem czy dobry temat ale mam takie pytanie - ile starszych Jelczy M121 ma skrzynię biegów Voith i które to są?
Z dniem 01-08-2016 zostają relokowane autobusy typu Ikarus będące w MZA pojazdami historycznymi
6941 z R4 > R1
6905 z R4 > R2
6954 z R4 > R3
Pogotowie techniczne o numerze 9691 zostało sprzedane w dniu 13-07-2016
6941 z R4 > R1
6905 z R4 > R2
6954 z R4 > R3
Pogotowie techniczne o numerze 9691 zostało sprzedane w dniu 13-07-2016
Wiadomo z jakiego powodu te przenosiny? Pogotowie trafiło do złomiarza czy do kogoś komu się przyda do lepszych celów?
Brak miejsc postojowych na zajezdni R4 Stalowa.
Pogotowie zakupione przez złomiarza.
Pogotowie zakupione przez złomiarza.