Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 10 sty 2012, 16:37

Nie, niech ZTM boi się Boga, jak się nie boi korków na Chełmżyńskiej. :-?

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 10 sty 2012, 16:50

Pawel_ pisze: Dzisiaj 138 mnie zaskoczyło
Mnie też. właśnie jadę dwuskładem: brygada (chyba) 1/138, a tuż za nią - 2/138:D

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 10 sty 2012, 17:17

To, to akurat norma. Poczekaj do 20., a na Utratę wpadną cztery wozy. :D

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 10 sty 2012, 21:19

Rav5202 pisze:Kiedyś był pomysł, aby puścić jakąś linię z Marysina, Chełmżyńską, tylko co dalej, prawo, czy lewo?
Było, 445. :smile:
Rolą 345 ma być dowóz do CH Promenada?
Jak na linię szczytową, to byłoby nietypowe zastosowanie. #-o

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 sty 2012, 8:58

grzegorz pisze:
Rav5202 pisze:Kiedyś był pomysł, aby puścić jakąś linię z Marysina, Chełmżyńską, tylko co dalej, prawo, czy lewo?
Było, 445. :smile:
Było też 345 na Wolę ;)
W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 11 sty 2012, 9:13

person pisze: W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...
Może to i niegłupie? Małe zaspanie i co najmniej jedna lekcja z głowy. ;-)

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 13 sty 2012, 15:38

Taki drobiazg: 143 i inne zmiany już zaznaczone na mapach ZTM (Rembertów: http://www.ztm.waw.pl/mapa/mapa_6.htm )
Łatwiej to wszystko poskładać do kupy :idea:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 sty 2012, 16:01

person pisze: W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...
Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale OIDP tak samo motywowano obecną trasę 245 :>
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 13 sty 2012, 21:58

Glonojad pisze:7 nieistotnych (= z krótką wymianą) przystanków to 7 minut?! Baaaaaaaaaaaaardzo ciekawa teoria.
Taaaaaaaaaaaaaaaak? Tyle że moja teoria, w przeciwieństwie do Twojej, potwierdza sie w praktyce. Oglądam właśnie rozkład nowej linii 143. I co? W szczycie czas przejazdu dłuższy właśnie o 7-8 minut w stosunku do 515. Oznacza to, że do obsługi linii "uzwyklonej" przy częstotliwości 10 min. trzeba dać o 2 brygady więcej niż w przypadku, gdyby to była linia przyspieszona. 2 brygady, których brakuje na poprawę rozkładów innych linii. A tu dokłada się wozy (a więc kierowców, paliwo, a tym samym pieniądze) po to, by obsługiwać tak "ważne" węzły komunikacyjne jak Żołnierska, Rekrucka czy Kanał Gocławski. To naprawdę kanał...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 sty 2012, 22:13

Najśmieszniejsze jest to, że w ogóle nie widziałem tu parcia na uczernienie linii. To nie jest zmiana typu 1xx+4xx->1xx, ani nie słyszałem jakichś żalów Międzynarodowej o brak jeszcze jednej linii, ani nic. Niech mi ktoś powie wreszcie, czemu ta nowa linia to nie jest 515?
PS. 2 minuty są dodane między GUS 01 i GUS 07... :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2012, 22:23

Jedna w samym Rembertowie na wyjeździe z pętli, jedna między Płowiecką a Gocławkiem, jedna natomiast ubyła na odcinku Wiatraczna-Majdańska. Oznacza to, że uczernienie linii dało naprawdę 3 minuty dłuższy czas przejazdu (na odcinku mostowym), przy czym jedną spokojnie można przerzucić na zwykłą regulację czasu przejazdu, bo cztery minuty rano z Saskiej na Rozdroże nie jest wykonalne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 13 sty 2012, 22:43

Nie zmienia to faktu, iż uczernienie 515, o które nikt jak Rejtan nie walczył, skutkujące dłuższym czasem przejazdu (czemu - jak pokazuje przykład E-2 - pasażerowie generalnie są przeciwni) wymaga więcej brygad niż linia przyspieszona.
Mówiąc inaczej: ZTM wydaje niefrasobliwie środki budżetowe.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2012, 22:48

Więcej brygad to idzie na zwiększenie częstotliwości. A co za tym idzie, bardziej elastyczne są wartości postojów na krańcach (nie x i x+30, ale x, x+10, x+20 itd.). W efekcie kółko na 143 będzie trwało 110 minut w szczycie popołudniowym i tylko 100 w szczycie porannym, podczas gdy dotychczas było to 120 minut na sztywno. Czyli autobusy będą więcej jeździły, a mniej stały. Gdzie tu niefrasobliwość?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1594
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 13 sty 2012, 23:15

Ano w tym, że gdyby nie uczernienie na siłę, przy 10 min. częstotliwości kółko w szczycie porannym mogłoby wynosić 90 min. w szczycie porannym i 100 min. w szczycie popołudniowym. Czyli oszczędzamy no, może nie dwie, ale na pewno jedną brygadę. I mamy dodatkowy bonus w postaci krótszych półkursów. Może należało pomyśleć w ten sposób?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2012, 10:16

fik pisze:
person pisze: W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...
Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale OIDP tak samo motywowano obecną trasę 245 :>
Coś w ten deseń ;)

ODPOWIEDZ