Strona 112 z 181
: 01 wrz 2008, 11:01
autor: zeus
geograf pisze:Bredzisz. I tylko tyle Ci powiem.
Może 511 też jest muchowozem? A, to pewnie dlatego mają tę linię obsługiwać przeguby...
Natomiast od Twojego uwielbienia 510 wymiotować się chce. Rozumiem obronę włąsnych interesów, ale z umiarem i jakimkolwiek stylem, a nie głupią propagandą.
Nie uważam że 511 jest muchowozem. Ale w momencie tworzenia nowej linii E8 nie jest potrzebne aż tak duże zwiększanie częstotliwości 508...
Uważasz że rozkład 510 w obecnym kształcie jest do przyjęcia? Poza tym nie bronię tylko swoich interesów, tylko opowiadam się za określonym kształtem układu komunikacyjnego- w którym 510 jest tylko przykładem. Uważasz że 510 narzeka na brak zainteresowania? Rozumiałbym, jeśli autobusy jeździłyby puste, to wtedy wszelkie cięcia byłyby uzasadnione, ale nie wtedy kiedy jeżdżą mocno przepełnione
: 01 wrz 2008, 11:10
autor: pawcio
zeus pisze:Uważasz że rozkład 510 w obecnym kształcie jest do przyjęcia? Poza tym nie bronię tylko swoich interesów, tylko opowiadam się za określonym kształtem układu komunikacyjnego- w którym 510 jest tylko przykładem. Uważasz że 510 narzeka na brak zainteresowania? Rozumiałbym, jeśli autobusy jeździłyby puste, to wtedy wszelkie cięcia byłyby uzasadnione, ale nie wtedy kiedy jeżdżą mocno przepełnione
Bo dowartościowanie E4 i E8 kosztem 510 rano daje jeden bardzo ważny efekt. Ta sama brygada wykona w danym czasie na E4/E8 dwa razy więcej kółek niż na 510, czyli wywiezie z Nowodworów/Tarchomina dwa razy więcej osób. Przy obecnych brakach taborowych i tak ogromnym popycie na Tarchominie i Nowodworach jest to argument bardzo ważny.
: 01 wrz 2008, 16:50
autor: tarantula01
OK zacytuję głosy po zmianach:
"1. Wielkie brawo za nowe E-8. Póki co skutecznie rozładowało wiecznie zatłoczone E-4 i nawet dosiadający się pasażerowie z Legionowa nie spowodowali tłoku.
2. 516 - no nareszcie na Milenijnej drugi autobus i zamiast kilkudziesięciu osób na przystanku, czekało kilka. Widać jednak, że 144 jest potrzebne tutaj, bo przyjechało ciasne. Pojawił się jednak problem. Autobusy nie mogły się minąć na Milenijnej, bo przed domkami na ulicy parkują samochody. Niezbędny jest tam bezwzględny znak zakazu postoju. Niestety nie wiem w czyjej gestii jest ustawienie takowego, stąd moja prośba o przekazanie tego postulatu do odpowiedzialnych za to osób. Przydałaby się także jakaś wiata na przystanku Ćmielowska w stronę centrum (dawniej Milenijna POD), bo jest to teraz bardzo popularny przystanek."
Ad. 2 to efekt kursów w ilości kilkunastu/h zamiast dotychczasowych kilku/h w jedną stronę.
Co do 510, to pasażerowie prawdopodobnie przesiedli się do E-4/E-8 właśnie. Np. E-8 miało w porannym kursie (wyjazd o 8:10) 75% wypełnienia po przystanku Mehoffera.
: 01 wrz 2008, 18:03
autor: Colony
Bardzo ładne zapełnienie w nowym 211 chociaż w sumie przydałby się te przystanki na Pomorskiej i Ćmielowska 03.
: 01 wrz 2008, 18:23
autor: _DoMeL_
Dzisiaj o 6:45 211 wiózł powietrze, ani jednego pasażera. Zrozumiałe jest, że to pierwszy dzień tej linii na nowej trasie, więc ludzie nie wiedzieli co to za autobus. Wystarczy spojrzeć na zdziwionych ludzi, gdy 126 z Mehoffera skręciło w prawo, w kierunku pętli, a nie w lewo. Niestety, ludziom nie chce się przeczytać kartki o zmianie trasy
Jeśli chodzi o 510, to mogłoby kursować częściej. Obciąć z każdej godziny chociaż jeden kurs 508 i dać wóz na 510, a efekt już byłby lepszy. Wszak 510 też dowozi ludzi do metra.
Ogólnie jestem zadowolony. Na Mehoffera miało zostać tylko 133, a są jeszcze 126 i 211. Jest lepiej niż przypuszczałem
: 01 wrz 2008, 20:52
autor: person
_DoMeL_ pisze:Obciąć z każdej godziny chociaż jeden kurs 508 i dać wóz na 510,
Czy jeden kurs = jedna brygada?
Czy jedna brygada z 508 = jednemu kursowi na godzinę na 510?
Bo częstotliwość - wbrew pozorom - to nie są koraliki, które można przekładać to tu, to tam
Zresztą już Pawcio wytłumaczył zalety większej częstotliwości 508...
: 01 wrz 2008, 23:17
autor: Bastian
Posty na temat metra poszły do Zsypu. jeżeli kolega MeWa chciałby je stamtąd wydobyć i przygarnąć na MiK-u, to proszę szukać pod "Metrem na Tarchomin"...
: 01 wrz 2008, 23:22
autor: tarantula01
Powrót E 8 z Marymontu:
Jezeli policzyć czas od otwarcia drzwi metra na stacji pl. Wilsona, to czas wyniósł ok. 35 minut (w tym 10 minut odcinek pl. Wilsona - wejście do autobusu E 8).
: 01 wrz 2008, 23:26
autor: Jarek
Dzisiaj ok. 16.00 w kierunku Tarchomina korek zaczynał się na wysokości Wisłostrady. Wisłostrada jednak wyglądała gorzej, cała łącznica stała.
Jeżeli to jest związane z zwężeniem Trasy AK, to niesłychanie ciężko będzie Ci obronić tezę o szybszym przejeździe z Wilsona. Każdy pomiar ją obali.
: 01 wrz 2008, 23:29
autor: Bastian
A Most Gdański jak staaał...
: 01 wrz 2008, 23:33
autor: Jarek
Skoro trudno się przebić Trasą AK (po radykalnym zwężeniu przekroju), to ruch rozpłynie się na inne ciągi.
Gratulujemy protestującym przeciwko zmianie trasy 503. 503 najprawdopodobniej zostanie na tej trasie, co jest. Komunikacja jest dla pasażera, nawet takiego, który - podjudzany niekiedy - prosi o coś, co zarżnie jego linię. A właśnie być może zarżnęliście swoją linię!
Obym się mylił.
: 01 wrz 2008, 23:36
autor: tarantula01
Spodziewałem się tego, że po zwężeniu Trasy AK przy Powązkach, zniknie zator na dojeździe do mostu od strony Trasy. Ale z punktu widzenia pasażera ważny jest czas przejazdu od metra do domu. Pasażer wysiadający na pl. Wilsona (czas start w momencie otwarcia się drzwi metra na tej stacji), gdyby mógł wsiąść do ekspresów na pl. Wilsona (przystanek pl.Wilsona01 - polecam zobaczyć gdzie jest), to na wspomniany przystanek z metra wyjdzie po czasie ok. 1 minuty. Po ok. 2 minutach (3) czekania wsiądzie w jakiś E-4/E-8. Po następnej minucie (4) objedzie pl. Wilsona w relacji Słowackiego - Krasińskiego, po kolejnej minucie (5) będzie przy Spójni. Kolejna minuta (6) początek wjazdu na most z Wisłostrady i kolejna będzie na moście. Razem 7, powiedzmy 8.
A tymczasem przejazd metro Tarchomin z użyciem stacji i pętli Marymont:
dojazd + wejście do autobusu E-4/E-8 zajmuje ok. 10 minut. Odjazd z pętli - 1 minuta (11), dojazd do mostu: dziś to były 3 minuty. Razem ok. 14 minut. W tym czasie ten autobus E-4/E-8 jadacy przez pl. Wilsona jest ok. 6 minut przed nim, czyli np. przy Kowalczyka. Czujesz różnicę?
Skoro 503 pomiędzy Konwaliową, a Muranowską zostanie jak teraz, to poproszę wysłuchać tych samych pasażerów i zmienić trasę 503 na Tarchominie.
: 01 wrz 2008, 23:38
autor: pawcio
tarantula01 pisze:Po następnej minucie (4) objedzie pl. Wilsona
tarantula01 pisze:Kolejna minuta (6) początek wjazdu na most z Wisłostrady i kolejna będzie na moście. Razem 7, powiedzmy 8.
Ciekawe założenia. Dla międzyszczytu?
: 01 wrz 2008, 23:41
autor: Jarek
tarantula01 pisze:Kolejna minuta (6) początek wjazdu na most z Wisłostrady
Absolutna nieprawda, chyba że łamiemy przepisy! Pl. Wilsona jest w tej chwili nie do obronienia. Opłaci się ewentualnie tylko na 503, by omijać coraz bardziej korkujący się Gdański i Międzyparkowa (a rano zawrotkę tamże).
Nawiasem mówiąc to jest zastanawiające:
1. E4 i E8 złe, bo jadą Trasa AK, a z pl. Wilsona szybciej (mimo, że tzreba go okrążyć)
2. 503 dobre, bo jedzie "pusta" Międzyparkową a przez Wilsona (bez jego okrążania) dłuuuugo.
Doprawdy nie ma w tym żadnej sprzeczności.
: 01 wrz 2008, 23:43
autor: tarantula01
Czas nie jest liczony od startu E-4/E-8 z pętli Marymont. To raz. Dwa jesli w szczycie E-4/E-8 wyjeżdża z pętli Marymont na ul. Słowackiego co średnio 4 minuty, to w takim samym czasie odjeżdżać będzie z pl. Wilsona, niezależnie od tego, czy będzie korek, czy nie. W korku najwyżej będzie stać więcej brygad, przez co nie będą mogły one stać na pętlach: Marymont (E-4) i Nowodwory (E-8). Pasażerów nic nie obchodza względy techniczne - mają gorzej niż gdy E odjeżdżali z pl. Wilsona. Notabene plac teraz "wymarł"
E nic nie okrąża - w relacji Słowackiego - Krasińskiego jedzie niemal prosto.
Do 503 pasażer musiałby drałować przez cały plac Wilsona - jakieś 5 minut licząc wszystkie światła po drodze. No i czestotliwość. Jak jeden ucieknie, następny za 15 minut. Dziękuję.