Krzysztof_J pisze: ↑16 sty 2023, 17:00
Co do przytaczanej tutaj linii 25, to jest jeszcze jedna, według mnie również ważna, a tutaj pomijana kwestia, a mianowicie to, że dzięki tej linii można bez dużego tłoku dojechać do centrum z przystanków takich jak np. Bitwy Warszawskiej 1920, Och-Teatr, czy Wawelska, gdzie do 7 i 9 z Okęcia czasem ledwo da się wsiąść. Może nie ma potrzeby, by 25 jeździło na Annopol, ale według mnie powinna być jakaś linia z Grójeckiej do Alej Jerozolimskich jadąca z Banacha.(...)
Akurat odcinek na Okęcie jest najlepszym przykładem do wzmocnienia. Tam na już przydałoby się pół 1 wydłużone z Banacha (wersja bardziej do przełknięcia) lub całe silne 1 kosztem 7, które i tak dałoby więcej kursów niż obecnie (wersja w obecnych czasach nieco kontrowersyjna), żeby w końcu zapewnić dowóz do M2 z południowej części Grójeckiej i al. Krakowskiej.
Tak w ogóle to zastanawiam się, jaką część pasażerów w 7 i 9 bierze się też z tego, że stamtąd nie ma sensowego dojazdu do M2?
fik pisze: ↑16 sty 2023, 20:28
25 to tam jest pełne, jak akurat przyjedzie pierwsze w grupie.
Ilekroć widzę lub korzystam w tej relacji z tramwajów, to mam wrażenie, że 25 z tej trójki najluźniejsze. Może takie szczęście
ZielonyJamnik pisze: ↑16 sty 2023, 21:25
No to zapychajmy dalej 7 i 9.
No, akurat tak się składa, że 9 (jak też 24) zapchano w relacji Jerozolimskie - Waszyngtona przekierowując 25 na skręt na rondzie Waszyngtona, gdzie frekwencja była dużo niższa
Emyl pisze: ↑16 sty 2023, 20:14
Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego
).
Moim zdaniem jednak 25 jest najsłabszym ogniwem, bo ma najbardziej zastępowalną relację: Bródno - Ochota przez 1, Bródno/Praga Płn - Centrum przez korzystniejsze czasowo M2+M1 lub 4 w wersji dla opornych, a Bródno - Ząbkowska - Kijowska przez 3. Do tego na odcinkach obsługiwanych przez 25 (słynny już skręt pod Narodowym i Bródno) nastąpił spadek pasażerów na rzecz metra i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
22 to nawet wzrosła frekwencja na Grochowskiej po zbudowaniu nowych bloków, jego bym się tak nie czepiał; za to bardziej bym się czepiał, czy układ z czterema średnimi liniami na Grochowskiej (odcinek Wiatrak - Powszechny) jest dobry i czy nie lepiej byłoby, gdyby były tam dwie silne silne linie zamiast czterech średnich. To rodzi kolejne pytania: co wtedy wywalić i co miałoby być silne (3 i 26, to drugie naturalnie po skróceniu do OSG i połączeniu z 13), więc to temat-rzeka na kolejną, długą dyskusję; może lepiej niech się wypowiedzą Ci, co są zawodowo związani ze zbiorkomem, a nie zwykły szary wawkomowicz
pawcio pisze: ↑16 sty 2023, 22:23
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Ja chciałem kasować
Gwoli ścisłości: wymieniając we wcześniejszych komentarzach 17 i 33 dawałem je jako przykłady. Jeśli chodzi o 9 i 25: wolałbym, żeby to było jako kursy wariantowe 9. Natomiast kwestią nadrzędną przy zrobieniu porządku z 25 powinno być zasilenie relacji AlJ - Wiatrak, bo tam już od dłuższego czasu za mało kursów. Kwestią wtórną jest, czy będzie to 9A, 9f, 9bis, 25 czy 44.