Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 cze 2015, 0:40

Ja twierdzę, że ono się nie wzbudza. To stałoczasówka. Jak od Wiatraka ktoś nadjedzie, to po prostu postoicie razem. Jak nadjedzie 9 lub 24, to dłużej postoisz, jak 3 lub 6, to krócej, bo 3 i 6 dostają światło na Wiatraku później niż linie z Waszyngtona.
Będzie tutaj: 22 skręcające na Piaski na pętlę ma sygnalizator kierunkowy do skrętu w lewo, czyli obiecywana jest bezkolizyjność. W momencie kiedy 22 dostaje swoje światełko, ruszają też samochody na Broniewskiego, które skręcając w Galla Anonima wjeżdżają pod 22, czyli bezkolizyjności nie ma.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 22 cze 2015, 1:00

Pewnie ktoś wyszedł z założenia, że w tym przypadku bezkolizyjność dotyczy tylko tramwajów a samochody czekać przecież nie mogą. Z drugiej strony na Bankowym 4 nie może skręcić na most w fazie na wprost bo samochody mają zielone i skręcają a tu mamy podobną sytuację i nawet sygnalizator kierunkowy w kolizyjnej relacji i też skręcające samochody. Czyli przepisy można interpretować jak się chce a i tak po dupie dostaje tramwaj.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 cze 2015, 6:25

Pamietaj, ze interpretacja przepisow nastepuje w chwili zatwierdzania projektu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 cze 2015, 6:32

A nie było wyznaczonego czasu na reinterpretację?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 cze 2015, 7:02

Byl, ale bez sankcji :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 cze 2015, 16:23

A nie było kiedyś takiego przepisu, że pojazd szynowy zawsze ma pierwszeństwo przed samochodami (może już nie obowiązuje)?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 cze 2015, 16:28

Oczywiście, że na Piaskach tramwaj ma pierwszeństwo. Ale nie tego się czepiam, czepiam się organizacji ruchu, która wprowadza w błąd obiecując bezkolizyjny skręt w lewo. A nie pamiętam, czy nie obiecuje też bezkolizyjnej jazdy na wprost, nie zwróciłem uwagi czy na wprost jedzie się na ogólny, czy na kierunkowy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 cze 2015, 16:35

Czy dobrze myślę, że na zygzaku Park Olszyna/Włościańska tramwaj nie ma priorytetu?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 cze 2015, 16:38

Oczywiście, że nie. A wieczorem ma wręcz coś przeciwnego, bo ruszając z Duracza motorniczy widzi, że na przejeździe ukośnym świeci się pałka, więc wie, że nie zdąży. Troszkę ponad minutę czekania i już można na przystanek wjechać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 cze 2015, 18:03

Jacek Z. pisze:A nie było kiedyś takiego przepisu, że pojazd szynowy zawsze ma pierwszeństwo przed samochodami (może już nie obowiązuje)?
Takiego (że "zawsze") przepisu nie było nigdy.

Łukasz
Posty: 10693
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 cze 2015, 20:49

Szeregowy_Równoległy pisze: Jadą dwa tramwaje, pierwszy się ślimaczy, więc drugi zostaje przed przejazdem na światłach. Kiedy wzbudza mu się światełko? Nigdy. Cudo do wykrywania tramwajów wykrywa wjazd tramwaju, wtedy wzbudza światełko, ale jak tramwaj stoi i się nie rusza, to jest niewidzialny. Cieszę się, że infrastruktura drogowa jest projektowana i wykonywana przez ludzi kompetentnych, a nie przez kretynów, którzy w kolejnym (Deotymy przed niedawnymi poprawkami na przykład) miejscu nie wpadli na to, że coś może nie pojechać na swoje światło i wypadałoby zauważać, że coś przed sygnalizatorem stoi.
Powinni GPSem sprawdzać!

BPANMSP.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 cze 2015, 20:53

Zaraz, to.na Deotymy byly jakies poprawki??
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 cze 2015, 0:25

Na Deotymy zmieniło się o tyle, że nawet jak wpadnę przy zapalającym się czerwonym dla samochodów to światło dostanę, a wcześniej nie bylo szans, oraz poprawiono detekcję tramwaju stojącego na przystanku. Jak z jakiegoś powodu nie odjadę w swoim zezwalającym, to dostanę drugą pałkę, a wcześniej było tak, że jak nie pojadę, to czekam na tramwaj z przeciwka lub z tyłu, żeby mi światło wzbudził, albo jadę na nieswoje.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 23 cze 2015, 11:09

MichalJ pisze:
Jacek Z. pisze:A nie było kiedyś takiego przepisu, że pojazd szynowy zawsze ma pierwszeństwo przed samochodami (może już nie obowiązuje)?
Takiego (że "zawsze") przepisu nie było nigdy.
Może jeszcze przed Twoimi narodzinami (?), ale ok. 1990 r. były takie rzeczy w testach na prawo jazdy (skrzyżowanko, tu ktoś prosto, tu ktoś skręca, ale szynowego puszczamy poza kolejnością), pamiętam wyraźnie. Choć mogę się mylić, bo moje prawko trochę porasta kurzem :wink:

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 23 cze 2015, 11:44

Szeregowy_Równoległy pisze:Oczywiście, że na Piaskach tramwaj ma pierwszeństwo. Ale nie tego się czepiam, czepiam się organizacji ruchu, która wprowadza w błąd obiecując bezkolizyjny skręt w lewo. A nie pamiętam, czy nie obiecuje też bezkolizyjnej jazdy na wprost, nie zwróciłem uwagi czy na wprost jedzie się na ogólny, czy na kierunkowy.
Tramwaje od strony Pl. Grunwaldzkiego jadą na kierunkowych, oddzielny zestaw dla skręcających i dla jadących prosto, wczoraj zerknąłem. Auta z Broniewskiego i przecznicy mają ogólne plus zielona strzałka na skręt warunkowy w prawo.

ODPOWIEDZ