Rozdysponowanie taboru

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 20 lip 2016, 17:17

wincenty pisze:Sezon ogórkowy w pełni, więc rzucam temat unifikacji taboru pod kątem kasacji i przyszłych dostaw:
Generalnie chodziłoby o przerzucenie solbusów 2000-2046 na Woronicza (tradycyjna numeracja dla R-7 :-D ), w zamian:
Woronicza oddaje Kleszczowej resztkę swoich U15 (13 szt.), 10 SU 12 (1103-1112 - do kompletu SU 12 z 2007 r.) i dla wyrównania bilansu 16 szt. SU 18 (8580-8595). Woronicza przerzuca też na Ostrobramską 10 SU18 (z serii 85xx lub 88xx), a ta oddaje ostatnie swoje deski na Kleszczową.
Oczywiście przerzuty te wymagałyby niewielkich zmian obsługowych między zajezdniami, ale akurat z tym problemu by chyba nie było (wszystkie te zakłady mają wiele wspólnych linii, np. R-11 mogłaby przejąć otrzymanymi z R-7 solówkami woroniczańskie brygady 141, 154, 157 a R-7 wziąć z R-11 brygady na 128 itp.)
Dzięki temu jednak wszystkie dieslowskie solbusy są na R-7, wszystkie przeznaczone do kasacji deskorolki na R-11 i mamy komplet SU12 z 2007 r. na R-11. Co Wy na to?
Jak to jest unifikacja taboru to ja jestem święty. :D Ponad 200 Solarisów na R1 a Ty chcesz wysyłać tam 47 Solbusów? To lepszym pomysłem byłoby oddanie przez Woronicza wszystkich SM12 i SM12 10m. na R2 - a w zamian wysłać wszystkie szarpaki i SU10 na R1 - liczba mniej więcej się zgadza. Efekt jest taki że na R1 mamy same Solarisy, a na Kleszczowej wszystkie Solbusy i to co teraz mają. A SU15 niech w spokoju dogorywają na zajezdniach. Przez 15 lat męczyliśmy się z deskorolkami bo ktoś zrobił z R2 złomowisko. Woronicza co 2-3 lata pławiła się w nowościach, a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie, albo czekało się na następny kurs bo były niezabieralne.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 lip 2016, 21:20

Michalk001 pisze:(...)a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie(...)
Oj, daje, daje. :P

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 22 lip 2016, 16:33

Michalk001 pisze:
wincenty pisze:Sezon ogórkowy w pełni, więc rzucam temat unifikacji taboru pod kątem kasacji i przyszłych dostaw:
Generalnie chodziłoby o przerzucenie solbusów 2000-2046 na Woronicza (tradycyjna numeracja dla R-7 :-D ), w zamian:
Woronicza oddaje Kleszczowej resztkę swoich U15 (13 szt.), 10 SU 12 (1103-1112 - do kompletu SU 12 z 2007 r.) i dla wyrównania bilansu 16 szt. SU 18 (8580-8595). Woronicza przerzuca też na Ostrobramską 10 SU18 (z serii 85xx lub 88xx), a ta oddaje ostatnie swoje deski na Kleszczową.
Oczywiście przerzuty te wymagałyby niewielkich zmian obsługowych między zajezdniami, ale akurat z tym problemu by chyba nie było (wszystkie te zakłady mają wiele wspólnych linii, np. R-11 mogłaby przejąć otrzymanymi z R-7 solówkami woroniczańskie brygady 141, 154, 157 a R-7 wziąć z R-11 brygady na 128 itp.)
Dzięki temu jednak wszystkie dieslowskie solbusy są na R-7, wszystkie przeznaczone do kasacji deskorolki na R-11 i mamy komplet SU12 z 2007 r. na R-11. Co Wy na to?
Jak to jest unifikacja taboru to ja jestem święty. :D Ponad 200 Solarisów na R1 a Ty chcesz wysyłać tam 47 Solbusów? To lepszym pomysłem byłoby oddanie przez Woronicza wszystkich SM12 i SM12 10m. na R2 - a w zamian wysłać wszystkie szarpaki i SU10 na R1 - liczba mniej więcej się zgadza. Efekt jest taki że na R1 mamy same Solarisy, a na Kleszczowej wszystkie Solbusy i to co teraz mają. A SU15 niech w spokoju dogorywają na zajezdniach. Przez 15 lat męczyliśmy się z deskorolkami bo ktoś zrobił z R2 złomowisko. Woronicza co 2-3 lata pławiła się w nowościach, a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie, albo czekało się na następny kurs bo były niezabieralne.
Też myślałem o zmianie w tym kierunku, czyli wszystkie solbusy na Kleszczową, ale pozostaje problem z resztkami desek na Woronicza i Ostrobramskiej. Tak jak pisałem wcześniej, akcję alokacja można przeprowadzić dopiero w momencie dostawy nowych przegubów - wtedy wszystkie nowe wozy trafiałyby na Kleszczową i Stalową (za MANy). A tak BTW: to właśnie teraz Kleszczowa jest tą zajezdnią pławiącą się w nowościach (kebaby, solbusy, solarisy 52xx i następne dostawy w najbliższych latach).
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 23 lip 2016, 10:09

wincenty pisze:
Michalk001 pisze: Jak to jest unifikacja taboru to ja jestem święty. :D Ponad 200 Solarisów na R1 a Ty chcesz wysyłać tam 47 Solbusów? To lepszym pomysłem byłoby oddanie przez Woronicza wszystkich SM12 i SM12 10m. na R2 - a w zamian wysłać wszystkie szarpaki i SU10 na R1 - liczba mniej więcej się zgadza. Efekt jest taki że na R1 mamy same Solarisy, a na Kleszczowej wszystkie Solbusy i to co teraz mają. A SU15 niech w spokoju dogorywają na zajezdniach. Przez 15 lat męczyliśmy się z deskorolkami bo ktoś zrobił z R2 złomowisko. Woronicza co 2-3 lata pławiła się w nowościach, a na Kleszczowej jeździły najgorsze padła w których nie daje się wytrzymać w lecie, albo czekało się na następny kurs bo były niezabieralne.
Też myślałem o zmianie w tym kierunku, czyli wszystkie solbusy na Kleszczową, ale pozostaje problem z resztkami desek na Woronicza i Ostrobramskiej. Tak jak pisałem wcześniej, akcję alokacja można przeprowadzić dopiero w momencie dostawy nowych przegubów - wtedy wszystkie nowe wozy trafiałyby na Kleszczową i Stalową (za MANy). A tak BTW: to właśnie teraz Kleszczowa jest tą zajezdnią pławiącą się w nowościach (kebaby, solbusy, solarisy 52xx i następne dostawy w najbliższych latach).
Bez przesady, te resztki desek na R1 i R3 to już promil taboru który może wyjeżdżać jedynie w awaryjnych sytuacjach. To że teraz R2 ma nowe dostawy to efekt kilkunastoletnich zaniedbań i wyrównywanie poziomu taboru który w wypadku Neoplanów i SU 15 był żenująco niski. Na Kleszczowej jest jeszcze ponad 80 sztuk SU15, i na Stalowej ponad 80 NG313 które natychmiast powinny zniknąć z ulic. I to na te dwie zajezdnie powinny być rozłożone najbliższe dostawy. Na Ostrobramską trafiły dwie serie 83xx, 88xx i 82/84xx. Na Woronicza 88xx, 81xx, 85xx. W tym czasie Kleszczowa nie otrzymała żadnego nowego pojazdu 18m. - jedynie jakieś ogryzki wysyłane z innych zakładów. Te 10 czy 13 sztuk SU15 na obu zajezdniach może spokojnie stać jako rezerwa - lecz w przypadku 80 sztuk nie da się tak zrobić.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lip 2016, 10:13

Zarówno SU15 z Woronicza, jak i Ostrobramskiej są nie bez powodu w normalnej eksploatacji. ;)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 lip 2016, 10:37

A w jakiej miałyby być? Autobus to autobus i ma na siebie zarabiać, dopóki jest w stanie i nie zagraża bezpieczeństwu.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lip 2016, 10:40

Michalk001 widziałby je tylko w roli rezerwy. ;)

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 23 lip 2016, 22:05

Owszem jeżeli miałyby zastępować wozy 18m - co już od dawna wiadomo że się do tego nie nadają. Ale na takie 191 zamiast "dwunastek" nadają się w sam raz.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 lip 2016, 22:09

Nadają się na wiele innych linii, tylko trzeba nimi rozsądnie dysponować, ale na pewno nie od razu sprowadzać do roli rezerwy.

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 lip 2016, 12:54

Proponując akcję alokacja pisałem przecież, że niezbędne byłyby korekty planu brygadowego dot. zajezdni objętych przerzutem wozów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 28 lip 2016, 22:00

Nie wiem czy dobry temat ale mam takie pytanie - ile starszych Jelczy M121 ma skrzynię biegów Voith i które to są?

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 28 lip 2016, 22:06

lublin42 pisze:Nie wiem czy dobry temat ale mam takie pytanie - ile starszych Jelczy M121 ma skrzynię biegów Voith i które to są?
Tylko 5 sztuk - 4778, 4793, 4803, 4868, 4891

Cat
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2016, 13:06

Post autor: Cat » 29 lip 2016, 21:07

Z dniem 01-08-2016 zostają relokowane autobusy typu Ikarus będące w MZA pojazdami historycznymi
6941 z R4 > R1
6905 z R4 > R2
6954 z R4 > R3

Pogotowie techniczne o numerze 9691 zostało sprzedane w dniu 13-07-2016

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 31 lip 2016, 12:45

Wiadomo z jakiego powodu te przenosiny? Pogotowie trafiło do złomiarza czy do kogoś komu się przyda do lepszych celów?

Cat
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2016, 13:06

Post autor: Cat » 01 sie 2016, 14:50

Brak miejsc postojowych na zajezdni R4 Stalowa.
Pogotowie zakupione przez złomiarza.

ODPOWIEDZ