Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 08 cze 2013, 19:48

Teokryt pisze:Czyli poczekajmy aż system wspólnego biletu rozwali się do końca. w Wołominie juz go nie będzie. Kto następny?
Tylko że ty w zamian proponujesz system, który już na wstępie:
a) nie będzie tańszy ze względu na konieczność powołania nowych ciał decyzyjnych.
b) będzie upośledzony decyzyjnie ze względu na rozbudowę tych ciał.
c) będzie mniej przyjazny dla pasażera z uwagi na komplikacje taryfowe.
Teokryt pisze: I teraz Warszawa ma zakładników w postaci mieszkańców Piaseczna.
Bez przesady. Jakbyś czytał to , co napisałem wiedziałbyś, że Piaseczno jeździ koleją. A KM będą jeździć niezależnie od widzimisię ZTM-u.
Teokryt pisze:Taki Wawer to typowa wiocha. Nawet gorzej, tam dopiero kanalizacje budują. Tylko dlatego że Wawer jest częścią warszawy to ma wszystko łatwiej.
A może by tak mniej frustracji w twoich pomysłach? Bo jak na razie to wychodzi z ciebie tyle, że wszyscy będą mieć źle, bo ty masz źle.
Teokryt pisze:Dorze wiesz ze warszawa NIE JEST W STANIE istnieć bez aglomeracji.
Nie jest w stanie bo? Zresztą, co miałoby się stać z tą aglomeracją? Masowy exitus wszyscy popełnią ze zbyt wysokiego poziomu frustracji?
Teokryt pisze:warszawa
Warszawa, jak już.
Teokryt pisze:I te opiniowanie komunikacji miało by być ODPOLITYCZNIONE.
W oparciu o ciało złożone z samorządowców. Dobre sobie! Dopiero wtedy miałbyś decyzje polityczne oparte o przynależność partyjną, a wypadku braku takowej (delegaci niezależni) efekt "każdy sobie rzepkę skrobie", o którym pisałem wcześniej.
Teokryt pisze:Dlatego napisałem 9 które się liczą bo w 13 powiatach jest jeszcze np Żyrardów czy Sochaczew które nie są powiązane funkcjonalnie z Warszawą.
No to 5 razy w takim razie. Przy tej samej liczbie ludności.
Teokryt pisze:A wszędzie nadzieje to słoiki, wieś i chamstwo podmiejskie.
I Żydzi, zapomniałeś o Żydach. A także o masonach :twisted:
Teokryt pisze: z tego tytułu powinno dostawać dotacje celowe od państwa. Nie powiesz mi ze gdyby państwo dokładało się do inwestycji i kosztów o znaczeniu strategicznym (np budowa metra/tramwajów) to Warszawa nie musiała by tak agresywnie doić gmin?
Gdyby tak było nie, nie upadłby wspólny bilet. A faktem jest, że Warszawa jest dodatkowo dojona janosikowym, a my rozmawiamy o rzeczywistości a nie o naszych marzeniach czy innym ma
Teokryt pisze: A co z uczelniami wyższymi, jak to jest ze niemal na każdym roku 50% to osoby przyjezdne a często połowa tych przyjezdnych jest z aglomeracji
triksie.Wychodzi z ciebie niewedza. Szkolnictwo wyższe finansowane jest wyłącznie przez państwo.
Teokryt pisze:Jak i cała Polska dojeżdżając do urzędów/usług centralnych, i co, wprowadzisz podatek za pochodzenie?
Nie muszę. Walt już zamierza wprowadzić Kartę Warszawiaka :P
Teokryt pisze:Jak to jest ze absolwentów jest więcej niż osób w wieku szkoły średniej.
Eee... Bo liceum trwa 3 lata, a absolwentem jest się przez ~50?
Teokryt pisze:co ty piszesz? mam wrażenie ze nigdy nie wyjechałeś poza granice administracyjne warszawy a owa aglomeracja to dla ciebie jak afryka, że tu żyją tylko jakieś prymitywy.
Mniej frustracji proszę. Opieram się na danych, według których lwia część takich uprawnień przypada na gminy okoliczne, a nie Warszawę, co jest poniekąd logiczne bo w 50m^2 trójki lub więcej dzieci nie będziesz miał choćbyś i chciał.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 cze 2013, 20:18

Teokryt pisze:Zbierzmy wszystkie autobusy w 3 miesiąca. Polskie busy, jakieś inne transludy, wszystkie prywatne autobusy w 3 miejsca. Będzie mniej ale czy o to chodzi by upychać cały ruch autobusowy w jednym miejscu?
Co to ma do naszej rozmowy?
Teokryt pisze:na dwóch dworcach.
Na jednym dla kierunku wchodniego i jednym dla kierunku zachodniego, podczas, gdy obecnie są to trzy dworce dwukierunkowe.
Teokryt pisze:Po prostu pociąg dalej nie jedzie i koniec.
No tak, a dalej to najlepiej pieszo. Daleko z takim podejściem byś nie zaszedł.
Teokryt pisze:Za to jak z centralnego musi dreptać prawie 600m do Metra to juz nic. Oczywiście zapierniczania po zwykłych schodach na około dworca to sie w ogóle nie liczy. Na tramwaje pod centralnym nie wejdziesz z bagażem za pomocą windy. I tak masz wszędzie schody i tak Wiec centralny jest tak samo niewygodny (bo musisz mieszać się w tramwajach z ruchem miejskim, no szok normalnie).
Albo jesteś ignorantem albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
Przesiadając się w pociągi aglomeracyjne na dojazd do Centrum pasażer nie zyskuje nic, a ma stratę w postaci dodatkowej przesiadki (dla pasażerów tranzytowych - dwóch przesiadek).
Ponadto na węzłach typu DWC następuje rozproszenie potoków, więc mieszanie się ruchu "dalekiego" i miejskiego nie przedstawia już problemów.
Teokryt pisze:Wiec dlaczego na średnicy nie ma miejsc i dlaczego na Centralnym nie ma miejsca?
A wiesz, od czego zależy przepustowość szlaku? Chyba nie, skoro odnosisz ją do liczby torów postojowych i wielkości dworców czołowych.
No więc jak dziecku, trzeba wyjaśnić obrazowo: jest sobie pociąg Gdynia - Kraków. Wg Twojej koncepcji byłyby dwa pociągi, które:
- muszą zmienić czoło po zakończeniu biegu,
- trzeba im zorganizować odbieg przez głowicę na tory postojowe,
- na torze postojowym trzeba zmieścić ileś tam wagonów.
Teokryt pisze:Wiem ze sa jeszcze zakłady napraw taboru i inne atrakcje, dlaczego koniecznie muszą być one w centrum warszawy, hm?
Szczęśliwice czy Olszynka to Centrum? :shock:
Teokryt pisze:A dopuszczasz przejazdy pociągów z Zachodniego na Wschodni z pominięciem Centralnego?
M. in. w tym kontekście mówiłem o przesunięciu Zachodniego - wtedy część pociągów mogłaby jechać via DWG.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 08 cze 2013, 21:47

Poc Vocem pisze:Tylko że ty w zamian proponujesz system, który już na wstępie:
a) nie będzie tańszy ze względu na konieczność powołania nowych ciał decyzyjnych.
b) będzie upośledzony decyzyjnie ze względu na rozbudowę tych ciał.
c) będzie mniej przyjazny dla pasażera z uwagi na komplikacje taryfowe.
Moj system nie jest kompleksowy i jedyny,trzeba by wszystko dokładniej zbadać, poki co to tylko różne koncepcje pisane na forum komunikacyjnym.

Obecny system wysypie sie za rok, dwa lata. Na pewno zachwieje się na początku 2014r. kiedy wejdzie kolejna seria podwyżek i w wielu miejscach bilet ZTM na II strefy będzie droższy od biletu KM i I strefy.
Poc Vocem pisze:Bez przesady. Jakbyś czytał to , co napisałem wiedziałbyś, że Piaseczno jeździ koleją.
Ze wspólnym biletem to ze korzystają z usług KM nie znaczy ze nie mają biletu II strefy. A tam brak wspólnego biletu = problem, bo i tak musieli by kupić bilet na ZTM który dowozi ich do stacji czy tez na Lki które ich dowożą do tej stacji.
Poc Vocem pisze:W oparciu o ciało złożone z samorządowców. Dobre sobie! Dopiero wtedy miałbyś decyzje polityczne oparte o przynależność partyjną, a wypadku braku takowej (delegaci niezależni) efekt "każdy sobie rzepkę skrobie", o którym pisałem wcześniej.
Kurde, jak to jest na zachodzie gdzie zwiazki miedzy gminne maja sie dobrze, mniej lub bardziej sprawnie działają ale u nich to norma. u nas nie ma czegoś takiego. nawet MPWiK sprzedaje usługę komercyjnie wodę pasmu pruszkowskiemu.
Poc Vocem pisze: a my rozmawiamy o rzeczywistości a nie o naszych marzeniach czy innym ma
Rzeczywistość zaraz siwe wysypie. Mamy miecz Damoklesa nad HGW, i zaczyna sie rozciąganie kołdry każdy w swoja stronę.
Poc Vocem pisze:Wychodzi z ciebie niewedza. Szkolnictwo wyższe finansowane jest wyłącznie przez państwo.
Skoro jest dofinansowane to dlaczego nie zbuduje się uczelnia w Otwocku? Hm? Chodzi o to ze żeby do tej uczelni opłacanej przez państwo sie dostać trzeba skorzystać z usług samorządu. Pieszo maja iść? Jeszcze kostkę bauma na chodnikach zepsują ludzie z aglomeracji.
Obecna zadymka ze śmieciami skończy sie dewastacją budżetu i cieciem w przyszłym roku jak popadnie a władze rządowe będą patrzeć na spektakl jak samorząd stolicy bankrutuje.
Poc Vocem pisze:Nie muszę. Walt już zamierza wprowadzić Kartę Warszawiaka
Jestem urodzony w Warszawie, tylko mieszkam na wsi NIE Z WŁASNEGO WYBORU. Wiec co, jestem warszawiakiem czy jednak nie? jeśłi przekazywać zacznę swój pit na dowolny urząd mieszkając w tej zapyziałej wiosce to będę Warszawiakiem? Te różnicowanie skończy się siekaniem aglomeracji, poczekaj jak tylko gminy u których stoją centra handlowe do których tłumnie warszawiacy jeżdżą zmienią zdanie na ten temat. Na końcu kupią kilka placyków w miesicie będą uruchamiać własną komunikacje do warszawy. Wtedy busiarstwo osiągnie apogeum rozwoju. Możemy iść na wojen z aglomeracja, tylko po jakimś czasie skończy się to źle dla obu stron.
Poc Vocem pisze:Eee... Bo liceum trwa 3 lata, a absolwentem jest się przez ~50?
Ech, po co podaje się podaje dane roczne? absolwentów którzy ukończyli szkołę w danym roku... mógłbyś się domyśleć.
Wolfchen pisze:No tak, a dalej to najlepiej pieszo. Daleko z takim podejściem byś nie zaszedł.
Z braniem kredytów których nie mogę i błaganiem na kolanach PKP PLK żeby raczyła umyć dworzec o rozbudowie nie wspomnieć to zaszedł bym dalej? Nadal nie ma odpowiedzi na pytanie, co w sytuacji obecnej kiedy przepustowość średnicy i centralnego osiągnie maksimum krytyczne? Kto wyciągnie zawleczkę i rzuci granatem?
Wolfchen pisze:Przesiadając się w pociągi aglomeracyjne na dojazd do Centrum pasażer nie zyskuje nic, a ma stratę w postaci dodatkowej przesiadki (dla pasażerów tranzytowych - dwóch przesiadek).
Co wy z tym Centrum! To ze w większości podroży trzeba przejeść przez dołek przy Rondzie Dmowskiego nie oznacza ze to sytuacja normalna. Dlaczego nie można by wykształcić takiego drugiego centrum? Przecież centrum nie jest celem w samym sobie a tylko węzłem przesiadkowym. Czy wschodni byłby kiepskim węzłem przesiadkowym gdyby podciągnąć tam te jedna stacje II lini metra? Albo z tramwajem od Ronda Żaba na Gocław?
albo zachodni z Podłączeniem jak się patrzy do trasy AK, Jerozolimskich, Tramwajem do Wilanowa? Wtedy może by parcie do centrum zelżało ale skoro nie zamierza się z tym nic zrobić to w końcu centralny pęknie w szwach podobnie jak komunikacja naziemna. Zastanawiam się czy ktokolwiek brał pod uwagę jaki efekt może wywołać II linia metra na ciągach tramwajowych poprzecznych, np przy rondzie ONZ lub Rondzie Daszyńskiego.
Wolfchen pisze:Chyba nie, skoro odnosisz ją do liczby torów postojowych i wielkości dworców czołowych.
Ech, zapomniałem ze u nasz EZT to jeszcze daleko. Jakoś w metrze z tym problemu drastycznego nie ma (złośliwość z mojej strony).
Wolfchen pisze:Szczęśliwice czy Olszynka to Centrum?
Biorąc pod uwagę jak szczelnie te rejony sa oblepione przez zabudowę - tak, to centrum ale nie w postaci punktu tylko te tereny znajdują sie wewnątrz zabudowy uprzykrzając dość znacznie życie w tym mieście. na Pradze te tereny powodują ze Targowa to jedyny sensowny przejazd północ południe. Szczęśliwice to samo, od Włoch do Zachodniego jest czarna dziura, nie ma przejścia. Trasa NS miała by to naprawić.
Wolfchen pisze:wtedy część pociągów mogłaby jechać via DWG.
a na DWG to dużo zmieścisz?
Obrazek

Awatar użytkownika
endrju258
Posty: 25
Rejestracja: 08 mar 2013, 19:59
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: endrju258 » 08 cze 2013, 21:50

Wolfchen pisze:mówiłem o przesunięciu Zachodniego
Nierealne. Projekt przebudowy okolic Zachodniego i budowy "dworca" w niedalekiej przyszłości zostanie zrealizowany. Jest sygnowany przez obecnych decydentów i przez nich zostanie doprowadzony do końca. A jak już powstanie to nikt nie będzie nic przesuwał. Zresztą projekt modernizacji WWK nie przewiduje takiego rozwiązania. W ogóle on nic nie przewiduje.

Wyrzucenie TLK z Centralnego tym bardziej nierealne. Ten pomysł to w ogóle jakiś absurd. Chociaż, jeśli chcemy zupełnie zabić ruch dalekobieżny to całkiem dobrze pomyślana idea. Jeśli po to się wkłada miliardy zł w modernizację infrastruktury (z czego tylko część jest dedykowana ruchowi aglomeracyjnemu), aby pociągi kończyły sobie bieg na Wschodnim i Zachodnim to gratuluję.

PS. W tym wypadku bryłę dworca można sobie rozebrać i wybudować McDonalda, chociaż więcej by było... Skąd w ogóle te pomysły, ehh.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 08 cze 2013, 22:07

Teokryt pisze:Moj system nie jest kompleksowy i jedyny,trzeba by wszystko dokładniej zbadać, poki co to tylko różne koncepcje pisane na forum komunikacyjnym.
Aha, czyli po prostu piszesz dla samego pisania i zapewniania rozrywki dyskutantom? To następnym razem spróbuj proszę najpierw przemyśleć to, co piszesz, żeby nie dało się tego obalić w pierwszym poście, bo to żadna rozrywka intelektualna.
Teokryt pisze:Ze wspólnym biletem to ze korzystają z usług KM nie znaczy ze nie mają biletu II strefy. A tam brak wspólnego biletu = problem, bo i tak musieli by kupić bilet na ZTM który dowozi ich do stacji czy tez na Lki które ich dowożą do tej stacji.
Nie problem, bo sam przyznajesz przecież, że można kupić bilet na KM i pierwszą strefę.
Teokryt pisze:Skoro jest dofinansowane to dlaczego nie zbuduje się uczelnia w Otwocku?
Bo ktoś posługuje się elementarną logiką przy planowaniu zabudowy?
Teokryt pisze:Ech, po co podaje się podaje dane roczne? absolwentów którzy ukończyli szkołę w danym roku... mógłbyś się domyśleć.
Ja i tak się za dużo domyślam z tych twoich wypocin. A absolwentów jest więcej, bo zdają też tacy z poprzednich lat.
Teokryt pisze:Jestem urodzony w Warszawie, tylko mieszkam na wsi NIE Z WŁASNEGO WYBORU. Wiec co, jestem warszawiakiem czy jednak nie?
A prosiłem o mniej frustracji... ale dobrze, skoro chcesz dyskutować na takim poziomie to może:
Zlikwidujmy całą komunikację w drugiej strefie, a w zamian wprowadźmy myto za wjazd do Warszawy, żeby nie rozjechali nam jej przyjezdni. Ot tak, powiedzmy 15 zł za jeden wjazd samochodu z innymi tablicami rejestracyjnymi niż warszawskie. Warszawiakom sprzedajmy prawo do wjazdu za symboliczny 1 zł (bo za darmo w świetle prawa nie wolno). Jednocześnie koszt budowy rogatek powinna pokryć UE w ramach wspierania działań na rzecz ekologii (ograniczenie ruchu samochodowego w Warszawie). A gminy niech sobie organizują transport na własną rękę albo niech mieszkańcy jeżdżą sobie na najbliższą pętlę w Warszawie rowerem.

W ten sposób każdy zyska:
a) gminy - bo nie będą musiały płacić ZTM-owi.
b) Warszawa - bo dostanie pieniądze z myta.
c) mieszkańcy gmin - bo nie będą musieli płacić za bilety.
d) mieszkańcy Warszawy - bo znikną korki.


Przepraszam wszystkich urażonych tym głupim wywodem, ale musiałem to zrobić.

Mental wounds still screaming
Driving me insane
I'm going off the rails on a crazy train
I'm going off the rails on a crazy train
:boohoo:
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 cze 2013, 22:27

Teokryt pisze:Jestem urodzony w Warszawie, tylko mieszkam na wsi NIE Z WŁASNEGO WYBORU.
O, to Warszawiakiem jest się ze względu na miejsce urodzenia? Znam sporo osób, które urodziły się w Warszawie, a nigdy tam nie mieszkali (choćby moja była) :P
Teokryt pisze:Co wy z tym Centrum!
W cywilizowanych krajach kolej dowozi do Centrum, jak byś nie wiedział.
Teokryt pisze:Czy wschodni byłby kiepskim węzłem przesiadkowym gdyby podciągnąć tam te jedna stacje II lini metra? Albo z tramwajem od Ronda Żaba na Gocław?
albo zachodni z Podłączeniem jak się patrzy do trasy AK, Jerozolimskich, Tramwajem do Wilanowa?
Twoje beznadziejne projelty niewpuszczające pociągów do Centrum tego nie zmienią, a tylko dodadzą przesiadek.
Teokryt pisze:Ech, zapomniałem ze u nasz EZT to jeszcze daleko.
Wyobrażasz sobie jazdę EZT na odcinku 400-500 kilometrów? Bo ja niespecjalnie.
Teokryt pisze:Jakoś w metrze z tym problemu drastycznego nie ma
Bo cały tabor jest EZT, zaś postoje na stacjach końcowych trwają parę minut.
Teokryt pisze:Biorąc pod uwagę jak szczelnie te rejony sa oblepione przez zabudowę - tak, to centrum ale nie w postaci punktu tylko te tereny znajdują sie wewnątrz zabudowy uprzykrzając dość znacznie życie w tym mieście.
W każdym mieście tak jest.
Teokryt pisze:na Pradze te tereny powodują ze Targowa to jedyny sensowny przejazd północ południe. Szczęśliwice to samo, od Włoch do Zachodniego jest czarna dziura, nie ma przejścia. Trasa NS miała by to naprawić.
To nie wina tych terenów, tylko braku dróg przez nie prowadzących. :-"
Teokryt pisze:a na DWG to dużo zmieścisz?
Teoretyczna przepustowość jak średnicy podmiejskiej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 08 cze 2013, 23:14

Poc Vocem pisze:Nie problem, bo sam przyznajesz przecież, że można kupić bilet na KM i pierwszą strefę.
ale do tej stacji nie dofruniesz. Jeśłi miałbym jechać z głoskowa to albo turlać się 727 albo do KM w Piasecznie. niestety, na 727 nadal potrzeba biletu na II strefę. A że Wspólny bilet obowiązuje w Piasecznie to nie muszę kupować biletu na KM.
Poc Vocem pisze:Bo ktoś posługuje się elementarną logiką przy planowaniu zabudowy?
Taaa, w Lesznowoli też, z osiedlami w polu kapusty. Niemniej, państwowe uczelnie wyższe są państwowe i na dodatek jakoś do nich trzeba dojechać korzystając z usług samorządowych. Wiec w czym sa gorsze te osoby co nie mają wyboru chcąc kontynuować edukacje? Jeśłi bilety na II strefę są zaporowo drogie + ma i tak przesrane z powodu ze musi poświęcać na podróż minimum 2 godziny dziennie, to tak jest ok?
Poc Vocem pisze: A absolwentów jest więcej, bo zdają też tacy z poprzednich lat.
Zajrzałeś do danych czy tak ci się wydaje? od 2008 roku liczba absolwentów kończących szkołę średnią spada.
Wolfchen pisze:O, to Warszawiakiem jest się ze względu na miejsce urodzenia? Znam sporo osób, które urodziły się w Warszawie, a nigdy tam nie mieszkali (choćby moja była)
JA w sumie tez nie wiem jaki jest wyznacznik "warszawskości" nie wchodźmy w ten temat.
Wolfchen pisze:W cywilizowanych krajach kolej dowozi do Centrum, jak byś nie wiedział.
Oferując po drodze coś więcej niż III świat (Zachodni) albo Dworzec Wschodni niby porządny ale tak trochę średnio skomunikowany. Jedynie do Gdańskiego nie ma się jak przyczepić.
Wolfchen pisze:Twoje beznadziejne projelty niewpuszczające pociągów do Centrum tego nie zmienią, a tylko dodadzą przesiadek.
Ruch aglomeracyjny (w pasażerach) jest większy niż ruch krajowy?
Wolfchen pisze:Wyobrażasz sobie jazdę EZT na odcinku 400-500 kilometrów? Bo ja niespecjalnie.
Zależy z jaką prędkością. Ale tak, w polskich warunkach, to dość traumatyczne przeżycie by było, jednak na trasach do 1,5h? niektóre KM jadą prawie 3h, czyli pi razy oko tyle co najszybsze połączenie Warszawa-Kraków.
Wolfchen pisze:W każdym mieście tak jest.
Ale nie każde miasto jest tak tym drastycznie dotknięte jak Warszawa, żeby przepraw w rejonie miasta było tylko nieco więcej niż mostów przez rzekę?
Wolfchen pisze:To nie wina tych terenów, tylko braku dróg przez nie prowadzących.
Dobrze wiesz ze zbudowanie takiej długiej estakady nad tymi terenami to kosmiczny koszt. i to jeszcze przez tereny kolejowe. A co w sytuacji gdy coś będzie trzeba przerobić? Powinna nastąpić redukcja terenów kolejowych do niezbędnej obsługi ruchu, bez zakładów napraw i zaplecza kolejowego. to sobie wyjedzie np do Rembertowa.
Wolfchen pisze:Teoretyczna przepustowość jak średnicy podmiejskiej.
Czy tan techniczny pozwala na osiąganie dobrych predkości? Czy jest to możliwe technicznie? bo moze trzeba by wybudować jakieś tasiemcowe estakady kolejowe by podłączyć sie do lini na gdański?
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 cze 2013, 23:23

Teokryt pisze:Oferując po drodze coś więcej niż III świat (Zachodni) albo Dworzec Wschodni niby porządny ale tak trochę średnio skomunikowany.
Z tego III świata dosć dużo pasażerów korzysta...
Teokryt pisze:Ruch aglomeracyjny (w pasażerach) jest większy niż ruch krajowy?
Jest większy, co nie zmienia faktu, że jak każesz biegać z bagażami pasażerom krajowym, to ci sto razy przemyślą, czy przypadkiem nie lepiej pojechać autobusem (busem)/samochodem.
Teokryt pisze:Zależy z jaką prędkością.
Z taką, jaka jest osiągalna na polskich torach.
Teokryt pisze:niektóre KM jadą prawie 3h, czyli pi razy oko tyle co najszybsze połączenie Warszawa-Kraków.
Przy czym tymi gratami pasażerowie się tłuką najczęściej z braku alternatywy i jest to najtańsze połączenie.
Teokryt pisze:Ale nie każde miasto jest tak tym drastycznie dotknięte jak Warszawa, żeby przepraw w rejonie miasta było tylko nieco więcej niż mostów przez rzekę?
Mszczą się lata zaniedbań inwestycyjnych.
Teokryt pisze:Powinna nastąpić redukcja terenów kolejowych do niezbędnej obsługi ruchu, bez zakładów napraw i zaplecza kolejowego.
Zaplecze być musi, choćby do obsługi składów, które kończą bieg w Warszawie - a Ty chcesz przecież zwiększyć ich liczbę, więc i zaplecze trzeba większe zrobić :P
Teokryt pisze:to sobie wyjedzie np do Rembertowa.
W Rembertowie nie ma miejsca, a odcinek DWW - Rembertów jest na skraju przepustowości...
Teokryt pisze:Czy tan techniczny pozwala na osiąganie dobrych predkości? Czy jest to możliwe technicznie?
Obecny stan nie pozwala, po rewitalizacji i przywróceniu parametrów - żaden problem.
Teokryt pisze:bo moze trzeba by wybudować jakieś tasiemcowe estakady kolejowe by podłączyć sie do lini na gdański?
OIDP, to nawet z linii radomskiej da się tam wjechać :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 09 cze 2013, 0:01

Z tego III świata dosć dużo pasażerów korzysta...
Teraz więcej , bo ten III świat został umyty, wiec to może II świat? Dawniej to unikałem tego dworca jak ognia. Teraz może być, ale tylko w przesiadkach kolejowych , do autobusu to nawet nie podchodzę.
Z taką, jaka jest osiągalna na polskich torach.
Konkretnie? czy tam tory se sypią ze trzeba się turlać 20km/h czy jednak normalne prędkosci w ruchu "miejskim".
Wolfchen pisze:Mszczą się lata zaniedbań inwestycyjnych.
A potrzeby rosną szybciej niz sie nadgania. Dorzucić należy jeszcze parę dodatkowych zobowiązań na samorządy i brak ustaw regulujących związki międzygminne z tematem wspólnego biletu.
Wolfchen pisze:W Rembertowie nie ma miejsca, a odcinek DWW - Rembertów jest na skraju przepustowości...
Warszawa toruńska Nie chciałem podawać jakiegoś konkretnego przykładu
OIDP, to nawet z linii radomskiej da się tam wjechać
Zgadza się, tylko jest to pokrętne jak 150...
Obecny stan nie pozwala, po rewitalizacji i przywróceniu parametrów - żaden problem.
Kto ma za to zapłacic :>?
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 09 cze 2013, 10:58

Teokryt pisze:ale do tej stacji nie dofruniesz. Jeśłi miałbym jechać z głoskowa to albo turlać się 727 albo do KM w Piasecznie. niestety, na 727 nadal potrzeba biletu na II strefę.
727 zawsze można zastąpić L-ką do stacji.
Teokryt pisze:Taaa, w Lesznowoli też, z osiedlami w polu kapusty.
Rozmawialiśmy o planowaniu lokacji uczelni wyższych w skali kraju, a nie o osiedlach mieszkaniowych w Lesznowoli =;
Teokryt pisze:Zajrzałeś do danych czy tak ci się wydaje? od 2008 roku liczba absolwentów kończących szkołę średnią spada.
Pytałeś dlaczego liczba absolwentów jest większa niż liczba osób uczęszczających do ostatniej klasy liceum, dostałeś odpowiedź. Nie wspominałeś nic o ogólnych tendencjach (które wynikają z ogólnej demografii :P).

Troll?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 cze 2013, 20:50

Zdecydowanie trolling.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
endrju258
Posty: 25
Rejestracja: 08 mar 2013, 19:59
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: endrju258 » 09 cze 2013, 21:10

Może i tak, ale w jednym Teokryt ma rację - Wspólny Bilet jest jednak obciążony wieloma wadami i należy myśleć nad jego usprawnieniem. Inaczej kolejne gminy będą się powoli z niego wycofywać, organizować transport do najbliższej miejscowości ze wspólnym biletem, organizować transport do samej Warszawy itp. Nierównomierne obciążenie poszczególnych gmin w stosunku do odnoszonych z tego tytułu korzyści każe postawić w wątpliwość przyszłość tego projektu...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 cze 2013, 21:17

Teokryt pisze:Konkretnie? czy tam tory se sypią ze trzeba się turlać 20km/h czy jednak normalne prędkosci w ruchu "miejskim".
Tory się sypią, o czym było na tym forum pisane wielokrotnie.
Teokryt pisze:Kto ma za to zapłacic
A za Twoje wizje kto by zapłacił? Zastanawiałeś się nad kosztami (tak budżetowymi, jak i społecznymi)?
endrju258 pisze:Może i tak, ale w jednym Teokryt ma rację - Wspólny Bilet jest jednak obciążony wieloma wadami i należy myśleć nad jego usprawnieniem.
Wspólny Bilet tylko w I strefie, zaś w II strefie nakładki wg stawek poszczególnych gmin? Ale wątpię, zeby KMy zaproponowały gminom niższe stawki, niż ZTMowi.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 cze 2013, 23:41

Teokryt pisze:na dwóch dworcach.

Dlaczego wykopywać? Po prostu pociąg dalej nie jedzie i koniec.
Teraz pasażer może korzystać z trzech dworców (Zachodnia, Centralna, Wschodnia). W Twoim wariancie - tylko z jednego. To że Centralny teraz wymaga poprawek nie jest argumentem za premiowaniem gorszych lub porównywalnie złych nowych rozwiązań.
Teokryt pisze:A dopuszczasz przejazdy pociągów z Zachodniego na Wschodni z pominięciem Centralnego?
Którędy i co to zmieni w zakresie przepustowości?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 cze 2013, 21:35

UM Ząbki pisze:Od 1 lipca z Ząbek do Warszawy koleją tylko z biletem Kolei Mazowieckich

Zgodnie z podpisanym w kwietniu aneksem do porozumienia starostwa powiatowego z ZTM w Warszawie obowiązywanie wspólnego biletu kolejowego na linii wołomińskiej kończy się z dniem 30 czerwca 2013 r. i na chwilę obecną nie ma żadnych wiążących ustaleń czy oficjalnych informacji, które mogły by wskazywać, że obowiązywanie wspólnego biletu na kolej będzie przedłużone. Negocjacje w sprawie wspólnego biletu w imieniu samorządów powiatu prowadzi starosta wołomiński i nadal są podejmowane próby rozmów z miastem Warszawa. Jeśli te rozmowy przyniosą skutek, niezwłocznie mieszkańców o tym poinformujemy.

Poniżej opisujemy aktualnie obowiązującą sytuację formalno-prawną i wynikające z niej kwestie uiszczania opłat za przejazd Kolejami Mazowieckimi od 1 lipca br

http://www.zabki.pl/components/download ... os_id=1677

ODPOWIEDZ