Strona 113 z 126

Absurdy rozkładowe

: 05 sie 2022, 10:29
autor: person
ashir pisze:
04 sie 2022, 20:50
W wariancie krakowskim to pasażer wybiera trasę (tj. przystanek początkowy i końcowy w ramach wyznaczonej strefy funkcjonowania tele-busa) i godzinę odjazdu, a w wariancie szczecińskim z góry jest wyznaczona trasa i godzina odjazdu, a pasażer dzwoni, żeby kurs został zrealizowany.
Jest jeszcze firma Blees, która oferuje obsługję telebusów w Gliwicach, Jaworznie i Sosnowcu:
https://blees.co/realizacje/

Ktoś zna zasady rozliczeń?

Absurdy rozkładowe

: 06 sie 2022, 23:36
autor: Bon Jovi
michael112 pisze:
05 sie 2022, 9:36
Ciekaw jestem czy odpowiednik ZTM w Krakowie i Szczecinie zabezpiecza się jakoś przed żartownisiami i nierzetelnymi użytkownikami, czyli krótko mówiąc, przed sytuacją w której ktoś zamawia kurs a później do niego nie wsiada i autobus jedzie na pusto?
Jeśli chodzi o Kraków, to Klienci muszą podać swoje dane lub kod, czyli być zarejestrowanymi.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/j ... tac-z-tel/
Jeśli chodzi o odwołanie zamówienia, to jest tylko zapis że Klienci są zobowiązani do poinformowania o tym.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/warto-wiedziec/
Jest tam także że jeśli są wolne miejsca, to obsłużeni zostaną tą usługą osoby oczekujące na przystankach.

Jeśli chodzi o Szczecin, to nie ma jakiś szczegółowych informacji. Jest podany numer telefonu.
https://www.zditm.szczecin.pl/pl/pasaze ... na-zadanie

W Gliwicach telebusy, to były pilotażowo kursy szkolne we współpracy z Urzędem Miasta i Wydziałem Oświaty w Gliwicach.

W Jaworznie, "Transport na żądanie" był pilotażowo na osiedlu Sfera od 14 czerwca do 27 sierpnia 2021 roku, obecnie od 4 grudnia 2021 roku dojeżdża na to osiedle linia 307.
https://www.pkm.jaworzno.pl/rozklady/linia-307.html

W Sosnowcu telebus zastępował od nocy z 30 czerwca na 1 lipca 2021 roku linię nocną tramwajową 27 a później linię nocną tramwajową 26. Oferta się cieszyła powodzeniem, obowiązywała do końca marca 2022 roku i była przedłużona do końca czerwca 2022 roku. Jednak nie mogę znaleźć informacji czy funkcjonuje dalej.
https://pfrdlamiast.pl/baza-miejskich-i ... nowcu.html

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 09 sty 2023, 17:35
autor: primoż
Przeniosę się z tematu o rozkładach tramwajowych:
fraktal pisze:
09 sty 2023, 11:04
Nie wiem, czy owe "linie bazarowo - przychodniane" jak je ładnie określiłeś rzeczywiście tak bardzo generują te koszty.
Oczywiście, że tak, choćby koszty brygadowe. Brygadami, które są marnowane na istnienie wynalazków takich jak np.: 160, 171, 521 lub wydłużone kursy 190 do OSG można by było dogęścić którąś z linii jeżdżących po buspasie na Puławskiej (znaczny wzrost frekwencji tamże) lub odpalić jakiś 3xx na wzór 382 uruchomionego wraz buspasem na Trasie Łazienkowskiej. Albo można by było dodać brygadę na 317, żeby wydłużyć postoje na krańcach i poprawić nieco punktualność na tej linii. A skoro wątek wywodzi się z tematu tramwajowego: brygady z 25 można by dać na 17, żeby wszystkie kursy w szczycie docierały na Tarchomin lub całe 33 do Huty.
fraktal pisze:Dyrektor Strzegowska lubi mówić, że ZTM przeznaczył takie same nakłady na przykład na linie cmentarne jak w zeszłym roku, zapomina tylko jakoś dodać, że w 2022 roku wydłużyło się metro, które ma najdroższe wozokm ze wszystkich środków transportu. Zatem to niejako oczywiste, że koszty transportu rosną.
I dlatego też należy ukrócić funkcjonowanie gównolinii równolegle do szyny. Nie po to miasto rozwija sieć transportu szynowego, żeby autobusy dalej się tam kręciły. Lepiej, żeby zostały wykorzystane w rejonach, które nie mają szyny i gdzie jest wzrost pasażerów.
fraktal pisze:Wiem, że inżynierowie transportu najchętniej wycięliby wszystkie linie socjalne, tylko ciekawe, ilu z nich robi zakupy swoim starzejącym się rodzicom lub zawiezie ich do przychodni własnym samochodem. Bo przecież co i raz słyszymy apele, że ludzie powyżej pewnego wieku raczej samochodu prowadzić nie powinni.
Widzę, że na sam koniec granie na emocjach :D Nie wiem, nie jestem inżynierem transportu, ale zależy jeszcze jakie socjale mają iść do likwidacji. Czym innym jest podjeżdżanie do Centum Kardiologii (inna sprawa, czy musi to robić megasocjalne 305, a nie 115 lub nawet 125) lub Stoceru , a czym innym 171 lub kursy wydłużone 190 nad M2 z argumentacją pewnego użytkownika, bo nie każdy lubi jeździć metrem. To pierwsze jest zapewnianiem połączenia socjalnego dla pasażerów, głównie starszych. To drugie to nic innego jak zapewnianie bezpośredniego połączenia dla wąskiej grup krzykliwych osób kosztem ogółu. A jak ktoś nie lubi jeździć metrem, to powinien być problem tej osoby, a nie problem całego miasta. Ja nie lubię jeździć hulajnogą elektryczną i rowerem, a bynajmniej nie zadręczam radnych dzielnicy Wola, żeby z mojej dzielnicy zrobili strefę wolną od pojazdów jednośladowych. (A może powinienem? :term: )
Swoją drogą to sam Stocer jest dobrym przykładem soclinii: podjazdy 710, choć wydłużają drogę pasażerom korzystającym z odcinka Konstancin - Piaseczno, są potrzebne, żeby zapewnić stosowną obsługę w/w przybytku. Z kolei funkcjonowanie 200 w obecnej formie jest kuriozalne: linia bezpośrednia do DWC z powodu zapewnienia połączenia pasażerom przyjezdnym; to nic innego jak zapewnianie niszowego połączenia dla grupy osób, które w prawdopodobnie układzie komunikacyjnym Warszawy nie stanowią promila pasażerów, a są obgłaskiwani trochę większą taksówką na koszt Warszawy. A te dwie brygady można by wykorzystać na inne dużo sensowniejsze rzeczy, tak jak zasilenie Puławskiej lub dorzucenie dodatku na wcześniej omawiane 317, co spowodowałoby lepszą przewidywalność jego rozkładu jazdy.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 09 sty 2023, 17:47
autor: Autobus Czerwon
primoż pisze:
09 sty 2023, 17:35
Swoją drogą to sam Stocer jest dobrym przykładem soclinii: podjazdy 710, choć wydłużają drogę pasażerom korzystającym z odcinka Konstancin - Piaseczno, są potrzebne, żeby zapewnić stosowną obsługę w/w przybytku.
Niby tak, ale jednak nie do końca. Podjazdy 710 są tylko w kierunku Piaseczna, co jest swego rodzaju patologią, bo zakładam (być może naiwnie) że ludzie jednak ze Stoceru wracają, a nie jadą tylko w jedną stronę. Kolejną patologią jest umiejscowienie przystanków w ZP Stocer. Jest jeden przystanek dla 200 w kierunku Warszawy dogodnie umieszczony przy jezdni, oraz drugi dla 200 z Warszawy oraz 710 znacznie mniej dogodnie umiejscowiony w dosyć krótkiej zatoce, co właściwie uniemożliwia dobrą obsługę przystanku autobusem przegubowym. Za każdym razem dziwię się że nie można było zrobić postoju dla wszystkich linii na lepiej umieszczonym pod kątem obsługi pasażerów przystanku bez zatoki. Co prawda jeżdżę przeważnie popołudniami, ale ogromnych wymian na tym przystanku też jakoś nie widziałem, zatem myślę że należałoby rozważyć podjazdy w wybranych godzinach lub kursach (np. w szczycie gdy 710 kursuje w takcie 10-20, mógłby pod Stocer podjeżdżać ten pustszy zazwyczaj autobus jadący 10 minut po poprzednim).

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 10 sty 2023, 10:20
autor: Emyl
Miasto zamiast 200 mogłoby się szarpnąć na vouchery na taxi dla klientów Stocera. Coś podejrzewam, że byłoby o kilka rzędów wielkości taniej.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 10 sty 2023, 13:47
autor: pietia
A Stocer nie dokłada się jeszcze do dwusetki, tak jak kiedyś dofinansowywał funkcjonowanie 700?

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 11 sty 2023, 10:43
autor: reserved
Pytanie ilu pasażerów 200 to pacjenci Stocera i okolicznych ośrodków a ilu to przypadkowi pasażerowie po drodze, którzy akurat czekali na coś do centrum.

Absurdy rozkładowe

: 13 sty 2023, 6:56
autor: Andrzej
mb112 pisze:
04 sie 2022, 20:46
Jak najbardziej zamiast jakiś 164, 219, 104 itp. pewnie telebusy by się sprawdziły. A czym się różni wariant krakowski od szczecińskiego ? Że albo są wyznaczone godziny kursów i tylko trzeba je potwierdzić, albo można sobie wybrać godzinę ?
No i pytanie czy po prostu jakaś umowa z jakąś korporacją taksówkową czy Uberem żeby na jakimś odcinku można było przejechać na kartę miejską nie byłoby jednak taniej dla wszystkich ?
A co z telebusami w Izabelinie?
To było pierwsze miejsce w aglomeracji warszawskiej gdzie miały faktycznie jeździć. I to już od roku, a jest cisza.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 13 sty 2023, 14:25
autor: fraktal
primoż pisze:
09 sty 2023, 17:35
Przeniosę się z tematu o rozkładach tramwajowych:
Odniosę się jednak trochę. Po pierwsze, ludzie starsi tak samo rozliczają podatki jak młodsi, i to najczęściej właśnie w Warszawie, w przeciwieństwie do wielu przyjezdnych, którzy tu co prawda pracują, ale rozliczają podatki gdzie indziej. Więc nie wiem, dlaczego ich interesy mają kompletnie nie być brane pod uwagę. Po drugie, nie wiem, czemu wrzuciłeś do jednego worka linię 25 czy 190 z 200. Za tą ostatnią płaci gmina Konstancin i to chyba płaci sporo, skoro ZTM jej jeszcze nie skrócił. Jakoś z linie z Marek czy Radzymina potrafił skrócić. Po trzecie, to są jedynie Twoje domysły, że likwidacja 25 pociągnęłaby za sobą wszystkie kursy 33 do Młocin. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że skrócenie niektórych kursów 33 ma na celu ratowanie taktu tramwajowego na JPII po wydłużeniu większej liczby kursów 17 na Tarchomin, co generuje opóźnienia. Mój domysł jest tak samo prawdopodobny jak Twój. Po trzecie wreszcie pomysły radnych nie mają dużego związku z bazarkiem lub przychodniami. Najczęściej odwołują się oni do tradycji czy też etosu kibiców jak na przykład 171. Czy to słuszne postulaty? W większości, wątpię. Po czwarte, żeby zagęścić linię na Puławskiej jak 709, to Gmina Piaseczno musiałaby się dołożyć do większej liczby kursów. Czy jest na to chętna? Jeśli tak, można by zobowiązać kierowców do odbywania przerwy na ekspedycji zamiast w wozie, co jest zgodne zresztą z nowymi uregulowaniami prawnymi, zamiast zmuszać, żeby wóz odpoczywał razem z kierowcą. Po ostatnie wreszcie, jakoś reformę na Bielanach po wydłużeniu metra udało się przeprowadzić, były też przecież protesty, ale jakoś udało się ówczesnym urzędnikom z tym poradzić. Jak jest teraz, każdy widzi.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 13 sty 2023, 15:23
autor: fik
Potrzeby osób starszych powinny i są brane pod uwagę poprzez pozyskiwanie taboru dostosowanego do przewozu osób o ograniczonej mobilności, skracanie odległości międzyprzystankowych w węzłach i ułatwianie przesiadek poprzez likwidację barier architektonicznych, a nie utrzymywanie nieefektywnego układu komunikacyjnego, bo to kosztuje gigantyczne pieniądze.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 13 sty 2023, 15:43
autor: primoż
fraktal pisze:
13 sty 2023, 14:25
Odniosę się jednak trochę. Po pierwsze, ludzie starsi tak samo rozliczają podatki jak młodsi, i to najczęściej właśnie w Warszawie, w przeciwieństwie do wielu przyjezdnych, którzy tu co prawda pracują, ale rozliczają podatki gdzie indziej. Więc nie wiem, dlaczego ich interesy mają kompletnie nie być brane pod uwagę.
Czym innym jest branie pod uwagę czyiś interesów, a czym innym terroryzowanie wszystkich dookoła i domaganie się publicznej taksówki w postaci bezpośredniego autobusiku.
fraktal pisze:Po drugie, nie wiem, czemu wrzuciłeś do jednego worka linię 25 czy 190 z 200. Za tą ostatnią płaci gmina Konstancin i to chyba płaci sporo, skoro ZTM jej jeszcze nie skrócił. Jakoś z linie z Marek czy Radzymina potrafił skrócić.
Dlatego, że 200 w obecnej formie jest takim samym marnotrawstwem brygad jak przytaczane wcześniej 25 lub wydłużone kursy 190.
fraktal pisze:Po trzecie, to są jedynie Twoje domysły, że likwidacja 25 pociągnęłaby za sobą wszystkie kursy 33 do Młocin. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że skrócenie niektórych kursów 33 ma na celu ratowanie taktu tramwajowego na JPII po wydłużeniu większej liczby kursów 17 na Tarchomin, co generuje opóźnienia. Mój domysł jest tak samo prawdopodobny jak Twój.
Przecież podałem to jako przykład. Równie dobrze można brygady z 25 dać na zasilenie 9 czy czegokolwiek innego. Też wtedy wyskoczysz z (pseudo)-uzasadnieniem, a skąd wiesz, że te brygady pójdą na wzmocnienie 9? Równie dobrze ZTM może zmarnować te brygady i dać na coś zupełnie innego, ale to bynajmniej nie powinno być powodem dla utrzymywania przy dalszym życiu 25 czy innych takich wynalazków, jak (uwaga, podkreślam, bo jak widać nie dla każdego jest to oczywiste) na przykład 521.
fraktal pisze:Po trzecie wreszcie pomysły radnych nie mają dużego związku z bazarkiem lub przychodniami. Najczęściej odwołują się oni do tradycji czy też etosu kibiców jak na przykład 171.
Użyłem skrótu myślowego na dodatek nieco hiperbolizując :wink: Zasadniczo wiem, jakie oficjalne przesłanki kryją się za pismami (bez)radnych. Czy jak bym zamiast sformułowania linie barazarowo-przychodniane lub linie socjalneużył określenia linie barazowo-przychodniano-szpitalno-supermarketowe-stadionowe-kibicowskie-okołocmentarne-chuj-wie-jeszcze-jakie byłoby już dobrze, czy przeczytam od Ciebie odpowiedź, że nie jest to linia bazarowo-przychodniano-szpitalno-supermarketowo-stadionowo-kibicowsko-okołocmentarno-chuj-wie-jeszcze-jaka, bo nią pani Zdzisia lat 83 jeździ co sobota na obiadki do córki i zięcia?
fraktal pisze:Po czwarte, żeby zagęścić linię na Puławskiej jak 709, to Gmina Piaseczno musiałaby się dołożyć do większej liczby kursów. Czy jest na to chętna?
Posłużę się autocytatem:
primoż pisze:
09 sty 2023, 17:35
Brygadami, które są marnowane na istnienie wynalazków takich jak np.: 160, 171, 521 lub wydłużone kursy 190 do OSG można by było dogęścić którąś z linii jeżdżących po buspasie na Puławskiej (znaczny wzrost frekwencji tamże) lub odpalić jakiś 3xx na wzór 382 uruchomionego wraz buspasem na Trasie Łazienkowskiej.
Podkreślony fragment jest tutaj kluczowy. Do takiego 3xx na trasie :mewa: Wilanowska - PKP Jeziorki/coś niedaleko granicy miasta nie jest potrzebna żadna dodatkowa dopłata z Piaseczna. Mam też wrażenie, że byłoby to z korzyścią dla pasażerów ze stołecznej części Puławskiej, bo mieliby też do dyspozycji luźniejsze autobusy do dyspozycji a nie tylko te załadowane już od Piaseczna. I na pewno tam by się bardziej przydały, bo stopniowo zapełniłyby się w drodze do :mewa: Wilanowska niż marnowanie brygad np.: na 171 :-"
Tak w ogóle to dobrze by było, żebyś odnosił się do całości wątku, a nie sobie wybierał fragment (zasilenie 709) i pomijał kolejną część tego samego zdania (pomysł z 3xx) i nie chodzi mi wcale o brak cytowania (uprzedzając ewentualną Twoją odpowiedź) :wink:

Doprawdy jestem zdziwiony, że muszę tłumaczyć takie oczywistości :roll: Mam wrażenie graniczące niemal z pewnością, że nie miałeś się już o co przyczepić, to zacząłeś czepiać się słówek i wybierać sobie rzeczy z kontekstu pomijając inne :twisted:

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 17:00
autor: Krzysztof_J
Co do przytaczanej tutaj linii 25, to jest jeszcze jedna, według mnie również ważna, a tutaj pomijana kwestia, a mianowicie to, że dzięki tej linii można bez dużego tłoku dojechać do centrum z przystanków takich jak np. Bitwy Warszawskiej 1920, Och-Teatr, czy Wawelska, gdzie do 7 i 9 z Okęcia czasem ledwo da się wsiąść. Może nie ma potrzeby, by 25 jeździło na Annopol, ale według mnie powinna być jakaś linia z Grójeckiej do Alej Jerozolimskich jadąca z Banacha. Może warto się zastanowić nad skróceniem 25 np. do Zielenieckiej, czy Ratuszowej, zamiast całkowitej likwidacji tylko ze względu na wydłużenie M2 na Bródno.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 17:06
autor: ZielonyJamnik
Nie rozumiem @primoż Ciebie, nie raz widzę wypełnione, szczególnie w szczycie 25. Jeśli tak razi Cię ta linia to napisz do ZTM niech rozłącza ze 3 pary Hipolitów i też będzie dobrze

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 19:56
autor: Bastian
ZielonyJamnik pisze:
16 sty 2023, 17:06
Nie rozumiem @primoż Ciebie, nie raz widzę wypełnione, szczególnie w szczycie 25. Jeśli tak razi Cię ta linia to napisz do ZTM niech rozłącza ze 3 pary Hipolitów i też będzie dobrze
Ale gdzie je widzisz?

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 20:14
autor: Emyl
Krzysztof_J pisze:
16 sty 2023, 17:00
Co do przytaczanej tutaj linii 25, to jest jeszcze jedna, według mnie również ważna, a tutaj pomijana kwestia, a mianowicie to, że dzięki tej linii można bez dużego tłoku dojechać do centrum z przystanków takich jak np. Bitwy Warszawskiej 1920, Och-Teatr, czy Wawelska, gdzie do 7 i 9 z Okęcia czasem ledwo da się wsiąść. Może nie ma potrzeby, by 25 jeździło na Annopol, ale według mnie powinna być jakaś linia z Grójeckiej do Alej Jerozolimskich jadąca z Banacha. Może warto się zastanowić nad skróceniem 25 np. do Zielenieckiej, czy Ratuszowej, zamiast całkowitej likwidacji tylko ze względu na wydłużenie M2 na Bródno.
Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego ;) ).

A już skręcanie w Zieleniecką, tylko po to żeby na niej zawrócić jest pomysłem kosmicznym, podczas gdy 9 i 24 ciagle jeżdżą nabite.