Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 gru 2024, 21:02

Straty czasowe na jeździe przez Olecką są naprawdę nie duże. Ewentualnie zrozumiałbym jazdę dwukierunkową do pętli Falenica przez najpierw PKP, a potem Olecką.
A tak to mamy autobus z jeżdżący z częstotliwością 30 minut przejeżdżający dwa razy przez ten sam przystanek w ciągu kilku minut.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 gru 2024, 21:37

Ale to nie chodzi o straty czasowe, tylko o to, że do przystanków na pętelce przez Olecką nie można w ogóle dojechać po przesiadce z kolei w Falenicy.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 gru 2024, 21:51

Przy taborze jaki jest na 161 to chyba naprawdę nie było by problemu z dwukierunkowością tego odcinka. Ewentualnie tworzyć coś z innymi liniami: np. może 142 mogłoby jeździć na Olecką zamiast na Aleksandrów, ale przyznaje że nie wiem jak z jego regularnością i czy może sobie pozwolić na brak postoju na tym krańcu. Oczywiście wtedy rusza domino co na Aleksandrów. Może 161? Ale dwa przejazdy przez tory pewnie to położą.
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 2315
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 11 gru 2024, 14:39

ZTM dla Radio Kolor pisze: Musimy uczyć mieszkańców przesiadek
Uważamy, że podzielenie linii 115 jest konieczne — powiedziała nam Katarzyna Strzegowska, szefowa Zarządu Transportu Miejskiego. Mowa o linii autobusowej, która kursuje po prawej stronie Wisły i na którą wielu pasażerów narzeka.
Trasa linii 115 jest bardzo długa — liczy aż 50 przystanków, autobusy się spóźniają, dzielnicowi radni domagają się zmian. Jednym z rozwiązań jest podzielenie linii na dwie części. To jednak wymaga wielu rozmów — mówi Katarzyna Strzegowska
Obecnie z Dolnego Mokotowa żaden autobus i tramwaj nie jedzie bezpośrednio do Dworca Centralnego — zwrócił uwagę Rafał Miastowski, burmistrz Mokotowa, w piśmie do dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, o czym pisaliśmy pod koniec listopada.

Zaznaczył wówczas, że zmiany w komunikacji miejskiej, które zostały wprowadzone po tym, jak na tory wyjechały tramwaje do Wilanowa, są nieadekwatne do potrzeb mieszkańców. Chodzi o likwidację niektórych linii, ale też odległości między przystankami autobusowymi i tramwajowymi.

Natomiast szefowa Zarządu Transportu Miejskiego tłumaczy, że dobrze rozwiązana komunikacja miejska nie oznacza, że wszędzie da się dojechać bez przesiadki.
Mokotów to nie jedyna dzielnica, której mieszkańcy narzekają na problemy z komunikacją. Poszkodowany czuje się także Wawer, o czym pisaliśmy na początku listopada. Magdalena Nożykowska, radna dzielnicy, złożyła interpelację o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu linii 115. To dzięki niej Wawra z osiedli położonych najbliżej Wisły mogą się dostać w kierunku kolejnych punktów przesiadkowych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 gru 2024, 14:51

Pasażerów 115 i 519 trzeba uczyć przesiadek, ale pasażerów 171 już niekoniecznie. Cieszy zmiana podejścia i komunikacji, ciężej będzie z wytłumaczeniem podwójnych standardów.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 gru 2024, 16:01

Nawet w obrębie jednej dzielnicy widzę przykłady - 521. Linia trzymana stucznie, mimo, że da się lepiej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 gru 2024, 16:01

Wiliam pisze:
10 gru 2024, 21:51
Przy taborze jaki jest na 161 to chyba naprawdę nie było by problemu z dwukierunkowością tego odcinka. Ewentualnie tworzyć coś z innymi liniami: np. może 142 mogłoby jeździć na Olecką zamiast na Aleksandrów, ale przyznaje że nie wiem jak z jego regularnością i czy może sobie pozwolić na brak postoju na tym krańcu. Oczywiście wtedy rusza domino co na Aleksandrów. Może 161? Ale dwa przejazdy przez tory pewnie to położą.
161 jak najbardziej pasuje na Aleksandrów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 lip 2025, 23:42

Pojawiła się petycja o dodatkowy przystanek dla 319 na Przewodowej przy PKP Miedzeszyn w kierunku Ursynowa.

Czy ja się już przypadkiem o to nie pytałem dlaczego tego przystanku tam nie ma? Owszem, w tym miejscu jest mało miejsca, ale na chodniku są "guziki", a przystanek dla 142 na Patriotów ma numer 53, czyli tymczasowy. Trwa to od lat. Tymczasowy przystanek, a nawet wiatę ma. Jeżeli na Przewodowej z przyczyn technicznych przystanku być nie może, to niech zmienią w końcu numer 53 na normalny.

PS: no i co z tym podziałem 115?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ