Strona 114 z 126

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 20:19
autor: Stary Pingwin
W łykendy 25 nie kursuje, z Bródna do Centrum jest tylko 4, ewentualnie 3 z przesiadką w 7. Oczywiście tramwaj jest dla tych, co nie- lubią/boją się/jedzie naokoło/ trzeba się przesiadać/człowiek nie kret, żeby poruszać się pod ziemią, metra.
Z w/w powodów, nabita pasażerami 4 robi się znacząco luźniejsza w Centrum. Po drodze z Bródna zbiera pasażerów(o ile uda im się wejść), z Wileniaka i Starego Miasta.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 20:20
autor: Emyl
Akurat w łykendy to sobie 25 może jeździć, o ile znajdzie jakichś chętnych. Niech tylko nie przeszkadza w dni powszednie ;)

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 20:22
autor: ZielonyJamnik
Bastian pisze:
16 sty 2023, 19:56

Ale gdzie je widzisz?
Centrum -> Och Teatr

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 20:25
autor: Emyl
A z Centrum do Och-Teatru jeździ tylko 25? :term:

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 20:28
autor: fik
25 to tam jest pełne, jak akurat przyjedzie pierwsze w grupie.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 21:25
autor: ZielonyJamnik
No to zapychajmy dalej 7 i 9. Zaraz powiecie, że np. 182 też niepotrzebne, bo powiela wiele linii. A 401 skrócić do ryżowej, no bo dalej na Ursus jedzie 129,187,191,517. Wykrajajmy wszystko, a co tam!

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 22:23
autor: pawcio
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 22:41
autor: Krzysztof_J
Emyl pisze:
16 sty 2023, 20:14
Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego ;) ).

A już skręcanie w Zieleniecką, tylko po to żeby na niej zawrócić jest pomysłem kosmicznym, podczas gdy 9 i 24 ciagle jeżdżą nabite.
A dlaczego problemem są jakiekolwiek linie skręcające w Zieleniecką? A co do zawracania 25 na Zielenieckiej, to chodziło mi tylko o jakieś miejsce bliższe niż Annopol, może być i Wiatraczna, tylko że wtedy trzeba by tam zwolnić jeden tor. Ale to pewnie dałoby się zrobić poprzez wysłanie całej 9 na Gocławek.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 16 sty 2023, 23:21
autor: primoż
Krzysztof_J pisze:
16 sty 2023, 17:00
Co do przytaczanej tutaj linii 25, to jest jeszcze jedna, według mnie również ważna, a tutaj pomijana kwestia, a mianowicie to, że dzięki tej linii można bez dużego tłoku dojechać do centrum z przystanków takich jak np. Bitwy Warszawskiej 1920, Och-Teatr, czy Wawelska, gdzie do 7 i 9 z Okęcia czasem ledwo da się wsiąść. Może nie ma potrzeby, by 25 jeździło na Annopol, ale według mnie powinna być jakaś linia z Grójeckiej do Alej Jerozolimskich jadąca z Banacha.(...)
Akurat odcinek na Okęcie jest najlepszym przykładem do wzmocnienia. Tam na już przydałoby się pół 1 wydłużone z Banacha (wersja bardziej do przełknięcia) lub całe silne 1 kosztem 7, które i tak dałoby więcej kursów niż obecnie (wersja w obecnych czasach nieco kontrowersyjna), żeby w końcu zapewnić dowóz do M2 z południowej części Grójeckiej i al. Krakowskiej.
Tak w ogóle to zastanawiam się, jaką część pasażerów w 7 i 9 bierze się też z tego, że stamtąd nie ma sensowego dojazdu do M2? :-k
fik pisze:
16 sty 2023, 20:28
25 to tam jest pełne, jak akurat przyjedzie pierwsze w grupie.
Ilekroć widzę lub korzystam w tej relacji z tramwajów, to mam wrażenie, że 25 z tej trójki najluźniejsze. Może takie szczęście ;p
ZielonyJamnik pisze:
16 sty 2023, 21:25
No to zapychajmy dalej 7 i 9.
No, akurat tak się składa, że 9 (jak też 24) zapchano w relacji Jerozolimskie - Waszyngtona przekierowując 25 na skręt na rondzie Waszyngtona, gdzie frekwencja była dużo niższa :term:
Emyl pisze:
16 sty 2023, 20:14
Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego ;) ).
Moim zdaniem jednak 25 jest najsłabszym ogniwem, bo ma najbardziej zastępowalną relację: Bródno - Ochota przez 1, Bródno/Praga Płn - Centrum przez korzystniejsze czasowo M2+M1 lub 4 w wersji dla opornych, a Bródno - Ząbkowska - Kijowska przez 3. Do tego na odcinkach obsługiwanych przez 25 (słynny już skręt pod Narodowym i Bródno) nastąpił spadek pasażerów na rzecz metra i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
22 to nawet wzrosła frekwencja na Grochowskiej po zbudowaniu nowych bloków, jego bym się tak nie czepiał; za to bardziej bym się czepiał, czy układ z czterema średnimi liniami na Grochowskiej (odcinek Wiatrak - Powszechny) jest dobry i czy nie lepiej byłoby, gdyby były tam dwie silne silne linie zamiast czterech średnich. To rodzi kolejne pytania: co wtedy wywalić i co miałoby być silne (3 i 26, to drugie naturalnie po skróceniu do OSG i połączeniu z 13), więc to temat-rzeka na kolejną, długą dyskusję; może lepiej niech się wypowiedzą Ci, co są zawodowo związani ze zbiorkomem, a nie zwykły szary wawkomowicz :wink:
pawcio pisze:
16 sty 2023, 22:23
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Ja chciałem kasować :term: Gwoli ścisłości: wymieniając we wcześniejszych komentarzach 17 i 33 dawałem je jako przykłady. Jeśli chodzi o 9 i 25: wolałbym, żeby to było jako kursy wariantowe 9. Natomiast kwestią nadrzędną przy zrobieniu porządku z 25 powinno być zasilenie relacji AlJ - Wiatrak, bo tam już od dłuższego czasu za mało kursów. Kwestią wtórną jest, czy będzie to 9A, 9f, 9bis, 25 czy 44.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 17 sty 2023, 0:15
autor: Stary Pingwin
4 z M. Bródno do Centrum najdłuższy przelot w szczycie-28 minut.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
Składy Skody dla metra są najpiękniejsze i dopracowane. Podoba mi się rozruch-delikatne ruszenie i potem kosmiczne przyśpieszenie, jedocześnie bardzo płynne.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 17 sty 2023, 0:41
autor: primoż
Stary Pingwin pisze:
17 sty 2023, 0:15
4 z M. Bródno do Centrum najdłuższy przelot w szczycie-28 minut.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
Dlaczego liczysz wybiórczo tramwajom i nie wliczasz czasu oczekiwania w odróżnieniu od wariantu M2+M1? :>
Stary Pingwin pisze:
17 sty 2023, 0:15
O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
Równie dobrze może nie wyrobić podstacja na Targówku, więc wtedy 4 i 25 też odpadają do Śródmieścia. Jak będziemy posługiwać się tego typu argumentami to zaraz się okaże, że 500 trzeba przywrócić do Centralnego, a jak kierowcy autobusów pójdą na L4 i kilka brygad nie wyjedzie na 500 lub będzie śnieżyca, ulewa, burza lub inny kataklizm pogodowy i rozkład stanie się fikcją to dojdziemy do wniosku, że mieszkańcom Bródna trzeba zapewnić vouchery na taxi finansowane z budżetu miasta? :twisted:

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 17 sty 2023, 2:01
autor: Stary Pingwin
Rozkład tramwajów jest ogólnie dostępny i można wyjść na konkretny kurs. W dni świąteczne 4 śmiga co 15 minut, ćwiartki nie ma. Tym bardziej można wyjść na konkretny kurs. W metrze, no cóż, dokładny rozkład jazdy jest po godzinie 24. Tylko.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 17 sty 2023, 2:21
autor: primoż
Stary Pingwin pisze:
17 sty 2023, 2:01
Rozkład tramwajów jest ogólnie dostępny i można wyjść na konkretny kurs. W dni świąteczne 4 śmiga co 15 minut, ćwiartki nie ma. Tym bardziej można wyjść na konkretny kurs. W metrze, no cóż, dokładny rozkład jazdy jest po godzinie 24. Tylko.
Wychodzenie na konkretny kurs też jest czasem oczekiwania, tylko że w domu lub pracy :) Akurat brak rozkładu minutowego przy dużej częstotliwości metra nie jest wielkim problemem. I mam wrażenie, że ta duża częstotliwość jest zaletą metra w odróżnieniu od wątpliwej przyjemności wychodzenia na konkretny kurs.
Aczkolwiek, przyznać trzeba uczciwie, że w niedzielne wieczory przy takcie 9' to rozkład minutowy przydałby się.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 17 sty 2023, 9:26
autor: Emyl
pawcio pisze:
16 sty 2023, 22:23
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Ja chcę skasować! Całe 25 = dodatkowy slot na całym 9.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 17 sty 2023, 10:35
autor: KwZ
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
Zejście do M2: 2 min. Oczekiwanie na M2: -2,5 min (tramwaj jeździ w szczycie co 8 min a metro co 3 min). Jazda do Świętokrzyskiej: 19 min. Przesiadka: 2 min. Oczekiwanie na M1: 1,25 min. Jazda do Centrum: 1,5 min. Wyjście: 1,75 min. Wychodzi 25 min. I to przy założeniu, że celem jest dokładnie Patelnia, a nie w ogóle M1 czy gdzieś w centrum, gdzie się umówiłeś z kolegą, i może lepszy jest kebab Bajka.

Przelot 4 z Centrum do Bródna to 31 min, w drugą stronę 29 min (ok. 16:30 dzisiaj).
To, że metro jest szybsze, zachęca do podróży nim i przekłada się na większą strefę dojścia.