Strona 114 z 178

: 10 sty 2012, 16:37
autor: Pawel_
Nie, niech ZTM boi się Boga, jak się nie boi korków na Chełmżyńskiej. :-?

: 10 sty 2012, 16:50
autor: yavorius
Pawel_ pisze: Dzisiaj 138 mnie zaskoczyło
Mnie też. właśnie jadę dwuskładem: brygada (chyba) 1/138, a tuż za nią - 2/138:D

: 10 sty 2012, 17:17
autor: Pawel_
To, to akurat norma. Poczekaj do 20., a na Utratę wpadną cztery wozy. :D

: 10 sty 2012, 21:19
autor: grzegorz
Rav5202 pisze:Kiedyś był pomysł, aby puścić jakąś linię z Marysina, Chełmżyńską, tylko co dalej, prawo, czy lewo?
Było, 445. :smile:
Rolą 345 ma być dowóz do CH Promenada?
Jak na linię szczytową, to byłoby nietypowe zastosowanie. #-o

: 11 sty 2012, 8:58
autor: person
grzegorz pisze:
Rav5202 pisze:Kiedyś był pomysł, aby puścić jakąś linię z Marysina, Chełmżyńską, tylko co dalej, prawo, czy lewo?
Było, 445. :smile:
Było też 345 na Wolę ;)
W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...

: 11 sty 2012, 9:13
autor: grzegorz
person pisze: W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...
Może to i niegłupie? Małe zaspanie i co najmniej jedna lekcja z głowy. ;-)

: 13 sty 2012, 15:38
autor: 29 Ikarusów
Taki drobiazg: 143 i inne zmiany już zaznaczone na mapach ZTM (Rembertów: http://www.ztm.waw.pl/mapa/mapa_6.htm )
Łatwiej to wszystko poskładać do kupy :idea:

: 13 sty 2012, 16:01
autor: fik
person pisze: W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...
Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale OIDP tak samo motywowano obecną trasę 245 :>

: 13 sty 2012, 21:58
autor: man1956
Glonojad pisze:7 nieistotnych (= z krótką wymianą) przystanków to 7 minut?! Baaaaaaaaaaaaardzo ciekawa teoria.
Taaaaaaaaaaaaaaaak? Tyle że moja teoria, w przeciwieństwie do Twojej, potwierdza sie w praktyce. Oglądam właśnie rozkład nowej linii 143. I co? W szczycie czas przejazdu dłuższy właśnie o 7-8 minut w stosunku do 515. Oznacza to, że do obsługi linii "uzwyklonej" przy częstotliwości 10 min. trzeba dać o 2 brygady więcej niż w przypadku, gdyby to była linia przyspieszona. 2 brygady, których brakuje na poprawę rozkładów innych linii. A tu dokłada się wozy (a więc kierowców, paliwo, a tym samym pieniądze) po to, by obsługiwać tak "ważne" węzły komunikacyjne jak Żołnierska, Rekrucka czy Kanał Gocławski. To naprawdę kanał...

: 13 sty 2012, 22:13
autor: MichalJ
Najśmieszniejsze jest to, że w ogóle nie widziałem tu parcia na uczernienie linii. To nie jest zmiana typu 1xx+4xx->1xx, ani nie słyszałem jakichś żalów Międzynarodowej o brak jeszcze jednej linii, ani nic. Niech mi ktoś powie wreszcie, czemu ta nowa linia to nie jest 515?
PS. 2 minuty są dodane między GUS 01 i GUS 07... :)

: 13 sty 2012, 22:23
autor: pawcio
Jedna w samym Rembertowie na wyjeździe z pętli, jedna między Płowiecką a Gocławkiem, jedna natomiast ubyła na odcinku Wiatraczna-Majdańska. Oznacza to, że uczernienie linii dało naprawdę 3 minuty dłuższy czas przejazdu (na odcinku mostowym), przy czym jedną spokojnie można przerzucić na zwykłą regulację czasu przejazdu, bo cztery minuty rano z Saskiej na Rozdroże nie jest wykonalne.

: 13 sty 2012, 22:43
autor: man1956
Nie zmienia to faktu, iż uczernienie 515, o które nikt jak Rejtan nie walczył, skutkujące dłuższym czasem przejazdu (czemu - jak pokazuje przykład E-2 - pasażerowie generalnie są przeciwni) wymaga więcej brygad niż linia przyspieszona.
Mówiąc inaczej: ZTM wydaje niefrasobliwie środki budżetowe.

: 13 sty 2012, 22:48
autor: pawcio
Więcej brygad to idzie na zwiększenie częstotliwości. A co za tym idzie, bardziej elastyczne są wartości postojów na krańcach (nie x i x+30, ale x, x+10, x+20 itd.). W efekcie kółko na 143 będzie trwało 110 minut w szczycie popołudniowym i tylko 100 w szczycie porannym, podczas gdy dotychczas było to 120 minut na sztywno. Czyli autobusy będą więcej jeździły, a mniej stały. Gdzie tu niefrasobliwość?

: 13 sty 2012, 23:15
autor: man1956
Ano w tym, że gdyby nie uczernienie na siłę, przy 10 min. częstotliwości kółko w szczycie porannym mogłoby wynosić 90 min. w szczycie porannym i 100 min. w szczycie popołudniowym. Czyli oszczędzamy no, może nie dwie, ale na pewno jedną brygadę. I mamy dodatkowy bonus w postaci krótszych półkursów. Może należało pomyśleć w ten sposób?

: 14 sty 2012, 10:16
autor: person
fik pisze:
person pisze: W nieodległej przeszłości przemknęła również propozycja skierowania linii 137 (obecnie 245) na trasę Dudziarska - Marysin. Motywowano to chęcią/potrzebą zapewnienia dojazdu z Wygody do przedszkola lub innych placówek edukacyjnych...
Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale OIDP tak samo motywowano obecną trasę 245 :>
Coś w ten deseń ;)